Gå til innhold

Andregangsprøver


Julie97

Anbefalte innlegg

9 dpo

Da har jeg stått opp tidlig for å teste siden jeg var så spent på resultatet. Jeg ser også en svak strek idag, men kanskje tydeliger enn i går? Hva tror dere? 

16258069472477758416070921701208.thumb.jpg.43bed026f1f2985b74d3398fd7ef23ca.jpg

Fortsatt veldig veldig svak, så jeg tester igjen etter jobb, så får vi se om den har blitt sterkere da 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke å se noe her, men all min erfaring er at det tar litt lenger tid å få en strek fanget på kamera enn det gjør med det blotte øyet. Så når du ser noe her så er det det viktigste! :heiajente:

Men bare lurer på - testet du ut hcg sist, slik at du vet testen har vært helt blank?

Jeg har jo opplevd å bli gravid på første EL etter begge mine SA'er, så jeg hååper du er like heldig 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah okei, synes jeg ser den i virkeligheten ja 🙈 litt frustrerende at det ikke kommer frem på bildet!

Jeg tok blodprøver hos legen og de fant ingen hcg i blodet ganske raskt etter jeg begynte å blø. Tok også test hjemme, og den var helt blank. Så jeg tror ikke det er mulig at det er det jeg ser da.

Krysser fingrene 🤞 synes det er så kjipt at den er så svak. Blir jo helt gal av å stirre seg ihjel og å lure på om jeg ser syner 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (16 minutter siden):

Jeg tok blodprøver hos legen og de fant ingen hcg i blodet ganske raskt etter jeg begynte å blø. Tok også test hjemme, og den var helt blank. Så jeg tror ikke det er mulig at det er det jeg ser da.

Det er gode nyheter. Da vet du at det du ser nå ikke er fra den gangen.

Ja disse dpo-dagene er de verste! Helt grusomme faktisk. Skulle ønske man var folk som fint kunne vente til IKM. Forstår ikke dem 😂 Jeg liker heller ikke selvpining, men klarer ikke la være. For akkurat i disse dagene eeeer strekene så utroooolig svake. Jeg husker så godt den fredagen i mai da jeg var 10 dpo og jeg stirret meg ihjel. Avskrev egentlig dagens første strimmel som negativ, for jeg så faktisk ingenting. Men på dagens andre urin kunne jeg skimte noe - trodde jeg. Så ja, da ble det en stirre-på-test-dag :rolleyes: En temmelig klar strek fikk jeg egentlig ikke før 11-12 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig ikke klokere på disse testene 😩 tok en ny en nå, og i ene sekundet føler jeg at jeg ser noe, og i det andre så ser den blank ut igjen... kjenner jeg begynner å miste troen, spesielt da jeg fikk 1-2 på digital sist jeg var 9 dpo.. men det hjelper å høre at du ikke fikk noen klar strek før 10-11 dpo da du var gravid @Amatariel , håpet er vel ikke ute enda.16258440032283044884313706387461.thumb.jpg.d3f8b88b592cc866ed80f4a8bff63440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det har variert i mine svangerskap også. Har også opplevd strek 9dpo før, men andre 10-11 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo

Da har jeg tatt en ny test i morgest som helt klart var blenda. Kan vel si at jeg har slått meg til ro med tanken om at jeg ikke har klart å bli gravid denne måneden. Mest fordi jeg tviler på at jeg får en positiv test etter jeg har sett et par tester med svak strek. Litt usikker på om jeg har hatt en kjemisk eller om det bare var skyggestreker på de testene jeg tok..

Det positive er at jeg da kan vaksinere meg nå som det er min tur til å få det! Har bestilt meg time til mandag. Da er jeg 12 dpo, så hvis jeg ikke ser noen strek på morgenen denne dagen så drar jeg og tar den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (11 minutter siden):

Blir det vaksine på deg idag? 😊

Ja, testen var desverre blenda i dag også.. men er jo positivt at jeg får tatt dose 1 iallefall, så er jeg litt beskyttet om jeg skulle bli gravid før dose 2 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (40 minutter siden):

Ja, testen var desverre blenda i dag også.. men er jo positivt at jeg får tatt dose 1 iallefall, så er jeg litt beskyttet om jeg skulle bli gravid før dose 2 😊

Ikke sant! godt du finner positivitet i det 🥰 Jeg tok dose 2 forrige uke, og føler jeg kan slappe litt mer av ift smitte 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (54 minutter siden):

Ikke sant! godt du finner positivitet i det 🥰 Jeg tok dose 2 forrige uke, og føler jeg kan slappe litt mer av ift smitte 😊 

Det er jo supert! Hadde du forsinket EL etter dose 1? Er spent på om syklusen min endrer seg noe etter vaksinen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (4 timer siden):

Det er jo supert! Hadde du forsinket EL etter dose 1? Er spent på om syklusen min endrer seg noe etter vaksinen 🙈

Jeg tok dose 1 25.mai og fikk mens til rett tid. 

