Gå til innhold

Hva gjør du hvis det ringer på døra en dag du kun skal være hjemme og du ser forjævlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt stressa, men åpner døra og krysser fingra for at det ikke er en kjekk mann 😅

 

Anonymkode: c7b66...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koblet ut ringeklokka etter en stund etter at vi flyttet inn i nybygg, og fagfolk som skulle fikse ting ringte på i tide og utide under hjemmekontor. Kan ikke avbryte viktige telefonmøter fordi de ikke evner å avtale tid for arbeid. Virker som at de tror at når man er hjemme er det bare å stikke innom og fikse ting. Alle vi kjenner har jo nr. vårt, og naboene får lett tak i det om der er noe viktig 😊 Er så befriende uten ringeklokke at vi ofte bare lar den vere ute av støpselet på kvelden også 😅

Anonymkode: b150a...ddb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

Noe må man vel kunne ta på sparket..  da svarer du vel bare på spørsmålet. Du har da kun mistet 5 sek av livet ditt til naboen. Er det så uoverkommelig? Naboen var interessert i wifi,  antrekket ditt er uvesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner døren. Man kan ikke forvente pent antrekk og ansikt, når man ringer på uforventet 😄 

Anonymkode: e160e...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

Stønner høylytt så det høres gjennom døren og håper de forsvinner 😂

Anonymkode: 682f0...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner døra 🤷 

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om naboene så meg i "slaskeklær"... Jeg går vanligvis i joggebukse hjemme, og en stor andel av joggebuksene mine er hullete eller flekkete. På sommeren er det singlet, som er slitt og ofte med flekker... Håret er alltid satt opp i en bustete ball... 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

Åpner døren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner kun når det passer meg.

Hadde ikke åpnet selv om folk ringte på og ringte på. Hva vet de? Jeg kan sitte på do, i telefonen eller være syk... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi åpner om noen ringer på. Har aldri tenkt at det er negativt. Forsåvidt alt for sjeldent at vi får uventet besøk. 

Anonymkode: b3430...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner døra. 
 

Hvordan skal naboen vite hva du har på deg? 

Anonymkode: c78ee...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørklokka er vel der av en grunn. Jeg åpner, selvfølgelig. Tror ikke de kommer for å granske meg å mitt utseende. Faktisk så driter de sikkert i hvordan jeg ser ut. Bli mindre selvopptatt å mer positiv, så er problemet løst. Vi må slutte å gå rundt å tro at alle andre er så opptatt av hvordan vi ser ut, for sannheten er at det opptar dem ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 25d49...fda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hus er alle velkommne uansett hvordan jeg ser ut.  Om jeg er litt dratt en dag så er det sånn jeg er den dagen. Ta meg for den jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at dere som aldri åpner døren uten beskjed på forhånd ikke havnet i en situasjon der dere trenger hjelp og må ringe på hos noen. F.eks en ulykke der også mobil blir ødelagt. 

Et eksempel er jo hyttebrannen i Nordland i januar der han som overlevde løp flere km for å få tak i hjelp. Godt naboene åpnet døren.

Anonymkode: d960b...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringeklokka mi fungerer ikke, så hører ikke når noen ringer på. Dessuten har jeg angst, så åpner ikke døra med mindre det er noen jeg vet skal komme på besøk. Disse har jo da nummeret mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpna døra å ønsket vedkommende/personene velkommen til helvete av corona's karantene tilværelse🤣

Anonymkode: c7bbf...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner døren. Enten så er det folk jeg kjenner, som ikke bryr seg om hvordan jeg ser ut, ellers så er det ukjente, og da bryr ikke jeg meg om hva de tenker om meg. 🙂 

Anonymkode: c10d6...7d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper at dere som aldri åpner døren uten beskjed på forhånd ikke havnet i en situasjon der dere trenger hjelp og må ringe på hos noen. F.eks en ulykke der også mobil blir ødelagt. 

Et eksempel er jo hyttebrannen i Nordland i januar der han som overlevde løp flere km for å få tak i hjelp. Godt naboene åpnet døren.

