Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hun fjernet hun som skrev så saklig men litt kritisk fra gruppen??? Da kan man jo undre hva annen sensur som foregår der. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at de fleste seriøse bedrifter har en PR-avdeling som svarer på kritikk på en konstruktiv måte. Selv om kritikken er helt uberettiget noen  ganger, er det noe med å forstå at man har ulike verdenssyn.

At SS valgte å svare jenta på den måten hun gjorde, er første 'tabbe'. At hun fortsetter å skrive "sympati "-poster i gruppen er tabbe to. Om hun fremstiller  seg som en venninne som gir råd og er støttende, må hun også regne med at medlemmene deler ulike meninger med henne.

Jeg skjønner at hun har et over gjennomsnittet høyt behov for bekreftelse, men den eneste SS ødelegger for er seg selv. Jenta som svarte henne kommenterte med respekt selv om SS ikke fortjener det slik hun turer frem. 

At hun truer med å anmelde Kvinneguiden osv., er noe de fleste skjønner ikke vil føre noe sted. Hun har en butikk og selger produkter, og det er SÅ bra at det er lov å diskutere sånne ting på godt og vondt i Norge idag. 

SS burde ta seg en tur bort fra PC-en/nettbrettet/whatever, og telle til tusen noen ganger. Denne formen for kommunikasjon tjener verken henne eller bedriften hennes. 

Det er nok mange der inne som har merket seg måten hun svarer på. Jeg ser også at ca 30 medlemmer enten har meldt seg ut eller blitt kastet ut idag. 

Trist at SS ikke tok til seg den opprinnelige kommentaren til jenta som det gode rådet den var.

Nå har SS selv dokumentert at det som tidligere ble hevdet i denne tråden stemmer. Tenk om hun bare hadde fokusert på å lage godt innhold istedet. 

Endret av Mirrormirror
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme damen som reiste rundt i alle små bygder i Norge å hadde "venninnekvelder" der man ble sminket å tatt bilder av for en tusenlapp? 

Anonymkode: 93f14...87d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette samme damen som reiste rundt i alle små bygder i Norge å hadde "venninnekvelder" der man ble sminket å tatt bilder av for en tusenlapp? 

Anonymkode: 93f14...87d

Stemmer 

Anonymkode: e70db...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

SS hadde omsetning på 30 mill. de første 12 måneder, så det er ingen liten, lokal virksomhet.2021 omsetningen ble adskillig større i flg. henne selv på FB.💰

Anonymkode: d8f72...bc5

Jeg ville kalt 30 mill en mindre lokal bedrift i likhet med diverse lokale kleskjeder. 
 

Man kan ikke ansette særlig mange med et budsjett på 30 mill til en hel virksomhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløff skrev (10 minutter siden):

Jeg ville kalt 30 mill en mindre lokal bedrift i likhet med diverse lokale kleskjeder. 
 

Man kan ikke ansette særlig mange med et budsjett på 30 mill til en hel virksomhet. 

Dette er ikke riktig det er ikke noe mindre bedrift det her . Middels stor med 30 mill i omsetning . Hun tjener godt på dette når hun ikke har noe særlig til lønnsutgifter heller . 

Anonymkode: 4f86b...669

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (20 minutter siden):

Jeg ville kalt 30 mill en mindre lokal bedrift i likhet med diverse lokale kleskjeder. 
 

Man kan ikke ansette særlig mange med et budsjett på 30 mill til en hel virksomhet. 

Alt handler om fortjeneste, ikke om omsetning. 

Har man 30 mill i omsetning og sitter igjen med 20 mill, så er jo det helt fantastisk. 

Men å omsette for 30 mill og sitte igjen med 100 000 kr, det er ikke særlig bra. 

Anonymkode: c391b...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke logikken. En bedrift med 30 milioner burde ha god nok betjeningsgrad til å ansette nok folk til at kunder får svar innen rimelig tid. Unnskyldningen om "hun som gjør alt alene " fungerer ikke, det er et aktivt valg hun har tatt, og som hun må håndtere konsekvensene av.

Hadde hun operert på B2B-nivå måtte hun i de fleste bransjer betalt bøter for forsinket levering. 

