Gå til innhold

Få kjæreste fra tyrkia til norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

men det er lettere å bryte med en nordmann, som kan bo hos andre evt leie seg noe. ikke så lett å hive en blakk tyrker uten rettigheter eller nettverk på dør. livet er ikke som i en romantisk film🤭

Anonymkode: bbef5...247

Hva som gjør et eventuelt brudd enkelt eller vanskelig kommer an på mange faktorer.

Reint praktisk velger mange tyrkere å returnere til Tyrkia ved et tidlig brudd. Hvis man har kommet så langt at det er flere barn osv er de ofte etablert med jobb i Norge. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Til sommeren tenkte jeg å få kjæresten min som bor i tyrkia til Norge, vet at man trenger masse papirer for det.. noen som har vært igjennom denne prosessen? Står at man ikke kan være garantist hvis man går på dagpenger? Stemmer dette? Er det vanskelig å få besøksvisum hvis han ikke har noe spesiell tilhørighet i tyrkia unntatt familien sin da så klart.. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Vi trenger ikke flere tyrkere i Norge. 

Du kan jo flytte til Tyrkia da? 🤔 Bedre for Norge og bedre for deg (med tanke på at norske menn ikke er gode nok for deg) 😊👍

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vurdere å flytte til Tyrkia? Sikkert mindre byråkratisk. Har du jobb du lett kan få der nede?

Anonymkode: 5198d...834

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er forøvrig hvis han har en slektning/familie i et annet EU land(schengen). Mye enklere å få visum og gjelder i hele schengen så han kan reise rett til deg. Hvis man antar at koronareglene mykes opp da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du 13 ganger i Tyrkia i 2020?

ikke at jeg skal dømme noen altså, men er ikke det litt spesielt mtp utstrakt reisevirksomhet i «korona året» og at du går på dagpenger og egentlig skulle vært i Norge og leitet etter jobb?

det er mange som har ofret mye reise og besøk Ila siste året. 
det er også mange som står på hver bidige dag år ut og år inn for å betale inn til felleskassen. 
 

Dette behøver ikke gjelde deg altså, men tanken bare slo meg. Jeg skal ikke forhåndsdømme deg. 

Anonymkode: e4489...827

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan du vurdere å flytte til Tyrkia? Sikkert mindre byråkratisk. Har du jobb du lett kan få der nede?

Anonymkode: 5198d...834

Det skal mye til for at utlendinger får arbeidstillatelse i Tyrkia. Ikke engang min gode venninne, som har vært gift med en tyrker i 13 år, har fått arbeidstillatelse. 

Anonymkode: 4349f...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvis du ønsker at han skal flytte hit permanent må han skaffe seg en jobb. Har han jobb i Norge ordner det seg veldig greit.

Jeg forstår veldig godt at oppegående mennesker ikke ønsker å bo i Tyrkia lenger. Å skaffe seg jobb i Norge er ingen heksekunst hvis man har kvalifikasjoner Norge trenger. Hvis man ikke har det er det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezinchaleft skrev (1 time siden):

Du kan jo flytte til Tyrkia da? 🤔 Bedre for Norge og bedre for deg (med tanke på at norske menn ikke er gode nok for deg) 😊👍

Ts stiller et praktisk spørsmål. Og du er fornærma fordi hun er kjæreste med andre enn deg. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (38 minutter siden):

Hvis du ønsker at han skal flytte hit permanent må han skaffe seg en jobb. Har han jobb i Norge ordner det seg veldig greit.

Jeg forstår veldig godt at oppegående mennesker ikke ønsker å bo i Tyrkia lenger. Å skaffe seg jobb i Norge er ingen heksekunst hvis man har kvalifikasjoner Norge trenger. Hvis man ikke har det er det verre.

Det er litt mer komplisert enn det. Arbeidsgivere må dokumentere hvorfor de trenger en arbeidstager fra utenfor EU. Det holder ikke å være faglært og kunne gjøre en jobb. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det skal mye til for at utlendinger får arbeidstillatelse i Tyrkia. Ikke engang min gode venninne, som har vært gift med en tyrker i 13 år, har fått arbeidstillatelse. 

Anonymkode: 4349f...d89

Det kommer nok an på. Jeg kjenner flere som er kun forlova med tyrkere som har fått seg arbeidstillatelse i feks via bedriften mannen er ansatt i. Og folk som er gift og har jobba mange år i Tyrkia som eiendomsmegler, engelsklærer mm.  

