Gå til innhold

Hva gjør du hvis det ringer på døra en dag du kun skal være hjemme og du ser forjævlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

Herregud! Så utrolig irriterende! Ja, det var faktisk utrolig unødvendig av naboene å i det hele tatt tenke på å spørre deg! De burde virkelig ha tenkt på at sannsynligheten for at du hadde usminket fjes og skitne klær på deg var stor. 

Not. 

Eller... Inviterte de seg inn og begynte å styre med ruteren din og sjekke om du hadde nett på ipader og pc? For i såfall skjønner jeg at du ble irritert. 

Otherwise, ta å stell deg litt. Krever ikke mye. Been there done that og lært av det. 

Endret av Moens
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det fungerer ikke hos meg, da de ser jeg er hjemme. Skal jeg liksom velge å vrake i hvem jeg finner  verdt å slippe inn? Hva sier jeg til personen neste gang jeg ser de? Jeg kan unnskylde meg med at jeg hadde musikk på øret og hørte dermed ikke ringeklokka, men steller man seg ved ytterdøra for å sjekke hvem det er(tynn dør med vinduer så de både ser og hører meg) for så å gå derifra så gir jo det tydelige signaler på at du er en jeg ikke finner verdt å åpne opp for. 

Kan ikke folk bare slutte å ringe på hos meg uanmeldt, det er så idiotisk ting å gjøre!!!!

Anonymkode: 3ea0b...504

Hva så om de ser du er hjemme? Kanskje du er i dusjen, kanskje du sitter på do med omgangssyke, kanskje du har sex, kanskje du sover, kanskje du er veldig syk, kanskje du trøster et barn som har slått seg, eller holder på med noe komplisert som blir ødelagt om du avbryter før du er ferdig. Eller kanskje du akkurat endelig har satt deg ned og faktisk ikke gidder å komme løpende fordi den idiotiske naboen lurer på noe.

 

Når man kommer uanmeldt ringer man på max en gang, og så går man om det ikke blir åpnet. 

Anonymkode: c6f6a...9ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne naboen gikk sikkert rett til samboeren for å snakke om hvor jævlig du så ut.. 

Du var i ditt eget hjem..  folk forventer ikke at du ser ut som du skal på byen når du åpner døra. Gud så forfengelig folk har blitt

Anonymkode: fafae...960

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan dere som skriver at dere ikke ser forjævlig ut slutte å svare i tråden min? Det er jo ikke dere jeg spør. 

Anonymkode: 3ea0b...504

Jeg svarer i de trådene jeg vil.

Anonymkode: d960b...dcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Det bryr meg ikke, jeg åpner med bustete hår og flekkete genser, så får de tenke sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen iskalde mennesker vi har blitt hvis vi ikke gidder å åpne når noen en sjelden gang ringer på. Står jo ikke akkurat lang kø utenfor dørene for tiden. Hvis en nabo trenger hjelp med noe, så driter han i hvordan du ser ut. Det får da være måte på hvor sure, forfengelige, egoistiske og lite hjelpsomme man skal være. 

Anonymkode: 6a007...a6d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

For en utrolig uforskammet nabo! Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut, men hadde revet opp døra og bedt ham/henne om å gi faen i å ringe på gjentatte ganger, hvis ikke jeg åpner første gang kan du anta jeg er opptatt! 

 

Anonymkode: c6f6a...9ea

Takk!! Ja, var dette jeg hadde mest lyst til, men da hadde han vel blitt sur *konfliktsky*

Anonymkode: 3ea0b...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over det jeg og, og her ringer dem på minimum 3 ganger. Spesielt ring på spring er er veldig gøy i dette nabolaget, så det kommer an på plingene om jeg åpner eller ikke. Og om jeg er opptatt. Driter i om jeg ikke ser ut. Kjipt er det, men blir så forbanna at jeg gir faen.

Samboer derimot, han åpner døren uansett. Slipper det han holder på med enten det er arbeid, sover eller sitter på do. Merkelig at han gidder mener jeg..

Anonymkode: fb4cd...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner aldri når det ringer på uanmeldt. 

Anonymkode: a7aaf...aa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man må slutte å være «redd» for alt mulig -«ingen» tar telefonen lenger før de vet hvem det er eller åpner døra om man ikke har bedt noen. Er jo bare å svare høflig og evt si nei om man ikke vil ha lodd eller hjelpe naboen... Nå mener jeg ikke de som faktisk har angst, men de som syntes det er litt ubehagelig. Er bare å si neitakk og ønske de en fin dag videre med ett smil. 

Anonymkode: bff0d...a9d

Det har jo ingenting med å være redd for noe å gjøre. 
Det handler om at ingen kan tvinge meg til å være tilgjengelig på ting jeg ikke ønsker å være tilgjengelig på. Telefonen tar jeg når jeg føler for det. Døra åpnes ikke, for ringeklokka er koblet ut. 

Jeg anser ingen av delene som verdt min tid og da bryr jeg meg lite om noen syns det er uhøflig eller blir lei seg for at jeg ikke åpnet døra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det fungerer ikke hos meg, da de ser jeg er hjemme. Skal jeg liksom velge å vrake i hvem jeg finner  verdt å slippe inn? Hva sier jeg til personen neste gang jeg ser de? Jeg kan unnskylde meg med at jeg hadde musikk på øret og hørte dermed ikke ringeklokka, men steller man seg ved ytterdøra for å sjekke hvem det er(tynn dør med vinduer så de både ser og hører meg) for så å gå derifra så gir jo det tydelige signaler på at du er en jeg ikke finner verdt å åpne opp for. 

