Gå til innhold

Benedicte Haugaard


LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Ejlisi skrev (14 timer siden):

Noen som har erfaringer med hudpleien hun reklamerer så mye for? Virker som serien har fungert utrolig bra for henne, men tar alt influensere sier med en klype salt ass 😅

Jeg tror ikke at serien er sånn kjempebra i motsetning til andre. Hun og kollegaen Donna har nok bare gått med på å reklamere for produktene, det er derfor de SPAMMER ned alle tenkelige kanaler med de produktene til ENHVER tid. Noe voldsomt og!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og for en pris på de produktene! Mange andre merker som er veldig bra der ute. Og når det blir reklamert så mye,så har det motsatt virkning på meg. Jeg gidder ikke kjøpe😊

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (På 26.1.2022 den 2.41):

Det var nok ikke sponset, derfor hun hengte ut stedet. Slik at hun KAN få en sponset ny tur:)))

Haha, ja det er nok forklaringen 🤣👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2022 at 1:32 PM, moncabang said:

Jeg har brukt den samme hudpleieserien i 6 måneder nå og digger den🤗

Hva slags merke er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annelis skrev (På 2.2.2022 den 1.13):

Hva slags merke er dette?

Ekseption☺️ Brukte det før jeg så det hos henne

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det henger ikke helt på grep… 

først langer hun ut om gjeldsproblemer , for så å reklame for kredittkort? 
huff og huff , og så mange som rakk å sende sine gjeldshistorier før hun begynte å reklame for kredittkortet , samtidig som hun akkurat har vært på en kostbar ferie som hun forteller gladelig om.. 
 

sier ikke at hun ikke fortjener ferie, men måten ting blir tatt opp på. Fra å være i gjeldskrise til å reklame for svindyre kredittkort og dyre reiser… Nei dette var drøyt syns jeg! 

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke greia med Equal agency og Equal awards. Hun prøver å lage sitt eget United influencers? Og så holder de en prisutdeling der helt ukjente, små «profiler» får priser? Snodige greier

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar seg helt sykt mye i ansiktet når hun snakker i stories. Gjør seg så til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hele det equal agency opplegget er jo bare flaut. Gjeng med voksne damer som tror de skal bli superrike og anerkjente. Realiteten er at disse jentene er de som aldri nådde opp i sosial status på skolen..😂 Får nesten vondt av de, vondt å se hvor hardt de prøver å bli noe. Det er ikke engang bemerkelsesverdig eller «empowering», bare flaut å følge med på. Men klarer jo ikke dy meg heller, for det er så nørdeopplegg. Blir som et trainwreck man ikke kan ta øynene vekk fra. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig dobbeltmoralsk dame. 

Var så tydelig på at hun aldri hadde spilt på kropp/sex i Debatten (eller hvor det var...), men å posere i BH for å vise frem leppestift er veldig viktig 🙄

Og måten hun tar kritikk på er virkelig krise. Så flaut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, hun har delt innlegget på en reels. Det er jo litt morsomt for da vet jeg at det jeg skrev har trigget noe, og trigges man av noe er det som regel en sannhet man ikke liker. Og jeg er ikke en Karen Benedicte som sitter og sprer hat på kvinneguiden. Jeg har en god utdanning, fast jobb jeg stortrives i med gode kollegaer (oi se man kan faktisk stortrives på en fysisk jobb og alt det innebærer å ha en). Jeg røyker ikke (kanskje noen ganger i fylla?), er i 20-årene og har en samboer som jeg har vært ilag med siden jeg var 14(!!) år💕 Det er mange oppegående mennesker som synes opplegget er flaut, men seff får Karens skylda. For ingen oppegående kan hate på det, right? For det er jo så sykt bra😂influenser PRO, fyfaen snakk om å suge penger ut av skoletapere som håper på å få sosial status som voksen a. Kvalmt.

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Er ganske lavmål å snakke ned noe du aldri har vært med på. Tydelig at du ikke vet hva dette faktisk dreier seg om. Visste ikke at sosial status på skolen var det viktigste? Skolen er bare en liten brøkdel av livet. Viktigste er at man følger drømmene sine. Hva så om du syns det er teit? Man er ulike, er ikke det bra? Finn deg noe bedre å gjøre enn å snakke dritt i et forum, det er bare kleint og kvalmt. Stakkars menneske

Endret av junopaulsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

junopaulsen skrev (26 minutter siden):
  Vis skjult innhold

 

Er ganske lavmål å snakke ned noe du aldri har vært med på. Tydelig at du ikke vet hva dette faktisk dreier seg om. Visste ikke at sosial status på skolen var det viktigste? Skolen er bare en liten brøkdel av livet. Viktigste er at man følger drømmene sine. Hva så om du syns det er teit? Man er ulike, er ikke det bra? Finn deg noe bedre å gjøre enn å snakke dritt i et forum, det er bare kleint og kvalmt. Stakkars menneske

