Gå til innhold

Komme seg etter det verste svik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er knust på et nivå jeg ikke har kjent før. Det er som om kjernen i meg er skadet og jeg får ikke den biten tilbake. Jeg og eksen, så rart å kalle ham for det, var sammen 1,5 år. Det var mye frem og tilbake med at han ikke var sikker på om han ville ha et forhold, alt måtte gå sakte og rolig, han snakket mye om eksen og sviket hennes,  så mye at jeg lurte på om han ikke var over henne. Han ble sint og sa at det var han. Tiden går og ting ser bra ut, vi bor mer eller mindre sammen, men så blir han distansert. Han bare fjerner seg, blir frekk og slem, han kritiserer og prøver å lage krangler, jeg blir forvirret og gråter mye. 

Så får jeg melding om at det er slutt og han ikke orker dette, at han må ha tid. Jeg får panikk og ringer og skriver, men han avviser bare. Jeg dro bort til ham og han var ikke hjemme. Jeg hadde det helt jævlig, han kom for å hente tingene sine og dro rett bort for å være hos eksen sin. Jeg ble så sint og så knust, hvorfor!! All den tiden han var med meg så endte han likevel hos henne, vi planla fremtiden, det skulle være oss. Det river og sliter i meg, at han valgte henne, at jeg ikke er god nok. Jeg prøver å komme meg på bena, det har gåttca 3 uker og jeg faller fortsatt sammeni gråt. Jeg er så sint og såret, kunne han ikke bare vært ærlig så kunne vi slått opp ordentlig, men han avsluttet et forhold på melding og stakk bort til eksen han konstant sutra om. Som forresten visst nok var helt jævlig og såret ham masse, men men! Jeg er så knust, jeg har det så vondt.

Blir det bedre...?

Anonymkode: e20b9...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er knust på et nivå jeg ikke har kjent før. Det er som om kjernen i meg er skadet og jeg får ikke den biten tilbake. Jeg og eksen, så rart å kalle ham for det, var sammen 1,5 år. Det var mye frem og tilbake med at han ikke var sikker på om han ville ha et forhold, alt måtte gå sakte og rolig, han snakket mye om eksen og sviket hennes,  så mye at jeg lurte på om han ikke var over henne. Han ble sint og sa at det var han. Tiden går og ting ser bra ut, vi bor mer eller mindre sammen, men så blir han distansert. Han bare fjerner seg, blir frekk og slem, han kritiserer og prøver å lage krangler, jeg blir forvirret og gråter mye. 

Så får jeg melding om at det er slutt og han ikke orker dette, at han må ha tid. Jeg får panikk og ringer og skriver, men han avviser bare. Jeg dro bort til ham og han var ikke hjemme. Jeg hadde det helt jævlig, han kom for å hente tingene sine og dro rett bort for å være hos eksen sin. Jeg ble så sint og så knust, hvorfor!! All den tiden han var med meg så endte han likevel hos henne, vi planla fremtiden, det skulle være oss. Det river og sliter i meg, at han valgte henne, at jeg ikke er god nok. Jeg prøver å komme meg på bena, det har gåttca 3 uker og jeg faller fortsatt sammeni gråt. Jeg er så sint og såret, kunne han ikke bare vært ærlig så kunne vi slått opp ordentlig, men han avsluttet et forhold på melding og stakk bort til eksen han konstant sutra om. Som forresten visst nok var helt jævlig og såret ham masse, men men! Jeg er så knust, jeg har det så vondt.

Blir det bedre...?

Anonymkode: e20b9...efc

Blokkere han og aldri mer ha kontakt med han. Dette er viktig slik at du kan komme deg videre. Husk en ting det er ikke noe galt med deg, det er han som har vært feig. Du kan aldri styre andre sine følelser, fokusere på deg selv nå. At han valgte henne foran deg betyr ikke at du er noe mindre verdig noe! Det betyr bare at han ikke klarer å legge bak seg sin eks, det kommer han til å få svir for. Bare vent å se. Bare ikke ta tilbake en slik personlighet. Ja det går over, bare ikke sitte hjemme og sutre. Komme seg ut og bevege seg litt, klarne tankene og ta vare på deg selv. Treffe andre som bare vil ha deg og ikke noen andre. Ja det går over, det virker bare ikke slik nå.

