Gå til innhold

Vanlig å få sykemelding i første trimester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der kvalifiserer faktisk ikke til sykemelding. 

Anonymkode: f4a48...36e

Men hvorfor har jeg sykemelding da? For det var det jeg ble sykemeldt for og fortsatt er sykemeldt for. Flere kollegaer er sykemeldt av samme grunn, og de er ikke gravide.

Har du aldri hørt om diagnosen utbrent? Tror du utbrente mennesker går på jobb? Anbefaler deg å lese om utbrenthet, det er ganske utbredt i verden i dag.

Les her:

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/utbrenthet/

Man kan faktisk bli det som gravid også, tror man er ekstra utsatt. For man har graviditeten på toppen som kan bikke det over på gal side.

Anonymkode: 417e3...73e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble 80% sykemeldt pga. kvalme fra jeg var 6+3. I første omgang varte sykemeldingen i to uker, men den ble forlenget med 3 uker til da jeg ikke har blitt noe bedre. Jeg er 9+4 i dag og de 20% jeg jobber skjer i fra sofaen hjemme. Jeg klarer ikke å sitte oppreist uten å bli kvalm 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Unner du deg...??

Anonymkode: f4a48...36e

Kanskje litt feil formulert, men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha blitt sykemeldt var vel poenget :)

Anonymkode: 4fca1...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid og sprekksjuk!

Ekstremt lave verdier i blod, klarte nesten ikke bevege meg fra sofaen til do når jeg måtte kaste opp. Det startet nøyaktig 6+0 og varte hele veien til fødsel.

Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok blitt undersøkt grundig da jeg var så ekstremt dårlig!

Anonymkode: 0dc72...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...