Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lillefrøkenpiruett skrev (På 19.1.2022 den 16.49):

Jeg er også midt i 50 årene.  Har brukt minimalt med sminke, kun Mascara til vanlig.  Var så heldig å få bli med på en VIP Jentekveld med Synnøve Sorthe,  før Coronaens tid og fikk virkelig opp øynene for god hudpleie, og sminke .   Kjøpte en starterkit den kvelden fra Jane Iredale, og har vært kjempefornøyd  med de produktene.  
Nei, de er ikke kjempebillige de sakene ho selger , men det har faktisk gjort til at jeg bruker det når det er kjøpt. Det er kvalitet, lukter godt, og er gode på huden.

Jeg bruker nå daglig : Solkrem med farge, og litt solpudder samt settingsprayen Pommist... det har jeg vel blitt avhengig av ;)

Har etter det etterbestilt div fra Shoppen hennes , og er kjempefornøyd med både produkt og service fra henne. Har aldri opplevd å ikke få svar på forespørsel, men nå var det jo ikke det du lurte på ;)  Ser denne tråden har jo rast helt i feil retning etter trådstarter sitt spørsmål 😮 

Hva med å spare mange hundre på å kjøpe det andre steder? Se tips i innlegg jeg.

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for gode tips :) Den solkremen er faktisk dn krem jeg kunne tenke meg, så sjekker ut stedet du anbefaler. Skal sjekke ut den andre også, men har dog mitt hudpleiemerke jeg er veldig fornøyd med fra før (ikke fra SS). Sammenlignet 10 produkter på butikken hennes fra Jane Iredale med de samme hos blivakker, hvis man skal starte som mange der inne gjør med øyeskygge, eyeliner, leppestift, gloss, mascara, brynspudder, mineralfoundation, bronzer og settingspray  og det ble 900 kroner billigere hos blivakker. De har også gratis frakt, og man må ikke kjøpe for 900 for å få det heller. Jeg hadde gladelig spart 900 kroner og fått mer for pengene. 

Anonymkode: 1aef2...726

Nå er jo Øgrey Brandsdal (eier av BliVakker) tusen ganger verre å støtte enn noen annen virksomhet i dette landet da.

Han har støttet et av de verste nettstedene man finner i dette landet og vært anonym skribent for Sørlandsnyhetene.

Han har vært med å fullstendig rasere demokratiet på Sørlandet og særlig i Kristiansand.

Vi snakker alvorlig demokratisk problem og massiv mobbing/falske påstander. 
 

Kjøp gjerne billigere - men at det skal være bedre på BliVakker enn ei tidvis sur dame tviler jeg sterkt på. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (5 timer siden):

Nå er jo Øgrey Brandsdal (eier av BliVakker) tusen ganger verre å støtte enn noen annen virksomhet i dette landet da.

Han har støttet et av de verste nettstedene man finner i dette landet og vært anonym skribent for Sørlandsnyhetene.

Han har vært med å fullstendig rasere demokratiet på Sørlandet og særlig i Kristiansand.

Vi snakker alvorlig demokratisk problem og massiv mobbing/falske påstander. 
 

Kjøp gjerne billigere - men at det skal være bedre på BliVakker enn ei tidvis sur dame tviler jeg sterkt på. 

 

Hva eieren har gjort på Sørlandet vet jeg lite om, jeg tok prisene til blivakker og sammenlignet, og kom 900 kroner billigere ut om jeg bestiller der fremfor butikken til Synnøve. Kan godt ta blush.no som eksempel isteden da, om det føles bedre? Omtrent samme priser der som på blivakker. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva eieren har gjort på Sørlandet vet jeg lite om, jeg tok prisene til blivakker og sammenlignet, og kom 900 kroner billigere ut om jeg bestiller der fremfor butikken til Synnøve. Kan godt ta blush.no som eksempel isteden da, om det føles bedre? Omtrent samme priser der som på blivakker. 

Anonymkode: 1aef2...726

Blivakker er billig fordi de ofte selger gamle produkter. Ønsker du å bruke krem fra 2015, vær så god. 

Anonymkode: 925a8...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillefrøkenpiruett skrev (På 19.1.2022 den 16.49):

Jeg er også midt i 50 årene.  Har brukt minimalt med sminke, kun Mascara til vanlig.  Var så heldig å få bli med på en VIP Jentekveld med Synnøve Sorthe,  før Coronaens tid og fikk virkelig opp øynene for god hudpleie, og sminke .   Kjøpte en starterkit den kvelden fra Jane Iredale, og har vært kjempefornøyd  med de produktene.  
Nei, de er ikke kjempebillige de sakene ho selger , men det har faktisk gjort til at jeg bruker det når det er kjøpt. Det er kvalitet, lukter godt, og er gode på huden.

