Gå til innhold

Restaurant / kafé du aldri besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Night Hawk Dinner( tror den er stengt nå). Jeg var der i 2016 og fikk servert noen helt fantastiske amerikanske pannekaker og da vi var på tur nå i sommer så var vi innom igjen, men makan til nedtur, pannekakene var små og råe i midten uten smak, og betjeningen stod å overhørte absolutt alt vi sa og stresset oss til bestilte. 
Ellers en lokal cafe i området her, vi bestilte mat og fikk beskjed om at de hadde det travelt så det kunne fort ta en 20-30 min før vi fikk maten, noe vi sa var greit. 1,5 t tok det før  vi fikk maten, i tillegg var den kald og den ble slengt på bordet. Aldri vært innom etter det

Anonymkode: 89c26...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vertshuset på motsatt side av Lasses på Stathelle (Rugtvedt) langs e18. Min mann ble kraftig matforgiftet der. I løpet av et døgn var det eneste måltidet han spiste ulikt fra mitt på dette stedet. De gikk rett i forsvarsposisjon og nektet for at det var der han ble syk! Til alle dere som blir matforgiftet på utesteder: det er et eget kontaktskjema for dette på mattilsynet sine nettsider. Der ble vi tatt imot på en helt annen måte. Etter å ha sendt inn til dem ringte de mannen min dagen etterpå med oppfølgingsspørsmål og symptombeskrivelse mm. Anbefaler alle å rapportere inn der!

TGIF aldri igjen! Var på den på jernbanetorget og fikk en smakløs enkel salat. De la sausen på siden i et beger fordi de ikke visste om den var glutenfri eller ikke 🙄 og dette var etter matmerkingsforskriften var innført og lovpålagt. 

Big horn steak house. Svindyrt og smakløst. Den bakte poteten var hard. Ny kom lenge etter biffen var fortært. Utrolig kjipt måltid.

Barmaten på Farris bad. Fikk noen bleke, smakløse fries.

Generelt opplever jeg at det er mange restauranter som ikke lever opp til sitt eget potensiale og beliggenhet. Var feks på en langs brygga i Kragerø i sommer hvor maten var kjipere enn et gatekjøkken. Det samme gjaldt en bryggerestaurant med pizza i Lillesand. Alt så masseprodusert ut. 

Det aller verste var når vi var i Bjørneparken i Flå. Der har man seriøst kun 2 alternative steder å spise. McDonald's eller restauranten på hotellet til Thon. Det eneste de ansatte på Thon gjorde var å varme opp halvfabrikata og ferdigmat. Ja, det vinner faktisk førsteplass i verste sted jeg har spist noen gang. I naturskjønne omgivelser og med kun 1 hotell der?! Man får litt vondt av dem, fordi det er så utrolig med potensiale her.

Anonymkode: 9901b...543

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon på Gjøvik. Min mor har blitt matforgiftet der to ganger. Hun ringte og klaget den andre gangen, og ble avfeiet med at det gikk omgangssyke så det var nok det hun hadde fått. Og hun ble dårlig et par timer etter å ha spist der begge gangene, og ingen andre i familien var syke. 
 

Big Horn steak house. Veldig små porsjoner. Mannen min bestilte fløtegratinerte poteter til biffen, og det kom i en sjokkerende bitteliten skål. Og prisen var selvsagt stiv som bare det. 

Anonymkode: 68515...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Night Hawk Dinner( tror den er stengt nå). Jeg var der i 2016 og fikk servert noen helt fantastiske amerikanske pannekaker og da vi var på tur nå i sommer så var vi innom igjen, men makan til nedtur, pannekakene var små og råe i midten uten smak, og betjeningen stod å overhørte absolutt alt vi sa og stresset oss til bestilte. 

Nighthawk Diner på Grünerløkka fikk nye eiere i mars 2019. Den i Bygdøy Allé har også skiftet eiere, tror det skjedde for et år eller to siden, og heter nå BFF Diner. 

Anonymkode: 0344d...8d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Asia på aker brygge, sure servitør, lang tid før mat drikke kommer-etter all maten har kommet på bordet.burde ikke en bestilling på en brus ta 20 min-skjedd 2 ganger.

 

Jeg synes også maten er dyr forhold til hva man får, småe retter og helt greit smak, forventer faktisk mer til den prisen.

Anonymkode: 7f476...95e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 8.56):

Husker ikke navnet, men var en restaurant på brygga i Nevlunghavn (Vestfold). Var der ved to anledninger, begge ganger var det ræva. Første gang bestilte jeg reketallerken, men de var tomme for loff så jeg fikk reker og PØLSEBRØD...

Gang nr 2 var jeg vegetarianer så før vi satt oss spurte jeg om de hadde noe jeg kunne spise. Jeg skulle få burger. Alle andre fikk maten sin og jeg venta lenge, måtte til slutt purre. Fikk endelig maten min, men det bestod av et burgerbrød så hardt at jeg ikke klarte å få gaffelen min gjennom, og en overstekt burger. Thats it! Ikke en gang et lite salatblad, eller dressing. Trodde nesten det var skjult kamera.

