Gå til innhold

Jeg vil reise til utlandet i sommer med barna mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og ungene har lang sommerferie, dvs 7 - 8 uker. I år vil jeg reise og besøke barnas besteforeldre som bor i utlandet, de bor i ett asiatisk land med langt færre smittede enn Norge. Det området vi skal besøke er omtrent ikke korona. 

Vi rekker å være i karantene både i Norge og dit vi skal. Vi har ikke tenkt å reise så mye rundt der nede, hovedformålet er som sagt å besøke besteforeldre som vi ikke har sett på 2 år. 

Jeg tenker det er greit? Flyselskapet vi reiser med krever negativ korona test 76 timer før avreise, dette gjelder begge veier. 

Jeg føler ikke vi utgjør noe trussel, hverken for besteforeldre som nå er vaksinert eller for våre omgivelser,  da vi er i karantene etter at vi kommer tilbake. Ombord på flyet er vi jo trygge fordi alle reisende har blitt testet for korona. 

Flybilletter er også grisebillig nå. Burde jeg slå til? 

Anonymkode: 6b757...db7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker at det er greit, men likevel usikker på om du bør slå til? Da høres det ikke ut som at du synes det er så greit som du skal ha det til. 

Anonymkode: a6936...5bc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha tenkt meg grundig gjennom om det var verdt risikoen. Også ville jeg ha tenkt "hvis alle gjorde som meg".

Deretter ville jeg ha utsatt turen til neste sommer. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som bryter smittevernsreglene mener at de har gode grunner til det. Derfor blir vi ikke kvitt smitten.

Anonymkode: cc3ab...f30

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ventet til vinteren, men det er meg da. Jeg bor også i et land i Asia med lite smitte, men besøker vi familie i norge må vi jo i karantene begge veier, det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle som bryter smittevernsreglene mener at de har gode grunner til det. Derfor blir vi ikke kvitt smitten.

Anonymkode: cc3ab...f30

Er ikke snakk om å bryte noen regler av TS hvor fikk du det fra??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (Akkurat nå):

jeg hadde ventet til vinteren, men det er meg da. Jeg bor også i et land i Asia med lite smitte, men besøker vi familie i norge må vi jo i karantene begge veier, det orker jeg ikke.

Men i vinter har hverken jeg eller ungene fri lenge nok til at vi gør reist. Jeg vil ikke reise utenom skoleferien, da ungene går glipp av viktig læring på skolen. Og skolen barna går på er kjempestreng på ferie utenom skoleferiene. 

Anonymkode: 6b757...db7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle som bryter smittevernsreglene mener at de har gode grunner til det. Derfor blir vi ikke kvitt smitten.

Anonymkode: cc3ab...f30

Hvilke smittevern regler bryter vi? 

Anonymkode: 6b757...db7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter litt til før jeg bestemmer meg. Vi bor ikke i Norge, men har veldig lyst til å besøke besteforeldre og øvrige foreldre i sommer. Har også lang sommerferie med barna, men selv om vi har tid til karantene er det ikke akkurat det jeg har lyst til å bruke ferien på. I tillegg til det aller viktigste - risikoen. Vi avventer litt og ser hvordan situasjonen blir nærmere sommeren.

Anonymkode: 640eb...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tenker at det er greit, men likevel usikker på om du bør slå til? Da høres det ikke ut som at du synes det er så greit som du skal ha det til. 

Anonymkode: a6936...5bc

Jeg tenker det er greit og trygt. Men i lys av alt som skjer så blir man jo usikker ;( 

Anonymkode: 6b757...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg venter litt til før jeg bestemmer meg. Vi bor ikke i Norge, men har veldig lyst til å besøke besteforeldre og øvrige foreldre i sommer. Har også lang sommerferie med barna, men selv om vi har tid til karantene er det ikke akkurat det jeg har lyst til å bruke ferien på. I tillegg til det aller viktigste - risikoen. Vi avventer litt og ser hvordan situasjonen blir nærmere sommeren.

Anonymkode: 640eb...9de

Jeg har som sagt ikke noe imot å være i karantene.  Det er også ungene inneforstått med. 

Anonymkode: 6b757...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ombord på flyet er vi jo trygge fordi alle reisende har blitt testet for korona. 

 

Anonymkode: 6b757...db7

Naivt.

veldig mange reiseforsikringer er ikke gyldige nå- det må du ta med i beregningen. Hadde ikke tatt sjansen på å reise til et asiatisk land uten gyldig reiseforsikring. 

Anonymkode: 868a4...7d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Naivt.

veldig mange reiseforsikringer er ikke gyldige nå- det må du ta med i beregningen. Hadde ikke tatt sjansen på å reise til et asiatisk land uten gyldig reiseforsikring. 

