Gå til innhold

Få kjæreste fra tyrkia til norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Så nå at det var snakk om turistvisum, det er enklere, men jeg hadde ikke holdt pusten å turt å håpe på at grensene åpner for turisme allerede i sommer.

Anonymkode: c3b37...fd3

De bryr seg ikke akkurat om stengte genser i forhold til Korona. TS var i Tyrkia 13 ganger i fjor. 

Anonymkode: 81cc7...f1c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De bryr seg ikke akkurat om stengte genser i forhold til Korona. TS var i Tyrkia 13 ganger i fjor. 

Anonymkode: 81cc7...f1c

Joda men grensene inn til Norge tenkte jeg på.

Anonymkode: c3b37...fd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte bare på om noen hadde erfaring med det og eventuelt fremgangsmåte.. skjønner det er mange som misliker nettopp dette, men man må jo kunne ta sjanser her i livet for den store kjærligheten. Kan da gå dårlig om mannen bor i Norge også. 

Anonymkode: 977e9...1f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Til sommeren tenkte jeg å få kjæresten min som bor i tyrkia til Norge, vet at man trenger masse papirer for det.. noen som har vært igjennom denne prosessen? Står at man ikke kan være garantist hvis man går på dagpenger? Stemmer dette? Er det vanskelig å få besøksvisum hvis han ikke har noe spesiell tilhørighet i tyrkia unntatt familien sin da så klart.. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Du må tjene penger og garantere for han. Lykke til. Forholdet er antagelig dødfødt siden du ikke bidrar nok selv og får nei, også ryker forholdet om 1 års tid. 
 

evnt kan du flytte til han.

Anonymkode: 60b09...bd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg lurte bare på om noen hadde erfaring med det og eventuelt fremgangsmåte.. skjønner det er mange som misliker nettopp dette, men man må jo kunne ta sjanser her i livet for den store kjærligheten. Kan da gå dårlig om mannen bor i Norge også. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Norge AS. Skal ikke betale for din kjærlighetsreise. Noen må betale og i dette tilfellet er det deg. Og jaggu godt. Vet om ei som gjorde som deg, sutret til media og alle lo. Ho er singel i dag. 

Anonymkode: 60b09...bd5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg lurte bare på om noen hadde erfaring med det og eventuelt fremgangsmåte.. skjønner det er mange som misliker nettopp dette, men man må jo kunne ta sjanser her i livet for den store kjærligheten. Kan da gå dårlig om mannen bor i Norge også. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Det er ikke om forholdet vil vare eller ikke som er spørsmålene her, men om du har økonomi til å forsørge han. Du skjønner, han blir ikke forsørget av felleskassa når han kommer hit. 

Anonymkode: 9238c...195

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hvis du går på dagpenger og skal ha din tyrkiske kjæreste hit, så er det for det første ikke en god ide. og på dagpenger blir du ikke godkjent.

så vidt jeg vet må du ha fast jobb og en viss inntekt, slik at du er i stand til å førsørge ham.

Anonymkode: bbef5...247

Du må ikke ha fast jobb for kun besøk, men du må dokumentere inntekt som ikke er fra midlertidig trygd. Paret bør søke besøksvisum hos UDI, og ikke være her fullt 90 dager. Han må ha reiseforsikring for reisa +10 dager. Veldig viktig at han har med returbillettene i print. Det er min erfaring med tyrkisk kjæreste på besøksvisum.

Obs: ser ut som på UDIs nettsider at det er nye regler nå under Corona, hvor man ikke lenger skal dokumenterer hva man tjener. Vil be TS konktakte UDI ettersom reglene fortsatt kan endres. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 Er det vanskelig å få besøksvisum hvis han ikke har noe spesiell tilhørighet i tyrkia unntatt familien sin da så klart.. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Da vi søkte besøksvisum brukte vi hans jobb og det at han er medeier i familiens hus som bevis på "tilhørighet".

Og ikke minst trakk vi fram at jeg hadde besøkt ham mye og møtt slekta hans. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skulle det bli stor belastning følelsesmessig og økonomisk? Er vel mer belastning følelsesmessig å leve i to forskjellige land. Mitt spm i utgangspunktet var om noen hadde vært igjennom denne prosessen..  og kunne fortelle litt om det.

Anonymkode: 977e9...1f3

Så hvorfor ikke prøve finne seg en kjæreste fra samme land?

Anonymkode: 6def2...bdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du får inn en når du går på trygd. Kan du ikke finne deg en tyrker i Norge? Mye enklere ...

Anonymkode: f12ae...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...selv om du klarer dette vil jeg sterkt advare mot den ekstreme belastningen det vil bli økonomisk, byråkratisk og ikke minst følelsesmessig. har venner som jeg ikke kjenner igjen lenger; de har vært gjennom dette.

Anonymkode: bbef5...247

Det var da litt av en dommedagsprofeti... Jeg kjenner mange folk som har gått gjennom prosessen. Noen har det fint, andre ok, andre fælt. Som i livet forøvrig. Et par som bor i nærheten her er lykkelige som bare det, de har to unger og begge har jobb og alt er flott. Jeg og min eks skilte lag før vi kom så langt. Som jo var synd. Men jeg har ikke noe negativt å si om noen i prosessen. Det er jo mye som skal klaffe om man skal bli et par for livet. 

Det å være i et forhold med kulturforskjeller har sine utfordringer enten man møtes i Norge eller utlandet. Det må man ta høyde for og være litt generøs og smidig, ellers funker det ikke. 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor har han ingen tilhørighet i Tyrkia? Er han flyktning? 

Anonymkode: 9238c...195

"Tilhørighet" er et begrep innen visum.

