Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere damer her inne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her! 
Jeg har nå tatt fri til fredag så vi kan reise på hytta i helga. Jeg trodde hun skulle bli kjempeglad, men hun svarte bare «Ja, ok» (sendte mld siden jeg er på jobb), men får prøve å gjøre det koselig da hvertfall. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hvorfor trodde du hun skulle bli kjempeglad, egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her! 
Jeg har nå tatt fri til fredag så vi kan reise på hytta i helga. Jeg trodde hun skulle bli kjempeglad, men hun svarte bare «Ja, ok» (sendte mld siden jeg er på jobb), men får prøve å gjøre det koselig da hvertfall. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hun venter vel for å se om du tror dette er en stor greie hun skal være kjempeglad for lenge eller om du er enig med henne i at dette er fine, normale ting folk gjør for hverandre i et forhold. 

Anonymkode: 35fec...fed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Hvorfor trodde du hun skulle bli kjempeglad, egentlig?

Fordi da kommer hun seg jo bort som hun ønsker, og jeg håper hun skjønner at jeg bryr meg og investerer i forholdet vårt ved å ta fri.   
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår temmelig autistisk, Ts. 

Anonymkode: c5eb1...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi da kommer hun seg jo bort som hun ønsker, og jeg håper hun skjønner at jeg bryr meg og investerer i forholdet vårt ved å ta fri.   
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Men skjønner du ikke at det bare ser ut som at du gjør dette for å tekkes henne sånn at hun skal slutte å være sint/i dårlig humør? At det ser mer ut som brannslukking enn et ærlig forsøk på å gjøre noe positivt for henne? Too little too late, er det noe som heter. Du har nedprioritert henne over lengre tid, så du må jo fatte og begripe at det skal mer til enn et par samtaler og en hyttetur for at hun skal føle og tro på at du har lært, og at du faktisk setter henne først.

Jeg lurer jo nesten på om du vet hva "prioritere" betyr. I denne sammenhengen betyr det å sette hensynet til kjæresten din og dere to som par først. Det er mulig du kan berge forholdet dersom du skjerper deg skikkelig og gjør en innsats over tid Ikke vær så jævla tafatt, slutt å bortforklare og unnskylde, og ta ansvar og initiativ. Forslaget om parterapi var ikke så dumt. Gjør det samme som hun gjør for deg - finn på ting som du vet gleder henne og overrask henne en gang i blant. Hvis du mangler ideer, så er Google din venn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 10.46):

Føler jeg gir mye omsorg. Skal jeg droppe å trene fordi hun ikke kan? 
Jeg sier jo takk for at hun lager mat, vasker klær og gjør alt hjemme. 
Jeg er sliten når jeg kommer fra jobb og da er det trist at hun er sur/deppa. 
 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Ja, det er viktig at du sier fra om dette på en fin måte. Men det er viktig at hun skjønner at hun påvirker deg veldig negativt nå fordi dette er det som kan ødelegge forholdet. Dere må prøve å se det positive der det er mulig. Om hun gir seg hen til depresjon, surhet og mutthet, så kommer du til å bli lei og gå fra henne. Gi henne en sjanse til å sette pris på deg selv om livet hennes ellers er kjipt. 

Anonymkode: 5c165...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 10.51):

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis hun begynner å snakke om følelser så blir bare platt fra min side. Jeg er også veldig lei av å høre om hvordan siste arbeidssituasjonen hennes var. Det var ikke greit i det hele tatt, men jeg hørte om det hver dag mens hun var der. 
Jeg trenger ikke gjøre noe, hun har alltid gjort alt mens jeg er på jobb. 
Er jo ikke akkurat mye å finne på nå og hun har gjerne vært ute en tur før jeg kommer fra jobb. 
Jeg ønsker bare at hun legger ting bak seg nå og ser fremover. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Jeg midtenker at hun prater om det samme om og om igjen fordi du bytter samtaleemne og ikke hører etter når hun trenger din støtte. Hun vil neppe at du skal komme opp med råd og løsninger til henne, jeg tipper hun vil du skal lytte. Være en skulder å gråte på, en som sier «ja, det var dårlig gjort, jeg skjønner du er lei deg» e.l. når det trengs. 

 

Anonymkode: 84011...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er viktig at du sier fra om dette på en fin måte. Men det er viktig at hun skjønner at hun påvirker deg veldig negativt nå fordi dette er det som kan ødelegge forholdet. Dere må prøve å se det positive der det er mulig. Om hun gir seg hen til depresjon, surhet og mutthet, så kommer du til å bli lei og gå fra henne. Gi henne en sjanse til å sette pris på deg selv om livet hennes ellers er kjipt. 

Anonymkode: 5c165...d5a

Jeg kommer ikke til å gå fra henne. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å gå fra henne. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Men hun kommer til å gå fra deg! Oppdater oss om en måneds tid, vil anta du er singel da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 10.46):

Føler jeg gir mye omsorg. Skal jeg droppe å trene fordi hun ikke kan? 
Jeg sier jo takk for at hun lager mat, vasker klær og gjør alt hjemme. 
Jeg er sliten når jeg kommer fra jobb og da er det trist at hun er sur/deppa. 
 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hvordan mener du at gir mye omsorg? Ser du ikke hva du skriver her, TS? Alt handler fortsatt om DEG:

DU føler at du gir mye omsorg - men har du spurt kjæresten din om HUN føler at du gir mye omsorg? 

Det er ingen som menerat du skal droppe å trene, men hva er til hinder for at du trener sammen med henne? (Og nå hadde du vel ordnet det slik at hun kunne trene sammen med deg på jobben). Og for den saks skyld - kunne du virkelig ikke ha droppet en og annen treningsøkt til fordel for henne du påstår at du elsker? Hadde det vært så farlig?