Når du treffer en som virkelig liker deg? Da er denne feigingen glemt en gang for alle.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viktig for fremtiden at du tar vare på deg selv.

Å reagere med sterke følelser, er hèlt riktig. At det føles som et stort tap, betyr jo at han har betydd mye for deg. 

Sett deg små mål de neste dagene. Gjør det så enkelt som mulig i matveien, men spis noe. En kropp i sorg er under stor påkjenning. 

Ta dagene litt som de kommer og husk at det ikke er fulle netter med søvn som er viktigst. Det viktigste er å greie å slappe av. Ikke bli redd følelsene, men vit at det er en del av bearbeidinga :klem:All tid du nå investerer, gjør det litt enklere å komme seg videre. 

Kutt bånd i sosiale medier. Når det kjennes ut som alt du vil er å ringe eksen, så ta en telefon til mental helse: 116123. De er flinke på akutt brannslokking og samtale. Du er selvsagt hèlt anonym. 

Sett grenser for deg selv og ha fokus på deg selv. Irritasjon og sinne er også viktig, men enten snakk eller skriv det ut. Unngå å ta det utover din eks, for du føler deg bare mindreverdig etterpå....... 

Ta vare på deg selv! :hjerte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord og omtanke, det varmer. Det er bare så vondt og det er så tøft, har aldri kjent noe slikt før og det er ulik all annen hjertesorg jeg har opplevd. Den grusomme måten det ble gjort på, hvordan han løy og oppførte seg, hvor grusomt jævlig jeg føler meg.. dette er noe av det verste jeg har følt, rett og slett. 

Anonymkode: e20b9...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det blir bedre! Kjærlighetssorg er helt jævlig, virkelig! Men tro meg, det blir bedre og bedre med tiden!

Anonymkode: d8bd8...d05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en hard jobb foran deg. Vær snill mot deg selv, bruk nettverket ditt, gjør det du kan og så fikser tiden resten. Forsøk å distrahere deg med noe. 

 

Stor klem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for fine ord og omtanke, det varmer. Det er bare så vondt og det er så tøft, har aldri kjent noe slikt før og det er ulik all annen hjertesorg jeg har opplevd. Den grusomme måten det ble gjort på, hvordan han løy og oppførte seg, hvor grusomt jævlig jeg føler meg.. dette er noe av det verste jeg har følt, rett og slett. 

Anonymkode: e20b9...efc

Prøv å lær av det. ALDRI bruk tid på menn som snakker mye om andre kvinner eller "kryper inn i forhold". 

Det vill ALLTID gå til helvete. Bare kutt kontakt med enhver mann som ikke er sikker på om han ønsker forhold osv.

Anonymkode: 6663f...c5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å lær av det. ALDRI bruk tid på menn som snakker mye om andre kvinner eller "kryper inn i forhold". 

Det vill ALLTID gå til helvete. Bare kutt kontakt med enhver mann som ikke er sikker på om han ønsker forhold osv.

Anonymkode: 6663f...c5f

Signerer denne. Samme med menn som prater om eksen på en negativ måte. En ordentlig mann har ikke behov for å snakke dritt om eksen uansett hvor tøft bruddet var.

Anonymkode: ef98d...8b1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en måte han eksen din, bare at jeg er dame. 

Jeg og kjæresten gjorde det slutt etter cirka to-tre år. Årsaken var aldri at vi manglet følelser eller utroskap eller noe i den duren, men heller av andre årsaker jeg ikke ønsker å gå inn på. Det ble i hvert fall umulig å fortsette forholdet, til tross for at han virkelig var «the one». 

Etter at det ble slutt ble jeg nærmest desperat etter å komme meg videre. Da møtte jeg også en fantastisk fyr som jeg innledet et slags forhold til. Han var super på så mange måter. Snill, omsorgsfull, kjekk, handy, smart og morsom. Han var full pakke! Jeg prøvde lenge å tenke at dette var riktig. Vi hadde det kjempebra sammen, han var stormende forelsket i meg, vi hadde god sex og han ga meg mange nye perspektiver på ting, på en positiv måte. Han var virkelig 10/10! 

