Gå til innhold

Ser jeg teit og tryhard ut i slengbukser som 32-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er 32 år, og fordi jeg er gravid måtte jeg kjøpe meg nye bukser. Kjøpte meg noen sorte bukser som jeg oppdaget at hadde overraskende mye sleng. Fulgte ikke helt med i butikken.

4A22E031-292F-4287-B520-3440E4D40590.thumb.jpeg.0e7e3c158864774838925eb43327d290.jpegFECBFEC5-F24A-4BD2-B503-F0B94FDAD841.thumb.jpeg.089177e031d93064f97d60c8ae01a6b6.jpeg

I tillegg synes jeg buksen virker noe kort. Den går ut rett over skoen, men det er kanskje normalt? Den er ikke så langt opp som på modellen under, men likevel virker den noe kort. 

60F7048C-8223-4C64-AC3A-DADE5978E421.thumb.jpeg.addb13adf1ad8cb4de488fd2a5c972f4.jpeg

Ser jeg skikkelig teit ut og som jeg tviholder på tapt ungdom, eller er dette innafor? Jeg er så usikker og har til nå holdt meg til skinnyjeans. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Nå er jeg skikkelig slem men 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 34510...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
Ichiko skrev (6 timer siden):

Dette har jeg fått med meg om hva som gjelder for klær til de eldre, dvs. alle over 23 år:

- Slengbukser/bootcut ser ut som du prøver hardt å virke yngre

- Skinnyjeans/-bukser er utrendy og bare SÅ kjerring stil

- Momjeans får deg til å se enda eldre ut og er derfor enda mer kjerring enn skinny

- Korte skjørt og kjoler får deg også til se ut som "prøver for hardt"

- Alle lengre skjørt og kjoler skaper inntrykk av subbete kjerring

- Å vise hud er du alt for gammel til, det er bare kvalmt og ekkelt

- Å være tildekket får deg til å se snerpete og kjerringaktig ut

- Duse farger gjør deg blass, kjedelig og gammel - med andre ord: kjerring

- Sterkere farger er enda mer kjerring

etc. etc. etc.

Jeg orker ikke nevne hva som gjelder angående sminke og hårfrisyrer, men det er mye det samme der.

Kort sagt er ALT feil når du ikke lenger er tenåring eller par-og-tjue. Det betyr at du må opphøre å eksistere, eller bare gi fullstendig f i alle disse reglene og kle deg som du vil. Jeg anbefaler det siste.

Etter disse reglene så kan vi jo ikke ha noe på underkroppen.....   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 30 akkurat, og jeg har et par bukser med sleng; et par jeans jeg kjøpte på nett som sitter bra, samt et par helt enkle sorte tights fra Filippa K. Sistnevnte er veldig nøytrale uten veldig mye sleng, og sitter tight. Perfekt til avslappede hverdagsklær, det er fra "soft sport" kolleksjonen. 

Da jeg gikk i jeansene med mye sleng føltes det først veldig uvant. Jeg følte at alle glodde på meg, og at jeg så ut som jeg var hentet fra en 70-tallsfilm. Jeg hadde tross alt gått med skinny bukser i et tiår og var ikke vant med luft rundt anklene. Men jeg vendte meg fort til det. Sleng er jo også mer flatterende. 

Anonymkode: 934b2...60e

Takk, skal sjekke ut soft sport fra Fillippa k. Jeg går med mye bukser derfra på jobb, så jeg ser etter fine hverdagsklær nå :) 

Og ja! Det nederste avsnittet beskriver hvordan jeg føler meg, godt å høre at følelsen går over. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 30 akkurat, og jeg har et par bukser med sleng; et par jeans jeg kjøpte på nett som sitter bra, samt et par helt enkle sorte tights fra Filippa K. Sistnevnte er veldig nøytrale uten veldig mye sleng, og sitter tight. Perfekt til avslappede hverdagsklær, det er fra "soft sport" kolleksjonen. 

Da jeg gikk i jeansene med mye sleng føltes det først veldig uvant. Jeg følte at alle glodde på meg, og at jeg så ut som jeg var hentet fra en 70-tallsfilm. Jeg hadde tross alt gått med skinny bukser i et tiår og var ikke vant med luft rundt anklene. Men jeg vendte meg fort til det. Sleng er jo også mer flatterende. 

Anonymkode: 934b2...60e

^Meg over.

Jeg synes ikke buksene på bildet du linket til er noe fine. De er for korte, og hele antrekket hennes er lite pent.

