Gå til innhold

Høyskolen Kristiania erfaringer?


Pt66

Anbefalte innlegg

Hei har fått tilbud om studieplass ved høyskolen innenfor biomedisin. Har noen erfaringer med skolen, studentliv, linja? Osv. setter veldig pris på alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pt66 skrev (20 timer siden):

Hei har fått tilbud om studieplass ved høyskolen innenfor biomedisin. Har noen erfaringer med skolen, studentliv, linja? Osv. setter veldig pris på alt

Følger. Har søkt på IT utdanning hos dem, siden de er fleksible når det gjelder oppmøte og jeg er nødt til å jobbe ved siden av. 

Anonymkode: 7ac0b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring selv, men har formeninger om høyskolen.

Skjønner ikke hvorfor noen velger Høyskolen Kristiania...

1. Det koster penger

2. Det har ikke særlig godt omdømme

3. Studiene som tilbys finnes i de fleste andre universiteter og høyskoler

 

Det er bare typ Preben Lohrengrener som går der tipper jeg.. men lykke til der folkens ;)

Hadde jeg vært dere ville jeg valgt en hvilkensomhelst offentlig skole. De fleste er fleksible i oppmøte

Anonymkode: ff2d4...eb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsidene var virkelig runde i beskrivelsen av hva du faktisk kan bruke utdannelsen til. Ser ut som et typisk "penger til skolen og lite arbeidsmessig relevans"-studie.

Anonymkode: 1a966...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nettsidene var virkelig runde i beskrivelsen av hva du faktisk kan bruke utdannelsen til. Ser ut som et typisk "penger til skolen og lite arbeidsmessig relevans"-studie.

Anonymkode: 1a966...e62

Enig. Jeg så på emnene, og de er sikkert interessante, men dette er ikke et studium som fører til jobb. Du er helt nødt til å ha master, eventuelt ha en helt annen grunnutdanning i tillegg. Her betaler du veldig dyrt for å få en utdanning du kan få gratis (og med bedre renommé) på et offentlig universitet. 

Anonymkode: d922a...4d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen erfaring selv, men har formeninger om høyskolen.

Skjønner ikke hvorfor noen velger Høyskolen Kristiania...

1. Det koster penger

2. Det har ikke særlig godt omdømme

3. Studiene som tilbys finnes i de fleste andre universiteter og høyskoler

 

Det er bare typ Preben Lohrengrener som går der tipper jeg.. men lykke til der folkens ;)

Hadde jeg vært dere ville jeg valgt en hvilkensomhelst offentlig skole. De fleste er fleksible i oppmøte

Anonymkode: ff2d4...eb2

hvem er denne preben😀

Anonymkode: 49702...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at folk har slike holdninger. Skolen er bra. Gode forelesere, fleksibilitet, og de jeg kjenner som har gått der - har alle fått relevant jobb. De har riktignok hatt arbeidserfaring eller fagbrev i bunn, og spesialisert seg innen ledelse/HR, læring/rådgivning eller annet. Har ingen erfaring med biomedisin, men det er mange studenter som er fornøyd. 

Anonymkode: 515f7...8f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

hvem er denne preben😀

Anonymkode: 49702...c9d

Kjenner du ikke igjen han her er du ikke norsk 😆

image.png.6001fbbc354313f15462dec9d9d501f7.png

Anonymkode: ff2d4...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner du ikke igjen han her er du ikke norsk 😆

image.png.6001fbbc354313f15462dec9d9d501f7.png

Anonymkode: ff2d4...eb2

jeg er nok norsk, men litt gammel forstår jeg. hm tror jeg så han på BI i mine yngre dager😄

Anonymkode: 49702...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synd at folk har slike holdninger. Skolen er bra. Gode forelesere, fleksibilitet, og de jeg kjenner som har gått der - har alle fått relevant jobb. De har riktignok hatt arbeidserfaring eller fagbrev i bunn, og spesialisert seg innen ledelse/HR, læring/rådgivning eller annet. Har ingen erfaring med biomedisin, men det er mange studenter som er fornøyd. 

