Gå til innhold

Hva gjør du hvis det ringer på døra en dag du kun skal være hjemme og du ser forjævlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seriøst, hva er det med folk i denne tråden?

Det er jo bare til å åpne døren og svare på spørsmålet.. ?

Anonymkode: b5cf1...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heldigvis ikke så overfladisk og selvopptatt at dette er et problem for meg.

Ikke ser jeg jævlig ut hellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner ikke.

Har btw en jævlig irriterende nabo som kan finne på å åpne døra om det ikke er låst, selv om ingen åpner etter maaange ring. Og er det låst, blir jeg nesten overfalt neste gang jeg er utenfor døra, med "så jo lysa på tv'n,  så skjønte jo du var der..?".

Anonymkode: 45a31...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner aldri døra hvis det ringer på, med mindre det er ventet besøk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner ikke døra om det ringer på én gang, da tenker jeg at det er noen som selger lodd eller jehovas vitner eller noe, men om det ringer på to-tre ganger eller er litt mer aggressiv dinging så må jeg jo åpne, da det kan ha skjedd en ulykke eller annet .. Aldri opplevd det da, men .. Driter stortsett i å åpne. 

Anonymkode: 683f3...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Det varierer. Ikke alltid jeg åpner og hva så? Av og til har jeg dager der jeg ikke vil snakke med noen og da åpner jeg ikke. 

Bodde et sted tidligere der naboen kunne finne på å åpne døra om vi ikke åpnet. Jeg synes det var ganske frekt, men det var generelt slitsomt å bo der. Mas og kjas ofte. 

Det var derfor befriende å flytte til et sted der det ikke var ringeklokke. Folk måtte ringe eller sende melding om de ville noe og naboene banket sjeldent på. 

Men jeg bryr meg ikke så mye om hvordan jeg ser ut. Så det har lite med hvorfor jeg ikke åpner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg håper at dere som aldri åpner døren uten beskjed på forhånd ikke havnet i en situasjon der dere trenger hjelp og må ringe på hos noen. F.eks en ulykke der også mobil blir ødelagt. 

Et eksempel er jo hyttebrannen i Nordland i januar der han som overlevde løp flere km for å få tak i hjelp. Godt naboene åpnet døren.

Anonymkode: d960b...dcf

I sånne situasjoner er det innafor å hamre på døra. Om jeg var i en nødsituasjon så hadde jeg ikke banket en gang og hadde åpnet om andre hadde banket på flere ganger, men manglende WiFi eller låne en kopp med sukker er faktisk ikke nødsituasjoner og derfor ikke noe man trenger å hamre på døra hos andre for. Så synes ikke at det en situasjon der man potensielt er i livsfare er sammenlignbart med det å banke på for å spørre om noe. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betyr det noe at naboen ser deg ustelt? Så lenge det ikke er noen jeg prøver å imponere så bryr det meg nada hvem som ser meg i joggebuksa usminket på butikken. Og det bryr meg enda mindre hvis de ringer på hjemme hos meg. Jeg ordner meg ikke en slækk søndag jeg bare sitter i sofaen fordi jeg kan risikere at noen ringer på døra.

Anonymkode: 30f62...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et samfunn det har blitt.... 

Anonymkode: 7e8a5...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon321 skrev (21 timer siden):

Har koblet ut ringeklokka. Nevn en gang det ringer på døren og det er noe som er positivt?

Det skjer bare ikke og jeg gidder ikke bruke tid på naboer som lurer på noe, barn som skal selge lodd eller ha flasker til pantelotteri osv.

 

En nabo som spør om noe, sier i fra om noe, gir deg noe (det har jeg opplevd flere ganger), et bud som leverer noe. 
Barn som spør om noe er vel heller ikke negativt? -Smil, si «nei, dessverre» og lukk døra igjen? Og det har vel ikke skjedd på ett år? 
Det er positivt at du kan gjøre det samme (spørre naboen om noe), det kan du jo ikke hvis dere aldri har snakka sammen og ingen har dørklokken. 
Og hva i all verden hindrer folk fra å banke på hos deg da? 

Anonymkode: 9a904...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner uansett hvordan jeg ser ut, det kan jo være noen som trenger hjelp til noe. Eller noen som kommer på uanmeldt besøk til tenåringsjenta vår og hun er ikke hjemme. 

Er nesten bare hjemme for tiden pga sykdom og lavt immunforsvar, tror ikke jeg har sminket meg siden i fjor. Ofte er koseklærne på også. 

