Gå til innhold

Er det lov å synes det er trist? Tanter, onkler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk mitt aller første barn for 12 mnd siden og var så stolt at jeg kunne sprekke. Gledet meg til at min søster og bror skulle bli tante og onkel, og håpet jo at det skulle være litt stas for flere enn meg selv.

Fikk ingen gratulasjon ang graviditet eller fødsel. Barnet fikk ingen barselgave, julegaver eller bursdagsgave. De ble invitert i dåp, men så såvidt bort på babyen. 

Når jeg har bursdag så gratulerer de meg, og til jul fikk jeg alkohol i gave til meg selv. Er jeg sikkelig sær som hadde forventet at søsknene mine kanskje bare kunne kjøpt en liten julegave til babyen eller spurt hvordan det går med henne? De er jo tross alt onkel og tante!  

Vil si vi har et godt, men ikke nært søskenforhold, men så absolutt ingen uenigheter, krangling eller sjalusi. Tror de rett og slett bare ikke er intressert i babyen (og det forstår jeg supergodt, men alikevell blir jeg litt trist for at de ikke en gang kan prøve å late som at de er engasjert i det største som har skjedd meg). Hadde vært nok med én gratulasjon eller julehilsen 😔 Nå kom 1årsdagen hennes og ingen gratulasjoner, tror ikke de husket det en gang. Vet jo at ungen ikke bryr seg nå, men det hadde betydd utrolig mye for meg.. 

Er jeg helt ko ko?

 

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg mener de er rare. Jeg har selv ikke et spesielt godt forhold til verken broren min eller ungene hans, men de får den oppmerksomheten de skal ha på aktuelle merkedager.

Anonymkode: bf176...ca6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Min søster engasjerer seg i mitt barn, men svigers er ikke like interessert. Men de har egne barn så det er greit. De kommer ikke på besøk og sånn, men de ordner julegaver og bursdagsgaver. 
 

 

Anonymkode: 8a550...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de veldig unge? Har de barn selv?

Anonymkode: 3804e...794

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er de veldig unge? Har de barn selv?

Anonymkode: 3804e...794

De er fra 30 - 35 år. Og har ikke barn selv. Jeg er yngst.

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt å ikke gi bursdags- og julegave til nieser og nevøer samt å ikke gratulere med barn. Når det er sagt, er ikke det at andre får barn all verden for andre enn besteforeldre. For tanter og onkler er barna som regel et uromoment i planlegging og gjennomføring av eksempelvis jul. Jeg synes våre nieser og nevøer er hyggelige nok, men jeg bryr meg ikke veldig mye.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

Hvorfor skulle jeg legge ned besøksforbud? De har aldri ønsket å besøke barnet uansett. Forventer ikke at de skal være helt i skyene over å ha blitt tante eller onkel, men er vel vanlig å gratulere søsteren sin med å ha fått barn? Eller spørre hvordan det går med oss? 

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Det er spesielt å ikke gi bursdags- og julegave til nieser og nevøer samt å ikke gratulere med barn. Når det er sagt, er ikke det at andre får barn all verden for andre enn besteforeldre. For tanter og onkler er barna som regel et uromoment i planlegging og gjennomføring av eksempelvis jul. Jeg synes våre nieser og nevøer er hyggelige nok, men jeg bryr meg ikke veldig mye.

 

Har så absolutt ikke forventet at de skal bry seg så veldig mye, bare synes det er litt trist at de ikke i det minste kan laaaate som og slenge ut én gratulasjon eller sende en melding med gratulerer med dagen. 

Anonymkode: 56f36...b39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er skikkelig rart. 

De overser barnet. At de driter i deg, javel, men barnet er en uskyldig part oppi her, og om et år eller to, så vil barnet merke dette. Ta en prat med dine søsken - bryr de seg ikke om babyen, så ok, men de kan i det minste gratulere med dagen og god jul? Som en minste ting! Det krever ingenting av dem (skulle man tro...).

Anonymkode: e7472...c2f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fikk mitt aller første barn for 12 mnd siden og var så stolt at jeg kunne sprekke. Gledet meg til at min søster og bror skulle bli tante og onkel, og håpet jo at det skulle være litt stas for flere enn meg selv.

