Gå til innhold

Hvilket treningsapparat skal jeg velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I disse koronatider må jeg begynne å trene mer hjemme og jeg har skjønt at det kan ta sin tid. Jeg trenger å fokuset på bein og spesielt bakside lår. Jeg vil kjøpe et apparat som er best for mitt formål og som tar minst mulig plass og som lett kan legges sammen når det ikke er i bruk. Jeg vurdere sykkel, tredemølle og ellipsemaskin. Eller andre apparater som anbefales. 
Noen med tips eller erfaring? Hva vil fungere best på bakside lår og som tar liten plass og som helst kan oppbevares lite synlig og lett å ta frem? Pris har mindre betydning. 

Anonymkode: 9b1f9...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

burde gjøre knebøy å andre beinøvelser, apparater er bare tull

Anonymkode: 60713...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt noen av de tingene om det er utelukkende hamstring du skal trene. 

Skal du derimot komme i bedre form, kondisjon, vektnedgang eller tilsvarende så kan jo apparatene du nevner være ok. Jeg har både tredemølle, romaskin og kettlebell i ulike tyngder. Synes dette gir mye variasjon i øvelser. Mølle tar litt plass, men kan vippes opp. Samme med romaskin, men kan enkelt splittes på midten så den tar mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å bygge muskler (få mer definisjon) så er det lurere å investere i en stang og noen vekter, eventuelt et par manualer. Om du ønsker å gå ned i fettprosent og fokuset er å forbrenne kalorier så er nok en cardiomaskin lurere, og da er det vel bare smak og behag. Jeg hadde valgt tredemølle med incline. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...