Man er på en måte med på «reisen» av dette når ALT blir delt i SoMe. Og nei, det er ikke lett å vite hva dette egentlig dreier seg om annet enn at jeg vet det koster den alminnelige dama masse penger. Det å følge drømmene sine er èn ting, men å utnytte andre for egen vinning er ikke greit. Mange som følte seg oversett på skolen eller ikke var kul nok har som regel en tendens til å finne sin tilhørighet og det å bli sett i voksen alder. Ingenting feil med det såklart, men det er disse som er spesielt utsatt for å hive seg på slike ting de lokker med. Å være en del av noe større, men det koster masse penger. Det jeg reagerer på er at det er utnytting av mennesker som aldri har følt en tilhørighet, som blir lovet det. Og kanskje de føler de tilhører noe, men lommeboka blir tynnere og tynnere for hvert kurs de bør ta for å bli en suksessfull influenser. Jeg synes ikke det er kleint eller kvalmt og snakke ned om noe som lopper folk for penger for å oppnå noe som gjerne tar flere år og dedikasjon. Det er begrenset hvor mange som kan bli en så stor og mektig person at man faktisk kan leve av det. Man blir ikke en «bossbabe» av å leve på å reklamere for mye drit. 
 

Men ja, hvis man føler man blir skikkelig bossbabe av å reklamere for saker og ting på SoMe og får inn noen slanter (som går i minus igjen pga kursdeltagelser og coaching) så kjør på😂 Jeg for min del er glad jeg har en ordentlig, fast og trygg jobb som jeg vet er stabil. Noe dette de driver med ikke er. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

OK, denne influenceren var ukjent for meg, men jeg fikk med meg at hun selger kurs der du får råd om hvordan tjene penger på SoMe. Dette er jo en tro kopi av opplegget til AB Davidsen, og det viste seg jo å være et luftslott der mange  ble skuffet. 
 

Jeg skrollet gjennom både BH og Equal Agency sine konti. BH portretterer seg som businessdame i dress med stor suksess. Jeg har ingen forutsetning for å vite om dette stemmer, men jeg oppfattet at det var mange bilder som illustrerte suksess i form av posering. Bare måten å bruke dress på fremstår jo lettere parodisk. 

Proff.no viser ingen tall fordi alt var for nytt. De har opprettet AS for egen influencervirksomhet og for EA. Det fremstår som om damene har et drivende ønske om å tjene penger og fremstå som suksessfulle, men de har i prinsippet ikke noen suksess å vise til i de firmaene de har roller i. Ideen kan dermed se ut å være å tjene penger på andre som drømmer om det samme ved å selge kurs. Det er mange der ute som ønsker å leve av å sminke seg, shoppe og dra på ferie, et konsept der det nesten er umulig å lykkes med nå siden du drukner i likesinnede. Jeg håper ikke at de blir lurt, men parallellene til ABD er så mange at det lukter litt. Som en digresjon: Denne hater-videoen som har blitt delt av flere er et typisk virkemiddel for å pumpe opp engasjement. Målsetningen er kanskje nettopp å få blest om seg selv på KG, og det funket jo ganske bra. 
Grunnen til at jeg skriver er for å advare potensielle kjøpere av kurs. Slik jeg ser det har disse damene ikke egentlig noen kompetanse å selge selv om de jobber hardt med narrativet som suksessfulle forretningskvinner. Det de har tenkt å tjene penger på er deg. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting «empowering» med damer som reklamerer for de samme produktene, eksponering av barn og fronting av et vanvittig overforbruk. «Empowering»-damer for meg er feks damer innen tech, engineering eller som gjør ting som er nyttig! Jeg klarer ikke å fatte hvordan det de driver med kan være drømmejobben, det er vel mer en en enkel vei til penger så lenge det varer. 

Endret av Maskopi
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det som i utgangspunktet fikk meg til å stusse var bruken av «Karen» begrepet som jeg oppfatter er brukt for å latterliggjøre. Når du har behov for å latterliggjøre og devaluere de som er kritiske til deg, da forteller du egentlig at du savner argumenter som kan motbevise kritikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Benedicte Haugaard var en av influenserne som signerte kontrakt med Blogghuset, som Anne Brith Davidsen var medeier i sammen med Isabel Rinaldi Carlsen. Dette var på den tiden Anne Brith var på sitt eget ekspresstog mot suksess, med Anne Brith Influencer Program og en rekke andre konsepter. Blogghuset skulle være et management, og en slags bloggportal for folk som ønsket å leve av sosiale medier. Selskapet ble oppløst i all stillhet etter kort tid, under ett år, mener jeg å huske. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
FruJohansen skrev (8 timer siden):

Benedicte Haugaard var en av influenserne som signerte kontrakt med Blogghuset, som Anne Brith Davidsen var medeier i sammen med Isabel Rinaldi Carlsen. Dette var på den tiden Anne Brith var på sitt eget ekspresstog mot suksess, med Anne Brith Influencer Program og en rekke andre konsepter. Blogghuset skulle være et management, og en slags bloggportal for folk som ønsket å leve av sosiale medier. Selskapet ble oppløst i all stillhet etter kort tid, under ett år, mener jeg å huske. 