 

Endret av Mirrormirror
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette samme damen som reiste rundt i alle små bygder i Norge å hadde "venninnekvelder" der man ble sminket å tatt bilder av for en tusenlapp? 

Anonymkode: 93f14...87d

Jada… hu ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Synes det er veldig bra dette kommer frem.

Anonymkode: e70db...e3d

Ja, helt klart. At hun slettet alle de spydige og umodne svarene hun ga den dama som var veldig saklig, men uenig med henne er jo bare sprøtt. Er ikke rart jeg alltid undra om ingen var misfornøyd med hverken produkter eller service, det kommer jo ikke igjennom sensuren, og hvis man får skrevet noe i en undertråd, så sletter hun det. Men det er som sagt screenshots av hvert eneste ord om hun skulle finne på å benekte hva hun skrev til den dama. 
 

Ser forøvrig ut som denne tråden har gjort at hun har laget en give-away til et medlem som kan fortelle hva positivt gruppa har gjort for dem nå. Aldri sett henne ha noe give-away tidligere. Må selvfølgelig komme med noe ros for å vinne da, men at hun lager en sånn for de trofaste folka sine er jo ok. Er nok de mest fornøyde vi ser mest til der uansett. Av over 16.000 medlemmer er det stort sett de samme par hundre man ser poste. 
 

Tror kanskje hun til og med slettet de negative postene hun selv startet i dag også. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirrormirror skrev (3 timer siden):

Det er en grunn til at de fleste seriøse bedrifter har en PR-avdeling som svarer på kritikk på en konstruktiv måte. Selv om kritikken er helt uberettiget noen  ganger, er det noe med å forstå at man har ulike verdenssyn.

At SS valgte å svare jenta på den måten hun gjorde, er første 'tabbe'. At hun fortsetter å skrive "sympati "-poster i gruppen er tabbe to. Om hun fremstiller  seg som en venninne som gir råd og er støttende, må hun også regne med at medlemmene deler ulike meninger med henne.

Jeg skjønner at hun har et over gjennomsnittet høyt behov for bekreftelse, men den eneste SS ødelegger for er seg selv. Jenta som svarte henne kommenterte med respekt selv om SS ikke fortjener det slik hun turer frem. 

At hun truer med å anmelde Kvinneguiden osv., er noe de fleste skjønner ikke vil føre noe sted. Hun har en butikk og selger produkter, og det er SÅ bra at det er lov å diskutere sånne ting på godt og vondt i Norge idag. 

SS burde ta seg en tur bort fra PC-en/nettbrettet/whatever, og telle til tusen noen ganger. Denne formen for kommunikasjon tjener verken henne eller bedriften hennes. 

Det er nok mange der inne som har merket seg måten hun svarer på. Jeg ser også at ca 30 medlemmer enten har meldt seg ut eller blitt kastet ut idag. 

Trist at SS ikke tok til seg den opprinnelige kommentaren til jenta som det gode rådet den var.

Nå har SS selv dokumentert at det som tidligere ble hevdet i denne tråden stemmer. Tenk om hun bare hadde fokusert på å lage godt innhold istedet. 

Et særdeles godt innlegg! 

 

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette samme damen som reiste rundt i alle små bygder i Norge å hadde "venninnekvelder" der man ble sminket å tatt bilder av for en tusenlapp? 

Anonymkode: 93f14...87d

Har forstått det slik ja.

Anonymkode: d8f72...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, helt klart. At hun slettet alle de spydige og umodne svarene hun ga den dama som var veldig saklig, men uenig med henne er jo bare sprøtt. Er ikke rart jeg alltid undra om ingen var misfornøyd med hverken produkter eller service, det kommer jo ikke igjennom sensuren, og hvis man får skrevet noe i en undertråd, så sletter hun det. Men det er som sagt screenshots av hvert eneste ord om hun skulle finne på å benekte hva hun skrev til den dama. 
 

Ser forøvrig ut som denne tråden har gjort at hun har laget en give-away til et medlem som kan fortelle hva positivt gruppa har gjort for dem nå. Aldri sett henne ha noe give-away tidligere. Må selvfølgelig komme med noe ros for å vinne da, men at hun lager en sånn for de trofaste folka sine er jo ok. Er nok de mest fornøyde vi ser mest til der uansett. Av over 16.000 medlemmer er det stort sett de samme par hundre man ser poste. 
 

