Gå til innhold

Savner du tiden musikk var noe man kjøpte i platebutikk eller hørte på radio? Altså før 2000-tallet og nedlasting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv vokst opp 90-tallet og 2000-tallet. Kjøpe nesten ingen CD-er da jeg vokste opp og gikk over til mer moderne løsninger på 2000-tallet. 

Men føler litt nostalgi av å tenke på at det i min barndom på 90-tall var platebutikker overalt. Folk kjøpte plater fysisk og musikk var ikke tilgjengelig ved hjelp av et tastetrykk. 

Altså jeg trives med moderne løsninger, men tror at vi går glipp av noe også.

Anonymkode: cf487...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Har aldri mimrer og tenkt at ting var bedre før.

Anonymkode: 114cf...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæh. Det var ok det, og det var jo litt "sjarmerende" å gå i fysiske musikkbutikker og kikke, men nå har vi mer lettvinte løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper fortsatt masse musikk. Det er ikke det samme å bestille CDer på nett som å gå i en butikk og bla i hyllene. Savner det, ja. Det er jo nesten ikke en platebutikk igjen. 

Anonymkode: ee8d9...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å gå på Hysj Hysj å kjøpe gavekort på cd. Gavekortet var en cd av papp som lå i et vanlig cover....

Anonymkode: 5795a...c59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var noe med å gå i platebutikken og se og lytte i timesvis. Det er self mer lettvint nå, men samtidig får ubegripelig mye mer ræl tilgang også.

Anonymkode: 7e7c1...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var stas det ❤️. Sparte opp penger og handlet. Var ofte vanskelig å velge, var så mye jeg ønsket meg. Hørte de fleste album til jeg kunne alle sangene og de sitter spikret i hukommelsen enda. Nå som alt er tilgjengelig akkurat når jeg vil, uten at jeg må betale noe mer enn den faste avgiften, er det liksom ikke like stas lengre. 

Var også alltid innom å bladde gjennom folks musikksamlinger når man var på besøk. Sa mye om hvem de var utifra hva de hadde liggende. 

Anonymkode: bcdbb...8ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina

Ja!!! Særlig da jeg bodde i NY og California. Der hadde vi de beste sjappene. Mye bedre utvalg enn det var i Norge. Flere steder hadde en bar/cafè og det var it  stedet å henge hvis man elsket musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig spredt musikksmak og liker ofte bare 1 til 2 sanger pr album. Så savner ikke å kaste vekk 200,- på en låt eller 2. ❤ spotify

Anonymkode: 8b9c1...2ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner å bla i platene i butikken, men hører fortsatt på CD-er. Hvis jeg mot formodning hører på Spotify hører jeg hele album der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner og gå på musikkforretninger og høre på musikk og lete etter skatter. Musikk høres også bedre ut i større formater, slik det var før. Jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg ut mot 2008-2010 syntes at musikk hørtes flatere og mer uinteressant ut enn før, helt til kjæresten fortalte meg at det er mer komprimert enn før og at det faktisk er flatere. 

Jeg savner det såpass mye at når jeg får plass til å lage meg en «womancave» skal jeg anskaffe meg platespiller igjen og sitte der og høre på musikk i ro og fred, mens jeg ser litt på coveret. Fordelen med å leve i den tiden man gjør, er at jeg kan høre igjennom platene på spotify, før jeg kjøper dem. Har en del snåle ting, som jeg kjøpte fordi jeg likte en sang, eller fordi jeg kom over det på en bensinstasjon i et svakt og korttenkt øyeblikk. 😅. Glad jeg hører på musikk som fortsatt gis ut på LP.  Var litt mer ro over musikklyttingen mi før og jeg hørte rett og slett bedre etter på hele cd’n/ plata/ kassetten, fordi jeg ikke bare laget meg spillelister. 
 

Det fine med dagens tilstand er også at jeg slipper å ta med meg 10 cd’er, eller lignende, hver gang jeg skal være borte mer enn en halv dag. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ja! Savner å reise til London og finne skatter jeg ikke fant i Norge. 😍

Anonymkode: 39d73...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Savner ikke å måtte bruke nesten 200kr på å kjøpe en cd fordi man likte to sanger på den. Eller sitte å vente foran MTV og ta opp sanger fra tv'n til kassett fordi man ikke fikk penger til å kjøpe den cd'en som sangen var på. 

Anonymkode: 08b92...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hvert semester da grunkene fra Satans Lånekasse hadde dratt opp kontostanden, så bar det ens ærend til Egon (Holstad) si knøttlille platesjappe i Tromsø og villmannshandel. Platesjappa var ei diamantgruve og jeg fant og fant og fant den ene juvelen etter den andre. Enkelte av platene var sågar utsmykket med Egons egne anmeldelser. Og platepusheren in personam anbefalte bedre musikk enn allverdens algoritmer. 

Det ble noen år hvor musikk var mat og mat var havregraut, knekkebrød, og spaghetti med ketsjup. Angrer ingenting!

Anonymkode: 3cccf...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men jeg hadde ikke råd til så mange kassetter eller CDer, så utvalget i musikk idag er bedre. Men savner lydkvaliteten til en skikkelig CD-spiller eller anlegg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...