Anonymkode: 515f7...8f4

Det er stor forskjell på studiene du nevner og en bachelor i biomedisin. Med annen utdanning og arbeidserfaring i bunn, kan det være en god løsning å ta et kortere studium innen ledelse, HR etc på en privat høyskole. Men det vil fremdeles være gratis å ta tilsvarende utdanning på et offentlig universitet. 

Jeg jobber forresten innen feltet selv. I omtalen av studiet skriver de noe ala at kanskje du er den som løser kreftgåten - vel, det gjør du ikke med en bachelor i biomedisin. Det kan jeg garantere. Noe mer håndfast enn det var de ikke mtp jobbmuligheter. Annet enn muligheten for å studere medisin på Kypros (via et engelsk universitet), noe som virker mildt sagt risky med Brexit! Man betaler også 300 000 i skolepenger for en bachelorgrad, noe jeg tenker er helt vanvittig, for en grad som ikke vil gi deg jobb, du må ta master (minst).

Anonymkode: d922a...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synd at folk har slike holdninger. Skolen er bra. Gode forelesere, fleksibilitet, og de jeg kjenner som har gått der - har alle fått relevant jobb. De har riktignok hatt arbeidserfaring eller fagbrev i bunn, og spesialisert seg innen ledelse/HR, læring/rådgivning eller annet. Har ingen erfaring med biomedisin, men det er mange studenter som er fornøyd. 

Anonymkode: 515f7...8f4

Jeg har gått der selv, ikke fått relevant jobb. Veldig få av de jeg studerte med fikk seg en relevant jobb eller jobb i det hele tatt. 

Anonymkode: ae671...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pt66 skrev (På 28.2.2021 den 17.56):

Hei har fått tilbud om studieplass ved høyskolen innenfor biomedisin. Har noen erfaringer med skolen, studentliv, linja? Osv. setter veldig pris på alt

Går på HK. Er i 4 semestret mitt. Koselig, høyt faglig nivå, en høyskole som er arbeidsrelatert, godt studiemiljø og små klasserom / delt i små klassegrupper som gjør det enklere å lære samtidig enklere å bli kjent med medstudenter og forelesere. + Gode støttesystemer. Kort oppsummert da. 

Gikk selv fra UIO hit og er ekstremt fornøyd selv med Covid-19 og digital undervisning. Merker at det er en interessant skole hos arbeidsgivere. 

Jeg går en annen linja så kan ikke utale meg om Bio. 

Anonymkode: cc76a...228

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går på HK. Er i 4 semestret mitt. Koselig, høyt faglig nivå, en høyskole som er arbeidsrelatert, godt studiemiljø og små klasserom / delt i små klassegrupper som gjør det enklere å lære samtidig enklere å bli kjent med medstudenter og forelesere. + Gode støttesystemer. Kort oppsummert da. 

Gikk selv fra UIO hit og er ekstremt fornøyd selv med Covid-19 og digital undervisning. Merker at det er en interessant skole hos arbeidsgivere. 

Jeg går en annen linja så kan ikke utale meg om Bio. 

Anonymkode: cc76a...228

+ Har selv og mange jeg studerer med fått relevant jobb ved siden av studie allerede nå. 

Anonymkode: cc76a...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen erfaring selv, men har formeninger om høyskolen.

Skjønner ikke hvorfor noen velger Høyskolen Kristiania...

1. Det koster penger

2. Det har ikke særlig godt omdømme

3. Studiene som tilbys finnes i de fleste andre universiteter og høyskoler

 

Det er bare typ Preben Lohrengrener som går der tipper jeg.. men lykke til der folkens ;)

Hadde jeg vært dere ville jeg valgt en hvilkensomhelst offentlig skole. De fleste er fleksible i oppmøte

Anonymkode: ff2d4...eb2

BI. Preben fra BI. BI er ikke samme som Høyskolen Kristiania. 2 ulike skoler. 

