Gå til innhold

Babydrøm

Eira2020

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (5 timer siden):

Ja det er jo helt sykt! For en fredag det var :icon_lol: Og at det egentlig er så kort tid siden... godt vi er flere som kan forstå hverandre på akkurat hvordan det er! Får håpe at de neste ukene går liiitt raskere enn denne. Jeg syns i alle fall det hjelper på at det skal skje litt mer fremover. 17.mai, litt besøk og sånt.

Ojj tenk at du allerede har kommet i en sånn sosial setting-knipe i svangerskapet da 😳 det var tidlig! Men folk er jo helt ville på å dra opp gravidkortet om man ikke drikker en gang... irriterende at samfunnet er sånn.
Akkurat nå sånn tidlig i svangerskap er jeg glad for at vi bor langt unna all familie. Bra det også kan være en fordel :Knegg: Vi traff ikke våre foreldre før uke 19 sist. Denne gangen skal jeg treffe mamma rundt samme tidspunkt. Svigers noe tidligere, men de er jeg ikke like nære, så sliter ikke så mye med å holde ting skjult for dem :fnise:

Jaa, det har aldri vært så spennende her inne før 🙊 Enig, vi får virkelig satse på det altså! Mai er jo vanligvis en måned fullpakket med planer, men det er jo naturlig nok litt mindre av det i desse dager (på godt og vondt da, greit å slippe en del av disse «naturlige» alkohol-situasjonene kjenner jeg).

Det var tidlig ja! 😅 Ble litt irritert på mannen som ikke klarte å forutse dette (typ kunne sagt fra at det var handlet inn masse alkohol før jeg kom dit🙈). Prøvde også å få mannen med på at vi burde gjøre et ølboks-bytte etter hvert, men han tok selvfølgelig ikke hintet... Her trengs det litt opplæring! 🤭 Det høres mye enklere ut å holde det skjult om man ikke sees ja! Men med mamma kvier jeg meg for å snakke i telefonen til og med nå, for jeg er litt redd jeg ikke klarer holde meg når det kommer til henne 🥺🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eira2020 skrev (12 timer siden):

Kjenner meg altså så igjen i deg 😂 Jeg har allerede testet ut et par stk faktisk, vi får oppdatere hverandre om vi finner noen gode alternativ 🙆🏼‍♀️

Dette 👆🏻🤩 Veldig lurt! Jeg ba faktisk mannen om å kjøpe en vørterøl på vei hjem i dag. Han kom hjem med en ginger ale... 😂🙈 Det var veldig snilt og godt tenkt da, så det var bare spennende å prøve. Men det var veldig brus liksom... Kunne tenkt meg en skikkelig brun øl! Skal ta en tur selv i morgen og se om jeg finner noen til 17. mai 🇳🇴🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (2 minutter siden):Dette 👆🏻🤩 Veldig lurt! Jeg ba faktisk mannen om å kjøpe en vørterøl på vei hjem i dag. Han kom hjem med en ginger ale... 😂🙈 Det var veldig snilt og godt tenkt da, så det var bare spennende å prøve. Men det var veldig brus liksom... Kunne tenkt meg en skikkelig brun øl! Skal ta en tur selv i morgen og se om jeg finner noen til 17. mai 🇳🇴🥳

Haha, ser den! 🙈 Jeg kan hvertfall allerede nå tipse om Brewdog nanny state, Nøgne Ø stripped craft og Brooklyn hoppy lager 🙌🏼 Så er både de alkoholfrie variantene av 1664 blanc og Ginger Joe rimelig like originalene synes hvertfall jeg 🤩 Håper du finner noe spennende du kan like ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (1 time siden):

Haha, ser den! 🙈 Jeg kan hvertfall allerede nå tipse om Brewdog nanny state, Nøgne Ø stripped craft og Brooklyn hoppy lager 🙌🏼 Så er både de alkoholfrie variantene av 1664 blanc og Ginger Joe rimelig like originalene synes hvertfall jeg 🤩 Håper du finner noe spennende du kan like ☺️

Alkoholfri Ginger joe synes jeg er god. Jeg har kjøpt en alkoholfri musserende jeg tenkte å prøve på 17 mai :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

I dag er det akkurat 1 uke siden jeg fikk positiv digitaltest, så jeg følte at det var på tide å få tatt en ny. Lettelsen var stor over at det tilsynelatende går som det skal enda. :rodmer:
DB12C6E4-73F3-4194-BCDF-844E81089A64.thumb.jpeg.e5857b1b9e5fb63a98ffd6ba90d4061b.jpeg

Merker at jeg tenker mye for tiden, både positive og negative tanker. Forsøker å konsentrere meg mest om de positive, hyggelige tankene, og tenker at det skal nok bli godt å komme i gang med litt legetimer og oppfølging etterhvert. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes! Hurra for kjempefin test og at det går som det skal :klemmer: Ser frem til neste uke når vi forhåpentligvis får 3+ også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få digital bekreftelse på at alt går i riktig retning! 🥳 Jeg har spart min siste digitale til i morgen når jeg skal fortelle til mine foreldre, håper håper håper at den viser 3+ da! Hadde blitt glad for 2-3 også så klart! 😊 Det er så artig å være helt likt med flere her inne 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 🐞

