Gå til innhold

Er det lov å synes det er trist? Tanter, onkler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er selvsagt lov å være trist. Men.

Broren min husker ikke bursdager, han gratulerte meg neppe med hverken graviditet eller fødsel (mulig han kommenterte at jeg var feit eller noe, det er mer sånn vi snakker til hverandre - man komplimenterer babyen med å si noe som «heldigvis ligner den ikke på deg, den er jo faktisk søt/smart/sett inn noe skryt».

Han er imidlertid glad i ungen, og stolt av henne. Har henne på besøk der flere dager i strekk om jeg eller hun spør. Skryter av henne og til henne. Og hadde drept noen som var slemme mot henne.

Jeg tror det er viktigere enn å komme med tomme høflighetsfraser.

Anonymkode: 4274a...9bb

ja men han viser iallefall på ditt vis at han bryr seg. ts situasjon er jo helt annerledes

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (45 minutter siden):

Jeg har god kontakt med mange. Men mange voksne har ikke veldig stor interesse for andres barn. Man bryr seg om de. Spesielt  familie, venners barn og egne barns venner. Men ut over det er det ikke spesielt givende med andres barn.

men tantebarn er jo familie. ikke andres random barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Hva er hjerteløst ved ikke å være så veldig opptatt av nieser og nevøer? For de fleste er dette barn man ikke ser veldig mye. 

Fordi de er familie. Men ja, jeg har lagt merke til at dine innlegg er ikke akkurat veldig barnevennlige generelt. Du er tydeligvis ikke glad i barn, så hvorfor da nieser og nevøer. Makes sense.

Anonymkode: fdbcd...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små barn er jo ikke spesielt interessante. Det blir nok bedre når de blir større og egne personligheter. Gi det tid.

Anonymkode: 5367d...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det som normal høflighet at tanter og onkler har gave ved bursdagslag og jul. Eneste unntak er kanskje hvis man har ekstremt dårlig råd, er rusmisbruker eller er mentalt retardert. 

Og hallo? Man glemmer jo ikke jul. Utrolig rart når broren din tenker selv å få barn om noen år. 

Det du beskriver er rart og unormalt.

Anonymkode: f3fb3...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg anser det som normal høflighet at tanter og onkler har gave ved bursdagslag og jul. Eneste unntak er kanskje hvis man har ekstremt dårlig råd, er rusmisbruker eller er mentalt retardert. 

Og hallo? Man glemmer jo ikke jul. Utrolig rart når broren din tenker selv å få barn om noen år. 

Det du beskriver er rart og unormalt.

Anonymkode: f3fb3...b38

De har veldig god inntekt begge to. Hus og livet på stell. Jeg synes også det er rart.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så små barn er jo ikke spesielt interessante. Det blir nok bedre når de blir større og egne personligheter. Gi det tid.

Anonymkode: 5367d...fe9

Når er det du tenker at alderen er riktig for å sende bursdagsgave eller gratulasjon til onkelbarnet sitt?

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (9 timer siden):

men tantebarn er jo familie. ikke andres random barn. 

Ikke alle bryr seg om familie. Jeg foretrekker venner jeg selv har valgt, familie er bare noen jeg deler DNA og ellers ikke har noe felles med. 

Anonymkode: c2449...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke alliere deg litt med foreldrene dine?

Min svigermor spør alltid om vi husker bursdagen til den ene eller den andre (selv om vi alltid har gjort det). Hun inkluderer det i samtalen som at hun har vært å kjøpt bursdagsgave til barnebarnet og vet at hun ønsker seg ditt eller datt osv... 

Det ville uansett kunne være en måte å fiske ut hva søskenene dine tenker om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tydelig at dere ikke har et forhold fra før av hvor nærhet og mye kommunikasjon eksisterer. Jeg synest du kan forvente en gratulasjon og tre som hvert eneste menneske med folk rundt seg, men ikke gaver og at de er involvert når det tydeligvis ikke er en etablert praksis fra før ungen kom til liv. Synd når du gjerne vil ha de tettere på, men ikke så enormt å gjøre med når de ikke viser interessen. Allier deg og skap båndene med andre du kjenner. 

Anonymkode: 5107d...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er veldig rart. Jeg gleder meg enormt til dagen jeg blir tante. Mine søstre var i ekstase når jeg fikk barn.

Anonymkode: 75522...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, så beklager om dette er nevnt. Har du forsøkt å snakke med foreldrene dine om dette? Kanskje de snakker med dine søsken da.

Anonymkode: 50dfc...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster som har barn. Jeg har alltid sagt gratulerer med dagen og kjøpt gave når vi har vært i bursdagen, men ellers synes jeg det er ufattelig kjedelig å være tante. Men det er mest fordi han kan være frekk, veslevoksen og krever. Søsteren min tror også at verden snurrer rundt nevøen min, og det har end med at vi har snakka sammen en gang på 1,5 år. Hun har blokka meg, og klarer ikke å E ting fra andres side. 

Hun er sur fordi jeg ikke kommer ofte på besøk (3-5 ganger i året), men hun har en selv vært hos meg 1 gang på 7 år. Jeg har reist etter dem på sommerferie, står opp med nevø, men igjen så er ingenting bra nok, så siden jeg ikke ønsker å ligge på gulvet hele tiden så er jeg ego. Så mitt svar til deg er: de kan gjerne gratulere med fødsel og bursdag, men man kan ikke tvinge barn på folk, det er ikke alle som er interesserte. Gratulerer du folks katt /hund med bursdag? Føles likt. 

Anonymkode: 4e999...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke alle bryr seg om familie. Jeg foretrekker venner jeg selv har valgt, familie er bare noen jeg deler DNA og ellers ikke har noe felles med. 

Anonymkode: c2449...83c

ts gjør tydeligvis det da. så da må det jo være mulig å skjønne at hun blir litt lei seg for dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist ts, og en del rare svar i denne tråden syns jeg. Jeg har ikke mann, ikke barn (kan ikke få og nå vil jeg ikke ha heller), men syns likevel det var utrolig stas i bli tante! Strikket hentesett til alle tantebarna mine, strikker i gaver til jul og bursdag, elsker å kjøpe gaver og lete etter ting og tang jeg tror de vil like, og syns det er så kjekt å være sammen med dem. Får gjerne tilsendt snap og bilder på sms, syns det er kjekt å se bilder på insta fra ferie og hverdagssituasjoner, og koser meg med historier om dem. Vi søsken er ikke veldig nære, men jeg syns det er så trist med de som ikke har noen interesse for sine nieser og nevøer. Etterhvert som de vokser til (eldste er 12 nå) så er det jo mer og mer kjekt å være sammen med dem, lære nye ting (ler litt over at eldste er den som fikser pcen min f.eks), ha samtaler og gjøre ting sammen, og så vet jeg jo at det er disse som en gang arver meg og skal få meg på sykehjem når alderdommen kommer, så vil gjerne ha et godt forhold. Forstår godt at du reagerer jeg. 

Anonymkode: 68640...804

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjemperart. Har ikke søsken selv, men er filletante til bestevenninners barn. Og jeg er stolt av de! 
Da vi fikk barn fikk vi ikke noe oppmerksomhet av mannens familie. Med unntak av moren hans. Ingen av brødrene eller faren hans. Kjempesært synes jeg, som fikk oppmerksomhet av egne tanter og onkler, som ble grandtante/onkler

Anonymkode: 9f87e...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...