Anonymkode: 868a4...7d2

Dette er ikke riktig, de fleste dekker alt utenom korona, man får også kjøpt koronaforsikring.

Reiserådet for Asia vet vi jo ikke mye om til sommeren, men unntakene fra reiserådene til Eu kommer i fleng før sommeren akkurat som i fjor😀🔆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som utgangspunkt det er forsvarlig å reise, så lenge man tar de forhåndsregler du nevner. Jeg reiste en del i sommer, da land var grønne. Personlig har jeg virkelig aldri sett at det skal være verre å reise til et sted med likt smittetrykk i utlandet, som å reise til nabobygda.  

Men jeg hadde likevel ikke reist til Asia akkurat nå. Flytrafikken har vært høyst ustabil det siste året, man risikerer plutselige kanselleringer der man ikke får pengene tilbake umiddelbart, og selv må legge ut for nye billetter i flere omganger. Mange sitter med hundretusener i gjeld etter å ha forsøkt å komme seg hjem igjen da pandemien traff. Man risikerer plutselige endringer i smittesituasjonen, stenging av grenser, og strengere krav. I tillegg står man dårlig med tanke på forsikring om noe skulle skje (sykdom), det har kommet private tilleggsforsikringer som også dekker Korona de siste månedene, men disse har mange forbehold. Jeg har også hørt om flere som har mistet flyet da resultatet fra koronatesten ikke kommer tidsnok, eller svaret er utydelig, eller landet ikke godkjenner den typen test, og da er man selv økonomisk ansvarlig. 

Anonymkode: 14eee...c92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv enn hvor mye folk ønsker å se familie, så blir vi aldri kvitt denne pandemien om vi alle fortsetter å reise rundt. Jeg synes det ikke er riktig å reise noe sted i sommer, ikke reise rundt i Norge en gang. Om vi alle bare hadde holdt oss til jobb, hjem, skole, så kunne vi kanskje blitt kvinne koronaen. Se på hvor effektivt ting var i NZ.

Anonymkode: 9c4f5...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selv enn hvor mye folk ønsker å se familie, så blir vi aldri kvitt denne pandemien om vi alle fortsetter å reise rundt. Jeg synes det ikke er riktig å reise noe sted i sommer, ikke reise rundt i Norge en gang. Om vi alle bare hadde holdt oss til jobb, hjem, skole, så kunne vi kanskje blitt kvinne koronaen. Se på hvor effektivt ting var i NZ.

Anonymkode: 9c4f5...fad

De blir jo ikke kvitt det. Det eneste de har oppnådd er alvorlige lockdowns og superstrenge restriksjoner, igjen og igjen. Hadde virkelig ikke orket å bo der det siste året, slik de har styrt situasjonen. 

Anonymkode: 14eee...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Både jeg og ungene har lang sommerferie, dvs 7 - 8 uker. I år vil jeg reise og besøke barnas besteforeldre som bor i utlandet, de bor i ett asiatisk land med langt færre smittede enn Norge. Det området vi skal besøke er omtrent ikke korona. 

Vi rekker å være i karantene både i Norge og dit vi skal. Vi har ikke tenkt å reise så mye rundt der nede, hovedformålet er som sagt å besøke besteforeldre som vi ikke har sett på 2 år. 

Jeg tenker det er greit? Flyselskapet vi reiser med krever negativ korona test 76 timer før avreise, dette gjelder begge veier. 

Jeg føler ikke vi utgjør noe trussel, hverken for besteforeldre som nå er vaksinert eller for våre omgivelser,  da vi er i karantene etter at vi kommer tilbake. Ombord på flyet er vi jo trygge fordi alle reisende har blitt testet for korona. 

Flybilletter er også grisebillig nå. Burde jeg slå til? 

Anonymkode: 6b757...db7

Og her sitter vi osloboere i tilnærmet isolasjon på 4 mnd fordi folk ikke bare kan holde seg hjemme. Er du klar over hvor slitsomt det er? Hold deg hjemme!!!!!

Anonymkode: 13558...a13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og her sitter vi osloboere i tilnærmet isolasjon på 4 mnd fordi folk ikke bare kan holde seg hjemme. Er du klar over hvor slitsomt det er? Hold deg hjemme!!!!!

Anonymkode: 13558...a13

500 tusen nordmenn har reist til utlandet siden desember. Du får si det til dem. 

Anonymkode: f335b...581

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter. Hvordan er det med kantene ved ankomst? Hvor vi har familie er den lang og dyr.

Anonymkode: 7c945...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...