Gå til innhold

Er det lov å synes det er trist? Tanter, onkler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå trodde jeg du var en av disse som tror verden skal være like opptatt av babyen din som deg selv, men det var du virkelig ikke. Dette synes jeg var stusslig. Skjønner godt du blir skuffet av totalt fravær av interesse. Veldig kjipt!

Anonymkode: e274b...de7

Jeg har absolutt ingen forventninger eller krav (eller ønske om) at alle andre skal synes at barnet mitt er verdens beste og helt fantastisk som jeg selv synes, og jeg har full forståelse for at det er dritkjedelig å engasjere seg i andres babyer.  Jeg vet også at en 1-åring ikke kunne brydd seg mindre om julegave eller bursdagshilsen. Så det er jo egentlig ikke helt for barnet sin del at jeg er trist, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at hun vokste opp med tanter og onkler på samme måte som jeg har fått lov til. Det jeg synes er trist er mest for min egen del, at det største som har skjedd meg i livet blir totalt oversett. Føles ut som en stor elefant i rommet ingen snakker om...

Var såå spent på hva som var i julegaven fra broren min, tenkte "Åååå! Hurra! Han bryr seg!", så var det ei vinflaske til meg... 😅 Og jeg drikker ikke vin en gang. Selv har jeg alltid vært veldig flink med å gratulere når de feks har kjøpt seg bolig, blitt ferdig med studier, fått samboer eller ny jobb. Jeg gratulerte til og med søstra mi med å skulle bli tante. Fikk et "takk." tilbake... 😅

 

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feilsitert, forklart nedenfor

Endret av Stjerneku
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerneku skrev (Akkurat nå):

Ingen hønemor.

Det er da normalt å bry seg litt om tilskudd til familien og ikke minst å gi gaver til jul og bursdag - som et minimum.

Sorry TS, skulle kommentere den du hadde sitert her, men det kom feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

Ingen hønemor.

Det er da normalt å bry seg litt om tilskudd til familien og ikke minst å gi gaver til jul og bursdag - som et minimum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Det er spesielt å ikke gi bursdags- og julegave til nieser og nevøer samt å ikke gratulere med barn. Når det er sagt, er ikke det at andre får barn all verden for andre enn besteforeldre. For tanter og onkler er barna som regel et uromoment i planlegging og gjennomføring av eksempelvis jul. Jeg synes våre nieser og nevøer er hyggelige nok, men jeg bryr meg ikke veldig mye.

 

For en merkelig, kynisk, kald og hjerteløs holdning.

Anonymkode: fdbcd...b74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. Jeg elsker mine tantebarn så og si like mye som eget barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine brødre hadde heller ikke husket på noe av mine barn sine dager om jeg ikke minnet dem på det. Her inviterer jeg til selskap når ungene har bursdag og da kommer de med gave. De gir barna mine lite oppmerksomhet,men det handler vel om at de ikke har interesse eller erfaring med unger. Jeg synes det er trist at de ikke skal få noe forhold til onklene sine, men har vel bare innsett at sånn blir det. Ungene mine har gode venner og jeg er takknemlig for det. Man skaper sin egen familie via venner sies det.

Anonymkode: 97492...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig folkeskikk å gi gaver til et nytt familiemedlem. Skjønner du er skuffa. Dette var dårlig av de. Hva sier foreldrene dine om det da? 

Anonymkode: 58949...53d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min manns søster. 🙄

Da vi fikk begge våre kom ikke tanten på besøk før babyen var flere måneder, på tross av at hun bodde under 5 minutter unna. Eldste fikk ikke dåpsgave, og på bursdager dukket hun ikke opp (vi har nå sluttet å invitere) Husker siste gangen vi inviterte henne i barnets bursdag og hun svarte: «Så gøy!» på invitasjonen. Vel, bursdagen kom og ingen tante dukket opp. Vi etterlyste henne, og nei da, samboeren han var bortreist han, og hun hadde andre planer. 🤦‍♀️

Anonymkode: 2ab79...04a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden, dine søsken virker å være blottet for sosiale antenner. Dette er ikke normalt, heldigvis. Skjønner godt at du blir skuffet.