Man kan vel trygt si at det ikke frister å komme tilbake..

Anonymkode: 0003e...201

😱

Altså, kunne de ikke smekket sammen en salat toppet med reker i stedet?

Anonymkode: aefaf...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friday's. Bare fett, ikke spesielt billig og helt ville ventetider. 

Anonymkode: 37280...567

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jordbærpikene (avdeling Lagunen). Har ingen "ekle" opplevelser derifra, men maten var dyr, tørr, overstekt og generelt smakløs (kjøpte kyllingsandwich) Gidder ikke gå tilbake dit og legge igjen penger så lenge det finnes andre alternativer.

 

Nå finnes sikkert ikke denne lengre, men for en del år siden stoppet vi på  "By the way" i Lillehammer. Jeg kjøpte løvbiff som bare smakte harsk steikeolje.

 

En gang i Tyrkia spiste vi på en restaurant, og maten var helt grei. Men etter at vi hadde spist ferdig, ble det voldsom oppstandelse på et nabobord. Kunden lagde stor scene, og lurte på hva dette var for noe. De ansatte stresset rundt og beklaget seg, og tilbød han noe annet å spise; noe han avslo. Vi fikk aldri med oss hva det var for noe, men vi gikk aldri tilbake til det stedet for å si det sånn, selv om vår mat var helt OK...........

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (På 2.3.2021 den 16.15):

Enig med Jordbærpikene (avdeling Lagunen). Har ingen "ekle" opplevelser derifra, men maten var dyr, tørr, overstekt og generelt smakløs (kjøpte kyllingsandwich) Gidder ikke gå tilbake dit og legge igjen penger så lenge det finnes andre alternativer.

 

Nå finnes sikkert ikke denne lengre, men for en del år siden stoppet vi på  "By the way" i Lillehammer. Jeg kjøpte løvbiff som bare smakte harsk steikeolje.

 

En gang i Tyrkia spiste vi på en restaurant, og maten var helt grei. Men etter at vi hadde spist ferdig, ble det voldsom oppstandelse på et nabobord. Kunden lagde stor scene, og lurte på hva dette var for noe. De ansatte stresset rundt og beklaget seg, og tilbød han noe annet å spise; noe han avslo. Vi fikk aldri med oss hva det var for noe, men vi gikk aldri tilbake til det stedet for å si det sånn, selv om vår mat var helt OK...........

Oi...Flue i suppen? 😁

Anonymkode: 199f1...577

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 13.21):

I USA fikk jeg vite at «belønning» for elendig service er 10-cent lagt under tallerkenen/skålen. 

Anonymkode: b9df3...be5

Skal begynne å gå rundt med en 50-øring i tilfelle jeg opplever slik behandling igjen.

Anonymkode: 71b62...978

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2021 at 12:33 PM, AnonymBruker said:

Skulle egentlig ønske jeg kunne si Egon jeg også, men av og til er det det eneste alternativet som har barnevennlig meny.

Anonymkode: 8ac3e...fd9

Jeg går ikke til Egon igjen ever nettopp fordi at man som voksen ikke får lov til å bestille barnemeny siden man er over 12 år! Jeg har aldri orket å spise store porsjoner, og spiser derfor sjelden opp voksen-porsjoner. Jeg synes likevel det er synd med unødvendig sløsing av mat, og skulle bestille dette der en dag. Dama bak kassa begynte å kverulere med meg da jeg åpenbart var eldre enn 12 år, og de har en regel på dette må vite. (Drit i miljøet!) Det endte til slutt med at jeg fikk det, men satt og spiste det med en vond klump i halsen, så jeg nekter å gå dit igjen!!

 

Joe and the juice har for øvrig alt for høy musikk slik at det er umulig å prate med de man går dit med!! Det er også på grensen til at jeg er komfortabel med å sitte der om jeg går alene.

Anonymkode: 0cce7...70a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle kjederestaurantene som folk har nevnt forut (Egon, Jordbærpikene, Sabrura etc, etc, etc) suger ræv. Dårlig mat, små porsjoner og stive priser. Servitørene virker til å være valgt ut pga utseende (søte blonde piker) og ikke pga de er faglige gode servitører, jeg våger ikke å tenke på hvor de har hentet kokkene sine, folk fra Øst Eruopa som bor på brakkeby etter 18 timers dagen er over kanskje? Det jeg tror er at det ikke er kokker på kjøkkenet overhodet, men at de kjøper sous vide gjort/vakumpakket mat fra noe steds hen og så blir det bare varmet opp av servitørene på bakrommet. Da er det ikke restaurant lengre, da er det snakk om ren catering.