Anonymkode: d960b...dcf

Enig med deg.
Merkelig med alle som ikke åpner døra. Kunne skjønt det om man er alene midt på natta, men på dagtid? En ting er at noen kan behøve hjelp, fex et nabobarn, en annen ting er at noe alvorlig har skjedd med et familiemedlem. Veldig sjelden noen ringer på hos folk for moro skyld, hvis man da holder selgere og JV utenfor. De er det jo en smal sak å avvise. 
Er opplært til at det er folkeskikk å åpne for folk som ringer på, med mindre du har en meget god grunn. Å gå i pysj er ikke god grunn. 
Tenker på hvis det fex er naboungen som ber om hjelp fordi mor ligger rett ut eller at det har brutt ut brann. Når det så blir spørsmål om hvorfor jeg ikke åpna, er unnskyldninga flekker på klærne eller at jeg ikke hadde sminke på. Hjelpes. 
Får nå være måte på prinsessefakter. Når jeg kommer på det har jeg faktisk blitt vekket av en nabo, hun behøvde hjelp fordi hun hadde funnet mannen død på morgenen. Er helsepersonell, og da har man faktisk plikt til å bistå folk også, selv på fritida. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator

Jeg kan skjønne at å stå å hamre å ringe på døra 3 ganger for å "spørre om wifi" er ganske irriterende, folk må da for faen forstå at svarer man ikke på første så svarer man ikke! Samme som med telefonen det, ringer man en tredje gang kanskje man svarer fordi man da tror det er alvorlig. 

Så for å sammenføye: ringe/ringe på 3 ganger er OK i akuttsituasjoner.

Manglende føkkings wifi hos tafatte idioter et ikke "akuttsituasjon"

Endret av Kaiminator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kaiminator said:

Jeg kan skjønne at å stå å hamre å ringe på døra 3 ganger for å "spørre om wifi" er ganske irriterende, folk må da for faen forstå at svarer man ikke på første så svarer man ikke! Samme som med telefonen det, ringer man en tredje gang kanskje man svarer fordi man da tror det er alvorlig. 

Så for å sammenføye: ringe/ringe på 3 ganger er OK i akuttsituasjoner.

Manglende føkkings wifi hos tafatte idioter et ikke "akuttsituasjon"

Ja, det var det jeg prøvde å få frem i hovedinnlegget. Takk for større. 

54 minutter siden, Helgeline said:

Enig med deg.
Merkelig med alle som ikke åpner døra. Kunne skjønt det om man er alene midt på natta, men på dagtid? En ting er at noen kan behøve hjelp, fex et nabobarn, en annen ting er at noe alvorlig har skjedd med et familiemedlem. Veldig sjelden noen ringer på hos folk for moro skyld, hvis man da holder selgere og JV utenfor. De er det jo en smal sak å avvise. 
Er opplært til at det er folkeskikk å åpne for folk som ringer på, med mindre du har en meget god grunn. Å gå i pysj er ikke god grunn. 
Tenker på hvis det fex er naboungen som ber om hjelp fordi mor ligger rett ut eller at det har brutt ut brann. Når det så blir spørsmål om hvorfor jeg ikke åpna, er unnskyldninga flekker på klærne eller at jeg ikke hadde sminke på. Hjelpes. 
Får nå være måte på prinsessefakter. Når jeg kommer på det har jeg faktisk blitt vekket av en nabo, hun behøvde hjelp fordi hun hadde funnet mannen død på morgenen. Er helsepersonell, og da har man faktisk plikt til å bistå folk også, selv på fritida. 

Men jeg åpnet jo til slutt, det er det som er så irriterende. Jeg åpnet fordi vedkommende ga seg ikke med ringinga og jeg åpnet da i tilfelle det var noe viktig. Da har man lov til å bli litt irritert når det står en der å bare "øøøøøh du? Har du noe problemer med wifi nå, for det har jeg"

Anonymkode: 3ea0b...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det var det jeg prøvde å få frem i hovedinnlegget. Takk for større. 

Men jeg åpnet jo til slutt, det er det som er så irriterende. Jeg åpnet fordi vedkommende ga seg ikke med ringinga og jeg åpnet da i tilfelle det var noe viktig. Da har man lov til å bli litt irritert når det står en der å bare "øøøøøh du? Har du noe problemer med wifi nå, for det har jeg"

Anonymkode: 3ea0b...504

Ja, akkurat det er jeg enig i. Dårlig oppførsel fra naboen sin side. Hvis naboen hadde startet med sånn oppførsel, hadde jeg kanskje gitt blaffen i å åpne jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...