Men... Jeg klarte likevel ikke å satse. Jeg elsket ekskjæresten for hardt, og vi hadde begynt å snakke sammen om hvordan vi ikke greide å leve uten hverandre. Da ekskjæresten og jeg la oss paddeflat for hverandre og virkelig erkjente hva vi EGENTLIG ville, var det dessverre ganske lett å gi slipp på den 10ern jeg hadde etablert et forhold til. 
 

Jeg hadde selvsagt kjempedårlig samvittighet, men forklarte alt så ærlig som mulig (i motsetning til det du har opplevd). 

 

I dag lever jeg og «eksen» et lykkelig samliv. Han er virkelig «the one» og jeg kunne ikke byttet han ut med noen andre. 

 

Det jeg vil fram til er IKKE å gni inn at du ble valgt bort, men at du nokså sikkert er en 10/10 for noen, men at denne fyren definitivt ikke var kommet over eksen sin enda, og at du fortjener noe bedre. Du fortjener en som gir deg 100% av ditt hjerte ❤️

Anonymkode: c415f...97d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er grusomt. Har opplevd liknende selv. Men som en annen her sa, med tiden blir det bedre. Og du vil garantert ha en som vil ha deg og elsker deg 100%. Prøv å husk det. 

Og ja, den viktigste lærdommen her er og ikke gå inn i forholdet når den andre parten ikke er 100% invistert. Han har jo vært usikker fra dag en. 

Når den tid kommer hvor du er klar for å møte en ny (selv om det høres fjernt ut nå), så aldri aldri invister i mr usikker. Men heller i en som virkelig viser at han  vil ha deg med hele sitt hjertet, hvor det virkelig ikke er noen tvil. Som behandler deg som verdens beste. Det er det du fortjener og jeg lover deg at det vil føles mye bedre og sunnere i et slikt forhold. 

Anonymkode: 68c19...d29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så må jeg nevne at jeg synes han har behandlet deg veldig dårlig ved og gå inn i et forhold når han tydelig fremdeles ikke er over eksen og samtidig lyve om dette. Også til slutt bare dra på den måten han gjorde. Ikke bra i det hele tatt. Og det kan hende når det verste sjokket har gitt seg for deg, at du vil komme raskere over han enn du tror fordi du virkelig innser hvordan han har behandlet deg. Håper det🙂

Anonymkode: 68c19...d29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for fine ord og omtanke, det varmer. Det er bare så vondt og det er så tøft, har aldri kjent noe slikt før og det er ulik all annen hjertesorg jeg har opplevd. Den grusomme måten det ble gjort på, hvordan han løy og oppførte seg, hvor grusomt jævlig jeg føler meg.. dette er noe av det verste jeg har følt, rett og slett. 

Anonymkode: e20b9...efc

En dag, om ikke så altfor lenge, så vil han komme tilbake etter enda et svik fra kjæresten. Denne gangen skal du le for deg selv, og ikke svare. Og hvis du svarer, sørg for at du ler😘Jeg har hatt så mange venninner opp igjennom, som jeg har kranglet med, og som har vendt meg ryggen på noen måte. Jeg lar aldri meg selv bli dratt ned, uansett hvor glad jeg var i dem, for jeg vet.. med sikkerhet.. at de kommer tilbake tryglende på sine knær om tilgivelse.
 

Min eks var som din, utenom det å gå tilbake til eksen da. Han skulle alltid ha pause for å se om han ville tilbake til singellivet, og han ble veldig seksuelt intr i andre kvinner det siste året. Så tok det 2-3 pauser, og jeg selv snakket med noen kompiser fra vgs der jeg hadde gått før, og så kom eksen tilbake til meg og jeg fikk kjeft for hva jeg hadde gjort såklart, selvom det var vanlig kompisprat. Han derimot skulle få danse intimt med jenter på fest i pausen osv. Han hadde dessverre et fcka kvinnesyn. Dette skjedde ihvertfall typ 3 ganger, den siste gangen var ille. Da fikk jeg ren panikk for han ville ha 0 kommunikasjon de neste ukene. Jeg var helt desperat, og han snakket med moren sin om meg osv. Moren hans elsket meg, så hun syntes han var en idiot som ville gi meg opp for et liv tilbake til festing og sex.

