Gå til innhold

Flaut å bli hentet med ambulanse i nabolaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flaut å bli hentet med ambulanse hjemme i nabolaget sitt pga psykiatri? 

Anonymkode: 1fa80...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan naboene vite at du blir hentet på grunn av psykiske problemer? 

De gangene jeg har blitt hentet med ambulanse (fysisk sykdom)har jeg vært så syk at jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva naboene tenkte.

Anonymkode: 287b1...1cd

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ser ambulansen vet ikke at det er psykiatri annet en der de har egne ambulanser for det. 

Anonymkode: 8cff8...09a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene vet vel ikke at det dreier seg om psykiatri? 

For alt de vet kunne du ha blitt hentet for blodpropp/slag/fall i trapp/hva som helst?

Anonymkode: bd739...190

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det når naboene i ettertid kommenterte det. Men jeg sa bare at det gikk bedre nå. De visste jo ikke hvorfor jeg ble hentet, jeg prøver å tenke sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på en liten plass og vi legger selvsagt merke til ambulanse. Vi tenker ikke negativt om det. Vi blir bekymret og håper det går bra med vedkommende. Vi vet ikke årsaken og med mindre du forteller det, har vi ingen mulighet til å finne det ut heller. 

Psykisk sykdom bør ikke oppleves som mer flaut enn andre sykdommer. Det kan også ramme alle. 

Klem og god bedring

Anonymkode: 96d7a...453

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville synes det var flaut uavhengig av årsak. 
På samme måte som å skli på isen eller falle i trappen på et offentlig sted er dødspinlig- uavhengig av utfall.

Det har nok å gjøre med at jeg ikke ønsker noe særlig oppmerksomhet.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en blir båret hylende og slåssende ut er det nok i ettertid flaut. Men en vanlig henting vekker da ingenting annet enn sympati.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miztyia skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg syns det når naboene i ettertid kommenterte det. Men jeg sa bare at det gikk bedre nå. De visste jo ikke hvorfor jeg ble hentet, jeg prøver å tenke sånn.

Syns du er heldig som har naboer som bryr seg. Jeg har blitt hentet av ambulanse tre ganger, ingen har spurt eller kommentert og det er en halv meter mellom husene. 

Anonymkode: ea21b...926

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns du er heldig som har naboer som bryr seg. Jeg har blitt hentet av ambulanse tre ganger, ingen har spurt eller kommentert og det er en halv meter mellom husene. 

Anonymkode: ea21b...926

Nå er helse en ganske privat ting, så det trenger ikke å handle om at de ikke bryr seg.

Anonymkode: ac4ac...8d9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det flaut å bli hentet med ambulanse hjemme i nabolaget sitt pga psykiatri? 

Anonymkode: 1fa80...a25

Har en nabo som ble hentet av politi og innlagt.

Vi regnet med hun gikk inn i psykose.

Hun synes sikkert det var flaut, men jeg ser ikke på det som noe annerledes enn at jeg ble hentet i ambulanse for en akutt fysisk sykdom ei gang. 

Anonymkode: bb85c...188

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer flaut med politi!!!! 🙈🙈🙈🙈😳😳😳😳🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 5c3e7...df9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mer flaut med politi!!!! 🙈🙈🙈🙈😳😳😳😳🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 5c3e7...df9

Og ikke minst brannvesen med dykkere. Hele nabolaget ble vekket pga politibiler, båt med lyskaster og ambulanse. 

Følte meg rimelig dust etterpå. Ikke psykiatri, bare dritings. Falt i vannet fordi jeg skulle bevise at jeg kunne balansere på en bro. - 7 grader ute. Deilig nattbad det 🤦‍♀️

Ts, tror ikke noen tenker det er flaut. Psykisk sykdom er ikke akkurat selvpåført. God bedring ❤️

Anonymkode: 6d95d...024

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboer kan jo ikke vite hvorfor ambulansen er der, og selv om jeg skjønner stigmaet, så bør det jo ikke være noe flauere å bli hentet for psykisk sykdom enn fysisk sykdom:) Noen vil nok ikke stikke nesa si i private ting, andre føler de må spørre om det går bra for å være høflig/vise at de bryr seg. Å si at det går bedre er helt innafor synes jeg:) En nabo av meg ble hentet av ambulanse en dag jeg kom hjem fra jobb(alle mine naboer er yngre, spreke pensjonister), men fikk vite at det bare var falsk alarm:)

Anonymkode: 7b947...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut når jeg tenker tilbake på det. Mest flau er jeg over den gangen jeg ble hentet ut av politiet. Jeg håper enda ingen av naboene mine fikk det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg synes det er flaut når jeg tenker tilbake på det. Mest flau er jeg over den gangen jeg ble hentet ut av politiet. Jeg håper enda ingen av naboene mine fikk det med seg.

Hva var grunnen til at politiet kom? Om jeg kan spørre 🙂

Anonymkode: 58f86...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var grunnen til at politiet kom? Om jeg kan spørre 🙂

Anonymkode: 58f86...693

Jeg hadde det ikke bra så legevakts legen kom hjem til meg og la meg inn på tvang.  Jeg klarte ikke å tenke klart så jeg nektet å bli med i ambulansen. Da tilkalte de politiet. 

Flaut å tenke på i ettertid. Jeg burde jo selvfølgelig bare ha vært med da det ble tvang....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde det ikke bra så legevakts legen kom hjem til meg og la meg inn på tvang.  Jeg klarte ikke å tenke klart så jeg nektet å bli med i ambulansen. Da tilkalte de politiet. 

Flaut å tenke på i ettertid. Jeg burde jo selvfølgelig bare ha vært med da det ble tvang....

Visste ikke at legevakten la inn folk på tvang bare fordi de Ikke har det bra..? 

Anonymkode: 1fa80...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke flaut. Naboene kan ikke vite hvorfor ambulansen er der. Det er verre hvis de kommer politi for å hente deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Visste ikke at legevakten la inn folk på tvang bare fordi de Ikke har det bra..? 

Anonymkode: 1fa80...a25

Jo, hvis det er fare for eget liv eller andres. Regner med det var snakk om suicidalitet. Håper du føler deg bedre ❤️

Anonymkode: e1eed...4a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...