Gå til innhold

Familiehytte med egne rom - forlanger å få bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jævla lavmål å presse på for at man vil ha det andre har strevet for. 

Anonymkode: 4acb8...863

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Annekset høres jo fristende ut, og dere har jo tydeligvis kunnskapen til å få det pent, så jeg hadde tenkt langsiktig, og;

- regnet på hva oppussingen kostet dere, sagt at dere selvfølgelig er fleksible om dette gjøres opp

- bedt om at det i forbindelse med bytte lages en skriftlig avtale om at fordelingen nå er endelig, da det blir for uforutsigbart å måtte flytte hver gang lillebror skifter mening. 

Anonymkode: 2982a...096

Dette her, 100%.
 

Anonymkode: 03a95...7cf

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, for et svar! Selvfølgelig sitter vi ikke inne på soverommene med ungen hele dagen! 😂🤦🏼‍♀️
Du selv, da; tilbringer du mye tid på soverommet ditt på dagtid? Bor ungene dine på soverommene sine? Nei, tenkte meg det! Så hvorfor i himmelens navn skal du drive på og ha klesskap og sengeplass til alle og oppbevaring til alt mulig ting og tang du trenger - som klær og leker og tegnesaker og bøker og alt mulig som du ikke vil (i dette tilfellet ikke får lov til) ha liggende på gulvet eller ha ute i stua? 😂

Idiot.

Anonymkode: fa797...6b8

Et skap og en seng er ikke akkurat så avansert å sette opp. Dere høres utrolig fjollete ut. Altså, dere har "spesialbygget alt mulig i hvitpigmentert materiale og jobbet vettet av oss for å få en innbydende løsning ". Kjenner jeg blir litt småkvalm 🤢

Anonymkode: 80e66...186

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å dele hytte med andre. Kan tenke meg de andre ikke forstår hvor mye arbeid dere har lagt i rommet, for de har jo aldri gjort noe sånt selv. Tenk hvordan det kommer til å bli når dere skal dele vedlikeholdsarbeid på hytta - dere som er best til slikt arbeid kommer til å gjøre det meste, og de andre kommer ikke engang til å være takknemlig for de har lite grunnlag for å vite hvor mye arbeid dere har gjort. Tror det er viktig med mye og god kommunikasjon. Nå si til svigerforeldre at dere synes dette er litt urettferdig, siden dere har lagt mye jobb i deres rom. Men det er jo eierne av hytta som bestemmer..

Anonymkode: 1b732...932

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som et tvilsomt, slitsomt og indoktrinert hytteliv. Er svigers å anse som guder med all makt samlet i sine hender?

Det finnes vel ingen oppegående sjeler som bruker tid og penger på å pusse opp andre sine hytter. Det er ikke i nærheten av å være normalt. Vil svigers ha besøk på hytta si så ordner de det som er nødvendig, og inviterer.

På finn.no kryr det av hytter dere kan kjøpe, pusse opp og fordele rom så mye dere bare ønsker. Kommer svigers kan de sove i bilen utenfor. 

God sommer!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Et skap og en seng er ikke akkurat så avansert å sette opp. Dere høres utrolig fjollete ut. Altså, dere har "spesialbygget alt mulig i hvitpigmentert materiale og jobbet vettet av oss for å få en innbydende løsning ". Kjenner jeg blir litt småkvalm 🤢

Anonymkode: 80e66...186

Mmm, så møbelsnekker er man bare man kan sette på bein på en IKEA-seng, eller? 
 

Det er en GRUNN til at spesialbygde løsninger i kvalitet koster. Og så kan du være kvalm eller la være. 

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mmm, så møbelsnekker er man bare man kan sette på bein på en IKEA-seng, eller? 
 

Det er en GRUNN til at spesialbygde løsninger i kvalitet koster. Og så kan du være kvalm eller la være. 

Anonymkode: fa797...6b8

Det er en jævla hytte, som dere ikke eier engang. Dere skulle satt opp et ikeaskap og vært fornøyd. Kan bare takke dere selv for dette. 

Anonymkode: 80e66...186

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også litt med å se betydningen av disse "rommene" og ts får et lite soverom til fremstå som et avansert utviklet palass. Er det ikke bare snakk om å ha senger og skap/kommode? Hvor store er disse rommene? I utgangspunktet høres et større anneks alene mer fristende ut imo. 