Anonymkode: 4c7c3...f71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For en merkelig, kynisk, kald og hjerteløs holdning.

Anonymkode: fdbcd...b74

Hva er hjerteløst ved ikke å være så veldig opptatt av nieser og nevøer? For de fleste er dette barn man ikke ser veldig mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Hva er hjerteløst ved ikke å være så veldig opptatt av nieser og nevøer? For de fleste er dette barn man ikke ser veldig mye. 

Men bryr du deg ikke om dine søsken? Dine nieser og nevøer er jo veldig viktige for dine søsken. 

Men du er kanskje ikke interessert i å knytte kontakter med andre i det hele tatt? Heldigvis er de færreste like avstumpet følelsesmessig. 

Anonymkode: 4c7c3...f71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men bryr du deg ikke om dine søsken? Dine nieser og nevøer er jo veldig viktige for dine søsken. 

Men du er kanskje ikke interessert i å knytte kontakter med andre i det hele tatt? Heldigvis er de færreste like avstumpet følelsesmessig. 

Anonymkode: 4c7c3...f71

Men hvorfor skal jeg være mer opptatt av barna deres enn å være hyggelig mot de når jeg møter de? 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (12 minutter siden):

Hva er hjerteløst ved ikke å være så veldig opptatt av nieser og nevøer? For de fleste er dette barn man ikke ser veldig mye. 

de er familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

de er familie. 

Hvorfor skal en være så opptatt av familie? Jeg synes det er helt greit å være sammen men mine nieser og nevøer, men vi har ingen andre felles interesser enn at vi er i familie. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal en være så opptatt av familie? Jeg synes det er helt greit å være sammen men mine nieser og nevøer, men vi har ingen andre felles interesser enn at vi er i familie. 

nei hvorfor skal man være opptatt av andre mennesker overhode?....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men bryr du deg ikke om dine søsken? Dine nieser og nevøer er jo veldig viktige for dine søsken. 

Men du er kanskje ikke interessert i å knytte kontakter med andre i det hele tatt? Heldigvis er de færreste like avstumpet følelsesmessig. 

Anonymkode: 4c7c3...f71

Jeg har god kontakt med mange. Men mange voksne har ikke veldig stor interesse for andres barn. Man bryr seg om de. Spesielt  familie, venners barn og egne barns venner. Men ut over det er det ikke spesielt givende med andres barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

Så bittert... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

nei hvorfor skal man være opptatt av andre mennesker overhode?....

Det handler ikke om å ikke være opptatt av andre mennesker. Jeg gir kr 1 000,- i måneden til barn i Afrika og Asia. Det er fordi de trenger det og fordi jeg bryr meg om mennesker som ikke har det like godt som oss.  Mine nieser og nevøer trenger ikke oppmerksomhet fra meg mer enn noen hyggelige ord og spørsmål når jeg treffer de i familiebursdager og juleselskap. 
Hadde de hatt det dårlig, ville jeg ha engasjert meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt lov å være trist. Men.

Broren min husker ikke bursdager, han gratulerte meg neppe med hverken graviditet eller fødsel (mulig han kommenterte at jeg var feit eller noe, det er mer sånn vi snakker til hverandre - man komplimenterer babyen med å si noe som «heldigvis ligner den ikke på deg, den er jo faktisk søt/smart/sett inn noe skryt».

Han er imidlertid glad i ungen, og stolt av henne. Har henne på besøk der flere dager i strekk om jeg eller hun spør. Skryter av henne og til henne. Og hadde drept noen som var slemme mot henne.

Jeg tror det er viktigere enn å komme med tomme høflighetsfraser.

Anonymkode: 4274a...9bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...