Tror kanskje hun til og med slettet de negative postene hun selv startet i dag også. 

Anonymkode: 1aef2...726

Wow, har hun skjønt hvor idiotisk hun oppførte seg? Jeg har tenkt at det er rart hvis ikke hun har mennesker rundt seg som gjør henne oppmerksom på dette. Ser ut som enda flere har meldt seg ut eller blitt kastet ut. Da jeg så istad sluttet tallet på 80, nå er det nede i 73. Man kan jo håpe at noen andre har gitt beskjed til henne også. 

Venninnen min er utdannet bla journalist og kjenner de fleste i media i Ålesund. Hun ville ikke dele informasjonen med folk hun kjenner der (følte det var feil visstnok) men sa at hun skal nevne at de kanskje burde følge med på hva SS skriver fremover. 

Anonymkode: e70db...e3d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 8.53):

Er ingen ekspert på verken makeup eller hudpleie, men har kommet meg ørlite grann det siste året, og liker både det jeg har prøvd av Jane Iredale. MCCM og Kalahari.

Men jeg er ganske god på å finne rimelige priser og fri frakt. SS tar kr 75 i porto for kjøp under kr 990.

En svært hyggelig dame driver beautifulandhappy.no og fører OMG, Kalahari m.v., der er det en del tilbud.

De stor innsparingene har jeg funnet i engelske nettbutikker.

En av SSs bestselgere er MCCM solkrem med farge, kr 640+ frakt 75= kr 715. Det samme produktet har jeg kjøpt hos Qualitybeautystore.com for £19,86 ink frakt. Besparelse ca kr 500 for en skarve kremtube! (Leveringstiden kan fort bli ca 2-3 uker).

Har også god erfaring med Beyondbeautiful.com som selger Jane Iredale.

Se importkalkulatoren på toll.no for på beregne toll og moms om en handler for over kr 350. Fortsatt blir det billig om en skal ha dyre kremer.

Hvorfor betale for mye??

(Flott at SS gjorde oppmerksom på denne tråden i innlegg på egen FB gruppe, i stedet for å være proff. Er selv kastet ut fra gruppen, til mye latter fra de som kjenner meg (går for å være rimelig saklig). Det passet bra, da jeg ikke identifiserer meg med gruppen).

 

 

 

Anonymkode: d8f72...bc5

Takk for tipps. Den qualitybeautystore, regner de inn moms og sånn automatisk så det går rett hjem gjennom tollen ?  Slik at en ikke får noen overraskelser når pakken kommer ? 

Anonymkode: 1e894...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tipps. Den qualitybeautystore, regner de inn moms og sånn automatisk så det går rett hjem gjennom tollen ?  Slik at en ikke får noen overraskelser når pakken kommer ? 

Anonymkode: 1e894...204

Nesten alle butikker som sender innad i Europa må gjøre det automatisk nå.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Synnøve (vi vet jo at du leser her inne). Her er noen vennlige råd fra meg; 

1. Be om unnskyldning til de du har svart usaklig idag. 

2. Ansett noen som kan svare i kommentarfeltet for deg. Både med tanke på profesjonalitet og fordi du ifølge deg selv ikke har kapasitet til å følge opp det du burde. 

3. Gjør opp for deg i de tilfellene en kunde ikke er fornøyd. Ok, det koster kanskje litt ekstra, men det motsatte fører til negativ omtale (ingen telegraf er raskere enn jungeltelegrafen).

4. Innse at kundene dine er flere enn de mest aktive i gruppen din. Godta at folk med ulik etnisk bakrunn, demografi og alder har ulike meninger. Så lenge tonen er høflig kan det til og med være at du lærer noe av det.

5. Du snakker stadig vekk om misunnelse. Bare etter å ha lest de siste postene dine ser jeg at du nevner millionomsetning og alt du har oppnådd - bra. Vi trenger folk som er stolte av seg selv. Men du burde kanskje tenke litt over narrativet du skaper. Gjør det til en inspirerende historie, heller enn å omtale de fleste som er uenige med deg som idioter. 

