Gå til innhold

Klistremerkebaby. Blir det bedre?


benonino

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begge mine var sånn de første 3-4 månedene. Da løsnet det :) jeg vet hvor ufattelig blytungt det er.. da jeg fikk nr 2 tenkte jeg "jaja det går jo over, det vet jeg jo fra førstemann!" og likevel satt jeg å gråt av søvnmangel og hatet livet den perioden. Få avlastning av far/familie og gjør det du må for å få litt pause. Det er lov å gå på do og spise en brødskive selv om baby skriker uten at man er en dårlig mor! Prat gjerne med helsesøster.

Sover baby på deg så sett på en god serie og spis litt godteri uten å føle at du burde gjøre alt mulig annet. Vi investerte i en slyngevugge og den godtok begge! Eneste stedet de sov som ikke var på meg. Du er ikke en mislykket mor, du gjør det du kan og det er godt nok!! Det er lov å synes dette er tungt. Babytiden er absolutt ikke så rosenrødt som mange instagramkontoer skal ha det til. Be om hjelp hvis du føler deg kvalt 

Anonymkode: c820f...500

Slyngevugge er gull!
 

Vi hadde heldigvis bare dette problemet med første, og når vi fikk hjemmesydd "mei-tai" bæresele ble det en helt ny verden! (Hos oss var den godt innenfor godkjent hos baby. ) Men TV serie og det å innse at jeg "bodde" i en stol/sofa foran TV'en i noen måneder, var "redningen". 

Neste baby gikk i elastisk sjal fra dagen vi dro fra sykehuset. Var knapt et knyst på ungen, men det var vel omtrent ingen som observerte meg utenfor huset uten baby knyttet på. (Jeg husker perioden som MYE mindre slitsom. Muligens fordi det ikke var så mye skriking og frustrasjon.) 

Anonymkode: e9fc8...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var sånn i starten. Så løsnet det litt, kunne ha henne i bæretøy f.eks. Svøping funket. Nå er hun et år og vil fortsatt være så tett på meg som hun kan, bæretøy er gull. Hun sover fortsatt en god del netter sammen med meg. Er jeg i rommet vil hun sitte på fanget og kose, er jeg ikke i rommet utforsker hun, leker og har det bra. 

Anonymkode: bb361...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er går straks inn i det 6. året med klistremerke"baby". Skolebarn til høsten. Det utarter seg litt annerledes nå, men trekkene sitter godt igjen. 

Anonymkode: c6f56...490

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen må avvennes fra magen din ❤️ Det er slitsomt, men helt normalt. Det går seg til etterhvert. Ikke stress med å legge babyen alene enda. 5 uker er jo ingenting! La babyen kjenne hjerteslagene dine og pusten din ❤️ Plutselig er den tøffe(ste) og korteste perioden til barnet ditt over.

Anonymkode: 3391c...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slyngevugge er gull!
 

Vi hadde heldigvis bare dette problemet med første, og når vi fikk hjemmesydd "mei-tai" bæresele ble det en helt ny verden! (Hos oss var den godt innenfor godkjent hos baby. ) Men TV serie og det å innse at jeg "bodde" i en stol/sofa foran TV'en i noen måneder, var "redningen". 

Neste baby gikk i elastisk sjal fra dagen vi dro fra sykehuset. Var knapt et knyst på ungen, men det var vel omtrent ingen som observerte meg utenfor huset uten baby knyttet på. (Jeg husker perioden som MYE mindre slitsom. Muligens fordi det ikke var så mye skriking og frustrasjon.) 

Anonymkode: e9fc8...779

Bæresele er bare redningen ❤️ Men min jente taklet ikke at jeg stod i ro eller satte meg ned, så her ble det gått 20.000 skritt pr dag minst. Husker jeg gråt fordi jeg var så sliten, men satte jeg meg ned skrek hun. Så det å måtte sitte foran tv’en høres fantastisk ut, men så hadde jeg sikkert blitt rastløs;) og jeg som trodde hun skulle ligge i babynesten og sove søtt...

Anonymkode: 3f4ea...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...