Gå til innhold

Få kjæreste fra tyrkia til norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har ikke jeg skrevet det, men du har helt klart brutt vilkårene for dagpenger hvis du har reist utenlands istedenfor å være hjemme og bedrive aktiv arbeidssøking. Da har du urettmessig mottatt dagpenger og utnyttet systemet - noe som kan være straffbart.

Jeg stiller meg også bak de som reagerer på at du har hatt så mange reiser til Tyrkia i et år med pandemi. Du har ikke brydd deg om farene med å spre rundt deg med smitte. 

Du svarer heller ikke på om du har inntekt til å forsørge denne tyrkiske mannen - noe som er ganske vesentlig hvis du skal ha han til Norge. 

Anonymkode: 9238c...195

Mulig TS sikter til min kommentar som jeg skrev tidligere:

"Håper for TS sin del at hun ikke var på dagpenger disse 13 gangene. Det er ulovlig og kan bli straffet med bot eller fengsel"

Jeg har ikke uttrykt at TS burde fengsles, og står inne for min kommentar. 

Anonymkode: 81cc7...f1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går på dagpenger og var 13 ganger i Tyrkia i fjor. Veit NAV dette?  

Anonymkode: 762f6...712

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Så mye artig lesning.. blir nesten litt rørt her jeg sitter😅 jeg spurte om noen enkle spm på en side jeg ble anbefalt av min venninne..  og blir trakassert til det store om at jeg bare har noen lausunger og ff og at jeg burte fengsles hvis jeg hadde dagpenger hvis jeg dro til tyrkia.. altså.. skjerp dere.. hjelpe seg.. dette blir jo bare for dumt. Tusen takk til dere som faktisk har gitt støttende ord 🤗men dere andre burte skamme dere virkelig. Trudde dette var en side man kunne spørre om alt på.. men der tok jeg feil.. take care.

Anonymkode: 977e9...1f3

Det er ingenting som trigger mer KG troll og incels enn ei kvinne som finner seg kjærligheten utenfor landets grenser.

Lykke til videre.

Anonymkode: 3b5eb...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du går på dagpenger og var 13 ganger i Tyrkia i fjor. Veit NAV dette?  

Anonymkode: 762f6...712

Sa jeg at jeg gikk på dagpenger ifjord🤔

Anonymkode: 977e9...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sa jeg at jeg gikk på dagpenger ifjord🤔

Anonymkode: 977e9...1f3

Hadde du mer ferie enn andre da? 

Anonymkode: 9238c...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde du mer ferie enn andre da? 

Anonymkode: 9238c...195

🤦‍♀️

Anonymkode: 977e9...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 18.48):

Så mye artig lesning.. blir nesten litt rørt her jeg sitter😅 jeg spurte om noen enkle spm på en side jeg ble anbefalt av min venninne..  og blir trakassert til det store om at jeg bare har noen lausunger og ff og at jeg burte fengsles hvis jeg hadde dagpenger hvis jeg dro til tyrkia.. altså.. skjerp dere.. hjelpe seg.. dette blir jo bare for dumt. Tusen takk til dere som faktisk har gitt støttende ord 🤗men dere andre burte skamme dere virkelig. Trudde dette var en side man kunne spørre om alt på.. men der tok jeg feil.. take care.

Anonymkode: 977e9...1f3

Du høster som du sår, og sprer du rundt deg med vettløshet så får du svar på tiltale...

Du skriver om å reise ned til Tyrkia 13 ganger på ett år, mens du går på dagpenger. Det er mer enn en gang i måneden, misbruk av oss andre sine skattepenger det rett og slett da med så mange turer ned dit så prioriterer du lavt å få deg jobb (noe som krever aktivt jobbsøk og at du faktisk besøker bedrifter, intervjuer m.m.) Tror du vi er interessert i å støtte den ukritiske og naive vinglingen din?

Å vanke blåøyd inn i en kulturkrasj som det ofte blir, et forhold som det du beskriver (myntet mer på utnytting heller enn kjærlighet - ja det er lett for både han- og hun-kjønn å finne seg noen fra et langt fattigere land, naivitet vil være å tro at det handler om kjærlighet)... Overser du alle skrekk-hustorier, Tyrkere er beryktet i så måte og det viser seg ikke mens du er der nede på "substidiert trygdetur", men heller når du kommer hjem igjen.

Hadde du visst ditt eget beste så hadde du hatt fokus på å få deg jobb, ikke rævkjøre deg selv økonomisk med å skulle bli forsørger (selv om du ikke en gang har jobb). Men nei da, du vil dumme deg ut, og i stedet for å holde kjeft og skjemmes av det så skriver du om toskeskapet i full offentlighet...

Gratulerer, men du har virkelig evnet å bli hoggestabbe her, og det er vell fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (3 minutter siden):

Du høster som du sår, og sprer du rundt deg med vettløshet så får du svar på tiltale...

Du skriver om å reise ned til Tyrkia 13 ganger på ett år, mens du går på dagpenger. Det er mer enn en gang i måneden, misbruk av oss andre sine skattepenger det rett og slett da med så mange turer ned dit så prioriterer du lavt å få deg jobb (noe som krever aktivt jobbsøk og at du faktisk besøker bedrifter, intervjuer m.m.) Tror du vi er interessert i å støtte den ukritiske og naive vinglingen din?