Husk at stilen mange unge har i dag ikke er spesielt flatterende. Jeg mener ikke å virke arrogant, men når jeg ser på de som er ti år yngre enn meg og nettopp har begynt på Blindern, så går de i det som må anses som det verste fra 90-tallet. Det er en "Skam"-mote, og litt av tanken er å være aseksuelle og kjønnsløse (litt politikk i miksen der også). 

Det står de fritt til, men for meg som vil ta meg godt ut, så er den moten uansett lite aktuell. De korte, vide buksene gjør bena kortere og ser klovnete ut. 

Returner de buksene og skaff deg noen andre.

https://i.pinimg.com/originals/d3/9c/44/d39c44e3eaff5f05ad1d98a2f381d847.jpg

Anonymkode: 934b2...60e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt eldre og jeg bruker slengbukser. Det er mote. Jeg kommer alltid til følge det uansett alder. Og slengbukser er så mye bedre enn skinny jeans. ;) 

Hvorfor bryr du deg om hva andre tenker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

^Meg over.

Jeg synes ikke buksene på bildet du linket til er noe fine. De er for korte, og hele antrekket hennes er lite pent.

Husk at stilen mange unge har i dag ikke er spesielt flatterende. Jeg mener ikke å virke arrogant, men når jeg ser på de som er ti år yngre enn meg og nettopp har begynt på Blindern, så går de i det som må anses som det verste fra 90-tallet. Det er en "Skam"-mote, og litt av tanken er å være aseksuelle og kjønnsløse (litt politikk i miksen der også). 

Det står de fritt til, men for meg som vil ta meg godt ut, så er den moten uansett lite aktuell. De korte, vide buksene gjør bena kortere og ser klovnete ut. 

Returner de buksene og skaff deg noen andre.

https://i.pinimg.com/originals/d3/9c/44/d39c44e3eaff5f05ad1d98a2f381d847.jpg

Anonymkode: 934b2...60e

Nå har jeg sagt at buksene er lenger på meg da. Kan du finne gravidbukser som er fine og lenger til meg, for jeg synes det er litt vanskelig.

Nå vil jeg ikke si at man ser kjønnsløs ut av en bukse, for en bukse er bare en bukse. Den sitter pent rundt baken og er stram ned til knærne før den begynner å gå ut, for jeg ser overhodet ikke ut som en syltynn modell på 180. Ble dog litt overrasket hvordan buksen så ut på modellen i forhold til det jeg kjøpte i butikk og det jeg ser hjemme i speilet.

Men problemet mitt er egentlig bare at det er uvant med sleng, og vil ikke føle at folk synes jeg prøver for hardt. 

Jeg hadde lignende bukser du linker til på ungdomsskolen, og det var et mareritt med søkete ben, våte bremmer og hull jeg ikke vil tilbake til. I tillegg er jeg som sagt gravid og kan ikke matche dem med stilige høyhælte og semskede støvletter. 

Er ikke så lett det her. Hehe. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 44 og på min tredje periode med sleng. Tar gjerne en fjerde periode igjen i pensjonsalder! 😃

Anonymkode: 40c1e...922

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, theTitanic said:

Etter disse reglene så kan vi jo ikke ha noe på underkroppen.....   

Det skulle tatt seg ut! Det sikreste er nok å ikke ha noen underkropp, eller i det hele tatt en kropp.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du være så snill å nevne hår og sminke? Beste jeg har lest på lenge!

Anonymkode: d75fa...e87

Takk, jeg skal prøve.

Gjeldende regler for hår:

- Kort hår: ser ut som menn - mer og mer jo eldre de er

- Halvkort hår, glatt: prøver krampaktig å se sporty ut men ser ut som menn

- Halvkort hår, bølger/krøller: prøver krampaktig å se frisk og livlig ut

- Langt, hengende hår: prøver krampaktig å se yngre ut

- Langt hår i flette: enda mer krampaktig, for det er en frisyre for småjenter

- Langt hår, oppsatt: får kvinner til å se ut som 1800-talls bestemor, totalt kjerring

- Halvlangt hår, glatt: Har gitt opp sporty-look'en(se "halvkort hår, glatt") og framstår minst 10 år eldre

- Halvlangt hår, bølger/krøller: altfor feminint for voksne, og dermed krampaktig

- Mørke farger: legger til minst 10 år på alderen

- Gråfarger: ser ut som en sykehjemspasient, ekstremt kjerring

- Lyse farger: ser ut som en avdanket bimbo eller det som verre er

- Sterke farger: se "lyse farger"

- Extensions: se "lyse farger", legg til "garvet narkoman"

- Ikke noe hår: alvorlig syk eller psyk

Gjeldende regler for sminke:

- Lyse/duse farger: gir et blasst og falmet utseende, ser ut som ei trøtt kjerring

- Mørke/sterke farger: gir et aggressivt utseende og framhever alder, ser ut som ei sint kjerring

- Matt sminke: for tørt; framhever linjer, ser ut som ei inntørka kjerring

- Skimrende sminke: for blankt og iøynefallende; framhever også linjer, ser ut som ei svett kjerring

- Synlig/markert sminke: ser ut som ei gammel h*re av ei kjerring

- Usynlig/diskret sminke: Hjelper ikke, ser fortsatt ut som ei kjerring

- Absolutt ingen sminke: alt ovennevnte på én gang

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Ichiko skrev (2 minutter siden):

Det skulle tatt seg ut! Det sikreste er nok å ikke ha noen underkropp, eller i det hele tatt en kropp.

Takk, jeg skal prøve.

Gjeldende regler for hår:

- Kort hår: ser ut som menn - mer og mer jo eldre de er

- Halvkort hår, glatt: prøver krampaktig å se sporty ut men ser ut som menn

- Halvkort hår, bølger/krøller: prøver krampaktig å se frisk og livlig ut

- Langt, hengende hår: prøver krampaktig å se yngre ut

- Langt hår i flette: enda mer krampaktig, for det er en frisyre for småjenter

- Langt hår, oppsatt: får kvinner til å se ut som 1800-talls bestemor, totalt kjerring

- Halvlangt hår, glatt: Har gitt opp sporty-look'en(se "halvkort hår, glatt") og framstår minst 10 år eldre

- Halvlangt hår, bølger/krøller: altfor feminint for voksne, og dermed krampaktig

- Mørke farger: legger til minst 10 år på alderen

- Gråfarger: ser ut som en sykehjemspasient, ekstremt kjerring

- Lyse farger: ser ut som en avdanket bimbo eller det som verre er

- Sterke farger: se "lyse farger"

- Extensions: se "lyse farger", legg til "garvet narkoman"

- Ikke noe hår: alvorlig syk eller psyk

Gjeldende regler for sminke:

- Lyse/duse farger: gir et blasst og falmet utseende, ser ut som ei trøtt kjerring

- Mørke/sterke farger: gir et aggressivt utseende og framhever alder, ser ut som ei sint kjerring

- Matt sminke: for tørt; framhever linjer, ser ut som ei inntørka kjerring

- Skimrende sminke: for blankt og iøynefallende; framhever også linjer, ser ut som ei svett kjerring

- Synlig/markert sminke: ser ut som ei gammel h*re av ei kjerring

- Usynlig/diskret sminke: Hjelper ikke, ser fortsatt ut som ei kjerring

- Absolutt ingen sminke: alt ovennevnte på én gang

Fuck alle skrudde regler. Jeg går i akkurat hva jeg føler for. Har miniskjørt, slim fit jeans, bootcut jeans, singleter og korte sommerkjoler. Mest så de ikke skal være i veien, og til å passe varmt vært. Praktisk er alfa og omega. Morsomt at langt løst hår er å prøve å se krampaktig yngre ut. Ingen kramper, men kanskje gidder jeg å gre meg på håret innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, theTitanic said:

Fuck alle skrudde regler. Jeg går i akkurat hva jeg føler for. Har miniskjørt, slim fit jeans, bootcut jeans, singleter og korte sommerkjoler. Mest så de ikke skal være i veien, og til å passe varmt vært. Praktisk er alfa og omega. Morsomt at langt løst hår er å prøve å se krampaktig yngre ut. Ingen kramper, men kanskje gidder jeg å gre meg på håret innimellom. 

:tommelopp:

Må legge til at jeg ikke synes om slike regler, for skal vi følge dem blir jo absolutt alt feil i følge "moteekspertene".

Endret av Ichiko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (På 27.2.2021 den 13.55):

Dette har jeg fått med meg om hva som gjelder for klær til de eldre, dvs. alle over 23 år:

- Slengbukser/bootcut ser ut som du prøver hardt å virke yngre

- Skinnyjeans/-bukser er utrendy og bare SÅ kjerring stil

- Momjeans får deg til å se enda eldre ut og er derfor enda mer kjerring enn skinny

- Korte skjørt og kjoler får deg også til se ut som "prøver for hardt"

- Alle lengre skjørt og kjoler skaper inntrykk av subbete kjerring

- Å vise hud er du alt for gammel til, det er bare kvalmt og ekkelt

- Å være tildekket får deg til å se snerpete og kjerringaktig ut

- Duse farger gjør deg blass, kjedelig og gammel - med andre ord: kjerring

- Sterkere farger er enda mer kjerring

etc. etc. etc.

