Gå til innhold

Ser jeg teit og tryhard ut i slengbukser som 32-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år, og fordi jeg er gravid måtte jeg kjøpe meg nye bukser. Kjøpte meg noen sorte bukser som jeg oppdaget at hadde overraskende mye sleng. Fulgte ikke helt med i butikken.

4A22E031-292F-4287-B520-3440E4D40590.thumb.jpeg.0e7e3c158864774838925eb43327d290.jpegFECBFEC5-F24A-4BD2-B503-F0B94FDAD841.thumb.jpeg.089177e031d93064f97d60c8ae01a6b6.jpeg

I tillegg synes jeg buksen virker noe kort. Den går ut rett over skoen, men det er kanskje normalt? Den er ikke så langt opp som på modellen under, men likevel virker den noe kort. 

60F7048C-8223-4C64-AC3A-DADE5978E421.thumb.jpeg.addb13adf1ad8cb4de488fd2a5c972f4.jpeg

Ser jeg skikkelig teit ut og som jeg tviholder på tapt ungdom, eller er dette innafor? Jeg er så usikker og har til nå holdt meg til skinnyjeans. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har nordmenn ingen verdens selvtillit til å tenke selv og gjøre som de vil? Ingen bryr seg om hva du har på deg. Sorte klær er sorte klær. 

Anonymkode: f8908...181

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forbi den tiden at man kler seg etter alder, kle deg etter kroppsfasong og anledning! 

Hilsen 33åring som elsker at slengbukser er tilbake!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i det du vil. Og 33 år er jo ikke gammelt. Er 32 selv og går i alt mulig fra slengbukse, mom jeans osv osv 

Anonymkode: ea056...a2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg fått med meg om hva som gjelder for klær til de eldre, dvs. alle over 23 år:

- Slengbukser/bootcut ser ut som du prøver hardt å virke yngre

- Skinnyjeans/-bukser er utrendy og bare SÅ kjerring stil

- Momjeans får deg til å se enda eldre ut og er derfor enda mer kjerring enn skinny

- Korte skjørt og kjoler får deg også til se ut som "prøver for hardt"

- Alle lengre skjørt og kjoler skaper inntrykk av subbete kjerring

- Å vise hud er du alt for gammel til, det er bare kvalmt og ekkelt

- Å være tildekket får deg til å se snerpete og kjerringaktig ut

- Duse farger gjør deg blass, kjedelig og gammel - med andre ord: kjerring

- Sterkere farger er enda mer kjerring

etc. etc. etc.

Jeg orker ikke nevne hva som gjelder angående sminke og hårfrisyrer, men det er mye det samme der.

Kort sagt er ALT feil når du ikke lenger er tenåring eller par-og-tjue. Det betyr at du må opphøre å eksistere, eller bare gi fullstendig f i alle disse reglene og kle deg som du vil. Jeg anbefaler det siste.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37, og prøvde et par jeans ned bare litt sleng her om dagen. Egentlig veldig flatterende fasong til meg, satt veldig fint i livet. MEN greidde bare ikke kjøpe den, fikk helt flashback til ungdomsskolen da dette var in. Så man skal føle seg bra også, og gjør man ikke det (selv om plagget er aldri så mye fint) så blir klærne bare liggende i skapet... Jeg følte rett og slett det var feil.

Anonymkode: 38375...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste med å bli eldre we vel at man hverken kan være kul eller kjerring.

Anonymkode: 690ee...a66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite slengbukser å få tak i.  Bildene du vier er bootcut.  Slengbukser er mye videre nederst. 

Anonymkode: e3b99...b87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deprimerende at du tror du er for gammel for bootcut eller sleng i en alder av 32.... Jeg synes absolutt ikke det! 😊 

Anonymkode: 887e5...198

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke slengbukser er spesielt fint, uavhengig av alder. Men gå med de hvis du syns det er fint!

Anonymkode: 8a8a3...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (6 timer siden):

Dette har jeg fått med meg om hva som gjelder for klær til de eldre, dvs. alle over 23 år:

- Slengbukser/bootcut ser ut som du prøver hardt å virke yngre

- Skinnyjeans/-bukser er utrendy og bare SÅ kjerring stil

- Momjeans får deg til å se enda eldre ut og er derfor enda mer kjerring enn skinny

- Korte skjørt og kjoler får deg også til se ut som "prøver for hardt"

- Alle lengre skjørt og kjoler skaper inntrykk av subbete kjerring

- Å vise hud er du alt for gammel til, det er bare kvalmt og ekkelt

- Å være tildekket får deg til å se snerpete og kjerringaktig ut

- Duse farger gjør deg blass, kjedelig og gammel - med andre ord: kjerring

- Sterkere farger er enda mer kjerring

etc. etc. etc.

