Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere damer her inne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor egentlig? 
Jeg sa jo ikke til henne at det var pga jeg ikke ville bruke feriedager, sa jo det var pga det ikke gikk. Hun sa bare åja, så regner med det var greit. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Så du er ikke villig til å "ofre" et par feriedager for kjæresten din som har det tungt nå? Hun sier ikke "åja" fordi det er "greit" - hun sier "åja" fordi at hun begynner å skjønne hvor egoistisk du er, og antakelig har gitt opp. Plutselig en dag om ikke så alt for lenge så kommer hun til å fortelle deg at hun ikke synes at forholdet deres fungerer lenger. Du kommer selvsagt ikke til å skjønne noen ting, for du har jo ikke gjort noe galt. Da kan du tenke over de tilbakemeldngene du har fått i tråden her, så går det kanskje et lys opp for deg.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva hun ser i deg. 

Anonymkode: 77b34...e8c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg begynner å lure på om du bare tuller her, for dette høres jo helt sykt ut.

Anonymkode: add3f...e06

Jeg tuller ikke, men føler ikke jeg kan sette livet på vent pga hennes ustabile humør nå. Ja, jeg kunne tatt to fridager for å reise på hytta med henne, men føler ikke det er riktig. Syntes heller ikke det er riktig at jeg skal droppe treningen for å være hjemme med henne. Ja, gjorde en bommert med å ikke kjøpe noe til henne til Valentines, men kan ikke gjøre noe med det. Jeg er ikke god på å snakke om følelser og prøver å unngå det. Dessuten blir hun som regel bare lei seg eller sint når hun ikke får den responsen hun håpte på. 
Jeg er tydeligvis en ussel mann, men det er slik jeg er. Noen gode sider må jeg jo ha siden hun velger å være med meg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser du henne? Ser du henne virkelig? Ser du hvilke behov hun har som tydeligvis ikke blir ivaretatt? 
 

Jeg har vært i hennes sko og for min del ble det begeret så fult at jeg til slutt slo opp uten å se meg tilbake. Hun høres ensom ut.

 

Anonymkode: 58751...944

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun høres ensom ut.

Enig! 
Det å føle seg ensom i tosomheten er faktisk den mest jævlige formen for ensomhet som finnes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men ser du henne? Ser du henne virkelig? Ser du hvilke behov hun har som tydeligvis ikke blir ivaretatt? 
 

Jeg har vært i hennes sko og for min del ble det begeret så fult at jeg til slutt slo opp uten å se meg tilbake. Hun høres ensom ut.

 

Anonymkode: 58751...944

Hva mener du? 
Jeg gjør så godt jeg kan.

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tuller ikke, men føler ikke jeg kan sette livet på vent pga hennes ustabile humør nå. Ja, jeg kunne tatt to fridager for å reise på hytta med henne, men føler ikke det er riktig. Syntes heller ikke det er riktig at jeg skal droppe treningen for å være hjemme med henne. Ja, gjorde en bommert med å ikke kjøpe noe til henne til Valentines, men kan ikke gjøre noe med det. Jeg er ikke god på å snakke om følelser og prøver å unngå det. Dessuten blir hun som regel bare lei seg eller sint når hun ikke får den responsen hun håpte på. 
Jeg er tydeligvis en ussel mann, men det er slik jeg er. Noen gode sider må jeg jo ha siden hun velger å være med meg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hvorfor skriver du her inne? For å få sympati? Eller for å få gode råd og hjelp? Enten bør du ta til deg det som skrives her, eller så får du nesten bare seile din egen sjø. Jeg er 100% sikker på at samboern din tenker mye på forholdet deres i disse dager, på hvor lite du ser henne og er der for henne, og hun vurderer garantert om dette forholdet er liv laga for fremtiden. Så hvis du vil redde forholdet, må du jobbe kraftig med deg selv og din innstilling, hvis ikke risikerer du å miste henne.