Jeg orker ikke nevne hva som gjelder angående sminke og hårfrisyrer, men det er mye det samme der.

Kort sagt er ALT feil når du ikke lenger er tenåring eller par-og-tjue. Det betyr at du må opphøre å eksistere, eller bare gi fullstendig f i alle disse reglene og kle deg som du vil. Jeg anbefaler det siste.

Ha, ha, veldig sant det du sier 😄  Jeg er 55 og har nettopp kjøpt meg bukse med litt sleng, eller flared som det heter nå (tror jeg...). Ungdommen må gjerne kalle meg både Try hard og kjerring, hva de på 15-20 år mener om stilen min er helt uinteressant for meg 😉

 

Anonymkode: 038f2...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år yngre enn deg, og jeg er veldig glad for at bootcut og wide leg er tilbake i butikkene! Det er mye mer flatterende på min kropp enn skinny- og momjeans.

Synes ikke at det var for mye sleng. Men jeg er litt skeptisk til lengden på buksene dersom du bare vil være nøytral, og ikke «trendy». 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bukser! Jeg har alltid gått i boot cut eller litt sleng. Og er eldre enn deg. Skinny og mom-jeans er ikke kledelig på min kropp. Så jeg er i aller høyeste grad ganske "nøytral" i klesveien.

Anonymkode: 8d5b6...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor er det teit og try-hard? Aldri tenkt på det, jeg er 32 og bruker slike bukser selv. Moren min som snart er 60 bruker også slike bukser, det kler henne godt

Anonymkode: daca3...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du den, så bruk den. Jeg skulle ønske alle vi kvinner våget å bruke de klærne vi liker, og var litt mindre opptatte av hva andre kvinner mener om det vi har på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ichiko skrev (På 27.2.2021 den 13.55):

Dette har jeg fått med meg om hva som gjelder for klær til de eldre, dvs. alle over 23 år:

- Slengbukser/bootcut ser ut som du prøver hardt å virke yngre

- Skinnyjeans/-bukser er utrendy og bare SÅ kjerring stil

- Momjeans får deg til å se enda eldre ut og er derfor enda mer kjerring enn skinny

- Korte skjørt og kjoler får deg også til se ut som "prøver for hardt"

- Alle lengre skjørt og kjoler skaper inntrykk av subbete kjerring

- Å vise hud er du alt for gammel til, det er bare kvalmt og ekkelt

- Å være tildekket får deg til å se snerpete og kjerringaktig ut

- Duse farger gjør deg blass, kjedelig og gammel - med andre ord: kjerring

- Sterkere farger er enda mer kjerring

etc. etc. etc.

Jeg orker ikke nevne hva som gjelder angående sminke og hårfrisyrer, men det er mye det samme der.

Kort sagt er ALT feil når du ikke lenger er tenåring eller par-og-tjue. Det betyr at du må opphøre å eksistere, eller bare gi fullstendig f i alle disse reglene og kle deg som du vil. Jeg anbefaler det siste.

Beste innlegget på lenge.. tenker akkurat det samme selv.. jeg er over 30 og går akkurat i hva jeg føler for. En dag kan jeg kle meg som det mange vil kalle fjortis (gud forby at man bruker hettegenser når man er over 20) , en annen dag som en klassisk voksen dame.. og jeg bryr meg ingenting om hva andre syns om det. At ts fremstiller seg selv som gammel i en alder av 32 og ikke kan bruke slengbukser (hallo, hva har slengbukser med alder å gjøre) er veldig trist egentlig. Enig med deg, gå i eksakt det du vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (På 1.3.2021 den 21.48):

Ett år yngre enn deg, og jeg er veldig glad for at bootcut og wide leg er tilbake i butikkene! Det er mye mer flatterende på min kropp enn skinny- og momjeans.

Synes ikke at det var for mye sleng. Men jeg er litt skeptisk til lengden på buksene dersom du bare vil være nøytral, og ikke «trendy». 

Kommer jo an på. Slike bukser i full lengde er oftest altfor lang for meg på 160 cm.. da mener jeg at jeg ofte subber i slike bukser. Hvis jeg vil ha en slik bukse i normal lengde så må jeg velge culotte/ ankelbukser 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 er fortsatt ungdom. Jeg føler jeg kan gå i det meste og er over 10 år eldre. Jeg går nok ikke like sløvt kledd som før, men ikke langt i fra.

Anonymkode: c675c...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...