Gå til innhold

Må på jobb selv om barnet ikke tar flaske eller fast føde🥴


nilen2

Anbefalte innlegg

Mini er snart 7 mnd og totalt avhengig av puppene mine. Vi har prøvd med fast føde siden hun ble 4 mnd, men hun nekter. Kniper igjen munnen når hun får mat i munnen. Har prøvd BLW, mating med skje men ingenting funker.

Hun vil heller ikke ha vann, ikke flaske med morsmelk eller erstatning. Hun kniper igjen munnen og spytter det ut igjen. 

permisjonen min er over nå og jeg kjenner meg MEGA stresset for å begynne på jobb når situasjonen er slik. 
 

Jeg har liksom 12 timersvakter og 30 min reisevei en vei så ikke bare å dra hjem for å amme selv om jeg har rett på ammefri.

jeg har uttrykt min frustrasjon til både helsesykepleier, lege på hs og fastlege. De sier at når baby ikke har annet valg blir hun å spise fast føde når hun er sulten nokk.

Jeg kjenner jeg vil gråte av å tenke på at jeg må sulte min 7 mnd gamle baby for å dra på jobb :( er det bare jeg som overreagerer eller er dette høl i hue opplegg? 

noen som har gode råd? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke alternativer har du? 

Du må nesten ta ulønnet perm da hvis du ikke vil tilbake i jobb.

Veldig mange opplever det samme.

Anonymkode: 0a74f...017

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har prøvd å gi annen mat, eller er det mannen din? 
Barnet vil nok spise når det ikke kjenner lukta av deg/din melk.

Og kanskje må babyen kopp-mates isteden for flaske, men det går fint det også. 
Hun sulter nok ikke så veldig lenge

Anonymkode: 8c8b2...8d4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dte må bare gå seg til. Når baby er sulten så spiser de jo, så bare å dra på jobb så får pappaen prøve å mate.

Anonymkode: 8c5ca...eb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen kommer ikke til å sulte 😅 Reis vekk en uke du, så skal du se at ungen spiser. 

Anonymkode: 9e66c...bec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte lar du mannen prøve når barnet er ordentlig sulten og du ikke er i nærheten? Det funker ikke om du er hjemme. Kan nesten garantere at baby tar både flaske og mat fra dag 1 du er på jobb. Og du sulter ikke barnet. Barnet blir tilbudt mat og flaske. 

Håndmelk litt og sett i en flaske i kjøleskapet, så vil baby bli super happy. 

Anonymkode: c6a25...501

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, babyen blir «super happy» over å skilles fra mor og puppen i over 10 timer hver dag ved 7 måneders alder... 🙄

 

Anonymkode: f26b6...05a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, babyen blir «super happy» over å skilles fra mor og puppen i over 10 timer hver dag ved 7 måneders alder... 🙄

 

Anonymkode: f26b6...05a

Baby bryr seg fint lite. De er tilpasningsdyktige. 

Anonymkode: 9e66c...bec

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke krav på ammefri? Jeg husker min mann kom utenfor jobben med baby (5 mnd) i bil, slik at jeg fikk ammet i løpet av arbeidsdagen. 

Anonymkode: d8b7e...a62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, babyen blir «super happy» over å skilles fra mor og puppen i over 10 timer hver dag ved 7 måneders alder... 🙄

 

Anonymkode: f26b6...05a

Ja, for da har babyen sin gode far som kan ta over den rollen og heller flaskemate den. 😉

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er dritt, men da må du nesten bare ta ulønnet permisjon, evt ferie også. Ellers så kan det gå mye enklere når far skal gi, som flere sier. 

Anonymkode: 95f9b...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det nesten likt sist jeg skulle ut i jobb da baby var 7 mnd. Hadde 2 timer ammefri , men det løste seg faktisk når det kun var far der. Babyen begynte å spise. 

Denne gangen har vi lagt opp slik at jeg skal ha to mnd ulønna. Slik at jeg slipper å dra ut i jobb når baby er 7 mnd. Jeg syntes det var skikkelig kjipt , og det var betingelsen min for at vi skulle ha en til. At vi skulle spare opp , sammen,  på forhånd at jeg kunne være hjemme to måneder til.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, babyen blir «super happy» over å skilles fra mor og puppen i over 10 timer hver dag ved 7 måneders alder... 🙄

 

Anonymkode: f26b6...05a

Tja, da burde folk ha tatt 80% slik mor kunne vært hjemme lengre. Dette har blitt skrevet om inni her flere ganger. Å få prøve 1-2 ganger er ikke å ha virkelig prøvd.  Mange venter til noen dager før moren skal tilbake på jobb og forventes at de skal få enda mer fri siden barnet er ‘avhengig’ av puppen. 

Anonymkode: ef2ba...75c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Utrolig trist at dette må være en problemstilling. Moderne Norge.. 

Se på hvordan du kan ta deg lenger fri ❤

Anonymkode: d3647...ad0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres rart ut at barnet ikke vil ha noen ting fast føde etter 3 mnd med prøving. Har dere prøvd å gi brødskive som hun kan spise selv? Min nevø var heller ikke glad i mat med skje for eksempel, han fikk det i "smoothiepose" og fikk ellers mat med fastere konsistens framfor seg for å spise selv.

Anonymkode: 6a068...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner dette føles helt feil for deg. Hadde en baby selv som ikke ville ha noe annet enn pupp. Nektet flaske hun også. Hun likte etterhvert slike klemmeposer med smoothie. Vi skyldte de etter bruk og fylte på en blanding av biola og fløte. Det likte hun, og ble mett av. Kanskje du kan prøve det? 

Etterhvert fikk hun næringsdrikker, slike man får på apoteket, og de var greie siden de inneholder bra med næring. 

Det er nok enklere når hun ikke luktet deg og melken. Kan far passe noen timer,  ca 5 til å starte med, og prøv å gi fra kopp, eller kanskje flaske går da. Så er du ute en tur. 

Kan eventuelt far komme med baby til deg på jobb, så kan du amme en gang hvertfall? 

Håper det ordner seg 🙂

 

Anonymkode: f16d5...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner dette føles helt feil for deg. Hadde en baby selv som ikke ville ha noe annet enn pupp. Nektet flaske hun også. Hun likte etterhvert slike klemmeposer med smoothie. Vi skyldte de etter bruk og fylte på en blanding av biola og fløte. Det likte hun, og ble mett av. Kanskje du kan prøve det? 

 

Anonymkode: f16d5...3b2

En baby på 7 mnd skal ikke ha kumelk, så både fløte og biola utgår 

Anonymkode: 90902...a4f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den politisk korrekte idiotiet med å tvinge mor og far til å dele permisjonen, skaper masse problemer. Det er tragisk. Far har masse mulighet til å knytte bånd til barnet, trenger ikke ta mors permisjon for å gjøre dette. Ikke far som har hatt påkjenningen med å være gravid og som må være hjemme for å amme.

Anonymkode: a8b0c...38c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lure henne til å tro at morsmelkerstatning kommer fra puppen din? 😅 

Anonymkode: fec23...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...