Kan ikke folk bare slutte å ringe på hos meg uanmeldt, det er så idiotisk ting å gjøre!!!!

Anonymkode: 3ea0b...504

Hva mener du? :) De ser ikke at jeg er hjemme, nei. Klokka spiller inn hvem det er som ringer på uansett, og det er selvsagt ikke to-veis kamera. Så det stemmer ikke. Det er umulig å se forskjell på om jeg aktivt ser etter hvem som ringer på, eller om det bare er opptak.

Så enten må du ha misforstått poenget med ringeklokke med video, eller så har du en planløsning som er litt rar uansett da.

Det er heller ingen lov mot å ringe på hos folk. Jeg tror, ut fra det du skriver, at du kanskje heller bør bli litt tryggere på eget utseende. Ingen bryr seg om hvordan du ser ut når du åpner døra i eget hjem.

Anonymkode: a9143...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slikt som skjer. Jeg bryr meg ikke. 

Men om jeg skulle foreslå en løsning. Hiv på deg badekåpe og turban. Da forstår de at du blir forstyrret og skjuler hvor uflid du er 😉

Anonymkode: 0acb3...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på den forrige naboen min som plutselig bare kom inn i stua uten forvarsel. Han kom inn i stua en gang på sommeren da det var 30+ grader, da satt jeg i bar overkropp og puppene hang og slang. Han snudde fort i døra. Jeg gadd ikke å bry meg, bare lo og sa at det der var din egen skyld 😂😂

Anonymkode: 8aa35...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå kom jeg på den forrige naboen min som plutselig bare kom inn i stua uten forvarsel. Han kom inn i stua en gang på sommeren da det var 30+ grader, da satt jeg i bar overkropp og puppene hang og slang. Han snudde fort i døra. Jeg gadd ikke å bry meg, bare lo og sa at det der var din egen skyld 😂😂

Anonymkode: 8aa35...1ce

Herregud, hva er det med enkelte folk? 

Anonymkode: b63fd...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon321 skrev (11 minutter siden):

Det har jo ingenting med å være redd for noe å gjøre. 
Det handler om at ingen kan tvinge meg til å være tilgjengelig på ting jeg ikke ønsker å være tilgjengelig på. Telefonen tar jeg når jeg føler for det. Døra åpnes ikke, for ringeklokka er koblet ut. 

Jeg anser ingen av delene som verdt min tid og da bryr jeg meg lite om noen syns det er uhøflig eller blir lei seg for at jeg ikke åpnet døra. 

Om alle skal tenke sånn -så blir det litt stussligere samfunn, tenker jeg:-) Men godt jeg veier opp  da, åpner for Jehovas vitner og -selvom det irriterer meg. Takker bare nei og ønsker de god tur videre!

Anonymkode: bff0d...a9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han kom inn i stua en gang på sommeren da det var 30+ grader, da satt jeg i bar overkropp og puppene hang og slang

HAHAHSHAHSHSJSJSJAHAHAHA nå lo jeg så maten sprutet ut av nesen min 😂😂😂😂😂😂😂😂😂🙌👍

Anonymkode: 3ea0b...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LaptopPute
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan dere som skriver at dere ikke ser forjævlig ut slutte å svare i tråden min? Det er jo ikke dere jeg spør. 

Anonymkode: 3ea0b...504

Jeg åpner aldri døra. Jeg har hunder og folk som kjenner meg vet at de skal sende melding eller ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, hva er det med enkelte folk? 

Anonymkode: b63fd...2f0

Ja, han var en veldig oversosial type. Bodde i rekkehus, så han gikk bare rett inn. Ble helt vant med det. 

Anonymkode: 8aa35...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For noen iskalde mennesker vi har blitt hvis vi ikke gidder å åpne når noen en sjelden gang ringer på. Står jo ikke akkurat lang kø utenfor dørene for tiden. Hvis en nabo trenger hjelp med noe, så driter han i hvordan du ser ut. Det får da være måte på hvor sure, forfengelige, egoistiske og lite hjelpsomme man skal være. 

Anonymkode: 6a007...a6d

Ja, at naboen lurer på om du også har mistet wifi og derfor desperat må ringe på ørten ganger, er jo livsnødvendig hjelp. Sånne folk gjør at man får høyere terskel for å åpne, og kanskje en gang er det noen som virkelig trenger hjelp. Men ulv ulv.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå kom jeg på den forrige naboen min som plutselig bare kom inn i stua uten forvarsel. Han kom inn i stua en gang på sommeren da det var 30+ grader, da satt jeg i bar overkropp og puppene hang og slang. Han snudde fort i døra. Jeg gadd ikke å bry meg, bare lo og sa at det der var din egen skyld 😂😂

Anonymkode: 8aa35...1ce

Ha ha, en sånn nabo hadde jeg også en gang. Kom innimellom bare spradende rett inn. Og en gang kom jeg ned trappa om morgenen og der satt naboen i sofaen (i boksershorts!) og hadde laget kaffe til «oss» (verandadør på gløtt pga tropenetter).

Han var i og for seg hyggelig, men det var greit å flytte...

Anonymkode: c6f6a...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...