Wii, endelig bikket en ny uke! I følge Graviditet+ appen er lille i magen blitt like stor som ei marihøne nå 🥺

Det ble en rolig 17. mai på oss denne gangen. Vi tenkte det var like greit å unnslippe alle mulige spørsmål fra familie og venner i år ved å rett og slett bare leie oss en hytte på fjellet alene 😅  Det fungerte helt supert, vi fikk noen fine dager for oss selv og fikk snakket mye om lille i magen og hvor stort det hele er ❤️ Det hele begynner virkelig å synke inn hos oss begge nå! Jeg har enda svært lite symptomer på graviditet. Har kanskje kjent meg litt mer sliten og merker det litt på pusten på trening/tur eneste. 

I dag har jeg vært hos fastlegen min, som jeg føler jeg har god kontakt med. Vi fikk snakket litt om nødvendige vitaminer som jeg allerede har tatt en god stund og jeg fikk utdelt helsekortet. Det føles godt å være litt «i gang». I tillegg var det beroligende for meg at hun var så positiv til det hele, ikke noen uttalelser som at «det enda er tidlig» eller «så får vi vente og se da», som jeg kanskje var litt redd med å bli møtt med. Tvert om snakket hun om blodprøvetaking i uke 12, ultralyd i uke 18 og måling av mage fra uke 24 - som får meg igjen til å tenke «wow, dette skjer faktisk?!» :overrasket:

Som førstegangsgravid føles det som jeg har begitt meg ut i en helt ny verden de siste ukene, og det er vanskelig å konsentrere seg om så mye annet. Nå gleder jeg meg bare enda mer til å fortelle nyheten til nærmeste familie og noen få utvalgte venner i neste uke (uke 6). 😭❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer forresten @Atticmess, @Amatariel og @Fhuzzy ❤️

Skal si det er spennende med disse digitale testene! Vi kan vel kanskje regne med å få 3+ fra i morgen av ja @Fhuzzy - eller i det minste i løpet av uken 🎊 Så spennende det blir å kunne fortelle foreldre endelig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt herlig ut med den hytten på fjellet altså! ❤️

Og skjønner godt det føles mer virkelig nå som du har vært hos fastlegen og alt. Da blir man jo satt i system, snakke med andre enn de nærmeste om spiren og ja! Whiii - gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Høres helt herlig ut med den hytten på fjellet altså! ❤️

Og skjønner godt det føles mer virkelig nå som du har vært hos fastlegen og alt. Da blir man jo satt i system, snakke med andre enn de nærmeste om spiren og ja! Whiii - gøy!

Det var skikkelig herlig 😍🙏🏼 

Ja, i dag har jeg faktisk fått snakket med to personer om graviditeten siden jeg også nå har ringt helsestasjonen for å avtale oppfølging fra jordmor. Var veldig rart å si «det gjelder oppfølging av graviditet» høyt :fnise:  Dette blir stadig mer virkelig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spennende og magisk tid du har i vente! ❤️ Som  en aldri-vært-gravid-før kvinne, kan jeg nesten ikke tenke meg hvor spesielt det må være å plutselig skulle være to, i en kropp. Skjønner så godt at det føles rart å si det høyt, og lage avtaler som plutselig gjelder en bitteliten marihøne, og ikke bare deg selv lenger. Virkelig et mirakel! 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (17 timer siden):

For en spennende og magisk tid du har i vente! ❤️ Som  en aldri-vært-gravid-før kvinne, kan jeg nesten ikke tenke meg hvor spesielt det må være å plutselig skulle være to, i en kropp. Skjønner så godt at det føles rart å si det høyt, og lage avtaler som plutselig gjelder en bitteliten marihøne, og ikke bare deg selv lenger. Virkelig et mirakel! 🌷

Absolutt! Jeg klarer ikke helt å tro på det enda, men det går litt mer opp for meg hver dag. Det var fint å faktisk snakke om det til både lege og jordmor (på telefonen) i går da, så nå er ikke jeg og mannen de eneste i verden som vet det lengre 🙊 Det har forøvrig blitt en slags intern vits med mannen nå, at jeg spør han hver dag om han nå har «skjønt det» - og han sier nei :fnise:  Bare å glede seg, plutselig skjer det når dere setter i gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2 🐌

... og jeg kan sverge på at dagene aldri har gått så sakte før! Er det mulig 🙈 

Eneste nytt fra sist er at jeg har fått tildelt time hos jordmor i uke 9 og bestilt privat ultralyd i en gang i uke 11 (da får mannen være med også❤️). I tillegg skal jeg jo på ultralyd hos offentlig gynekolog på dagen jeg bikker 7+0. Veldig spent på den!! Jeg vet det kanskje er litt voldsomt, men jeg har så lyst å ha ting å se frem til 🥰 