 

Jeg fikk faktisk såpass "panikk" at hjertet mitt beskyttet seg selv. Jeg gikk fra han ca 1mnd etter at han kom tilbake. Han ville ha meg tilbake og var helt sikker på sin sak denne gangen. Så vi ble sammen igjen, og 1 mnd etterpå, uten problem.. så gikk jeg fra han. Jeg bare ville ikke ha han lenger. Og ikke misforstå, jeg elsket han! Men jeg fikk så helsikkes avsmak, det var som om 20 års dagen min var dagen jeg vokste opp og kunne ta egne valg lol. Det var et toxic og rotete brudd, for han selv fikk panikk når jeg gikk min vei. Men for meg var det ikke lenger noe å redde, etter gjentatte utroskap tidligere, og nå masser av pauser hvor han såret meg med nye jenter. Han fikk totalt panikk selv, og jagde etter meg i ca 10mnd, før han endelig lot meg gå for godt. Har ikke hørt fra han på litt over 1 år nå, og han har fått seg ny dame og jeg har fått meg samboer.

 

Kanskje litt rotete forklart, men jeg vil vise deg et eksempel. Sorg er en midlertidig følelse, og slik panikk som du føler, den kan være helt annerledes om 1 uke. Husk at hjernen er mektig, den fungerer merkelig, og er veldig lettpåvirkelig. Det beste du kan gjøre nå, er å være ute i frisk luft og natur, nå som det blir litt finere vær. Ikke råtne deg selv hjemme. Ved mitt brudd, selv om jeg elsket han. Så var jeg ute med venner hele tiden, dro på fest og ble kjent med nye gutter. Ikke for å starte noe, kun for å snakke. Det hjelper å snakke med nye mennesker, det gir deg et perspektiv på at det finnes flere fisk i havet.

Anonymkode: 999a4...fb9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det er så godt å komme inn i tråden her i dag og lese alt dere skriver, det føles så godt at noen er der for meg og stiller opp for min smerte, om dere skjønner. Takk til deg som skrev historien om eksem du gikk tilbake til, det svir å tenke på at de kanskje ser sånn på hverandre, men samtidig tenker jeg at jeg kan jo være som han 10/10 fyren du traff og jeg kan treffe noen som vil virkelig ha meg og! Jeg hadde taklet alt dette så mye bedre om han bare var ærlig, han kunne ikke si hva han tenkte og følte annet enn at han var usikker og måtte ha tid, eller han visste ikke, eller at han var sur fordi jeg hadde gjort eller sagt noe feil. Det svir vel mest, at han ofte så sånn på meg, som en fiende, så løp han tilbake til eksen som pluselig ble så mye bedre enn meg, etter alt han hadde sagt om henne. Det ble vel sånn i hodet mitt, vi snakket aldri og hadde aldri noe samtale til slutt, det er så vondt når man må fylle i de hullene selv, om dere skjønner? Nå har jeg i allefall lært, jeg var faktisk ikke klar over den der "ligg unna usikker mann" som den naive idioten jeg var så tenkte jeg at det er vel naturlig å bli litt nervøs eller usikker, men jeg skjønner jo at det ikke er normalt det han gjorde, han ville aldri snakke om det og jeg visste aldri helt hvor jeg hadde ham. Dere har rett, han var usikker fra dag en, hadde jeg vært klarere på ting kunne og burde jeg endt det lenge før. En ting er i allefall sikkert, jeg vil ikke ha ham tilbake, jeg er livredd for å bli så såret som dette en gang til, det bare gjør så vondt og jeg lurer på om det blir bedre.. takk for at dere deler deres historier og råd, jeg føler meg bedre og mindre alene, og jeg ser nå at det blir bedre der fremme en gang. Skulle bare ønske han hadde vært ærlig og tenkt litt på meg midt i alt det. Det gjør vondt å ha betydd så lite for en jeg var og er forelsket i. 

