Gå til innhold

Kan jeg sende et "omtankekort" til familien til en kreftpasient?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Kona til broren til min nye kjæreste, har fått brystkreft.

Jeg har vært på besøk hos de to ganger så kjenner de ikke så godt, men liker de.

Siden de bor i en annen landsdel tenkte jeg å sende et kort der jeg skriver at det var vondt å høre om sykdommen, og at jeg tenker på henne og familien i denne tøffe tiden.

Er det innafor?

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AlmaSofie skrev (23 minutter siden):

Du vil ikke heller sende en blomst med kort til da ?

 

Det har jeg tenkt på, men tenkte kanskje det ble litt voldsomt siden jeg såvidt har møtt de?

Jeg spurte kjæresten om vi skulle sende blomster, og da lurte han på hvorfor vi skulle det...

Vi har kun vært sammen et par mnd.

Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlmaSofie
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Det har jeg tenkt på, men tenkte kanskje det ble litt voldsomt siden jeg såvidt har møtt de?

Jeg spurte kjæresten om vi skulle sende blomster, og da lurte han på hvorfor vi skulle det...

Vi har kun vært sammen et par mnd.

Ts

Det er familie og du har møtt dem - så jeg synes ikke det er voldsomt i det hele tatt. 
Tvert imot så synes jeg det er en veldig fin gest, og noe som garantert blir satt pris på og husket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlmaSofie skrev (4 minutter siden):

Det er familie og du har møtt dem - så jeg synes ikke det er voldsomt i det hele tatt. 
Tvert imot så synes jeg det er en veldig fin gest, og noe som garantert blir satt pris på og husket. 

Litt rart at det da bare blir fra meg, siden kjæresten min ikke skjønner poenget med å sende blomster til henne/de.

Vi bor ikke sammen og for tiden heller ikke på samme sted, siden jeg bor 10 mil unna han.

Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke du da bare si til kjæresten din at han får hilse broren sin og si at du tenker mye på kona hans og bryr seg om hvordan det går med henne. 

Jeg skjønner dessverre ikke kjæresten din. Hadde blitt glad for at du er en omsorgsfull person. Tror du må bli bedre kjent med ham før du kaller ham for kjæreste altså... 

Anonymkode: aa1fb...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg godt du kan gjøre. Kjæresten din snakker vel med sin bror om hele situasjonen og har ikke behov for å sende kort, men du har jo ikke regelmessig kontakt med broren og dama, så et fint kort kan jo umulig skade!

Anonymkode: a6fa3...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tanke 😊

Jeg har hatt kreft og kan si noe om min egen erfaring. 

Jeg fikk blomst og et kort med omtanke av en bekjent like etter at jeg hadde fått diagnosen. Det varmet virkelig ❤️

Tenker fortsatt på hva det betydde for meg, nå 9 år etter. 

Fikk ellers en del sms fra venner om at de tenkte på meg. Veldig fint å få ❤️ men blomsten med kortet føltes nærmere på en måte. Som en god klem 🥰

Send kortet ❤️

 

Anonymkode: 58947...43a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg gjort, uten å tenke to ganger. Det betyr nok veldig mye i en tung tid, og er en fin gest som blir husket i lang tid fremover. Ville snakket litt med kjæresten din, om han ikke vil være med, så sender du et kort eller blomst bare fra deg. Som anonym nevner over her, så har de nok hyppigere kontakt, og han derfor ikke ser helt behovet for å "sende en hilsen".

Ikke angre på noe du ikke gjorde. Du er et godt menneske🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (10 timer siden):

Kona til broren til min nye kjæreste, har fått brystkreft.

Jeg har vært på besøk hos de to ganger så kjenner de ikke så godt, men liker de.

Siden de bor i en annen landsdel tenkte jeg å sende et kort der jeg skriver at det var vondt å høre om sykdommen, og at jeg tenker på henne og familien i denne tøffe tiden.

Er det innafor?

Jeg syns at det er innafor TS 😊

Faren til den ene kompisen har vært syk lenge med kreft og då var det min ide om å sende blomster til hele familien og det satte de pris på 😊

Anonymkode: b205f...a06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlmaSofie
Tough cookie skrev (10 timer siden):

Litt rart at det da bare blir fra meg, siden kjæresten min ikke skjønner poenget med å sende blomster til henne/de.

Vi bor ikke sammen og for tiden heller ikke på samme sted, siden jeg bor 10 mil unna han.

Ts

Min erfaring er at menn sjeldent tenker på eller tar initiativ til sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har bare vært sammen i to måneder og kjæresten din vil ikke. Må du sende noe da? Jeg synes det hadde vært litt voldsomt å fått et sånt kort fra noen jeg ikke kjenner.

Anonymkode: d0dbd...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dere har bare vært sammen i to måneder og kjæresten din vil ikke. Må du sende noe da? Jeg synes det hadde vært litt voldsomt å fått et sånt kort fra noen jeg ikke kjenner.

Anonymkode: d0dbd...3cb

Jeg kjenner de men ikke så godt.

Var invitert på middag før jul, og var innom på en barnebursdag i januar.

Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (21 timer siden):

Jeg kjenner de men ikke så godt.

Var invitert på middag før jul, og var innom på en barnebursdag i januar.

Ts

I utgangspunktet er det én nydelig handling. Har selv hatt nære jeg har mistet i kreft. Men synes likevel det blir litt rart,når du kun har vært sammen med denne mannen i 2 mnd. 

 

Anonymkode: 3ca05...6ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kreft, og jeg ville syntes det var veldig merkelig. Men så ble jeg generelt ganske irritert over fremmede eller bekjente som skulle synes så synd på meg.

Jeg hadde jo planer om å bli frisk, og det føltes veldig som å være gjest i sin egen begravelse hvis du skjønner.

Men folk er ulike.

Anonymkode: e868c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt kreft, og jeg ville syntes det var veldig merkelig. Men så ble jeg generelt ganske irritert over fremmede eller bekjente som skulle synes så synd på meg.

Jeg hadde jo planer om å bli frisk, og det føltes veldig som å være gjest i sin egen begravelse hvis du skjønner.

Men folk er ulike.

Anonymkode: e868c...94a

Ts her.

Er det ikke hyggelig å få et kort/ blomster og vite at folk tenker på deg når livet butter imot?

 

Anonymkode: 9ecc7...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I utgangspunktet er det én nydelig handling. Har selv hatt nære jeg har mistet i kreft. Men synes likevel det blir litt rart,når du kun har vært sammen med denne mannen i 2 mnd. 

 

Anonymkode: 3ca05...6ac

Vi har vært sammen i 3 mnd til uken og jeg fikk julegave av de vil jul, så tror ikke de ser på meg som en fremmed.

Ts

Anonymkode: 9ecc7...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er veldig hyggelig, den, og folk er så forskjellige. Personlig hadde jeg syntes at det ble litt tidlig om henvendelsen kommer kun fra deg, og ikke kjæresten din også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ skrive at det er fra kjæresten og deg ja. Det er altfor rart om det bare er fra deg. Da blir det åpenbart at dere har snakket om det og at typen din «ikke ville være med» på initiativet. Blir veldig weird...

Anonymkode: 569bd...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...