En liten fin historie om at folk faktisk bryr seg: den ene postmannen som har huset vårt på ruta si oppdaget i høst at jeg var skikkelig dårlig pga jeg hadde nettopp fått cellegift og han kom å ringte på med en pakke som var for stor for postkassen vår (bare det i seg selv var utrolig snilt gjort, vanligvis leveres for store pakker inn på posten så må man hente de der), jeg var hjemme alene og åpnet opp døra selv om jeg var grønn i ansiktet av kvalme, hadde nettopp kastet opp, hårløs og i pysjamas. Etter den gangen så begynte han med å komme å ringe på for å levere posten direkte til meg når det er han som er på jobb🥰 Et skikkelig medmenneske 

Så ja, jeg åpner når noen ringer på. Og jeg håper verden ikke blir sånn at man slutter å oppsøke hverandre uanmeldt. 

Endret av skruf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har videokamera på dørklokken så kan sjekke hvem som står der og snakke med de gjennom telefonen. Så kan alltids snakke med de om jeg ikke vil åpne og tror det haster. 

Er syk så ofte dusjer jeg ikke før kl 12 og føler meg generelt ganske syk før det. Ignorerer de som ringer på før jeg føler meg bedre senere på dagen

Anonymkode: 130ef...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen hadde ringt på i går da jeg hadde ansiktsmaske på og så ut som et troll, så tror jeg de aldri hadde ringt på igjen senere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En nabo som spør om noe, sier i fra om noe, gir deg noe (det har jeg opplevd flere ganger), et bud som leverer noe. 
Barn som spør om noe er vel heller ikke negativt? -Smil, si «nei, dessverre» og lukk døra igjen? Og det har vel ikke skjedd på ett år? 
Det er positivt at du kan gjøre det samme (spørre naboen om noe), det kan du jo ikke hvis dere aldri har snakka sammen og ingen har dørklokken. 
Og hva i all verden hindrer folk fra å banke på hos deg da? 

Anonymkode: 9a904...734

Nei, ingenting av det du ramser opp gir meg noe. Jeg har aldri ringt på/banket på hos en nabo siden jeg ble myndig og flyttet ut - og jeg kommer aldri til å gjøre det. Det er 17 år siden nå, så føler jeg har ganske grei oversikt på hvorvidt det gir meg noe eller ikke.

At du tenker annerledes er helt greit. Deg om det.

Ja, folk kan banke på i stedet. Men det som skjer er at folk ringer på og skjønner ikke at det ikke kommer en ringelyd (bor i blokk) og går bort. Har vel skjedd en gang at noen banket på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner aldri døra når det banker på, så sant jeg ikke venter besøk. Har angst, så er nok det som er årsaken. Får jeg uventet besøk, er det selgere eller lignende så de får bare snu for her åpnes ikke døra. Døra er alltid låst 😊

Skulle det være noe viktig, vil det nok komme en sms eller en telefon fra de jeg vil ha på døra for å si det sånn. 

Anonymkode: 2b584...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri turt å ringe på til naboen 🙊

Men når det kommer pakker på døra osv så driter jeg i hvordan jeg ser ut.. de ringer på uanmeldt på eget ansvar.

Anonymkode: 37022...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 10.41):

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

Jeg hadde nok vært ganske spydig om naboen følte det var innafor å ringe på to(!) ganger. Dørklokker er som mobiltelefoner - om jeg er tilgjengelig er noe jeg velger, ikke noe andre kan overprøve med å si "men du hadde jo telefonen i lomma" eller "du var jo hjemme". 

Ja, jeg er hjemme vesentlig oftere enn jeg er tilgjengelig. Liker du ikke det? Ok. Ikke mitt problem. 

Anonymkode: b5f3f...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ringer på døra så er en ikke tvunget til å åpne, selv om de som ringer på vet at du er hjemme. Du kunne ha sovet, sittet i en tlfsamtale eller sittet på do med diare. Mange unnskyldninger for ikke å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, got2go said:

Selv om det ringer på døra så er en ikke tvunget til å åpne, selv om de som ringer på vet at du er hjemme. Du kunne ha sovet, sittet i en tlfsamtale eller sittet på do med diare. Mange unnskyldninger for ikke å åpne.

Jada, jeg vet. 

Poenget er at det han kom på døra for var noe han enkelt kunne spurt meg om på txt. Og da ville han fått et høflig svar med emojies og det hele :):):) 

istede fikk han meg som så ut som et uvær og i krigshumør.

Anonymkode: 3ea0b...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...