Å vanke blåøyd inn i en kulturkrasj som det ofte blir, et forhold som det du beskriver (myntet mer på utnytting heller enn kjærlighet - ja det er lett for både han- og hun-kjønn å finne seg noen fra et langt fattigere land, naivitet vil være å tro at det handler om kjærlighet)... Overser du alle skrekk-hustorier, Tyrkere er beryktet i så måte og det viser seg ikke mens du er der nede på "substidiert trygdetur", men heller når du kommer hjem igjen.

Hadde du visst ditt eget beste så hadde du hatt fokus på å få deg jobb, ikke rævkjøre deg selv økonomisk med å skulle bli forsørger (selv om du ikke en gang har jobb). Men nei da, du vil dumme deg ut, og i stedet for å holde kjeft og skjemmes av det så skriver du om toskeskapet i full offentlighet...

Gratulerer, men du har virkelig evnet å bli hoggestabbe her, og det er vell fortjent.

Så lenge hun søker jobber, har på telefonen og er reelt tilgjengelig for jobbintervju og evt andre tiltak (man blir som regel bedt om å komme på intervju uka etter man har fått telefon/mail om det, og kurs skjer som regel over nett nå) kan hun oppholde seg korte perioder i utlandet: 

https://www.abcnyheter.no/penger/2015/06/08/225691/kan-du-reise-til-utlandet-nar-du-mottar-stonad-fra-nav

Anonymkode: 861cd...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
Zienna skrev (På 27.2.2021 den 23.51):

TS spør om prosessen for å få sin kjæreste på besøk til Norge!  Hva har bubbelet ditt med dette å gjøre??.....

Hun virker overrasket over å bli hetset, jeg finner det ikke overraskende og forklarer hvorfor, som du skjønner ser ts ut til å ha dårlig dømmekraft på flere plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (7 minutter siden):

Hun virker overrasket over å bli hetset, jeg finner det ikke overraskende og forklarer hvorfor, som du skjønner ser ts ut til å ha dårlig dømmekraft på flere plan.

Den dårlige dømmekraften står du for, ene og alene!  Jeg håper TS evner å overse denne typen for hets.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
Zienna skrev (8 minutter siden):

Den dårlige dømmekraften står du for, ene og alene!  Jeg håper TS evner å overse denne typen for hets.  

Ikke alene om å ha sagt mitt om TS her nei, absolutt ikke. Men bekrefter gjerne mye av det også andre har vært inne på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (På 27.2.2021 den 23.12):

Nok ei naiv desperat dame uten jobb, som er valgt bort av norske menn som hun deler kultur med og har mest til felles med, som har funnet seg en i et langt fattigere land som jo naturlig nok er fristet av et økonomisk bedre liv i Norge.

Ser ikke den store forskjellen fra menn som importerer koner fra Thailand og gud vet hvor, enn hvor komplisert en så stor kulturvariasjon er...

Begge ser seg blind på hvor utfordrende slike kulturkrasj kan bli, vi snakker om de mest desperate som totalt lukker øynene for vanskelighetene som følger. Men TS, men å si deg villig til å forsørge han uten jobb... Lenge leve din naivitet!!

ha ha du der svelget du hele sluken 😁

Anonymkode: 9aa60...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 12.50):

Hei! Til sommeren tenkte jeg å få kjæresten min som bor i tyrkia til Norge, vet at man trenger masse papirer for det.. noen som har vært igjennom denne prosessen? Står at man ikke kan være garantist hvis man går på dagpenger? Stemmer dette? Er det vanskelig å få besøksvisum hvis han ikke har noe spesiell tilhørighet i tyrkia unntatt familien sin da så klart.. 

Anonymkode: 977e9...1f3

På dagpenger....

Kjæreste i Tyrkia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zienna skrev (På 28.2.2021 den 22.46):

På sider som dette vil alltid høyreekstreme rasister prøve seg.  Andre kommenterer mest av fremmedfrykt, og atter andre fordi de har dårlige kunnskaper om andre lands kultur.  

På UDIs nettsider får du alle opplysninger om hvordan kjæresten din fra Tyrkia går fram for å søke om besøksvisum i Norge.  Her står også hvordan du selv går fram for å garantere for ham.  Du trenger ikke å dokumentere inntekten din.  Det er tilstrekkelig at du får en bostedsattest.  Kjæresten din kan være i Norge (og i alle Schengen land) i inntil 3 mnd.  

Pga. koronasituasjonen kan prosessen være endret akkurat nå.  Se denne linken:  

https://www.udi.no/ord-og-begreper/garanti-for-visumbesok/#link-701

At folk reagerer på at ts reiser "jorden rundt" i en pandemi samtidig som at hun mottar dagpenger har ingenting med rasisme å gjøre.

Anonymkode: b1a58...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At folk reagerer på at ts reiser "jorden rundt" i en pandemi samtidig som at hun mottar dagpenger har ingenting med rasisme å gjøre.

Anonymkode: b1a58...fd4

Det har heller ingen ting med ts sitt spørsmål å gjøre heller.  Hun spør enkelt og greit om hvordan prosessen for å få besøksvisum for hennes kjæreste fra Tyrkia, er.  

Eller mener du at prosessen burde være annerledes dersom TS er Kjelll- Inge Røkkes datter, som uheldigvis har mistet jobben sin og går på dagpenger??  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...