Anonymkode: cc76a...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen erfaring selv, men har formeninger om høyskolen.

Skjønner ikke hvorfor noen velger Høyskolen Kristiania...

1. Det koster penger

2. Det har ikke særlig godt omdømme

3. Studiene som tilbys finnes i de fleste andre universiteter og høyskoler

 

Det er bare typ Preben Lohrengrener som går der tipper jeg.. men lykke til der folkens ;)

Hadde jeg vært dere ville jeg valgt en hvilkensomhelst offentlig skole. De fleste er fleksible i oppmøte

Anonymkode: ff2d4...eb2

Om du vil ha noen legitime grunner: 

1. Mange arbeidsgivere, spesielt i staten, har avtale med HK. I forsvaret, f.eks, kan du rundt 60 studiepoeng med økonomi/ledelsefag via HK, året rundt. 

2. De tilbyr desentralisert/nettbasert Master, gjerne i samarbeid med andre skoler. Ja, en slik koster nok fort 100000 kr - men det er ikke så veldig mange andre som tilbyr samme opplegget. Dette er ypperlig for dem som ikke bor i Oslo/Stavanger/Bergen/Trondheim/Bodø/Tromsø, og ikke kan være med på obligatorisk oppmøte. 

Tar du f.eks nettbasert master via HK, så kan du gjøre det via Heriot-Watt University / Edinburgh Business School. som selvfølgelig kan gi litt mer "spice" i CV'n, sammenlignet med mange høyskoler i Norge. 

Koker egentlig ned til tilbud og fleksibilitet. Mange som videreutdannes, er i 100% jobb mens gjør det.

Anonymkode: 3951b...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjenner du ikke igjen han her er du ikke norsk 😆

image.png.6001fbbc354313f15462dec9d9d501f7.png

Anonymkode: ff2d4...eb2

Lohrengren ❤️❤️

Anonymkode: cce2c...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

BI. Preben fra BI. BI er ikke samme som Høyskolen Kristiania. 2 ulike skoler. 

Anonymkode: cc76a...228

Det er fellesnevneren som er viktigst: Skolene koster penger.

Når vi har så mange flotte og høyt rangerte universiteter og høyskoler i Norge som er GRATIS, ser jeg ingen grunn til å ta det på noe privat sted. Kanskje med unntak av BI, som er høyt rangert, men Høyskolen Kristiania??

Og kan forstå meg på de som bor vekke fra de store byene og som vil jobbe i mens. Men det er jo en investering, og disse vet vel ofte akkurat hva de går etter sammenligna med elever etter vgs som skal studere noe. Å ta nettbasert master er ikke dumt hvis det er eneste skolen som tilbyr det. 

Annet enn dette ser jeg ingen grunn til at folk gidder å studere der... Men som sagt, det er delte meninger. Noen i tråden roser jo skolen, mens andre ikke.

Anonymkode: ff2d4...eb2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte google preben; it made my day🤣🤣🤣👌👌👌

Anonymkode: 49702...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 5.45):

Tar du f.eks nettbasert master via HK, så kan du gjøre det via Heriot-Watt University / Edinburgh Business School. som selvfølgelig kan gi litt mer "spice" i CV'n, sammenlignet med mange høyskoler i Norge. 

Anonymkode: 3951b...0ba

Går du/har gått denne linja?

Jeg vurderer å søke MBA via HK/EBS nå, som du sier - fordi jeg ønsker å ta nettbasert master, helt uten obligatorisk oppmøte/samlinger. Dette har jeg ikke funnet noe annet sted.

Har sett på Edinburgh Business School sine nettsider, og det virker jo lovende! Men skulle gjerne hørt litt erfaringer fra noen som har gått linja 🙂 

Anonymkode: 52d50...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller studert molekylærbiologi, bioteknologi eller kjemi ved et "ordentlig" universitet

Anonymkode: 68b9d...f00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...