Anonymkode: add3f...e06

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tuller ikke, men føler ikke jeg kan sette livet på vent pga hennes ustabile humør nå. Ja, jeg kunne tatt to fridager for å reise på hytta med henne, men føler ikke det er riktig. Syntes heller ikke det er riktig at jeg skal droppe treningen for å være hjemme med henne. Ja, gjorde en bommert med å ikke kjøpe noe til henne til Valentines, men kan ikke gjøre noe med det. Jeg er ikke god på å snakke om følelser og prøver å unngå det. Dessuten blir hun som regel bare lei seg eller sint når hun ikke får den responsen hun håpte på. 
Jeg er tydeligvis en ussel mann, men det er slik jeg er. Noen gode sider må jeg jo ha siden hun velger å være med meg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du skjønner det virkelig ikke? Det er ikke snakk om å sette livet ditt på vent. Det er snakk om å faktisk være en kjæreste og være der for henne. Vil du ikke ta fri, helt fair, men følg opp med å foreslå dager der du har fri. Dropp trening noen dager og heller ta initiativ til å ta henne med på en joggetur slik at dere kan trene sammen.

Du sier du savner den blide jenta som ordner alt, er i godt humør og overrasker deg med masasje, men samtidig klarer ikke du å gi eksempler på noe du gjør for henne annet enn å si takk for mat og la hun velge film. Som noen skrev over er dette en selvfølge og ikke å vise omsorg. 

Og dropp den der, thats me take it or leave it instillingen. Den er bare turn-off. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (9 minutter siden):

Du skjønner det virkelig ikke? Det er ikke snakk om å sette livet ditt på vent. Det er snakk om å faktisk være en kjæreste og være der for henne. Vil du ikke ta fri, helt fair, men følg opp med å foreslå dager der du har fri. Dropp trening noen dager og heller ta initiativ til å ta henne med på en joggetur slik at dere kan trene sammen.

Du sier du savner den blide jenta som ordner alt, er i godt humør og overrasker deg med masasje, men samtidig klarer ikke du å gi eksempler på noe du gjør for henne annet enn å si takk for mat og la hun velge film. Som noen skrev over er dette en selvfølge og ikke å vise omsorg. 

Og dropp den der, thats me take it or leave it instillingen. Den er bare turn-off. 

Alle sier jo bare at jeg må snakke om følelser, men jeg spør henne jo hvordan hun har det og da sier hun bra eller ikle så bra og ikke noe mer. Hun blir bare stille. Hva gjør jeg da? Hun vil jo tydeligvis ikke si noe mer, så hva kan jeg si da? Jeg vet jo ikke, jeg er som sagt dårlig på følelsesnakk og når hun bare svarer slik, så ser jeg ikke noen annen utvei enn å snakke om noe annet. 
Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva mener du? 
Jeg gjør så godt jeg kan.

Anonymkode: d1f6f...fb7

Det håper jeg virkelig ikke. 
Du gjør det du gidder. 

Jeg har også vært i hennes sko. Og mangel på connection med min daværende gjorde depresjonen mer alvorlig, og jeg havnet så langt ned det er mulig å komme. Jeg forstår fortsatt ikke at noe tilfeldigvis så det og reddet meg. Jeg hadde to små barn, men var så langt inne i mørket at jeg var overbevist om at de ville få det bedre med andre voksne rundt seg. 

Hun har ikke "ustabilt humør". Hun er deprimert. Det er en kjemisk ubalanse i hjernen, ikke noe du kan legge bort fordi kjæresten vil ha en glad dame. En alvorlig depresjon er faktisk alvorlig, og det er nærmest umulig å komme ut av det alene, og en skummel ting med depresjoner er at etter en stund er det det eneste man husker. Det er det eneste som føles kjent og dermed trygt. Man slutter å ønske bedring, man vil bare forsvinne inn i mørket. Nå er hun helt alene, og har en kjæreste som er "lei av at hun ikke er glad". 

Lytt til henne.
Støtt henne.
Få henne til legen.

Anonymkode: c4aa6...99f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle sier jo bare at jeg må snakke om følelser, men jeg spør henne jo hvordan hun har det og da sier hun bra eller ikle så bra og ikke noe mer. Hun blir bare stille. Hva gjør jeg da? Hun vil jo tydeligvis ikke si noe mer, så hva kan jeg si da? Jeg vet jo ikke, jeg er som sagt dårlig på følelsesnakk og når hun bare svarer slik, så ser jeg ikke noen annen utvei enn å snakke om noe annet. 
Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Når hun sier at hun ikke har det bra, så ber du henne fortelle. "Beskriv følelsene dine for meg." Still oppfølgingsspørsmål. Si at det er lov å være lei, at det er naturlig når hun har en så vanskelig situasjon. Spør hva hun trenger av deg. Si at det finnes medisiner. Tilby deg å bestille legetime og kjøre henne dit. 