Jeg orker ikke nevne hva som gjelder angående sminke og hårfrisyrer, men det er mye det samme der.

Kort sagt er ALT feil når du ikke lenger er tenåring eller par-og-tjue. Det betyr at du må opphøre å eksistere, eller bare gi fullstendig f i alle disse reglene og kle deg som du vil. Jeg anbefaler det siste.

Kan du være så snill å nevne hår og sminke? Beste jeg har lest på lenge!

Anonymkode: d75fa...e87

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker heldigvis så mye sykkel at slengbukser blir upraktisk. Så det kommer jeg ikke til å kjøpe. Rette ben syns jeg er fint da.

Anonymkode: b6762...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 43 og bruker lee breese 😅

Anonymkode: 10778...9c8

Jeg er 51  og bruker også det.

Anonymkode: 55493...f49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte et par og er 47. Føles litt unaturlig, men de sitter fint. Men er jo nesten ikke ute nå i hjemmekontor så kun familien som ser meg. 

Anonymkode: 3d1b4...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 32 så har du vel gått i slengbukser tidligere også?

Jeg er født i 90 og jeg gikk i slengbukser som tenåring. Ingen kan komme å fortelle meg at jeg ikke får gå i samme bukser som jeg gikk i før de blir født. Virkelig ikke deres business.

Og jeg har sideskill!

Anonymkode: 934b2...60e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det vanskeligste med å bli eldre we vel at man hverken kan være kul eller kjerring.

Anonymkode: 690ee...a66

Ja, men jeg har egentlig ikke noe behov for å være kul, jeg vil bare ikke være fullstendig utdatert. Etter å ha lest tråd på tråd med hvor ut og avleggs skinnyjeans er, følte jeg at jeg måtte gå til innkjøp av noe nytt. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er lite slengbukser å få tak i.  Bildene du vier er bootcut.  Slengbukser er mye videre nederst. 

Anonymkode: e3b99...b87

Takk. Jeg synes de er ganske vide, og sleng var det jeg kalte sånne bukser før. Hadde de vært litt lengre, hadde de dekket hele skoen. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du er 32 så har du vel gått i slengbukser tidligere også?

Jeg er født i 90 og jeg gikk i slengbukser som tenåring. Ingen kan komme å fortelle meg at jeg ikke får gå i samme bukser som jeg gikk i før de blir født. Virkelig ikke deres business.

Og jeg har sideskill!

Anonymkode: 934b2...60e

Jo, men hvis jeg f.eks. tar på meg en Lois-bukse, føles det som jeg er tilbake på ungdomsskolen. Jeg vil se ut som en voksen, som verken prøver å kle meg som 16-åringene eller som noen som er helt ute.

Jeg er som dere kanskje har skjønt, ikke så opptatt av klær og mote. Jeg vil bare være helt nøytral. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men hvis jeg f.eks. tar på meg en Lois-bukse, føles det som jeg er tilbake på ungdomsskolen. Jeg vil se ut som en voksen, som verken prøver å kle meg som 16-åringene eller som noen som er helt ute.

Jeg er som dere kanskje har skjønt, ikke så opptatt av klær og mote. Jeg vil bare være helt nøytral. 

Anonymkode: b29d5...f8b

Jeg er 30 akkurat, og jeg har et par bukser med sleng; et par jeans jeg kjøpte på nett som sitter bra, samt et par helt enkle sorte tights fra Filippa K. Sistnevnte er veldig nøytrale uten veldig mye sleng, og sitter tight. Perfekt til avslappede hverdagsklær, det er fra "soft sport" kolleksjonen. 

Da jeg gikk i jeansene med mye sleng føltes det først veldig uvant. Jeg følte at alle glodde på meg, og at jeg så ut som jeg var hentet fra en 70-tallsfilm. Jeg hadde tross alt gått med skinny bukser i et tiår og var ikke vant med luft rundt anklene. Men jeg vendte meg fort til det. Sleng er jo også mer flatterende. 

Anonymkode: 934b2...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...