Anonymkode: e20b9...efc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Det er så godt å komme inn i tråden her i dag og lese alt dere skriver, det føles så godt at noen er der for meg og stiller opp for min smerte, om dere skjønner. Takk til deg som skrev historien om eksem du gikk tilbake til, det svir å tenke på at de kanskje ser sånn på hverandre, men samtidig tenker jeg at jeg kan jo være som han 10/10 fyren du traff og jeg kan treffe noen som vil virkelig ha meg og! Jeg hadde taklet alt dette så mye bedre om han bare var ærlig, han kunne ikke si hva han tenkte og følte annet enn at han var usikker og måtte ha tid, eller han visste ikke, eller at han var sur fordi jeg hadde gjort eller sagt noe feil. Det svir vel mest, at han ofte så sånn på meg, som en fiende, så løp han tilbake til eksen som pluselig ble så mye bedre enn meg, etter alt han hadde sagt om henne. Det ble vel sånn i hodet mitt, vi snakket aldri og hadde aldri noe samtale til slutt, det er så vondt når man må fylle i de hullene selv, om dere skjønner? Nå har jeg i allefall lært, jeg var faktisk ikke klar over den der "ligg unna usikker mann" som den naive idioten jeg var så tenkte jeg at det er vel naturlig å bli litt nervøs eller usikker, men jeg skjønner jo at det ikke er normalt det han gjorde, han ville aldri snakke om det og jeg visste aldri helt hvor jeg hadde ham. Dere har rett, han var usikker fra dag en, hadde jeg vært klarere på ting kunne og burde jeg endt det lenge før. En ting er i allefall sikkert, jeg vil ikke ha ham tilbake, jeg er livredd for å bli så såret som dette en gang til, det bare gjør så vondt og jeg lurer på om det blir bedre.. takk for at dere deler deres historier og råd, jeg føler meg bedre og mindre alene, og jeg ser nå at det blir bedre der fremme en gang. Skulle bare ønske han hadde vært ærlig og tenkt litt på meg midt i alt det. Det gjør vondt å ha betydd så lite for en jeg var og er forelsket i. 

Anonymkode: e20b9...efc

Kjenner meg igjen i mye av dette.  Løgnene er verst.... Jeg trodde vi var ganske gode venner  men ser vel at jeg har pleiet egoet hans og vært en god venn for ham, mens han har behandlet meg som dritt.... Fikk sagt noen sannhetens ord til ham siste gang vi møttes  og jeg var rolig og steinkald,  men grubler mye og kommer stadig på nye ting som sikkert og var løgn. Men kommer aldri til å ta kontakt med ham. Tror det at jeg gir blanke f... er det som er verst for ham.  

 

Hør sangen til Maria Mena,  You live and you learn. Den har jeg funnet trøst i ❤

Anonymkode: 4e0e4...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

, men samtidig tenker jeg at jeg kan jo være som han 10/10 fyren du traff og jeg kan treffe noen som vil virkelig ha meg og! Jeg hadde taklet alt dette så mye bedre om han bare var ærlig, han kunne ikke si hva han tenkte og følte annet enn at han var usikker og måtte ha tid, eller han visste ikke, eller at han var sur fordi jeg hadde gjort eller sagt noe feil. Det svir vel mest, at han ofte så sånn på meg, som en fiende, så løp han tilbake til eksen som pluselig ble så mye bedre enn meg, etter alt han hadde sagt om henne.

Om jeg dater og ser etter et nytt forhold vil en 10/10 kvinne være noe jeg aldri slipper taket i om kjemien stemmer. Elske er ikke en følelse det er et bedrag! Elske er en tanke og vilje til og gjøre akkurat det. Finnes det kjemi og det klaffer 10/10 som noen sier! Det er mer en nok for et forhold, ja ofte er 6/10 "godt nok". Når en sånn person lar en 10/10 kvinne eller mann fare? Du vet at han styres av følelsene sine og ikke noe annet. De er som vær og vind og kan endre seg hele tiden. Dette er ikke skikkelig forholdsmateriale. Selvfølgelig må det være kjemi mellom to stykker og felles interesser og verdier, det går under 10/10 listen som noen nevner. Følelser? Det er som vinden og man kan ikke forholde seg til det. Mennesker  som lar seg styre av det? Vær glad du slapp unna denne karen! Lenger inn i et forhold ville dette blitt mye verre. Stikker når problemer oppstår eller "følelsene" hans lar seg lett lede mot en annen kvinne! Da er det som en kåt bikkje totalt ut av kontroll.