6. Tenk over måten du formulerer deg på. Mange av kommentarene dine fremstår som skarpe og 'med piggene ute. Hun som svarte deg idag klarte å heve seg over det, men vit at det vil gjøre de som er uenige med deg enda mer uenige. Du kan ikke påtvinge andre dine meninger. Litt ydmykhet og åpne spørsmål vil du tjene mye på.

7. At du forsøker å påtvinge folk i gruppen din meningen om at de må godta dine og andres personangrep er faktisk særdeles dårlig forretningsskikk.

8. Alt som skrives på nettet kan finnes i evig tid selv om du sletter det. Screenshot er en genial oppfinnelse..Tenk om noen av leverandørene dine leser dette. Det fremstiller deg ikke et heldig lys.

9. Du burde seriøst lese gjennom dine egne kommentarer idag, og konsultere med en uavhengig tredjepart om du ikke ser noen feil i dem. Maken til hersketeknikk og fordreing av det andre forsøker å forklare deg har jeg ikke sett på årevis. 

Ellers skal du få ros for å ha slettet innlegg postet tidligere idag. Kommer du i tillegg med en unnskyldning til denne jenta i gruppa skal jeg revurdere mitt syn på deg. 

Endret av Mirrormirror
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirrormirror skrev (18 minutter siden):

Hei Synnøve (vi vet jo at du leser her inne). Her er noen vennlige råd fra meg; 

1. Be om unnskyldning til de du har svart usaklig idag. 

2. Ansett noen som kan svare i kommentarfeltet for deg. Både med tanke på profesjonalitet og fordi du ifølge deg selv ikke har kapasitet til å følge opp det du burde. 

3. Gjør opp for deg i de tilfellene en kunde ikke er fornøyd. Ok, det koster kanskje litt ekstra, men det motsatte fører til negativ omtale (ingen telegraf er raskere enn jungeltelegrafen).

4. Innse at kundene dine er flere enn de mest aktive i gruppen din. Godta at folk med ulik etnisk bakrunn, demografi og alder har ulike meninger. Så lenge tonen er høflig kan det til og med være at du lærer noe av det.

5. Du snakker stadig vekk om misunnelse. Bare etter å ha lest de siste postene dine ser jeg at du nevner millionomsetning og alt du har oppnådd - bra. Vi trenger folk som er stolte av seg selv. Men du burde kanskje tenke litt over narrativet du skaper. Gjør det til en inspirerende historie, heller enn å omtale de fleste som er uenige med deg som idioter. 

6. Tenk over måten du formulerer deg på. Mange av kommentarene dine fremstår som skarpe og 'med piggene ute. Hun som svarte deg idag klarte å heve seg over det, men vit at det vil gjøre de som er uenige med deg enda mer uenige. Du kan ikke påtvinge andre dine meninger. Litt ydmykhet og åpne spørsmål vil du tjene mye på.

7. At du forsøker å påtvinge folk i gruppen din meningen om at de må godta dine og andres personangrep er faktisk særdeles dårlig forretningsskikk.

8. Alt som skrives på nettet kan finnes i evig tid selv om du sletter det. Screenshot er en genial oppfinnelse..Tenk om noen av leverandørene dine leser dette. Det fremstiller deg ikke et heldig lys.

9. Du burde seriøst lese gjennom dine egne kommentarer idag, og konsultere med en uavhengig tredjepart om du ikke ser noen feil i dem. Maken til hersketeknikk og fordreing av det andre forsøker å forklare deg har jeg ikke sett på årevis. 

Ellers skal du få ros for å ha slettet innlegg postet tidligere idag. Kommer du i tillegg med en unnskyldning til denne jenta i gruppa skal jeg revurdere mitt syn på deg. 

Enig. 

Anonymkode: 72c6d...71d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for tipps. Den qualitybeautystore, regner de inn moms og sånn automatisk så det går rett hjem gjennom tollen ?  Slik at en ikke får noen overraskelser når pakken kommer ? 

Anonymkode: 1e894...204

Det har jeg ikke erfaring med. Men se på toll.no hvor mye det kan bli.

Anonymkode: d8f72...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig. 

Anonymkode: 72c6d...71d

Du verden, du er virkelig klok og storsinnet 💐

Anonymkode: d8f72...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...