Gå til innhold

Andregangsprøver


Julie97

Anbefalte innlegg

Vel overstått de 10 første ukene! :klemmer: Så bra at du har vært i såpass grei form da. Håper bekkeløsningen holder seg langt unna da... Hør med jobben om du kan få en ergoterepeut innom? Jeg fikk ganske vondt i nedre rygg her for noen uker siden, men bare bytte av stol / arbeidsstillinger gjorde at ting ble mye bedre her.

Så koselig å dele nyheten ♥️ Da føles det plutselig med ett veldig virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært på kvinneguiden! 

Jeg har kommet såå langt siden sist jeg oppdaterte dere, og i dag er jeg 21+4! Vi har vært på to UL siden sist, inkludert OUL hvor alt ser bra ut og den lille er frisk som en fisk. Foresten så er den lille en gutt 💙 

Jeg har morkaka foran og var derfor spent på når jeg kom til p kjenne de første sparkene. Det var vel i uke 17 jeg kjente de første små bevegelsene som da kjentes ut som små rykninger eller leamus i magen. Nå kjenner jeg bevegelse hver dag store deler av dagen 👣 Samboer har også fått kjent spark utenpå, og jeg har klart å fanget et lite spark på video. 

Jeg var ganske heldig hele første trimester da jeg ikke var noe spesielt kvalm, og de eneste symptomene jeg hadde var å være trøtt og ha litt dårlig matlyst. Men allerede rundt uke 9 begynte jeg å kjenne tegn på bekkenløsning. Jeg har nå vært sykemeldt en måned pga det, og ser egentlig ikke for meg at jeg kommer tilbake på jobb før permisjonen er over. Dagene blir lange og kjedelige men jeg hadde nok ikke klart å jobbe nå med de smertene jeg har, spesielt pågrunn av den type jobb jeg har som er fysisk krevende.

Håper tiden fremover går fort! Jeg gleder meg veldig til å møte gutten i magen min 💙

20220106_103933.jpg.2cbac5329a89cce7ef4ea6194c36d90a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen! Og gratulerer så mye med en liten guttebass i magen 💙 Så fint bilde du fikk! 

Og så koselig med så tidlige bevegelser! Jeg er i uke 37 nå og har enda til gode å fange et spark på video 😅

Skjønner det er kjedelig å være hjemme så mye, men helsa er viktig og man blir jo bare tyngre utover svangerskapsukene. Så er nok riktig avgjørelse å være sykemeldt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Her har jeg ikke vært innom på en stund! 🙈 En liten oppdatering fra meg da. Gutten min ble født 06.05.22 og er en fin,frisk gutt som snart bikket 13 mnd! Han er verdens gladeste gutt som virkelig vil opp og frem i livet. Han begynte å gå når han var 10 mnd gammel, så han har holdt oss i aktivitet i en god stund nå. Vi er superlykkelige med babyen vår som ikke er baby lenger, haha! Det har såklart vært tøft også, men jeg storkoser meg i rollen som mamma. 

Jeg og samboer (eller forlovede som jeg kan si nå 💍) har pratet siden gutten vår kom til om når vi ønsket å begynne å prøve på nr 2, og vi har funnet ut at vi ønsker 2 tette med ca 2 års mellomrom. Derfor er jo tiden snart her for å prøve igjen. Jeg har vært litt usikker på når jeg egentlig ville startet prøvingen da jeg vet at det kan ta litt tid. Tok oss 7mnd sist, selv om det ikke er så lenge i motsetning til mange andre så føltes det veldig lenge der og da. Vi hadde pratet litt om det i dag og om vi ønsket å så smått starte prøvingen snart og nevnte også med det samme at jeg tror EL er rett rundt hjørnet da jeg har EL slim. Jeg går ikke på noen prevensjon, og vi har bare brukt kondom frem til nå så vi ikke trenger å venne på og av kroppen min hormoner som vi følte at vi ikke behøvde. Så i dag hadde vi samleie uten noen prevensjon for første gang siden fødsel, noe som skjedde litt spontant. Og da begynner såklart tankene å surre, hvaa hvis jeg blir gravid på første forsøk? Vi får se! Veldig spent på tiden fremover iallefall 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (8 minutter siden):

Her har jeg ikke vært innom på en stund! 🙈 En liten oppdatering fra meg da. Gutten min ble født 06.05.22 og er en fin,frisk gutt som snart bikket 13 mnd! Han er verdens gladeste gutt som virkelig vil opp og frem i livet. Han begynte å gå når han var 10 mnd gammel, så han har holdt oss i aktivitet i en god stund nå. Vi er superlykkelige med babyen vår som ikke er baby lenger, haha! Det har såklart vært tøft også, men jeg storkoser meg i rollen som mamma. 