Atter en gang! Manglende interesse og initiativ og dette pisset "jeg er usikker på følelsene mine" er en sikker indikator på at man ikke skal ha sex eller investere noe tid i slike personer. Finn deg et voksent stabilt individ som man kan kommunisere og leve med over tid.  Når datingen er over og man er i et startende forhold  og dette "jeg er usikker på følelsene mine" kommer frem? Gå videre. Dette er noe man lærer seg raskt når man skal date videre for nye forhold. Ikke senk standarden på dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Gå videre når noen er usikre, ja notert! Jeg føler meg så dum jeg kunne spart meg så mye sorg om jeg bare hadde løpt den gangen han begynte å si sånne ting, eller èn av alle de andre gangene hn snakket motstridende, var sur osv. Jeg var vel redd han skulle gå eller ting skulle ende om jeg sa fra eller ville snakke om ting, det burde vel sagt meg no om dybden på det forholdet. Jeg skulle ønske jeg hadde våknet opp før, jeg håpet og ønsket, jeg var forelsket. Takk for anbefaling av låten, den var fin den, kjenner jeg suger meg fast i ting for å kope med dette, dette blir nok en av de. Så leit at du også har opplevd det, jeg ville ikke kontaktet ham jeg heller, bare gått videre selv om det er vondt og det er vondt å innse all dritten man tidligere trodde var oppriktig. Kjenner det på meg selv, det river i meg. 

Anonymkode: e20b9...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 20.10):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er knust på et nivå jeg ikke har kjent før. Det er som om kjernen i meg er skadet og jeg får ikke den biten tilbake. Jeg og eksen, så rart å kalle ham for det, var sammen 1,5 år. Det var mye frem og tilbake med at han ikke var sikker på om han ville ha et forhold, alt måtte gå sakte og rolig, han snakket mye om eksen og sviket hennes,  så mye at jeg lurte på om han ikke var over henne. Han ble sint og sa at det var han. Tiden går og ting ser bra ut, vi bor mer eller mindre sammen, men så blir han distansert. Han bare fjerner seg, blir frekk og slem, han kritiserer og prøver å lage krangler, jeg blir forvirret og gråter mye. 

Så får jeg melding om at det er slutt og han ikke orker dette, at han må ha tid. Jeg får panikk og ringer og skriver, men han avviser bare. Jeg dro bort til ham og han var ikke hjemme. Jeg hadde det helt jævlig, han kom for å hente tingene sine og dro rett bort for å være hos eksen sin. Jeg ble så sint og så knust, hvorfor!! All den tiden han var med meg så endte han likevel hos henne, vi planla fremtiden, det skulle være oss. Det river og sliter i meg, at han valgte henne, at jeg ikke er god nok. Jeg prøver å komme meg på bena, det har gåttca 3 uker og jeg faller fortsatt sammeni gråt. Jeg er så sint og såret, kunne han ikke bare vært ærlig så kunne vi slått opp ordentlig, men han avsluttet et forhold på melding og stakk bort til eksen han konstant sutra om. Som forresten visst nok var helt jævlig og såret ham masse, men men! Jeg er så knust, jeg har det så vondt.

Blir det bedre...?

Anonymkode: e20b9...efc

Ja, det blir bedre. Det går over. 
Men det er jævlig vondt, til og med fysisk vondt. Prøv å ikke dvele over hvorfor, press deg selv til å gjøre noe som distraherer deg. Også selvfølgelig mest klisje av alt, tiden er det eneste som hjelper. Rebound kan også fungere litt. 
Kanskje det viktigste av alt, ikke, under noen omstendigheter, la han bruke disse følelsene for å kontrollere deg. Det er vondt, men stå imot. 
 

lykke til! Vet hvordan det er. 