Det sagt, hva svigers holder på med her fremstår litt merkelig. Er det sånn at de tenker at bror skal ha en baby og det er mer hensiktsmessig at baby er inne i hytta, så kan jeg kanskje skjønne at det er naturlig å bytte, om enn bare for en periode. 

Men igjen, vi snakker soverom her, hvor nøye kan det være...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, A-hunter said:

Høres ut som et tvilsomt, slitsomt og indoktrinert hytteliv. Er svigers å anse som guder med all makt samlet i sine hender?

Det finnes vel ingen oppegående sjeler som bruker tid og penger på å pusse opp andre sine hytter. Det er ikke i nærheten av å være normalt. Vil svigers ha besøk på hytta si så ordner de det som er nødvendig, og inviterer.

På finn.no kryr det av hytter dere kan kjøpe, pusse opp og fordele rom så mye dere bare ønsker. Kommer svigers kan de sove i bilen utenfor. 

God sommer!

Du, det er veldig mye vanligere med «familiedrevne» hytter enn du tror, altså. Det der finnes det faktisk statistikk på.

Vi er igang med å opprette et «vel» for ryddig drift av en annen familiehytte, og jeg kan opplyse om at dette her er en så vanlig problemstilling at det finnes spesialsydde pakker for juridisk rådgivning på feltet. 

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Her ville jeg utfordret litt tilbake. Hva er grunne til at lillebror fortjener rommet mer enn din mann? Hvorfor er dere smålige men han er ikke smålig?

Anonymkode: cf11c...32a

Enig, det bør dere gjøre ts.

Og hva skjer om dere pusser opp og gjør annekset fint, og broren finner ut at ham faktisk vil ha annekset tilbake igjen?  Må dere hele tiden leve i usikkerheten med at de rommene dere har fått tildelt, som er deres, og dere har brukt mye tid og penger på å pusse opp, plutselig skal bli broren sitt om han vil ha det? 
 

Men dessverre er det jo svigers som har retten på sin side her, uansett hvor urettferdig de er. Det er de som eier hytta. Personlig ville jeg (om jeg hadde økonomi til det), ikke brukt penger på å pusse opp annekset også, men heller spart de pengene til å kjøpe egen hytte. 

Anonymkode: 5f3af...ab6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her bruker dere tarmsykdommen for det den er verdt.
 

Anonymkode: 2e6ba...db4

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

For vår del er det største hinderet for å ta over annekset at (1) nå er vi fornøyde der vi er, og (2) annekset har ikke toalett innen rekkevidde uten å ta på sko og klær etter vær - og det blir uholdbart for mannen som har en tarmsykdom. 
 

Men først og fremst er det det at nå har vi gjort denne jobben og er fornøyde der vi er, og dette her er ganske drøyt siden mannen og jeg i utgangspunktet bare ble tildelt det minste rommet uten noen diskusjon. Vi takket og bukket og svelget at alle de andre hadde større og enklere rom enn oss, og så gjorde vi noe skikkelig bra ut av det. 
 

Og som en annen over er inne på: Dette oppleves som en situasjon der min manns foreldre først har gitt de beste arkene og fargeblyantene til alle andre enn min mann (og da spesielt til minstebror), og så når de ser at min mann og jeg laget et flott bilde med de dårlige tegnesakene, så skal de ta det bildet og gi det til minstebror, som i mellomtiden ikke har gjort annet enn å søle sjokomelk på arket sitt og gnage på blyantene... De tar fra en sønn og gir til den andre. 

Anonymkode: fa797...6b8

Dette må mannen din forklare til foreldene sine. Si at om det er så viktig at minstebror får ha rom inne i hovedhytta så får han bytte med en av de andre 2 søsknene. Om ikke de heller vil det, så spør om de da også er ansett som smålige, eller om det bare er dere som må føye dere. 

Anonymkode: cf11c...32a

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Si nei til å bytte og hvis de andre gjør seg vanskelige så tar dere med dere alt interiøret deres når dere flytter. Jeg hadde plukket fra hverandre bit for bit. Så jævlig er jeg. 

Anonymkode: 52fe1...800

haha ENIG

Anonymkode: cf11c...32a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...