Gå til innhold

Termin idag, hvor stor prosent er det for at jeg føder i morgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 dager til de garantert setter i gang fødsel, sant? Så 100 delt på 14 dager = 7,1% sjans for fødsel i morgen? Det er liten sjans :( øker minimalt hver dag og.. er så lei 😨

Anonymkode: 00df6...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge jordmoren min er det 70% som føder i uken etter termin. Så da er det stor sjanse for at det kan skje denne uken. 

Om det er større sjans i morgen sammenlignet om 6 dager er det kun kroppen din og babyen som vet. 

Anonymkode: 324ea...c97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I følge jordmoren min er det 70% som føder i uken etter termin. Så da er det stor sjanse for at det kan skje denne uken. 

Om det er større sjans i morgen sammenlignet om 6 dager er det kun kroppen din og babyen som vet. 

Anonymkode: 324ea...c97

70%?? Føler mesteparten føder før termin jeg? 😨

Anonymkode: 00df6...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50, enten så føder du eller så føder du ikke

(Sorry, jeg måtte bare. Håper du slipper å gå langt over termin)

Anonymkode: e548d...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du settes i gang før det har gått 14 dager. Det er mange år siden 14 dager var grensa. Nå er det 11 dager, men noen sykehus har 9 dager som frist. De fleste førstegangsfødende føder den første uka etter termin. Vanskelig å si noe om prosent, men det blir mer sannsynlig at du snart føder for hver dag. 

Anonymkode: 7147d...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

70%?? Føler mesteparten føder før termin jeg? 😨

Anonymkode: 00df6...47d

Ja, jeg føler alle blir satt i gang, men så er det visst noe statistikk da.. Men håper du slipper å vente for lenge ❤️

Anonymkode: 324ea...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg føler alle blir satt i gang, men så er det visst noe statistikk da.. Men håper du slipper å vente for lenge ❤️

Anonymkode: 324ea...c97

Ja ikke sant? Alle blir igangsatt eller har planlagt KS i uke 38. Føler det er så få som går over termin :( Takk for gode ord☺️

Anonymkode: 00df6...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja ikke sant? Alle blir igangsatt eller har planlagt KS i uke 38. Føler det er så få som går over termin :( Takk for gode ord☺️

Anonymkode: 00df6...47d

Det er de man hører om☺️ planlagt KS i uke 38 pleier ofte å være et risikosvangerskap eller andre årsaker, ikke bare sånn random "jeg orker ikke gå gravid lenger". De som blir igangsatt har ofte spørsmål rundt det. 

Med første fødte jeg naturlig og hun kom dagen etter termin av seg selv. 😊 Uten forvarsel, annet enn at slimproppen gikk på morgenen, og den kan man gå uten i lang tid så for meg var ikke det et tegn. 

Anbefaler deg st du bare slapper av, koser deg med serier, og om max 11 dager (om det er grensa nå?) så har du babyen i armene dine 🥰

Anonymkode: 324ea...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja ikke sant? Alle blir igangsatt eller har planlagt KS i uke 38. Føler det er så få som går over termin :( Takk for gode ord☺️

Anonymkode: 00df6...47d

Jeg føler «alle» går over termin, jeg!

Jeg tok sikte på å tå max over, det hjalp meg veldig mentalt! Ble nesten skuffet da han kom til termin. 😅

Anonymkode: 2baa6...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forberedt på overtidskontroll og igangsettelse 10 dager over, da jeg føler det «gjelder de fleste». Hadde heller ingen spesielle modningstegn. Endte opp med å føde dagen etter termin, riene kom helt ut av det blå. Men ja, større sjanse for at du føder før igangsettelse enn motsatt 🤩 

Anonymkode: ee12b...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...