MEN så når jeg testet etter EL kom den 2 dager senere enn vanlig, det samme gjorde mensen også. Så litt forskyvd ble den 😊 Vi prøvde ikke mellom dose 1 & 2 da jeg ville bli ferdig med vaksineringen. Men følte det var greit å teste etter EL bare for å se om vaksinen utgjorde noe 😊 Skal teste denne pp, for nå skal vi endelig prøve! 🥳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (5 timer siden):

Jeg tok dose 1 25.mai og fikk mens til rett tid. 

MEN så når jeg testet etter EL kom den 2 dager senere enn vanlig, det samme gjorde mensen også. Så litt forskyvd ble den 😊 Vi prøvde ikke mellom dose 1 & 2 da jeg ville bli ferdig med vaksineringen. Men følte det var greit å teste etter EL bare for å se om vaksinen utgjorde noe 😊 Skal teste denne pp, for nå skal vi endelig prøve! 🥳 

Men det var jo heldigvis ikke så ille da, med bare 2 dager forskyvning! Masse lykke til denne pp, krysser fingrene for dere 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie97 skrev (15 minutter siden):

Men det var jo heldigvis ikke så ille da, med bare 2 dager forskyvning! Masse lykke til denne pp, krysser fingrene for dere 🤞🤞🤞

Tusen takk 🥰 Masse lykke til til deg også 😄🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 1 - PP 6

Da kom endelig mensen, en dag senere enn tenkt. Kjenner på mange følelser i dag. Vi er for tiden på ferie og besøker familien til samboeren. Planen var egentlig å fortelle de om svangerskapet, og å vise de UL-bildet som vi egentlig skulle fått forrige uke. Men sån ble det ikke.. og i stedet for så sitter jeg her med mensensmerter og nok en mislykket PP. Prøver så godt jeg kan å være positiv og å se frem til neste PP, men det er ikke så lett. Føler jeg blir minnet på om at jeg ikke har barn hele tiden (selv om det såklart ikke er intensjonen til folk). "Når jeg var like gammel som deg hadde jeg 2 barn", "Har dere flyttet inn i 4-roms leilighet? Da har dere jo mer enn god nok plass", "tante og onkel trenger ikke større bil, for de er bare 2 stk, de har ingen barn enda"

Det er bare litt ekstra sårt å høre når det egentlig ikke skulle vært slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår følelsene dine godt.. Det er ikke så enkelt når man har sett for seg hvordan ting kunne ha blitt.. Og man føler mere på det som du sier. Noen kan komme med en kommentar som ikke er ment vondt, men det gjør litt ekstra vondt når man er igjennom alt dette.. Da tenker jeg at det er lov å være litt ekstra lei seg/trist/irritert/sur og alle andre følelser. Jeg kjenner mye på at alle i rundt meg er gravide. Og at jeg ser baaare folk som kul på magen eller med barnevogn. Det gjør meg sur og trist! det gjør ekstra vondt nå om dagen, og det må det være lov å kjenne på! 

sender deg gode klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

89jenta skrev (15 timer siden):

Hvordan går deg med deg? 😊

Det går greit! Har fått bygget opp håpet nok en gang til ny PP. Er cd 12 i dag, og har begynt å teste etter eggløsning igjen. Forventet egentlig at eggløsning skulle skje litt senere denne syklusen siden jeg tok første dose av vaksinen rett før jeg fikk mensen. Ifølge premom skal jeg ha EL på fredag. Måtte ta test på morgenurin i dag da vi skal på tur og ligge en natt i telt, og testen var mye sterkere enn jeg forventet. Vet den kan være sterkere på morgenurin, men har ikke opplevd at den har vært så sterk før uten at den har vært positiv ganske raskt etterpå. Jeg får ikke til å teste igjen før i morgen kveld, så da får jeg satse på at jeg ikke har gått glipp av en positiv test i mellomtiden 🤞

Screenshot_20210726-100941_Premom.thumb.jpg.68dad364653babcc4353e5d59699b466.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 - PP6

Da har jeg fått testet etter EL igjen etter jeg kom hjem fra tur. Ser ut til at jeg ville fått en positiv test i det tidsrommet jeg ikke testet både ut fra symptomer og tester jeg har tatt før og etter turen. 

Screenshot_20210728-152729_Premom.thumb.jpg.8c749ef95f30221dfcccc892ddbb7259.jpg

Er ganske vant med å ha raske LH-topper, men synes det var litt kjipt at EL kom så raskt som det gjorde da jeg egentlig ønsket å legge inn aksjer 5 dager på rad før og i EL denne PP. Regner EL til å ha vært i dag. Vi har fått lagt inn aksjer 4 dager før, 2 dager før og 1 dag før EL, også tar vi en ny runde idag bare sån just in case. Tenker jeg fortsetter å teste frem til lørdag for å være helt sikker på at EL ikke kommer senere, men jeg tviler da jeg har kjent mye stikkinger i høyre side nederst i magen, akkurat slik jeg får hver EL. 

Nå krysser jeg bare fingrene for at vi har gjort nok denne PP, og at det klaffer 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for EL 🥳 og masse lykke til i dpo land! 🤞🏼 dere har jo lagt inn bra med aksjer, så håper det klaffer for dere denne pp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...