Jeg bruker nå daglig : Solkrem med farge, og litt solpudder samt settingsprayen Pommist... det har jeg vel blitt avhengig av ;)

Har etter det etterbestilt div fra Shoppen hennes , og er kjempefornøyd med både produkt og service fra henne. Har aldri opplevd å ikke få svar på forespørsel, men nå var det jo ikke det du lurte på ;)  Ser denne tråden har jo rast helt i feil retning etter trådstarter sitt spørsmål 😮 

Tråden startet bl.a. med kommentar til om at kundene er fornøyde hit FB gruppen hennes. Da må det være relevant å påpeke at SS sensurerer alle innlegg, negative kommentarer om produktene slettes og følgere med spørsmål og kommentarer som har det minste snev av kritikk slettes og følgere ekskluderes. Det tok også over et år før det ble fortalt at en av følgerne som stadig legger ut videosnutter med rosende omtale og forklaringer om produktene får produkter for «testing». Alt er selvfølgelig helt topp for henne som forsynes med gratis produkter. Det ble nok for mange som etterspurte hvilken rolle denne dama har, til at SS kunne skjule det lenger.

Forøvrig  kan de produktene du bruker kjøpes langt billigere andre steder, se tips i annet innlegg her. 

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Blivakker er billig fordi de ofte selger gamle produkter. Ønsker du å bruke krem fra 2015, vær så god. 

Anonymkode: 925a8...1f9

Har aldri opplevd dårlige produkter fra Blivakker.

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du ble kastet ut av gruppen på grunn av en saklig og riktig kommentar??? Hjelpes. Jeg har som jeg skrev tidligere her (som ble slettet sammen med mange innlegg) lenge lurt på om det bare er meg som reagerer på at det aldri er noen negative kommentarer der, da mener jeg ikke dritt til andre medlemmer, men litt misnøye med et produkt eller klesplagg, men aldri. Er jo ikke så rart når flere skriver at de har blitt kastet ut eller st innlegg blir slettet. Det er jo da undertitlene i så tilfelle for hovedinnlegg skal jo godkjennes av henne selv og det er jo stort sett «reklameinnlegg» fra seg eller andre. Jeg skjønner at man vil ha en hyggelig gruppe, men det må være rom for spørsmål som ikke kun er positive. Og hadde hun bare ønsket hygge så hadde hun aldri linket til tråden her. Damene skriver jo selv at nå må de slå ring rundt SS og handle mer. Dama er smart. 

Anonymkode: 1aef2...726

Hun er god til å syte og klage, menigheten synger med, gir sin skjerv, og omsetningen når nye høyder 🤣.

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva eieren har gjort på Sørlandet vet jeg lite om, jeg tok prisene til blivakker og sammenlignet, og kom 900 kroner billigere ut om jeg bestiller der fremfor butikken til Synnøve. Kan godt ta blush.no som eksempel isteden da, om det føles bedre? Omtrent samme priser der som på blivakker. 

Anonymkode: 1aef2...726

Jepp, om man skal spare penger fordi man ikke liker denne nettsiden shop sorthe eller hva den heter så er andre nettsteder bedre enn BliVakker ja. 
 

Men på generell basis: det er jo endel som ønsker å støtte lokale bedrifter da, gjerne de små.

Jeg handler gjerne fra utlandet selv innimellom, men man får jo det man ber om om man bytter fra lokale forhandlere til internasjonale. 
 

Jane Iredale er ikke noe genuint for denne Sorthe, men jeg ville jo heller kjøpt på Skincity/lokal forhandler/Janeiredales nettsider/blush osv enn å alltid kjøpe alt internasjonalt. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (3 minutter siden):

Jepp, om man skal spare penger fordi man ikke liker denne nettsiden shop sorthe eller hva den heter så er andre nettsteder bedre enn BliVakker ja. 
 

Men på generell basis: det er jo endel som ønsker å støtte lokale bedrifter da, gjerne de små.

Jeg handler gjerne fra utlandet selv innimellom, men man får jo det man ber om om man bytter fra lokale forhandlere til internasjonale. 
 

Jane Iredale er ikke noe genuint for denne Sorthe, men jeg ville jo heller kjøpt på Skincity/lokal forhandler/Janeiredales nettsider/blush osv enn å alltid kjøpe alt internasjonalt. 
 

 

SS hadde omsetning på 30 mill. de første 12 måneder, så det er ingen liten, lokal virksomhet.2021 omsetningen ble adskillig større i flg. henne selv på FB.💰

Anonymkode: d8f72...bc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blivakker er billig fordi de ofte selger gamle produkter. Ønsker du å bruke krem fra 2015, vær så god. 

Anonymkode: 925a8...1f9

Det er ikke sant. Har aldri fått noe gammelt produkt derfra. Sjekker alltid batchen uansett hvor jeg handler, for gammelt produkt kan man få fra selv den beste. Med det sagt unngår jeg blivakker pga eieren og hans sinnssyke meninger og holdninger. Men handlet litt derfra før det kom ut. Nå handler jeg mest hos Skincity, Kicks, Lyko, Bangerhead og Vita. Kommer aldri mer til å bruke blivakker, men det er ikke pga dårlige produkter. 

Anonymkode: cf9e0...8fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tråden startet bl.a. med kommentar til om at kundene er fornøyde hit FB gruppen hennes. Da må det være relevant å påpeke at SS sensurerer alle innlegg, negative kommentarer om produktene slettes og følgere med spørsmål og kommentarer som har det minste snev av kritikk slettes og følgere ekskluderes. Det tok også over et år før det ble fortalt at en av følgerne som stadig legger ut videosnutter med rosende omtale og forklaringer om produktene får produkter for «testing». Alt er selvfølgelig helt topp for henne som forsynes med gratis produkter. Det ble nok for mange som etterspurte hvilken rolle denne dama har, til at SS kunne skjule det lenger.

Forøvrig  kan de produktene du bruker kjøpes langt billigere andre steder, se tips i annet innlegg her. 

Anonymkode: d8f72...bc5

Det blir vel heller ikke opplyst hver gang hun fremsnakker produktene, enten det er klær eller sminke/hudpleie. Det er mange medlemmer i gruppa og Keg vil tro at ikke alle får med seg at store deler av produktene hun omtaler er spons. 
 

Nå er jo dette en egen lukket gruppe (med mange medlemmer), så det må vel ikke merkes med spons heller, noe det hadde måttet i de fleste kanaler. Forbrukertilsynet er strenge på sånt andre steder. 
 

Hennes omtaler av produktene gir veldig god reklame for SS, så det burde absolutt vært merket på en eller annen måte med at det er sponset av SS. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har aldri opplevd dårlige produkter fra Blivakker.

Anonymkode: d8f72...bc5

Ikke jeg heller, men jeg har sluttet å bruke BV pga meget problematisk eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hårreisende å se hvordan SS svarer denne dama som bare sier høflig i fra at en del sunes det blir mange innlegg om denne saken nå. Hun forsøker så saklig det går å si at det ikke behøves nye poster om dette nå da det finnnes flere og at gruppa jo handler om sminke/hudpleie. Hun får jo så hatten passer stakkar, omtrent så hun blir bedt om å forlate gruppa for å spre negativitet??? Hjelpes. 
 

du som poster bilder av konversasjonen, du anonymiserer ikke medlemmene, hun dama/jenta er et medlem som diskuterer i en gruppe og har ikke bedt om å få navnet sitt her. Synnøve er en offentlig person som stadig dukker opp med reklame på Facebook med gruppa/shoppen sin, medlemmene er ikke.  Du bør be en moderator om å slette det bildet siden du har skrevet som anonym. (Nå blir brått tråden stengt da den blir moderert for 3 gang. Under nodn ganger på om slikt gjøres med vilje av enkelte) 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, herregud. Jeg har lest diskusjonen som ble screenshottet nå. 

Gjentatte ganger forsøker hun å forklare Synnøve at det er hennes syn og Synnøve vil bare ikke forstå? 

Jeg forstår kritikken folk kommer med bedre nå og Synnøve kommer ikke heldig ut av den.

Det er åpenbart at hun blir sterkt påvirket av hver eneste kommentar som ikke 100% støtter henne.

Personlig må jeg si at jeg blir skremt av en business-eier som mener at det er fritt vilt å personangripe alle som kritiserer butikken hennes. Og enda verre er det at hun angriper egne kunder. 

Endret av Dianah
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dianah skrev (5 minutter siden):

Å, herregud. Jeg har lest diskusjonen som ble screenshottet nå.

Gjentatte ganger forsøker hun å forklare Synnøve at det er hennes syn og Synnøve vil bare ikke forstå? 

Jeg forstår kritikken folk kommer med bedre nå og Synnøve kommer ikke heldig ut av den.

Ikke bare at hun ikke vil forstå, hun blir jo direkte frekk. Om det er sånn hun har behandlet de kundene som har klaget på noe de har kjøpt, så forstår jeg virkelig kritikken som stod her tidligere. Hun evner jo ikke å ta til seg konstruktiv kritikk og går rett i angrep.
 

