AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Tok piercing i nesevinge for tre mnd siden. Den føles bedre og bedre, men på utsiden er det alltid en rød kul (verkebyll?) på samme størrelse som piercingen. Den vil aldri gro. Begynner å bli frustrert, men har lest at man helst ikke skal fjerne litt betent piercing. Piercingstudioet ba meg være tålmodig. Jeg forsøkte bacymycin salve i tre dager, og den ble mye bedre. Etter jeg stoppet behandling blusset det opp igjen. Noen med erfaring eller tips å komme med? Jeg ønsker å bytte til ring etterhvert. Anonymkode: 3eb5b...8c3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Min grodde uten problemer, men jeg hadde ring fra begynnelsen av. Kanskje det kan hjelpe å skifte til ring? Anonymkode: 4ef4a...be1
Sensi Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Jeg ville gått til legen og fått en plan for hva du skal gjøre. Det har gått tre mnd og det virker som det er betent når du ble bedre med bacimycin og etter beskrivelsen. Siden det ikke har gått over av seg selv, så er det greit å få litt hjelp. Kanskje er det bra om 14 dager med rett behandling??? Skader iallfall ikke å høre med fastlegen 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Takk for innspill! Ringte igjen piercingstudio, de anbefaler ikke å bytte til ring før det er helt grodd. Men de anbefaler litt forskjellig etter hva jeg leser disse studioene😅 Anonymkode: 3eb5b...8c3
Hellian Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tok piercing i nesevinge for tre mnd siden. Den føles bedre og bedre, men på utsiden er det alltid en rød kul (verkebyll?) på samme størrelse som piercingen. Den vil aldri gro. Begynner å bli frustrert, men har lest at man helst ikke skal fjerne litt betent piercing. Piercingstudioet ba meg være tålmodig. Jeg forsøkte bacymycin salve i tre dager, og den ble mye bedre. Etter jeg stoppet behandling blusset det opp igjen. Noen med erfaring eller tips å komme med? Jeg ønsker å bytte til ring etterhvert. Anonymkode: 3eb5b...8c3 Renser du det flere ganger om dagen? Leeeenge siden jeg tok piercing nå, men husker jeg måtte rense hverfall en par ganger om dagen. Hadde piercing i øyenbrynet. Samme med hull i ørene. Må fortsette å rense til det er helt bra. Renset med pyrisept etter hull i ørene. Mener jeg brukte noe annet på øyenbrynet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Hellian skrev (13 timer siden): Renser du det flere ganger om dagen? Leeeenge siden jeg tok piercing nå, men husker jeg måtte rense hverfall en par ganger om dagen. Hadde piercing i øyenbrynet. Samme med hull i ørene. Må fortsette å rense til det er helt bra. Renset med pyrisept etter hull i ørene. Mener jeg brukte noe annet på øyenbrynet. Ja, renser med pyrisept. Bare forsiktig rundt med en q-tips. Skyller den med vann i dusjen også, ellers får den være i fred for sminke, kremer osv. Føler jeg gjør alt rett, derfor ekstra irriterende at det ikke gror😏 Anonymkode: 3eb5b...8c3
Hellian Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, renser med pyrisept. Bare forsiktig rundt med en q-tips. Skyller den med vann i dusjen også, ellers får den være i fred for sminke, kremer osv. Føler jeg gjør alt rett, derfor ekstra irriterende at det ikke gror😏 Anonymkode: 3eb5b...8c3 Æsj, så innmari frustrerende da 😞 Kanskje det hjelper hvis du renser oftere?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Hellian skrev (2 timer siden): Æsj, så innmari frustrerende da 😞 Kanskje det hjelper hvis du renser oftere? Ja kanskje. Men skulle jo tro det var grodd på innsiden nå etter flere mnd. Kanskje verdt er forsøk. Tusen takk for svar! Anonymkode: 3eb5b...8c3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Nja, å rense oftere er ikke så lurt. Da er såret konstant fuktig og får ikke tid til å gro, det må få kunne tørke ut litt i blant. Jeg ville renset morgen og kveld og heller gått over til klorhexidin. Jeg har alltid brukt klorhexidin for å rense mine piercinger i ansiktet (har hatt mange) og har aldri hatt problemer med at piercingene ikke gror. En annen ting som er viktig er at du IKKE må ta på den! Det er viktig at den får være helt i ro. Ikke snurr på den eller pill deg i nesa og slike ting. Anonymkode: 4ef4a...be1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Pyricept og klorhexidin er ikke rett. Bruk sterilt saltvann. Anonymkode: cb7c7...0c4 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Min var ikke helt grodd for etter seks mnd. Bare la være med å styr for mye med den og ikke bytt til ring. Den beveger seg mere. Saltvannrens er bedre enn pyrisept. Anonymkode: 74583...a56
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Pyricept og klorhexidin er ikke rett. Bruk sterilt saltvann. Anonymkode: cb7c7...0c4 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min var ikke helt grodd for etter seks mnd. Bare la være med å styr for mye med den og ikke bytt til ring. Den beveger seg mere. Saltvannrens er bedre enn pyrisept. Anonymkode: 74583...a56 Saltvann er også bra, men klorhexidin kan også fungere. Har som sagt brukt det på alle mine og de har grodd uten problemer. Eneste jeg ikke fikk til å gro var den i brystvorta, men der fungerte ingen verdens ting... Anonymkode: 4ef4a...be1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Saltvann er også bra, men klorhexidin kan også fungere. Har som sagt brukt det på alle mine og de har grodd uten problemer. Eneste jeg ikke fikk til å gro var den i brystvorta, men der fungerte ingen verdens ting... Anonymkode: 4ef4a...be1 Mamma røyket da hun var gravid med meg. Jeg er frisk. Det betyr ikke at det er det beste. Anonymkode: cb7c7...0c4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mamma røyket da hun var gravid med meg. Jeg er frisk. Det betyr ikke at det er det beste. Anonymkode: cb7c7...0c4 Du er ute å kjøre om du sammenligner å bruke klorhexidin med å røyke som gravid, ærlig talt.... Anonymkode: 4ef4a...be1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 Takk for alle tips! Har tenkt på om kanskje bruk av munnbind gjør det litt verre. Jeg bruker mye munnbind og det blir jo fuktig inni der.. Anonymkode: 3eb5b...8c3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Støtter opp om saltvann fremfor pyrisept og klorhexidin 🙌🏻 Pyrisept og klorhexidin tar vekk noe som er bra i forhold til groing, dessverre husker jeg ikke hva det var ettersom det er noen år siden jeg piercet meg og leste skrivene jeg fikk med i ettertid. Anonymkode: 1ddff...a5e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Ja skjønner. Man blir litt forvirret av forskjellige råd😅 studioet anbefalte nemlig pyrisept. Men vet at mange sverger til saltvann. Anonymkode: 3eb5b...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå