Gå til innhold

Hvordan bli mer åpen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Litt dårlig formulert overskrift. Men hvordan skal jeg lære å se og tyde ting?

Jeg er et følelse menneske og senser fort dårlig stemning i et rom, og folk som ikke ønsker meg vel. Senser god følelse og, merker fort mennesker som er mer ekte og vil meg vel.

Blir aldri veldig overrasket når jeg får høre at den og den ikke liker meg, noe jeg har senset lenge selv om vedkommende har vært smilende og høflig ovenfor meg.

Jeg blir ofte veldig sliten med å være med folk, spesielt mennesker som sliter, men forsøker så godt dem kan for å dekke over (sette på seg maske osv).

Blir heller ikke overrasker når noen forteller meg om brudd osv. noe jeg har senset lenge i forkant.

Jeg har også lyst til å vite om jeg har skytsengel. Fordi jeg har vært borti i noen episoder som kunne ha blitt verre en det utfallet ble. Vil ikke dele alt her, men jeg kunne vært et offer for barnebortføring eller noe sånt ( da jeg var ca 8-9 år så var det en mann som ble mer og mer opptatt av meg. Han bodde i en camping bil. Gav meg godterier, forsøkte å vinne min tillit. Og han ville at jeg skulle bli med han på en kjøre tur osv senere på dagen). Men jeg slapp heldigvis unna med skrekken, med at det var andre voksne som observerte dette og mannen forsvant. Ble meldt til politi osv, men vet ikke om de fikk tak i mannen i etterkant.


I ungdomsårene har det også vært noen episoder der ‘noe’ eller ‘noen’ har fortalt meg ‘kom deg hjem’. Rett etter jeg hadde gått så skjedde det en hendelse som mange fikk konsenkvenser for.

Da bestemoren min døde som jeg ikke hadde noe spesielt nært forhold til. De siste årene hun levde var hun dement og det var ingen kontakt å få. Noen dager etter hun døde så drømte jeg om henne. Jeg husker sjeldent drømmene mine, men husket jeg våknet av at jeg drømte om henne og at hun gav meg en veldig god klem❤️. Den følelsen satt veldig lenge i meg i etterkant. Og hun var ikke en typisk bestemor som tok meg på fanget som barn, kan heller ikke huske at hun klemt meg heller. 
 

Hvordan bli mer åpen? Syns det er litt skremmende og. 

Anonymkode: f63ea...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan garantere deg med den absolutte sannsynlighetsovervekt at du ikke har en skytsengel. Det er faktisk det minst sannsynlige av alle tenkelige scenarier. Det er ingenting, noensinne, som har tydet på eksistensen av engler. Om noe er summen av alle erfaringer i millioner av år at det ikke finnes engler. Du har med andre ord ingen som ser på deg og følger med. 

Det som har skjedd i livet ditt kalles flaks. Du finner leter og mønstre. Så fint at du ikke ble kidnappet. Men hva med alle de gangene du har vært i nærheten av fare uten å vite det? Hvordan kan du vite at akkurat de tingene du vet om har vært farligst? Kanskje har du vært i størst fare da du ikke ante det. Kanskje du gikk på kvikkleire. Kanskje flyet ditt var en løs mutter fra å krasje. Kanskje en bilist har vært en hårsbredd fra å kjøre over deg, men fikk en sms sekundet før og klarte å bremse. Det er masse du ikke vet om farer og hendelser. Å bruke mental energi på å systematisere hva som har vært farlig i livet ditt, og å analysere hvorvidt du har hatt overnatulig beskyttelse blir en uoverstigelig oppgave. Du vet ikke engang hva som har vært farlig. Det blir ren gjetning fra din side. 

Hvis jeg var deg ville jeg brukt tid på å være rasjonell. Denne dansen inn i det overnaturlige tror jeg ikke bærer med seg noe som helst positivt i livet ditt annet enn å bare gjøre deg mer angstfylt, forvirra, rar og forknytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sanser også sinnstemninger rimelig fort, det har noe med at jeg liker å ha kontroll -så jeg «skanner» på en måte omgivelsene mine for å være forkant av ting når jeg sitter sammen med mange, går inn i ett rom etc. Da oppfatter jeg ting -som for andre, går hus forbi og klarer ofte å legge to og to sammen for så å sette det i sammenheng med hverandre -hvor det i etterkant viser seg å stemme. Sier ofte til mannen min at jeg burde jobbe i FBI fordi jeg er så observant på omgivelsene mine og små detaljer. Det handler nok mer om oppveksten min og hvilke ryggmargsreflekser jeg har opparbeidet meg -en at det er en skytsengel som passer på meg. Har også mye vardøger og dejavu-opplevelser, men setter det i sammenheng i hvordan jeg mentalt er mye tilstede og er hypermentaliserende. For min del så har jeg lyst til å være mindre åpen, for det er slitsomt å hele tide skanne og reflektere mentalt -i steden skulle jeg heller ønske å være mer tilstede i nuet uten å fange inn så mye. 

Anonymkode: 5d66b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må på kurs, hvis det absolutt er sånn at du skal begynne å rote i det.

Anonymkode: e6716...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles høysensitiv, og jeg er også det.

Man er ikke synsk bare fordi man er flink å lese kroppsspråket til folk.

Hjernen har problemer å kanalisere inn alle sanseinntrykk ( de  med asperger /autisme kan også kjenne denne problematikken)

Deja vu og vargdøger er ikke noe utenomjordisk eller spirituelt - finnes flere artikler i Illustrert Vitenskap om hvordan disse fenomenene oppstår .

