Gå til innhold

Svigerinne sur om mitt barn får noe før hennes barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oida... men hvordan begrunnet hun at hun reagerte på dette da? Hun må vel ha hatt en annen grunn enn at hun ville være først?

Anonymkode: f92f7...07c

Hun sa jeg burde greie å vente. Jeg var visst så utålmodig... At de helst ville hente først så de helt sikkert fikk kjøpt.  Det sa hun. Altså smågodt er det jo nok av tenker jeg. Med andre ting har hun sagt direkte og inndirekte at dette skulle jo de kjøpe før oss. Barnslig men sånn er hun.

Anonymkode: 6b52f...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun sa jeg burde greie å vente. Jeg var visst så utålmodig... At de helst ville hente først så de helt sikkert fikk kjøpt.  Det sa hun. Altså smågodt er det jo nok av tenker jeg. Med andre ting har hun sagt direkte og inndirekte at dette skulle jo de kjøpe før oss. Barnslig men sånn er hun.

Anonymkode: 6b52f...cf5

Så det var viktigere at hun fikk kjøpt enn at du fikk kjøpt? Feiler hun noe..?

Anonymkode: f92f7...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det var viktigere at hun fikk kjøpt enn at du fikk kjøpt? Feiler hun noe..?

Anonymkode: f92f7...07c

Ja, tydeligvis. Vet ikke om hun feiler noe. Men skulle ikke forundre meg.

Anonymkode: 6b52f...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres utrolig spesiell ut. 

Hun mente ikke for alvor at de kunne gå tom for smågodt av at dere forsynte dere først? Her hadde jeg konfrontert alle uttalelser tror jeg, og ikke bare gått og tenkt "jaja, så rart" for meg selv. Hun kan ikke holde på sånn.

Prøv å se på det som en vennetjeneste du gjør henne. Få inn den vanen at du alltid spør henne om hvorfor. Hvorfor er du sur nå, hvorfor måtte dere kjøpe først, hvorfor mener du jeg er utålmodig, hvorfor er dette er problem, på hvilken måte er dette skadelig osv.

Anonymkode: 4939d...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

For henne er det vist veldig viktig at hennes barn får foreksempel en ny leke, klær osv før mitt barn. En gang hadde barnet mitt fått dukkevogn, de så den da de var her, da ble hun grinete for hennes hadde ikke fått dukkevogn først. Da vi var på tur sammen hadde jeg kjøpt lørdagsgodt til mitt barn, hun hadde ikke rukket å kjøpe til sitt barn enda, da var visst det galt. Dette er noen få av mange eksempler. Men jeg kan jo ikke vente med å kjøpe ting kun så hun skal få kjøpt det først. Hun er også opptatt av å indirekte påpeke at de er finere og bedre en oss. Barnet mitt får ikke ting hele tiden så det er ingen diskusjon her. Jeg skjønner ikke den greia med å absolutt være først med alt. Kan noen forklare denne oppførselen?

Anonymkode: 6b52f...cf5

Men..du gjør kanskje litt av det samme selv? Har det blitt en slags kamp mellom dere? Man drar ikke på tur med flere barn, uten p kjøpe lørdagsgodt til alle. Du gjør jo litt av det samme du beskylder henne for..?

Anonymkode: a2a53...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Oi, det var rart å frike ut over TING barnet får. Det er jo ikke som om det spiller noen slags symbolsk rolle? 
 

Jeg har en svigerinne (og for så vidt også en svoger) som har vært vanskelige på dette med ting/leker som representerer utviklingsmessige milepæler. 
De har et barn som er over ett år eldre enn vårt, men som er sent utviklet generelt. Som i klinisk sent utviklet - det er ikke bare et inntrykk vi andre har. 
Vårt barn er i den andre enden av skalaen, og har forsert i barnehagen og har tilrettelegging pga høyt læringspotensial på skolen. 
 

Naturlig nok har vårt barn ønsket seg, og fått, leker som tilhører høyere utviklingsmessig nivå enn kronologisk alder skulle tilsi omtrent hele veien. Når barnet vårt leser selv og følger bøker for mye eldre unger når det er tre år, og pugger planeter osv mens det teknisk sett eldre barnet ikke kjenner igjen forbokstaven sin engang, og fortsatt strever med duplo, så er det naturlig at foreldrene synes det er vanskelig. Det har blitt mange runder der vi har måttet bli veldig bokstavelige og detaljerte, og rett frem forsvare ting som at NEI, det er ikke dårlig gjort av oss å kjøpe Aftenposten Jr til barnet vårt selv om deres barn som «skulle vært først» med dette i deres hode fortsatt ikke har noen interesse for lesing. 
 

Det er ikke sånn at hun du snakker om har noen slags grunn til å sammenlikne seg og sitt med deg og ditt? Som du vet om? 

Anonymkode: 2faeb...94b

Det samme som ts her. Du legger desverre fram ditt barn som lenger framme og mer intelligent enn det andre barnet. Det provoserer andre mødre enormt. For all del- du må gjerne mene det om ditt barn. Men ikke forvent at andre skal mene det samme og handle ut fra det. 
Ingen barn «forserer» barnehagen. Det er den holdningen som skinner igjennom, og som får fram irritasjonen. Hilsen mor med barn som er scoret på mensa-nivå, men som klokelig holder det hemmelig og ikke flasher det ved feks å rope ut at treåringen leser Aftenposten jr. Sånn blir man ikke populær av. 

Anonymkode: a2a53...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men..du gjør kanskje litt av det samme selv? Har det blitt en slags kamp mellom dere? Man drar ikke på tur med flere barn, uten p kjøpe lørdagsgodt til alle. Du gjør jo litt av det samme du beskylder henne for..?

Anonymkode: a2a53...01f

Nei. Jeg syns dette er rart. Og godteriet skulle de få samtidig. Men hun ville kjøpe først. 

Anonymkode: 6b52f...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men..du gjør kanskje litt av det samme selv? Har det blitt en slags kamp mellom dere? Man drar ikke på tur med flere barn, uten p kjøpe lørdagsgodt til alle. Du gjør jo litt av det samme du beskylder henne for..?

Anonymkode: a2a53...01f

Hver foreldrer kjøper vel til sine barn. Hvorfor skal en forelder kjøpe til alle de andre? Men for al del,folk ordner det forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...