Mener du virkelig at det er så spesielt at du klarer å utvise helt vanlig høflighet og si takk? (Se hva jeg skrev tidligere om å kjøpe blomster til henne - gjerne hver helg). 

DU er sliten når DU kommer hjem fra jobb, så da synes DU det er trist at hun er sur og deppa. Hvorfor forsøker du ikke å hjelpe og støtte henne, slik en god partner bør og skal? 

 

Endret av Roci
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått en lang tur, og jeg overrasket henne også med noe dame greier hun hadde lyst på fra en sånn hudpleie salong.Da ble hun glad!  Så i dag har hun vært mer seg selv, og det var godt å se. 
Så jeg prøver! 
 TS 

Anonymkode: d1f6f...fb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har vi gått en lang tur, og jeg overrasket henne også med noe dame greier hun hadde lyst på fra en sånn hudpleie salong.Da ble hun glad!  Så i dag har hun vært mer seg selv, og det var godt å se. 
Så jeg prøver! 
 TS 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Bra!

Anonymkode: 35fec...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra!

Anonymkode: 35fec...fed

Takk 😆

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan gikk det med dere, TS? 

Anonymkode: 01a5d...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 17.59):

TS her! 
 

Syntes dere krisemaksimerer det mye nå. Hun svarer alltid at hun elsker meg også og hun hadde jo ikke gjort disse tingene hjemme og for meg om vi ikke hadde det fint sammen?  
Jeg tror ikke hun er i ferd med å gå fra meg, tror nok jeg ville merket det. Grunnen til at hun er som hun er nå er pga at hun er arbeidsledig og trives ikke med det. Så  jeg håper hun kommer i jobb raskt igjen så jeg får tilbake den gode jenta mi. Det er ikke godt å se henne slik hun er nå. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Ehh, jaja..lenge leve blindheten til mange menn...NOT. 

Ts, Ts , Ts, den blide dama di kommer til å bli blid igjen en dag , men det blir med en annen mann om du ikke gjør noe. 

De tingene hjemme gjør hun nok like mye for seg selv, ikke bare for deg. Og ofte er det et håp om at du vil se at hun gjør noe selvom hun sliter. Men du ser det ikke. 

Anonymkode: 2b4e1...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 15.16):

At det trolles her, er ikke noe nytt, så derfor er folk på vakt. Det du skriver om røyken er et typisk eksempel.  Det virker som om du tar til deg små biter av det som skrives,  men så presterer du å bare peise på med mer av samme gamle??   Du skal bare la det ligge. Alt du sier heretter vil bare lage dårlig stemning, for dama er nemlig ferdig med deg. Sorry, Mac.

Anonymkode: 974af...119

Herregud, jeg håper hun gjør slutt og finner seg en bra mann som ser henne, hjelper til som man burde og elsker henne av hele sitt hjerte. 

Har selv vært i slik situasjon i 3 år, og det er så vondt, man mister så mye av seg selv at det svir inni kroppen. 
Her så klarte mannen endre seg helt, da han skjønte at nå går det til helvete. Hans væremåte og person endret seg 80% i løpet av en måned.  Føltes som en ny mann hadde dukket opp. 
Hadde ikke endringen kommet hadde det vært "Bye Bye idiot" for lengst. 

Anonymkode: 2b4e1...b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 10.23):

Samboer har vært gjennom en tøff tid, mistet to jobber pga korona og i tillegg var det uutholdelige arbeidsforhold på siste arbeidsplassen. Hun er mye lei seg nå og ganske deprimert. Hun kan fort bli sint og det stresser meg. Hun er flink til å trene, men nå er treningsenteret stengt så hun er mye hjemme og kjeder seg. Hun er veldig snill, gjør alt hjemme, smører niste og lager all mat og kommer med kaffe til meg. Hadde kjøpt herlig gave til meg på Valentines, men ble litt lei seg da jeg ikke hadde noe til henne. Sa som sant var, at jeg visste ikke hva jeg skulle kjøpe. Har tidligere kjøpt blomster på både morsdag (selv om vi ikke har barn sammen)og Valentines, men klarte ikke finne på noe i år. Trodde ikke hun skulle reagere på at jeg ikke hadde kjøpt noe, men hun ble altså litt lei seg. 
Jeg jobber og trener som vanlig (trimrom på jobb som heldigvis ikke er stengt), men kjenner at det stresser meg med hennes ustabile humør for tiden. Hun snakker ikke så mye lenger, sier det skjer ikke så mye så ikke særlig mye å snakke om. Hun kan bli veldig fort sur, og dermed kald. Når det skjer, trekker jeg meg også unna til det er over og hun er blidere. Jeg er ikke så god på å snakke om følelser så prøver å unngå det. Vil hun snakke om hvordan hun har det så blir jeg ukomfortabel og prøver å snakke om noe annet. 
Men, hvordan kan jeg håndtere denne situasjonen på best måte? Jeg elsker henne jo, men kjedelig å komme hjem fra jobb til ei som ikke snakker noe særlig og er litt deppa og småsur. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Av personlig erfaring henger humør mye sammen med trening, spesielt dersom man er vandt til å trene aktivt og plutselig stopper. Kan hun begynne å jogge for eksempel? Jeg ble deprimert da jeg sluttet ufrivillig på senter. Fikk tilbake gnisten etter jeg begynte å jogge. 

Anonymkode: 3035f...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 10.38):

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du liker ikke å prate om følelser men du vil ha henne til å prate. Du vil altså bare ha det positive. Hun kan ikke komme til deg med følelsene sine, for det gidder du jo ikke. Voks opp. 

Anonymkode: a283f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...