For å ikke la seg slite ut på inntrykk , så anbefaler jeg å stenge ut alt som er energitappende.Ikke å "bli mer åpen" og innbille seg man kan kanalisere "energier" og annet svada.

Unngå store folkemengder/hør på musikk/ gå tur - whatever floats your boat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sanser også sinnstemninger rimelig fort, det har noe med at jeg liker å ha kontroll -så jeg «skanner» på en måte omgivelsene mine for å være forkant av ting når jeg sitter sammen med mange, går inn i ett rom etc. Da oppfatter jeg ting -som for andre, går hus forbi og klarer ofte å legge to og to sammen for så å sette det i sammenheng med hverandre -hvor det i etterkant viser seg å stemme. Sier ofte til mannen min at jeg burde jobbe i FBI fordi jeg er så observant på omgivelsene mine og små detaljer. Det handler nok mer om oppveksten min og hvilke ryggmargsreflekser jeg har opparbeidet meg -en at det er en skytsengel som passer på meg. Har også mye vardøger og dejavu-opplevelser, men setter det i sammenheng i hvordan jeg mentalt er mye tilstede og er hypermentaliserende. For min del så har jeg lyst til å være mindre åpen, for det er slitsomt å hele tide skanne og reflektere mentalt -i steden skulle jeg heller ønske å være mer tilstede i nuet uten å fange inn så mye. 

Anonymkode: 5d66b...867

Det du beskriver her høres for meg mer ut som du er angstfylt og nevrotisk. Det er vel det motsatte av å være åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 13.34):

Jeg sanser også sinnstemninger rimelig fort, det har noe med at jeg liker å ha kontroll -så jeg «skanner» på en måte omgivelsene mine for å være forkant av ting når jeg sitter sammen med mange, går inn i ett rom etc. Da oppfatter jeg ting -som for andre, går hus forbi og klarer ofte å legge to og to sammen for så å sette det i sammenheng med hverandre -hvor det i etterkant viser seg å stemme. Sier ofte til mannen min at jeg burde jobbe i FBI fordi jeg er så observant på omgivelsene mine og små detaljer. Det handler nok mer om oppveksten min og hvilke ryggmargsreflekser jeg har opparbeidet meg -en at det er en skytsengel som passer på meg. Har også mye vardøger og dejavu-opplevelser, men setter det i sammenheng i hvordan jeg mentalt er mye tilstede og er hypermentaliserende. For min del så har jeg lyst til å være mindre åpen, for det er slitsomt å hele tide skanne og reflektere mentalt -i steden skulle jeg heller ønske å være mer tilstede i nuet uten å fange inn så mye. 

Anonymkode: 5d66b...867

I

 

DHG skrev (På 1.3.2021 den 13.45):

Det du beskriver her høres for meg mer ut som du er angstfylt og nevrotisk. Det er vel det motsatte av å være åpen?

Nei -ikke nevrotisk, men hva er «åpen» tenker du? Jeg går ikke bevist inn for å «skanne» omgivelsene mine, det er bare noe jeg gjør automatisk uten å tenke over det. Legger merke til mye detaljer spesielt rundt mennesker og blir derfor ofte i forkant av begivenheter som regel. Men oppfatter ikke det som noe utenomjordisk eller synskhet av den grunn, det er fordi man har vokst opp sånn, har hatt lite oppmerksomme foreldre og jeg har vel egentlig blitt motsatt fordi jeg opplevde det som problematisk at de var lite oppmerksomme mot oss som barn. 

Anonymkode: 5d66b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogadame skrev (På 1.3.2021 den 13.44):

Det kalles høysensitiv, og jeg er også det.

Man er ikke synsk bare fordi man er flink å lese kroppsspråket til folk.

Hjernen har problemer å kanalisere inn alle sanseinntrykk ( de  med asperger /autisme kan også kjenne denne problematikken)

Deja vu og vargdøger er ikke noe utenomjordisk eller spirituelt - finnes flere artikler i Illustrert Vitenskap om hvordan disse fenomenene oppstår .

For å ikke la seg slite ut på inntrykk , så anbefaler jeg å stenge ut alt som er energitappende.Ikke å "bli mer åpen" og innbille seg man kan kanalisere "energier" og annet svada.

Unngå store folkemengder/hør på musikk/ gå tur - whatever floats your boat.

Det er ikke TS du svarer -men meg som svarte som førstemann under TS sitt innlegg. Ja jeg  er nok høysensitiv og er enig med deg at man er ikke synsk fordi man legger ekstra godt merke til ting. Er det jeg også forsøkt å fæ frem med mitt svar til TS 

Anonymkode: 5d66b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er best at man ikke åpner seg for slikt som har med alle andre å gjøre når det er en fare for at man kan tro det tilhører en selv og forstyrre din egen retning i livet.

Vær åpen inni deg selv for å kunne følge din vei i livet og velge bort det som ikke støtter deg i å bli en bedre utgave av deg selv i lyset.

Hvis du er interessert i å åpne deg selv for å kunne spå andre, så anbefales det ikke.

Jeg har gitt slipp på mye i min fortid, inkludert tarot kort og det jeg har lært. Fordi jeg kjenner at jeg har det bedre uten dette sombagasje og det tjener meg ikke å drasse på det.

Jeg ville anbefalt deg å henvende deg til Higest Light Forces og spurt de om hjelp til å fjerne alt som hindrer deg i å gå videre åndelig. Men du må ikke ha en agenda om andre mennesker når du gjør dette. Du kan også be de ta med seg de eller det som har festet seg til din aura og lede det til lyset. Ikke bli overrasket om det kommer dansende flekker av lilla lys i synsfeltet ditt med åpne eller lukkede øyne.

Anonymkode: 987b7...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...