Gå til innhold

Skrikende baby

Gjest *missluna

Anbefalte innlegg

Gjest *missluna

Min lille på to måneder har skreket i fem dager nå og på desse fem dagene har han ikke hatt avføring i det heletatt. Han har tisset masse da, men før så bæsjet han fem-seks ganger for dagen, og nå er det ingenting.. Jeg vet at det er normalt at det kan gå mange dager i mellom, men jeg kan ikke forstå at det skal gå fra fem ganger for dagen til ingenting på mange dager???

Det er tydelig at han ikke har det helt bra, for han skriker masse. Fant ut at det hjalp veldig å gi han et par t-skjeier med sukkervann, så han er litt roligere nå.

Men jeg er begymret..

Gir han kun morsmelk enda og jeg spiser det samme som jeg alltid har gjort. Han spiser også like mye, så noe må vel ut igjen??

Noen som kan hjelpe meg??? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå så mye som opp til 10 dager mellom avføring til babyer som får morsmelk. Og disse babyene får veldig sjelden forstoppelse. Du kan kanskje prøve å gi han minifom før hvert måltid? Det kan ta noen dager før det virker da, så sukkervann er en god løsning.

Det høres ut som om det kan være luft i magen, kanskje kolikk? Kan ikke du ta kontakt med helsesøster i morgen for å spørre litt der? Da får du sikkert gode tips om hvordan du skal gjøre tilværelsen lettere. Babymassasje fungerte godt på gutten min. Før to fingre i en sirkel på magen hans - med klokka 10 ganger, ta så tak i venstre bein og press det forsiktig opp mot magen 10 ganger, likedant med motsatt bein. Til slutt gjør du det med begge beina samtidig. Gjenta fra begynnelsen flere ganger. Gutten min ble rolig og fikk ut en hel del luft på denne måten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe gøy når de bare skriker. Jeg har en gutt på 9 uker. Da han var ca 5 uker gråt han ustoppelig, samtidig som han plutselig sluttet å bæsje hver dag. Vi holdt på å gå i stykker av denne hjerteskjærende gråten. Jeg endte opp med å blande en kvart teskje maltekstrakt i 10 ml morsmelk som jeg pumpet ut. Han drakk dette og etter et par timer sluttet endelig gråten - og det kom en kembobleie! Da fikk han endelig ut gørra, og var blid som en lerke. Så det er mitt beste tips. (Noen anbefaler også å ta temperaturen på babyen. Det stimulerer endetarmen. Men det funket ikke hos oss.)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg ville tatt kontakt med helsesøster, er usikker på hvor små de kan være når man gir ting som sviskesaft.

Hva med maltekstrakt? Virker ikke det bra på magen? *prøver å huske tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
hva er melkeekstrakt?

Ikke melkeekstrakt, men maltekstrakt. Det ble gitt til babyer da min datter var liten for ni år siden, men når jeg tenker etter tror jeg det heller var fordi det inneholder jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Anbefaler også bruk av maltekstakt. Dette fås kjøpt på "alle" dagligvarebutikker. I min tid som spebarnsmor sto det i hyllene sammen med barnemat... Nå ammet ikke jeg, så jeg kunne tilsette det rett i melkeflaska, men mener at det sto på glasset hvordan du skulle gi det til barn som blir ammet.

Men; ville også tatt en prat med helsesøster.Bedre å spørre en gang for mye enn engang for lite!!

Vesla vår måtte stimuleres (med termometer,fikk opplæring på sykehuset, skal ikke gjøres av eget initiaiv) i flere mnd før hun bæsjet på egenhånd. (viste seg å ant. være medisinsk årsak).

Ang sviskesaft står vel dette på flasken? (i allefall den fra nestle)

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...