Det har ingenting å gjøre med å være flyktning. Men mer å gjøre med at Norge er et rikt land og at folk fra såkalte gule land kan ønske å komme hit pga abdre ting enn kjærlighet. Hvis feks fyren har full fast jobb, eiendom, egne barn osv er dette bevis på såkalt tilknytning til Tyrkia, dvs at han ikke har økonomiske eller andre motiv for å komme. Det skjer iblant at folk som ikke har noe av dette prøver å stikke av og bli i Norge, eller, mer realistisk, finne seg jobb eller gifte seg på besøksvisum (som er teknisk mulig, men ikke å anbefale, da begge deler strider imot det oppgitte formålet med besøket). 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han har større sjanse til å få turistvisum hvis han venter til reiserestriksjonene er over. Jeg tror kanskje også at du kan slite med å dokumentere nok inntekt hvis du går på AAP. Det er veldig lite lurt å nevne at han ikke har tilhørighet til Tyrkia, bortsett fra familie. Tvert imot, det øker sjansen hvis han kan vise til fast jobb i Tyrkia. 

Anonymkode: 4349f...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! Til sommeren tenkte jeg å få kjæresten min som bor i tyrkia til Norge, vet at man trenger masse papirer for det.. noen som har vært igjennom denne prosessen? Står at man ikke kan være garantist hvis man går på dagpenger? Stemmer dette? Er det vanskelig å få besøksvisum hvis han ikke har noe spesiell tilhørighet i tyrkia unntatt familien sin da så klart.. 

Anonymkode: 977e9...1f3

Du må ha så stor lønn at du kan forsørge ham og det må være LØNN.

Anonymkode: 54f88...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig lite lurt å nevne at han ikke har tilhørighet til Tyrkia, bortsett fra familie. Tvert imot, det øker sjansen hvis han kan vise til fast jobb i Tyrkia. 

Anonymkode: 4349f...d89

Det som er veldig lite lurt er å falsifisere tegn på tilhørighet. For de sjekker disse tingene.

Nesten ingen som ikke jobber for det offentlige i Tyrkia har det vi tenker på som "fast jobb". Min eks fikk det å ha gjentatte sesonger hos samme bedrift regna som "tilsvarende fast jobb". 

Anonymkode: 861cd...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei naiv desperat dame uten jobb, som er valgt bort av norske menn som hun deler kultur med og har mest til felles med, som har funnet seg en i et langt fattigere land som jo naturlig nok er fristet av et økonomisk bedre liv i Norge.

Ser ikke den store forskjellen fra menn som importerer koner fra Thailand og gud vet hvor, enn hvor komplisert en så stor kulturvariasjon er...

Begge ser seg blind på hvor utfordrende slike kulturkrasj kan bli, vi snakker om de mest desperate som totalt lukker øynene for vanskelighetene som følger. Men TS, men å si deg villig til å forsørge han uten jobb... Lenge leve din naivitet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det var da litt av en dommedagsprofeti... Jeg kjenner mange folk som har gått gjennom prosessen. Noen har det fint, andre ok, andre fælt. Som i livet forøvrig. Et par som bor i nærheten her er lykkelige som bare det, de har to unger og begge har jobb og alt er flott. Jeg og min eks skilte lag før vi kom så langt. Som jo var synd. Men jeg har ikke noe negativt å si om noen i prosessen. Det er jo mye som skal klaffe om man skal bli et par for livet. 

Det å være i et forhold med kulturforskjeller har sine utfordringer enten man møtes i Norge eller utlandet. Det må man ta høyde for og være litt generøs og smidig, ellers funker det ikke. 

Anonymkode: 861cd...863

men det er lettere å bryte med en nordmann, som kan bo hos andre evt leie seg noe. ikke så lett å hive en blakk tyrker uten rettigheter eller nettverk på dør. livet er ikke som i en romantisk film🤭

Anonymkode: bbef5...247

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ta på deg å forsørge han når du ikke en gang klarer å forsørge deg selv?

Anonymkode: b1a58...fd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøksvisum da trenger du bare vise til at du har fast inntekt,  de ser ikke på hvor pengene kommer fra. De sjekker dog hvor lenge dere har vært sammen som par.  Hvor ofte du har vært der nede.  Det er ikke lett å få godkjent om dere begge er unge. Og om de tenker han ikke vil reise tilbake så blir det ofte avslag. Positivt hvis han vise til jobb kontrakt, eller at han går på skolen.  Om han evt eier noe.  Når det gjelder familiegjenforening,  er det enda vanskeligere og dere bør være gift. Begge over 24 år. Inntekten din må være ca 270 000 en del inntekt som ikke er godkjent.  Før tok det himla lang tid å få svar nå.går det mye kortere tid. Gå inn på udi og fyll inn info om dere,  da kommer sjekk liste på hva du må ordne av papirer 

Anonymkode: 5b92b...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (37 minutter siden):

Nok ei naiv desperat dame uten jobb, som er valgt bort av norske menn som hun deler kultur med og har mest til felles med, som har funnet seg en i et langt fattigere land som jo naturlig nok er fristet av et økonomisk bedre liv i Norge.

Ser ikke den store forskjellen fra menn som importerer koner fra Thailand og gud vet hvor, enn hvor komplisert en så stor kulturvariasjon er...

Begge ser seg blind på hvor utfordrende slike kulturkrasj kan bli, vi snakker om de mest desperate som totalt lukker øynene for vanskelighetene som følger. Men TS, men å si deg villig til å forsørge han uten jobb... Lenge leve din naivitet!!

TS spør om prosessen for å få sin kjæreste på besøk til Norge!  Hva har bubbelet ditt med dette å gjøre??.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...