Virker som man kan poste så mye man vil om denne tråden der inne, så lenge man forsvarer SS, gjerne med masse hjerter bak og legger på hvor slemme vi er her. Er det noen som synes de skal stoppe denne diskusjonen nå, så er det visst ikke greit. Sjelden sett noen gå så i forsvarsposisjon, men er jo greit å få se hvordan dama reagerer på noe som kan anses som kritikk, siden hun sletter kritiske innlegg og alt virker bare fryd og gammen til vanlig. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke bare at hun ikke vil forstå, hun blir jo direkte frekk. Om det er sånn hun har behandlet de kundene som har klaget på noe de har kjøpt, så forstår jeg virkelig kritikken som stod her tidligere. Hun evner jo ikke å ta til seg konstruktiv kritikk og går rett i angrep.
 

Virker som man kan poste så mye man vil om denne tråden der inne, så lenge man forsvarer SS, gjerne med masse hjerter bak og legger på hvor slemme vi er her. Er det noen som synes de skal stoppe denne diskusjonen nå, så er det visst ikke greit. Sjelden sett noen gå så i forsvarsposisjon, men er jo greit å få se hvordan dama reagerer på noe som kan anses som kritikk, siden hun sletter kritiske innlegg og alt virker bare fryd og gammen til vanlig. 

Anonymkode: 1aef2...726

Etter å ha lest diskusjonen synes jeg at hun som postet videoen svarte henne ok med å takke for synspunktet til slutt.

Synnøve oppfører seg helt uprofesjonelt og jeg håper at flere medlemmer ser hvor håpløst dette faktisk er. 

"Kritikeren" i mangel på bedre begreper forklarer Synnøve gjentatte ganger at hun vil gi et annet syn på ting. Hvilken seriøs bedrift-eier ønsker ikke det? 

 

Endret av Dianah
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste også dialogen mellom SS og hun som hadde en helt normal,  høflig kommentar om at nå kunne en kanskje gå videre.  SS virker jo helt opphengt i at det skulle ikke skje, for så mange hadde blitt så lei seg for kommentarer her på kvinneguiden ang den fine gruppa hennes. 

 

Får litt sånn "jenter på ungdomsskolen" opplevelse av dette. Her skal det spinnes videre på såre følelser, tilbakeblikk på mobbing og erting, og føle på hvor frekke og misunnelige de som kommenterer her, er.

For ja; alle som er litt kritiske her er såklart sjalu og misunnelige på hva SS har oppnådd og på gruppa i sin helhet.

 

 

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dianah skrev (7 minutter siden):

Etter å ha lest diskusjonen synes jeg at hun som postet videoen svarte henne ok med å takke for synspunktet til slutt.

Synnøve oppfører seg helt uprofesjonelt og jeg håper at flere medlemmer ser hvor håpløst dette faktisk er. 

"Kritikeren" i mangel på bedre begreper forklarer Synnøve gjentatte ganger at hun vil gi et annet syn på ting. Hvilken seriøs bedrift-eier ønsker ikke det? 

 

Ja, jeg er enig i det. Hun tok det fint og sa de kunne være enige i å være uenige, men aksepterte at hun hadde en annen mening. Hadde Synnøve reagert like voksent er det ikke en gang sikkert denne tråden hadde eksistert. Hun var både høflig og konkret i hva hun mente og følte, men Synnøve klarte rett og slett ikke hverken å takke for innspill eller å svare seriøst. Ble jo nesten personangrep fra Synnøves side om at hun ikke bidro med annet enn negativitet.
 

Det frister i hvertfall ikke å handle noe som helst derfra, noen god figur gjør hun ikke. Greit å se henne i en slik situasjon også, ikke bare det vi vanligvis får se med hjerter og mottak av hyllest. 

Anonymkode: 1aef2...726

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er at hun som kommenterer har rett. Jeg synes noen kommentarer her inne har vært i overkant usaklige, men stort sett er folk saklige.

SS og co gjør en stor sak ut av at gruppen henges ut, men de gjør jo akkurat det samme selv.

Jeg tror kommentarene om alder og research har blitt tolket litt vel sårt hos noen. Men det gjør ikke kommentarene her inne om priser osv mindre saklige. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig fascinerende å se hvordan dramaet utfolder seg - hos et firma som omsetter for titalls millioner. 

All ære til SS, som fant og bygget opp en uoppdaget nisje: I hovedsak kvinner på 45+, som først nå oppdager velværet og det estetiske løftet hudpleie og make-up kan bidra med. Fint for henne - og alle damene - det mener jeg, med hånden på hjertet. 

Det jeg og mange andre reagerer på, er «innpakningen»/markedsføringen, sensur og dårlig kundeservice. Jeg finnes ikke misunnelig, men kan ikke unngå å se røde flagg og manipulering, når det lyser mot meg. 

Anonymkode: 02a96...623

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...