Anonymkode: 4c9d8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja det har ikke gått så veldig lang tid så jeg får vel bare prøve å senge meg litt i omtanke på meg selv og prøve å komme meg litt. Det gjør vondt og jeg føler meg slått i bakken. Jeg vet, jeg slåss så hardt for å f ham vekk fra meg. Om han noen gang skulle komme tilbake at jeg klarer å si det jeg vil, at dette går ikke mer, og gå videre. Jeg har kjærlighet for ham, men vil ikke bli så såret som dette noen gang igjen. Selv om det betyr at han ikke får komme tilbake, samme hva han kanskje finner på å love. Det gjør vondt å tenke på. 

Anonymkode: e20b9...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk, ja det har ikke gått så veldig lang tid så jeg får vel bare prøve å senge meg litt i omtanke på meg selv og prøve å komme meg litt. Det gjør vondt og jeg føler meg slått i bakken. Jeg vet, jeg slåss så hardt for å f ham vekk fra meg. Om han noen gang skulle komme tilbake at jeg klarer å si det jeg vil, at dette går ikke mer, og gå videre. Jeg har kjærlighet for ham, men vil ikke bli så såret som dette noen gang igjen. Selv om det betyr at han ikke får komme tilbake, samme hva han kanskje finner på å love. Det gjør vondt å tenke på. 

Anonymkode: e20b9...efc

Jeg var skikkelig hekta og hadde vært det i flere år. Vi var sammen "offisielt " i ett år. Har nå gått ca 6 uker siden jeg "våknet", og ting går allerede mye bedre. Takket være gode venner (litt og Tinder. Hjelper å chatte og evt treffe litt nye mennesker) 😊

Anonymkode: 4e0e4...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ts her. Det er så godt å komme inn i tråden her i dag og lese alt dere skriver, det føles så godt at noen er der for meg og stiller opp for min smerte, om dere skjønner. Takk til deg som skrev historien om eksem du gikk tilbake til, det svir å tenke på at de kanskje ser sånn på hverandre, men samtidig tenker jeg at jeg kan jo være som han 10/10 fyren du traff og jeg kan treffe noen som vil virkelig ha meg og! Jeg hadde taklet alt dette så mye bedre om han bare var ærlig, han kunne ikke si hva han tenkte og følte annet enn at han var usikker og måtte ha tid, eller han visste ikke, eller at han var sur fordi jeg hadde gjort eller sagt noe feil. Det svir vel mest, at han ofte så sånn på meg, som en fiende, så løp han tilbake til eksen som pluselig ble så mye bedre enn meg, etter alt han hadde sagt om henne. Det ble vel sånn i hodet mitt, vi snakket aldri og hadde aldri noe samtale til slutt, det er så vondt når man må fylle i de hullene selv, om dere skjønner? Nå har jeg i allefall lært, jeg var faktisk ikke klar over den der "ligg unna usikker mann" som den naive idioten jeg var så tenkte jeg at det er vel naturlig å bli litt nervøs eller usikker, men jeg skjønner jo at det ikke er normalt det han gjorde, han ville aldri snakke om det og jeg visste aldri helt hvor jeg hadde ham. Dere har rett, han var usikker fra dag en, hadde jeg vært klarere på ting kunne og burde jeg endt det lenge før. En ting er i allefall sikkert, jeg vil ikke ha ham tilbake, jeg er livredd for å bli så såret som dette en gang til, det bare gjør så vondt og jeg lurer på om det blir bedre.. takk for at dere deler deres historier og råd, jeg føler meg bedre og mindre alene, og jeg ser nå at det blir bedre der fremme en gang. Skulle bare ønske han hadde vært ærlig og tenkt litt på meg midt i alt det. Det gjør vondt å ha betydd så lite for en jeg var og er forelsket i. 

Anonymkode: e20b9...efc

Men ikke straff deg selv for dette. Dette er kjempe god lærdom og livserfaring og ta med seg videre selv om du gjerne ikke ser på det sånn nå. 

Men tro meg, fremover i livet vil du aldri godta en mann som er usikker eller vinglepetter. Og du har da noe mye bedre i vente. Du vil da finne andre som behandler deg mye bedre, for du vil ikke godta noe annet. 

Jeg tror ikke all dritt i livet gjør oss sterkere, men hvis vi er åpen for det, så gir det oss masse kunnskap og informasjon som er viktig lærdom å ta med seg videre i livet. Det gjør oss rustet for en bedre fremtid. 

Anonymkode: 68c19...d29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...