Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 29 og har plutselig ila siste 3 mnd opplevd en sykt ubehagelig greie med haken min..! har begynt å få korte, ganske tykke og skarpe småhår på haken!! vet ikke hvordan de oppstod.. i starten nappet jeg kanskje bort en eller to , og plutselig ble det 7 stk.. 

- mine hormon blodprøver er helt normale. ingen sammenheng med pcos, ubalanse eller liknende med noe annet. 

- jeg har sundt kosthold, har gått ned 3 kg på sunn måte, og liker å være aktiv. veier ellers helt normalt, går ikke på p piller eller medisiner. er heller ikke gravid. 

- har ellers helt normalt med hår på resten av kroppen, generelt tynne brynshår, veldig tynne nesten usynlige hår på overleppen. skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skal lide med hår på haken, det går skikkelig ut over selvfølelsen min kjenner jeg :( .. 

har ellers vært mye stresset i det siste, og vært igjennom litt irriterende situasjoner i privatlivet, vet ikke om det kan ha forstyrret huden min.. 

har to spørsmål: 

1. Hva tror denne uønskede hårveksten hos meg kan komme av, da? 

2. Youtube viser mye ansiktsmasker med gurkemeie, honning, og mel./gelatin. Skal man bruke disse maskene kun når hårene kommer ut, eller kan man smøre haken med masken selv i de dagene man har nappet bort hårene? kan man nappe bort hårene innimellom påføring av maske? eller er det meningen at man ikke skal nappe i flere måneder mens man bruker masken ?

Takker for all hjelp jeg kan få.. er skikkelig frustrert og føler meg skikkelig dårlig , er frustrert over dette siden jeg aldri har slitt med noe sånt tidligere. Jeg har gyldenbrun hud, er fra Nord Afrika, og er født og oppvokst i Norge.. 

Anonymkode: 0001c...bdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Laser er helt uaktuelt for meg. Ønsker ikke å være avhengig av voks, eller noe som kan kanskje skade huden, og forverre hårveksten. Men ønsker å bli kvitt det permanent. så det virker som at gurkemeie masker hjelper da gurkemeier tynner ut hårene og gjør at de vokser saktere, og saktere til de til slutt ikke kommer lenger.. noen som har erfart dette? 

Anonymkode: 0001c...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Går å gnir gurkemeie i underlivet i håp om at hårene skal slutte å vokse. 

Anonymkode: cc977...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...