Har enda ikke særlig til symptomer, har så vidt kjent på noe kvalme enkelte dager og er blitt noe mer andpusten på fjellturer enn vanlig. Håper virkelig formen holder, men jeg er også litt forberedt på at dette plutselig kan smelle til også 🙈

Så gleder jeg meg ekstremt mye til å droppe nyheten nå :hoppe: Det blir i neste uke, etter vi har endret uke 6. I dag skal jeg plukke opp kopper med motiver som «verdens snilleste bestemor», «verdens kuleste bestefar» osv på til svigerfamilien. Mine foreldre skal få en boks melkehjerter med egendesignet tekst på «verdens beste mormor & morfar❤️». Så skal jeg sende noe i posten til min søster etterhvert, som dessverre ikke bor Norge (får ikke sagt det til henne fysisk😭).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha timer å se frem til..! Om vi bare skulle ventet på termindato så tror jeg vi hadde blitt gaaaale ja ;) Greit å ta små skritt om gangen, og ha ting å glede seg til som er snart.

Blir kjempebra å fortelle nyheten til kommende besteforeldre i neste uke da 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 5 uker! :duskedame: Skjønner godt at det føles som tiden går sakte nå. Fint å ha små milepæler på veien, mye lettere å se at tiden går fremover da. Så spennende å skulle fortelle familie! 🥰 Åh, det skjønner jeg at du gleder deg til! Det hele vil nok kjennes enda mer virkelig når dere kan snakke om det med andre. En fin tid i vente, ingen tvil om det! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! Jeg kjenner meg så igjen i at dagene går sakte :pinar: Jammen godt å ha noen kontroller osv. å se frem til 😍🤩 har hørt andre si at ingenting gikk like treigt som første trimester, selv om det teknisk sett er to uker kortere :fnise: Gleder meg veldig til å høre hvordan det går med dine avsløringer også ❤️🥰 Det er så stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 20.5.2021 den 12.55):

Så fint å ha timer å se frem til..! Om vi bare skulle ventet på termindato så tror jeg vi hadde blitt gaaaale ja ;) Greit å ta små skritt om gangen, og ha ting å glede seg til som er snart.

Blir kjempebra å fortelle nyheten til kommende besteforeldre i neste uke da 🤗

Ja, det er veldig fint å ha litt konkrete datoer (milepæler) der fremme 👏🏼 Gleder meg helt ekstremt nå! Bare snakk om to-tre dager nå før de første får vite 😍 Jeg tror jeg skal gjøre som deg og flytte over til graviddagbok nå straks forresten, det føles mest riktig ❤️

bittelillebolla skrev (På 20.5.2021 den 17.36):

Gratulerer med 5 uker! :duskedame: Skjønner godt at det føles som tiden går sakte nå. Fint å ha små milepæler på veien, mye lettere å se at tiden går fremover da. Så spennende å skulle fortelle familie! 🥰 Åh, det skjønner jeg at du gleder deg til! Det hele vil nok kjennes enda mer virkelig når dere kan snakke om det med andre. En fin tid i vente, ingen tvil om det! ❤️ 

Tusen takk for det! ❤️ Ja, det gjør ting absolutt lettere å ha noe å se frem til! Jeg gleder meg så utrolig mye til uke 6 hvor vi skal dele med de nærmeste og uke 7 hvor det blir tidlig ultralyd 🥰 Og ja, jeg tror kanskje spesielt for mannen min sin del at det kanskje går mer opp for han når foreldre og søsken også vet 🙊❤️

Fhuzzy skrev (16 timer siden):

Åååå! Jeg kjenner meg så igjen i at dagene går sakte :pinar: Jammen godt å ha noen kontroller osv. å se frem til 😍🤩 har hørt andre si at ingenting gikk like treigt som første trimester, selv om det teknisk sett er to uker kortere :fnise: Gleder meg veldig til å høre hvordan det går med dine avsløringer også ❤️🥰 Det er så stas!

Helt ekstremt sakte også!! Visste nesten ikke at det var mulig 🙈 Haha, det gir mye mening! Har det blitt lettere å stå i denne venteperioden etter at dere delte nyheten med familien kanskje? Jeg er sykt spent 😳 Kjenner på meg at det kan bli veldig emosjonelt og sykt fint å skulle dele det endelig 🥺❤️

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg gleder meg så utrolig mye til uke 6 hvor vi skal dele med de nærmeste og uke 7 hvor det blir tidlig ultralyd

Såå fint å ha disse to tingene å se frem til snart altså!! Først den ene og så den andre. Herlig! Min første ting er ikke før uke 8 - føles leeenge til. MEN når jeg får den følelsen av at dagene her snegler seg supersakte avgårde, så tenker jeg bare på tiden da jeg ventet på eggløsning. Grøss! Der går det sakte der. Glad vi ikke er der lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...