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært krevende prosess både følelsesmessig og tidsmessig. Jeg anbefaler at du oppfyller kravene uten tvil, slik at og gjør klar for den svært lange saksbehandlingstiden for familiegjenforening (tar opptil 2 år).

Anonymkode: 929ce...9e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er litt mer komplisert enn det. Arbeidsgivere må dokumentere hvorfor de trenger en arbeidstager fra utenfor EU. Det holder ikke å være faglært og kunne gjøre en jobb. 

Anonymkode: 861cd...863

Det stemmer. Det er svært strenge krav for arbeidsvisum utenfor EØS. Unntaket er hvis du har teknologisk bakgrunn, da kan du lett argumentere for mangel på kompetanse i det norske arbeidsmarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (52 minutter siden):

Hvis du ønsker at han skal flytte hit permanent må han skaffe seg en jobb. Har han jobb i Norge ordner det seg veldig greit.

Jeg forstår veldig godt at oppegående mennesker ikke ønsker å bo i Tyrkia lenger. Å skaffe seg jobb i Norge er ingen heksekunst hvis man har kvalifikasjoner Norge trenger. Hvis man ikke har det er det verre.

Jeg er ikke helt enig. Det er vanskelig for utenlandske statsborgere å skaffe seg jobb i Norge bortsett fra om man ikke har teknologisk kompetanse eller annet ettertraktet kompetanse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezinchaleft skrev (1 time siden):

Vi trenger ikke flere tyrkere i Norge. 

Du kan jo flytte til Tyrkia da? 🤔 Bedre for Norge og bedre for deg (med tanke på at norske menn ikke er gode nok for deg) 😊👍

Vi trenger flere innvandrere fra ikke-vestlig land som bidrar til det norske samfunnet, slik de aller fleste av dem gjør.

Anonymkode: 929ce...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi trenger flere innvandrere fra ikke-vestlig land som bidrar til det norske samfunnet, slik de aller fleste av dem gjør.

Anonymkode: 929ce...9e4

Hva vil du si Polen er, som er det landet man importerer flest arbeidsfolk fra? Det er kanskje ikke regnet som vestlig verken økonomisk eller geografisk?

Anonymkode: 40283...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er litt mer komplisert enn det. Arbeidsgivere må dokumentere hvorfor de trenger en arbeidstager fra utenfor EU. Det holder ikke å være faglært og kunne gjøre en jobb. 

Anonymkode: 861cd...863

Ja, det ligger inn under det poenget: skaff deg en jobb der du er ønsket. Med andre ord: Firma X søker arbeidstakere - tyrkeren søker på jobben og får den fordi han er godt kvalifisert og firmaet kan dokumentere at han er den best kvalifiserte.

Vi snakker ikke her om vaskejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
Visum skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig. Det er vanskelig for utenlandske statsborgere å skaffe seg jobb i Norge bortsett fra om man ikke har teknologisk kompetanse eller annet ettertraktet kompetanse.

Jeg ser at flere påpeker det samme.

Jeg får understreke at jeg selvsagt ikke mener en ufaglært jobb. Jeg mener selvsagt at mannen søker på jobber i konkurranse med nordmenn og får den fordi han er den beste søkeren - det betyr i denne sammenhengen kun teknologijobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ts stiller et praktisk spørsmål. Og du er fornærma fordi hun er kjæreste med andre enn deg. 

Anonymkode: 861cd...863

Jeg er ikke interessert i Ts. Hvor får du den informasjonen fra egentlig? 

Jeg sier bare at vi ikke trenger flere tyrkere i Norge pga av Ts aversjon mot norske menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi trenger flere innvandrere fra ikke-vestlig land som bidrar til det norske samfunnet, slik de aller fleste av dem gjør.

Anonymkode: 929ce...9e4

Nei, vi trenger innvandrere fra vestlige land som bidrar til det norske samfunnet. 

Tyrkere bidrar i det store og hele svært lite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zienna skrev (11 timer siden):

TS spør om prosessen for å få sin kjæreste på besøk til Norge!  Hva har bubbelet ditt med dette å gjøre??.....

Det burde i så fall starte med at hun får seg jobb og inntekt, uten det så blir dette en urealistisk drøm for henne, ønsketenkning uten substans hvor hun er strandet i et avstandsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...