Gå til innhold

Kjønn og politisk korrekthet


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

At mor får et nærere forhold til babyen sin en far og at det skyldes biologisk forskjeller og ikke bare at hun er mest med barnet! For svingene, det er jo biologi! Far får ikke de samme hormonelle endringene i kroppen sin som kvinner. Kvinner får det fordi de skal bli ekstra knyttet til barna sine, fordi de ikke skal forlate de og beskytte de mot alle slags farer. Det har aldri vært fars jobb og det endrer seg brått ikke de siste 30 årene bare fordi far er mer med ungene sine. 

Derfor bør størst del av foreldrepermisjonen tilfalle mødre. Evntuelt kan far få permisjon når ungene er litt større og de kan bonde over turnere i skog og mark. Ikke rive babyen fra mor midt i den tiden både mor og baby har størst separasjonsangst. Det er ikke natulig! 

 

Anonymkode: ecc8c...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uff. Nei 😲 du kan ikke være kvinne selv? Ellers forstår du ikke hva det innbærer å være kvinne på 50-tallet. Tenk å ikke få gjort annet enn å ta seg av barn, hus og være disponibel for sin mann. Ikke kunne forlate han om han er en konebanker. Ikke eie sine egen penger, ikke ha mulighet til å gå på kafe når du vil eller kjøpe nye sko når di vil. Være nødt til å spørre din mann om penger til sko. 

Uff nei, utrolig glad for at jeg lever i dag og ikke for 70 år siden. 

Anonymkode: ecc8c...5f5

Mannens evige overbevisning, kvinner er lykkeligere når de er mannens slave og totalt økonomisk avhengig, uten p-piller, abort og retten (i teorien) til ikke å bli voldtatt. Utrolig.

Anonymkode: ea25c...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

At mor får et nærere forhold til babyen sin en far og at det skyldes biologisk forskjeller og ikke bare at hun er mest med barnet! For svingene, det er jo biologi! Far får ikke de samme hormonelle endringene i kroppen sin som kvinner. Kvinner får det fordi de skal bli ekstra knyttet til barna sine, fordi de ikke skal forlate de og beskytte de mot alle slags farer. Det har aldri vært fars jobb og det endrer seg brått ikke de siste 30 årene bare fordi far er mer med ungene sine. 

Derfor bør størst del av foreldrepermisjonen tilfalle mødre. Evntuelt kan far få permisjon når ungene er litt større og de kan bonde over turnere i skog og mark. Ikke rive babyen fra mor midt i den tiden både mor og baby har størst separasjonsangst. Det er ikke natulig! 

 

Anonymkode: ecc8c...5f5

Jeg er enig og jeg er feminist (og ikke av den gøye 🤓 typen vi har nå til dags). Jeg anser ikke dette som kontroversielt i det hele tatt. Baby trenger mor og mor trenger baby.

Problemet er ikke i hvilken grad kvinner velger det ene eller det andre eller i hvilken rekkefølge, problemet er å late som om virkeligheten ikke eksisterer og at unge kvinner skal ta utdanning, ha full jobb, ta ett års pause og så full jobb igjen med lite barn og hushold. Det er helt sykt å ha et samfunn som ser på kvinners reproduksjonsarbeid og omsorgsarbeid som en hobby kvinnen skal ha på siden av en karriere. Det er helt sykt at dette arbeidet forsatt er ubetalt når det er bokstavelig hvordan vi skaper ny arbeidskraft og at arbeidslivet fortsatt er så diskriminerende mot mødre og organisert til utelukkende å passe for personer som ikke har barn, les menn. Når jeg sier dette til unge kvinner så klikker det for dem. Jeg fatter ikke hva som har skjedd med kvinner og feminister. Skjerpings!

Anonymkode: ea25c...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at damer som puler rundt er horer 🙈

Anonymkode: 94eaa...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 2.43):

at damer som puler rundt er horer 🙈

Anonymkode: 94eaa...68c

Hahaha vi er jo det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...