Jeg og samboer (eller forlovede som jeg kan si nå 💍) har pratet siden gutten vår kom til om når vi ønsket å begynne å prøve på nr 2, og vi har funnet ut at vi ønsker 2 tette med ca 2 års mellomrom. Derfor er jo tiden snart her for å prøve igjen. Jeg har vært litt usikker på når jeg egentlig ville startet prøvingen da jeg vet at det kan ta litt tid. Tok oss 7mnd sist, selv om det ikke er så lenge i motsetning til mange andre så føltes det veldig lenge der og da. Vi hadde pratet litt om det i dag og om vi ønsket å så smått starte prøvingen snart og nevnte også med det samme at jeg tror EL er rett rundt hjørnet da jeg har EL slim. Jeg går ikke på noen prevensjon, og vi har bare brukt kondom frem til nå så vi ikke trenger å venne på og av kroppen min hormoner som vi følte at vi ikke behøvde. Så i dag hadde vi samleie uten noen prevensjon for første gang siden fødsel, noe som skjedde litt spontant. Og da begynner såklart tankene å surre, hvaa hvis jeg blir gravid på første forsøk? Vi får se! Veldig spent på tiden fremover iallefall 😊

Velkommen tilbake som andregangsprøver :blomst:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen ☺️ Jenta mi en 3 måneder eldre enn din, så skjønner hva du mener med travelt ja. Bortsett fra at min har hittil vært bedagelig og lærte ikke å gå før denne uka her! :fnise: 

Så spennende at du er i gang med prøving ja! Man vet aldri hvor lang tid det vil ta nei. Men det er i alle fall veldig lurt å ikke ha noen hormonprevensjon man trenger å kvitte seg med, så det er jo kjempebra utgangspunkt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP 1 1/2 DPO

Jeg har lært meg så godt å kjenne kroppen min etter sist prøveperiode, og EL tegn er mye tydeligere etter fødsel merker jeg. Så etter mengde ELslim og de eggløsningssmertene jeg hadde lørdagskveld vil jeg tippe at jeg er 1-2 dpo idag. Vi har ikke lagt all verdens mye forsøk til denne gangen, men 1 gang på torsdag og en gang på lørdag så sjansene er der iallefall 😊 Så nå var det denne ventetiden da som jeg er så utålmodig med 🙈 tipper jeg starter å teste på mandag, da er jeg ca 8 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1 - 9-10 DPO

Jeg så over kalenderen i flow og så at jeg hadde skrevet feil om hvor i syklusen jeg var, tipper jeg er 9-10 dpo og ikke 8-9. Tok en test i morgest, den var blenda. Også tok jeg EL test litt for morro skyld, og nå er denne positiv?? Har hørt dette kan skje når man er gravid, så håper jo det stemmer 🤞 men når det er sagt så er graviditetstesten heelt blenda. Blir spennende å teste i morgen.

16865874819632694607287727982172.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1 - 11/12 DPO

Testene er fortsatt blenda, så da gikk det vel sikkert ikke denne gangen. Prøver å tenke at jeg da iallefall kan nyte noen pils i sommervarmen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8Jeg har tatt så mange tester denne syklusen at det er nesten flaut å si 🙈 men jeg er så sikker på at jeg skimter noe på de testene jeg har tatt idag. Kanskje jeg har beregnet dpo helt feil? For det er veeldig svakt!

16869355854508707428260108333510.thumb.jpg.ed6d7cffced81d3028fa469964fad93c.jpg

16869358112808681330554241964587.thumb.jpg.d42738cca89af1130a9c72fdfb9145e2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå, jeg tror jeg er gravid?? Tok en til test nå ikveld og jeg ser helt tydelig en strek 🙊 men nå er jeg litt nervøs for at den kanskje er litt svak da jeg tippet at jeg var 13 dpo idag. Forhåpentligvis har jeg mistolket signalene litt og at de fortsetter å bli sterkere! Skal definitivt kjøpe en clearblue tidligtest og digital i morgen for å se hva de sier 😊16869462912731086836517721132553.thumb.jpg.32e789254ad5ae2528733915797f62cd.jpg

øverste fra 18tiden, nederste er nå

1686946356733981357677773167371.thumb.jpg.f0243f0431c6d823005fd94c2d6c5de4.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, dette ser ikke så bra ut 🙄 hadde forventet å få en litt klarere strek idag, men synes den er like svak eller til og med svakere enn igår. Tror dette er en kjemisk.