Fikk ingen gratulasjon ang graviditet eller fødsel. Barnet fikk ingen barselgave, julegaver eller bursdagsgave. De ble invitert i dåp, men så såvidt bort på babyen. 

Når jeg har bursdag så gratulerer de meg, og til jul fikk jeg alkohol i gave til meg selv. Er jeg sikkelig sær som hadde forventet at søsknene mine kanskje bare kunne kjøpt en liten julegave til babyen eller spurt hvordan det går med henne? De er jo tross alt onkel og tante!  

Vil si vi har et godt, men ikke nært søskenforhold, men så absolutt ingen uenigheter, krangling eller sjalusi. Tror de rett og slett bare ikke er intressert i babyen (og det forstår jeg supergodt, men alikevell blir jeg litt trist for at de ikke en gang kan prøve å late som at de er engasjert i det største som har skjedd meg). Hadde vært nok med én gratulasjon eller julehilsen 😔 Nå kom 1årsdagen hennes og ingen gratulasjoner, tror ikke de husket det en gang. Vet jo at ungen ikke bryr seg nå, men det hadde betydd utrolig mye for meg.. 

Er jeg helt ko ko?

 

Anonymkode: 56f36...b39

Syns ikke du er Koko. Er kjemperart at de bryr seg så lite om sitt eget tantebarn syns jeg

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De er fra 30 - 35 år. Og har ikke barn selv. Jeg er yngst.

Anonymkode: 56f36...b39

Jeg tenkte også at de måtte være barnløse. Er du den første i familiene din som har fått barn? Det jeg syns er veldig rart er at ikke foreldrene dine sørger for at de lærer hva som burde gjøres som et minimum. Selvfølgelig er det ikke greit å drite totalt i at det har kommet et nytt menneske i familien. Dette er IKKE normalt i det hele tatt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

Dust.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (3 minutter siden):

Det er spesielt å ikke gi bursdags- og julegave til nieser og nevøer samt å ikke gratulere med barn. Når det er sagt, er ikke det at andre får barn all verden for andre enn besteforeldre. For tanter og onkler er barna som regel et uromoment i planlegging og gjennomføring av eksempelvis jul. Jeg synes våre nieser og nevøer er hyggelige nok, men jeg bryr meg ikke veldig mye.

 

Ikke sant for mitt vedkommende. Jeg syns det var kjempegøy å bli tante

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle jeg legge ned besøksforbud? De har aldri ønsket å besøke barnet uansett. Forventer ikke at de skal være helt i skyene over å ha blitt tante eller onkel, men er vel vanlig å gratulere søsteren sin med å ha fått barn? Eller spørre hvordan det går med oss? 

Anonymkode: 56f36...b39

Fordi typen førstegangsforeldre ofte setter opp besøksforbud første tiden, for deretter diktere når de ulike slektningene kan få audiens, for til sist bli fornærmet når ikke regimet passer alle. Men da gjelder altså ikke dét deg:-)

Anonymkode: 54f26...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen

Jeg elsker mine tantebarn så kan skjønne at det er sårt for deg :( Noen er vel bare sånn. Spørs hva som skjer hvis de selv får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det syns jeg hørtes trist ut. Min eldre bror fikk barn først, og jeg syns det var stort å bli tante. Besøkte tantebarnet ofte, kjøpte gaver og passet henne ofte. 
Greit nok at folk er forskjellige, men en gratulasjon og en gave til barnet man er tante/onkel til er vel det minste man kan gjøre! Syns søskenene dine er kjipe. 

Anonymkode: 69884...544

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nok en hønemor som mener universet dreier rundt sin babys navle. Skulle ikke forundre meg om du la ned besøksforbud første ukene også?
 

Anonymkode: 54f26...3dd

Det var vel å dra den bittelitt langt..? Det skader ikke å bry seg om andre enn seg selv. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men er vel vanlig å gratulere søsteren sin med å ha fått barn? Eller spørre hvordan det går med oss? 

Anonymkode: 56f36...b39

Ja det er vanlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har vært så stolt som da jeg holdt mitt første tantebarn i armene! Det er jo et privilegiet å kunne skjemme bort et barn uten tanke for oppdragelse 😁😁

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...