Ellers da så har jeg observert en del lokale skuffelser . I begynnelsen av restaurantens levetid så er fokus på det kreative, fokus på god matlaging og generøse porsjoner og ikke minst mye godt de samme menneskene som møter en hver eneste gang man besøker restauranten, så etter ei stund med god suksess og godt besøk så skiftes fokuset over til kun inntjening, og man vet aldri hvem som møter en i døra. Det er som oftest noen helt nye urutinerte hele tiden der pga ledelsen nå vet hvordan de skal snakke rundt NAV og få gratis arbeidskraft derfra. Dette skjer ofte når en av ildsjelene har fått nok, vil prøve lykken et annet steds hen, blir betalt ut og de som er igjen vil tjene inn pengene eller de sprer seg for tynt for hurtig og har noen tapsprosjekt på gang. 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere har nevnt er maten på Egon ikke spesielt god, fra litt dårlig til helt greit. Liker lokalene og stemningen, men drar ikke dit. Vet om flere som har blitt matforgiftet der (Karl Johan avdelingen).
For mange år siden spiste jeg lasagne fra Peppes pizza, og det er den mest smaksløse lasagnen jeg har spist. Smakte som isopor. Pizzaen der er helt grei. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 20.44):

 

Det aller verste var når vi var i Bjørneparken i Flå. Der har man seriøst kun 2 alternative steder å spise. McDonald's eller restauranten på hotellet til Thon. Det eneste de ansatte på Thon gjorde var å varme opp halvfabrikata og ferdigmat. Ja, det vinner faktisk førsteplass i verste sted jeg har spist noen gang. I naturskjønne omgivelser og med kun 1 hotell der?! Man får litt vondt av dem, fordi det er så utrolig med potensiale her.

Anonymkode: 9901b...543

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir neppe å gå til jordbærpikene for middag noen gang igjen. Over 600 kr for tørr burger, Club sandwich med 1 stripe bacon og 4 løvtynne, firkanta biter med kylling (se for deg et frimerke), og en barneporsjon.

Smakløst, tørt og dyrt. Tenk, bruk heller 199 på en pizzabakeren og bli mett og fornøyd.

Synes også det er en skam at man kjøper en nachos eller lasagne til nesten 200 kr, som har stått i disken hele dagen. Fikk helt sjokk for noen år siden da mannen ville ha nachos og jeg bestilte det til ham, og servitøren strakk seg inn i glassdisken og fisket frem nachosen-_- som da ble sendt til gratinering. Burde ikke vært lov.

Hadde jeg vært Lars Lian hadde jeg vært flau (mannen bak kjeden). Men det er han neppe, det handler kun om penger. 

Anonymkode: 21a5b...6dd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, jeg blir neppe å gå til jordbærpikene for middag noen gang igjen. Over 600 kr for tørr burger, Club sandwich med 1 stripe bacon og 4 løvtynne, firkanta biter med kylling (se for deg et frimerke), og en barneporsjon.

Smakløst, tørt og dyrt. Tenk, bruk heller 199 på en pizzabakeren og bli mett og fornøyd.

Synes også det er en skam at man kjøper en nachos eller lasagne til nesten 200 kr, som har stått i disken hele dagen. Fikk helt sjokk for noen år siden da mannen ville ha nachos og jeg bestilte det til ham, og servitøren strakk seg inn i glassdisken og fisket frem nachosen-_- som da ble sendt til gratinering. Burde ikke vært lov.

Hadde jeg vært Lars Lian hadde jeg vært flau (mannen bak kjeden). Men det er han neppe, det handler kun om penger. 

Anonymkode: 21a5b...6dd

Sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 20.02):

Ser det er mange klager på Egon.

Hvordan er Egon i Fredrikstad?

Har aldri vært der, men det er alltid mye folk. 

Anonymkode: 0469d...765

De bruker pose-saus har jeg hørt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (22 timer siden):

 

Alle kjederestaurantene som folk har nevnt forut (Egon, Jordbærpikene, Sabrura etc, etc, etc) suger ræv. Dårlig mat, små porsjoner og stive priser. Servitørene virker til å være valgt ut pga utseende (søte blonde piker) og ikke pga de er faglige gode servitører, jeg våger ikke å tenke på hvor de har hentet kokkene sine, folk fra Øst Eruopa som bor på brakkeby etter 18 timers dagen er over kanskje? Det jeg tror er at det ikke er kokker på kjøkkenet overhodet, men at de kjøper sous vide gjort/vakumpakket mat fra noe steds hen og så blir det bare varmet opp av servitørene på bakrommet. Da er det ikke restaurant lengre, da er det snakk om ren catering.

 

Stemmer det, eller det er kokkene som varmer opp maten som er kommet fra fabrikk :) Har en kompis som jobbet som kokk der, så de har kokker på kjøkkenet :) 

Anonymkode: 438b5...1e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer det, eller det er kokkene som varmer opp maten som er kommet fra fabrikk :) Har en kompis som jobbet som kokk der, så de har kokker på kjøkkenet :) 

Anonymkode: 438b5...1e0

Han jobbet på Egon altså, glemte å si det. 

Anonymkode: 438b5...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...