 

Screenshot_20230617_071112_Gallery.thumb.jpg.533692554d6312532d0859c58eb856e9.jpg

Når testen var helt fersk

16869786978842529711556859242794.thumb.jpg.9a5bad8ba2fa291364525001e638e40b.jpg

De tre siste testene etter de har tørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det mest forvirrende jeg har vært borti 😅 tok en clearblue tidligtest idag og ser helt klart en strek, så da er jeg vel gravid. Meen den siste babyplan testen jeg hadde var selvsagt defekt med en svart prikk på. Ser fortsatt en svak strek der også, men den burde vel blitt sterkere?

16869936721484974215497531517970.thumb.jpg.7c1a81fb2d57d2512277f63eca55f7b8.jpg16869938623989128179722276093347.thumb.jpg.9d8a15532ddf7a16dbbdaa26bbade01b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mye testeaction her da!! Spennende! Noe er i alle fall på gang. Ser strek på mange av testene, så hcg har du ❤️ Godt utgangspunkt! Mye kan skje tidlig, men viktig å huske på at de første dagene ER det veldig forvirrende og testene kan fremstå svake, også svakere enn dagen før. Urinkonsentrssjonen har såå mye å si. Ett glass vann mer av inntak kan utgjøre mye liksom. Så man kan ikke tolke dem så bra. Det beste er å tolke tester annen hver dag max, og prøv å drikk lite/ikke på do noen timer før testing. Dette kan absolutt gå veien, så jeg krysser for deg 🤞

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Oi så mye testeaction her da!! Spennende! Noe er i alle fall på gang. Ser strek på mange av testene, så hcg har du ❤️ Godt utgangspunkt! Mye kan skje tidlig, men viktig å huske på at de første dagene ER det veldig forvirrende og testene kan fremstå svake, også svakere enn dagen før. Urinkonsentrssjonen har såå mye å si. Ett glass vann mer av inntak kan utgjøre mye liksom. Så man kan ikke tolke dem så bra. Det beste er å tolke tester annen hver dag max, og prøv å drikk lite/ikke på do noen timer før testing. Dette kan absolutt gå veien, så jeg krysser for deg 🤞

Ja, jeg blir helt gal når jeg tror jeg ser noe på testene, så da tar jeg alt for mange for å prøve å bekrefte det jeg ser 🙈 Tusen takk for gode betryggende ord ❤️ har ikke klart å tenke helt at jeg faktisk er gravid enda da jeg er så redd for å bli skuffet, slik som første gang jeg ble gravid og det endte med SA. Nå er jeg jo faktisk tom for tester da (noe som kanskje er bra for min mentale helse 😅), så får ikke testet igjen før på mandag uansett, så får jeg bare håpe på at TR ikke kommer🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet i morgest med å dra på do hvor det kom litt rosa blod på papiret. Tenker at dette er nok en kjemisk, så har ikke store forhåpninger til at dette skal gå veien desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spottet i hele dag, men ikke nok til å kalle det mensen. Bare litt rosa på papiret hver gang. Er også fortsatt småkvalm og uggen som jeg har kjent på et par dager nå. Dro på apoteket og kjøpte en lloyd test da de ikke hadde clearblue. Litt kjedelig siden jeg da ikke kan sammenligne ordentlig. Men streken er fortsatt såppas svak at det kan vel ikke gå veien tenker jeg, spesielt siden jeg har begynt å spotte. Begynner å tenke på om det er svangerskap utenfor livmoren, da jeg har hørt at man kan teste svakt over lengere tid da samt småblø litt. Hvis ikke mensen kommer sån ordentlig i morgen burde jeg vel ringe legen. I følge siste mens skulle jeg vært 4 uker i morgen, men har som oftest litt kortere syklus så vil tippe egentlig 4+1 idag.

16871172073571491279897280034163.thumb.jpg.a48d598b2dd0f2bc6ac337529653a645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du mister håpet :trøst: Kjedelig med den spottingen altså, og at ikke testen bare kan bli klar og tydelig!

Men prøv å ta en digital i morgen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der begynte jeg å blø masse. Våknet inatt med en del smerter i magen også. Synes det egentlig var ganske greit at jeg endelig begynte å blø så jeg ble ferdig med denne syklusen. Vi har bestemt oss for å hoppe over prøving for denne syklusen. Både fordi det kjentes litt tøft ut å starte på prøvingen slik, men også fordi jeg har en time til MR rundt neste mens som jeg gjerne vil fullføre før jeg blir gravid. Så da er vi tilbake og prøver igjen i juli/august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...