Gå til innhold

Hva gjør du hvis det ringer på døra en dag du kun skal være hjemme og du ser forjævlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår (søndag) skjedde dette meg. Jeg satt hjemme udusjet og i flekkete koseklær og så på ski VM da det ringte på døren og jeg ble så irritert!! At jeg var hjemme var åpenbart pga tven som duret. Jeg ga først blaffen men de ga seg jo ikke og jeg åpnet motvillig opp. Var en nabo som hadde problemer med WiFi og spurte om mon WiFi også var ute av drift. Synes det er så unødvendig av folk å ringe på slik. Jeg så jo ikke ut, og hadde heller ikke dusjet eller sminka meg så.. Og i tillegg at de står leeenge og ringer på. Hva gjør dere i sånne tilfeller hvor dere overhodt ikke er forberedt på besøk???

Anonymkode: 3ea0b...504

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller vel liten rolle hvordan jeg ser ut i mitt eget hjem. Men det er mitt hjem, og jeg bestemmer jo selvsagt hvem jeg skal åpne for. Jeg synes det også er ufint å ringe lenge på hos folk. Maks to ganger når besøket er uanmeldt. 

Anonymkode: b63fd...2f0

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg synes ikke jeg ser jævlig ut uten sminke, og at jeg ikke har dusjet tror jeg ikke folk kan se, det er aldri mer enn ca 1,5 døgn siden sist. Flekkete klær går jeg ikke i selv om jeg er alene, men jeg kan gå i t-skjorte uten bh under. Har en genser liggende i stua som jeg slenger på meg hvis det ringer på, så det ikke synes så godt. Og at jeg går i joggebukse hjemme får folk bare tåle når de ringer på uanmeldt. 😛

Men ja, enig i at det er unødvendig å ringe på for noe sånt. Alle de nærmeste naboene har nummeret mitt, så jeg regner med de hadde sendt en melding i stedet.

Anonymkode: a1de7...911

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender mld til mine naboer om det skulle være noe. Er det nødvendig å ringe på, så ringer jeg på kun 1 gang. Synes det er uhøflig å skulle stå der og ringe på flere ganger. 

Anonymkode: 0c4f9...bb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt eget hus så åpner jeg opp som jeg er. Aldri irritert meg over naboer som ringer på om det skulle være noe. 
 Synes rett og slett folk irriterer seg for mye over ting de ikke får gjort noe med. Men hey hvis du synes det er så stort problem så får du jo si fra at du ønsker heller at de sender deg en melding

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet ut ringeklokka. Nevn en gang det ringer på døren og det er noe som er positivt?

Det skjer bare ikke og jeg gidder ikke bruke tid på naboer som lurer på noe, barn som skal selge lodd eller ha flasker til pantelotteri osv.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ringeklokke med video, så jeg ser først hvem det er før jeg åpner ;)

Men jeg er ikke redd for å åpne som jeg er i hjemmeklær og uten sminke, forventer aldri at folk er striglet i eget hus. 

Anonymkode: a9143...930

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å se forjævlig selv om jeg er hjemme usminka så det er helt uproblematisk å åpne.

Har video på ytterdøren og ser hvem som ringer på. 

Anonymkode: d960b...dcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har video på ytterdøren og ser hvem som ringer på. 

Det fungerer ikke hos meg, da de ser jeg er hjemme. Skal jeg liksom velge å vrake i hvem jeg finner  verdt å slippe inn? Hva sier jeg til personen neste gang jeg ser de? Jeg kan unnskylde meg med at jeg hadde musikk på øret og hørte dermed ikke ringeklokka, men steller man seg ved ytterdøra for å sjekke hvem det er(tynn dør med vinduer så de både ser og hører meg) for så å gå derifra så gir jo det tydelige signaler på at du er en jeg ikke finner verdt å åpne opp for. 

Kan ikke folk bare slutte å ringe på hos meg uanmeldt, det er så idiotisk ting å gjøre!!!!

Anonymkode: 3ea0b...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hvordan jeg ser ut i mitt eget hjem, men aldri om jeg åpner døra for uanmeldte besøk! 

Anonymkode: bec77...55c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleier ikke å se forjævlig selv om jeg er hjemme usminka så det er helt uproblematisk å åpne.

Har video på ytterdøren og ser hvem som ringer på. 

Anonymkode: d960b...dcf

Kan dere som skriver at dere ikke ser forjævlig ut slutte å svare i tråden min? Det er jo ikke dere jeg spør. 

Anonymkode: 3ea0b...504

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere som skriver at dere ikke ser forjævlig ut slutte å svare i tråden min? Det er jo ikke dere jeg spør. 

Anonymkode: 3ea0b...504

Issues much?!

Anonymkode: cc8b7...f26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det fungerer ikke hos meg, da de ser jeg er hjemme. Skal jeg liksom velge å vrake i hvem jeg finner  verdt å slippe inn? Hva sier jeg til personen neste gang jeg ser de? Jeg kan unnskylde meg med at jeg hadde musikk på øret og hørte dermed ikke ringeklokka, men steller man seg ved ytterdøra for å sjekke hvem det er(tynn dør med vinduer så de både ser og hører meg) for så å gå derifra så gir jo det tydelige signaler på at du er en jeg ikke finner verdt å åpne opp for. 

Kan ikke folk bare slutte å ringe på hos meg uanmeldt, det er så idiotisk ting å gjøre!!!!

Anonymkode: 3ea0b...504

Slutt å bry deg?

Hvorfor skal du si noe til noen neste gang du møter de? 
Om noen vil deg noe viktig, så kontakter de deg på telefon eller brev. Om noen kommer på døra, så er det aldri viktig, det er bare mas og fjas. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må slutte å være «redd» for alt mulig -«ingen» tar telefonen lenger før de vet hvem det er eller åpner døra om man ikke har bedt noen. Er jo bare å svare høflig og evt si nei om man ikke vil ha lodd eller hjelpe naboen... Nå mener jeg ikke de som faktisk har angst, men de som syntes det er litt ubehagelig. Er bare å si neitakk og ønske de en fin dag videre med ett smil. 

Anonymkode: bff0d...a9d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig uforskammet nabo! Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut, men hadde revet opp døra og bedt ham/henne om å gi faen i å ringe på gjentatte ganger, hvis ikke jeg åpner første gang kan du anta jeg er opptatt! 

 

Anonymkode: c6f6a...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder pusten til de har gått 😛 

Kommer sjelden folk uanmeldt her, så om det skulle ringe på ut av det blå så er det nok ikke noen jeg vil ha på døra. Hvis du er en jeg kjenner, så send meg en melding først.. 

Anonymkode: c062d...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...