Aha, så der er en link til Anne Brith. Det var noe veldig velkjent over ideen med å kurse i wannabe-influencere, nettverksbygging og suksessrik businesskvinne-narrativ. 
 

Egentlig er det interessant å se hvordan influencerverdenen nå teller så mange at de egenhendig skaper et så stort engasjement hos hverandre at de fremstår med en stor følgerskare. De kommenterer jo hos hverandre over en lav sko blant annet. Spørsmålet er jo om de også responderer på annonsene til hverandre slik at annonsørene får valuta for pengene. Vel, BH har i alle fall lånt ideen til ABD og er godt i gang med å tjene penger på kollegene sine.

På jakt etter bevis på suksess kom jeg over en kolleksjon som hun hypet. Det var det sedvanlige forhåndssalget, og så selvfølgelig poster om utsolgt, det gir jo et inntrykk av popularitet og kan jo ses på som suksess. Egen kolleksjon, det ser bra ut på CVen. Utsolgt må jo bety at mange likte det og da MÅ det jo være bra, må det ikke. Jeg hadde ikke hørt om kolleksjons-partneren, men jeg klikket på lenken til nettbutikken. Der stod det en svart tekst på hvit bunn: Nettbutikken er midlertidig stengt. Hmmm, det kan jo ikke akkurat leses som seriøs og god aktør. Jeg lette litt rundt og fant da at nettbutikken er eid av en med samme etternavn som en av EA-eierne. Her fantes det tall på proff og de var ikke egnet til å leve av. Under innlegg der de promoterer BH sin kolleksjon er det flere som etterlyser varene sine og som har ventet over to måneder. Høres det kjent ut? Og er det egentlig så stort å lande et kolleksjonssamarbeid med et familiemedlem av din business-partner? 
 

For meg som bare har skrollet kort gjennom gjort noen få søk på proff så fremstår dette som et narraktig narrativ.  Her er velkjente strategier fra både CBE og ABD. Og den akk så mye brukte nedrakkingen av alle som er kritiske og som ikke ukritisk heier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Høhø. 

BH bør i alle fall ikke kurse sine kursdeltagere i hvordan lage en troverdig reklame. 
 

Hva er det med henne og hangen til å ha bilen som rekvisitt. Det er bare enda et eksempel på hvordan hun prøver å lage et narrativ hvor hun fremstiller seg selv som pengesterk. Er det den beste måten å vise frem treningstøy sittende i en parkert bil, sminket til trengsel og uten synlige tegn på å ha trent, mens man tar en stor slurk av en åpenbart tom vannflaske? Det er så dårlig iscenesatt at en F-skuespiller hadde gjort en bedre jobb. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er litt moro å grave litt i all denne businessen som de skryter av. Her er mye som ser fint ut på IG men som ikke har rot i virkeligheten. Det som provoserer meg er at de starter i feil ende. De fremstiller seg som allerede suksessrike gründere når faktum er at de jo bare seriestarter ulike konsepter som ikke fører noen vei. De viser frem en livsstil som liksom-illuderer travle businesskvinner, men det vipper over til å bli parodisk. Problem nummer to er at det er denne iscenesettelsen som liksom skal lokke andre gründere til å bruke penger hos dem. 

Businessideen ser ut til å være knyttet til å selge kurs og produkter for andre kvinner. Lette litt rundt Donna Kastrati som er BH sin businesspartner og det er det samme der. Hun måtte legge første nettbutikk på is (den der BH hadde egen kolleksjon), men nå har hun åpnet ny nettbutikk som retter seg mot…..kvinnelige gründere. Her kan du få kjøpt alt du (ikke) trenger for å fremstå som en businesskvinne. Stikkordet er fremstå. Det er den obligatoriske dressen, fine penner, pc-vesker og sminke. For det er jo slike ting du bør investere i når du starter eget firma. Det vesentligste er naturligvis å bruke penger på å se ut som en businesskvinne. 
 

Det de i grunnen har tenkt å tjene penger på er andre kvinner som lar seg blende av all staffasjen (dress, spa, forretningslunsjer, teambuilding, kontorrekvisita i duse farger etc). 
 

Alle kan fremstille seg som suksessfulle gründere på IG. Det er fasade for alle pengene. Men er det egentlig en suksess når faktiske kunder ikke finnes? Når det er nettverket ditt som bærer deg og ikke markedet i seg selv? 
 

Jeg tok en titt på den nye nettbutikken og det skinner så veldig i gjennom. Modellene er andre influencere fra nettverket som ikke bærer dress med særlig naturlighet og stylingen er deretter. Blir du tatt seriøst som kvinne i forretningslivet om du kler deg i kort skjørt, åpen dressjakke og sportstopp? 
 

Newsflash: Det er ikke staffasjen det handler om. Verden er ikke som IG der du kan iscenesette deg selv. Hadde det ikke vært for alle de som åpenbart lar seg blende, så hadde jeg ikke sagt noe på det, men det er altså kvinner som blir lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...