Anonymkode: c4aa6...99f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når hun sier at hun ikke har det bra, så ber du henne fortelle. "Beskriv følelsene dine for meg." Still oppfølgingsspørsmål. Si at det er lov å være lei, at det er naturlig når hun har en så vanskelig situasjon. Spør hva hun trenger av deg. Si at det finnes medisiner. Tilby deg å bestille legetime og kjøre henne dit. 

Anonymkode: c4aa6...99f

Hun er veldig imot medisinbruk, så det er ikke noen løsning. Jeg kan ikke tvinge henne til legen, hun er voksen og må avgjøre det selv. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det håper jeg virkelig ikke. 
Du gjør det du gidder. 

Jeg har også vært i hennes sko. Og mangel på connection med min daværende gjorde depresjonen mer alvorlig, og jeg havnet så langt ned det er mulig å komme. Jeg forstår fortsatt ikke at noe tilfeldigvis så det og reddet meg. Jeg hadde to små barn, men var så langt inne i mørket at jeg var overbevist om at de ville få det bedre med andre voksne rundt seg. 

Hun har ikke "ustabilt humør". Hun er deprimert. Det er en kjemisk ubalanse i hjernen, ikke noe du kan legge bort fordi kjæresten vil ha en glad dame. En alvorlig depresjon er faktisk alvorlig, og det er nærmest umulig å komme ut av det alene, og en skummel ting med depresjoner er at etter en stund er det det eneste man husker. Det er det eneste som føles kjent og dermed trygt. Man slutter å ønske bedring, man vil bare forsvinne inn i mørket. Nå er hun helt alene, og har en kjæreste som er "lei av at hun ikke er glad". 

Lytt til henne.
Støtt henne.
Få henne til legen.

Anonymkode: c4aa6...99f

Det er jo jobbsituasjoner som gjør at hun er lei seg, ikke jeg og min oppførsel som har gjort henne slik. 
Er nok også til dels koronaen, da hun er veldig sosial, liker å gå på konserter, fest osv. Nå er hun stort sett bare hjemme, jeg vet hun kjeder seg siden hun til vanlig er veldig aktiv.  
Derfor er denne forandringen hos henne vanskelig, men jeg ser jo at jeg tydeligvis takler det dårlig i følge de fleste her inne. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er veldig imot medisinbruk, så det er ikke noen løsning. Jeg kan ikke tvinge henne til legen, hun er voksen og må avgjøre det selv. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hun trenger noen som ser henne og som kan hjelpe henne gjennom dette. Legen hennes kan henvise henne til psykologhjelp. Du kan spørre henne om hun tror dette vil hjelpe situasjonen hennes. Det er det minste du kan gjøre siden du selv syns det er kjedelig å høre på henne snakke om følelser.

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo jobbsituasjoner som gjør at hun er lei seg, ikke jeg og min oppførsel som har gjort henne slik. 
Er nok også til dels koronaen, da hun er veldig sosial, liker å gå på konserter, fest osv. Nå er hun stort sett bare hjemme, jeg vet hun kjeder seg siden hun til vanlig er veldig aktiv.  
Derfor er denne forandringen hos henne vanskelig, men jeg ser jo at jeg tydeligvis takler det dårlig i følge de fleste her inne. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Ja, hun kan ikke kontrollere jobbsituasjonen sin, heller ikke Korona. Men hun kan kontrollere om hun er kjæreste med deg eller ikke. Sånn som du skriver her inne er hun ikke en prioritet for deg, og dette gjør situasjonen for henne mye verre. Du prioriterer trening og jobb (!) over henne og tar gladelig imot middag på bordet og kroppsmassasje. Kanskje på tide å vise henne at hun er en prioritet for deg?

Anonymkode: f6686...e19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun trenger noen som ser henne og som kan hjelpe henne gjennom dette. Legen hennes kan henvise henne til psykologhjelp. Du kan spørre henne om hun tror dette vil hjelpe situasjonen hennes. Det er det minste du kan gjøre siden du selv syns det er kjedelig å høre på henne snakke om følelser.

 

Ja, hun kan ikke kontrollere jobbsituasjonen sin, heller ikke Korona. Men hun kan kontrollere om hun er kjæreste med deg eller ikke. Sånn som du skriver her inne er hun ikke en prioritet for deg, og dette gjør situasjonen for henne mye verre. Du prioriterer trening og jobb (!) over henne og tar gladelig imot middag på bordet og kroppsmassasje. Kanskje på tide å vise henne at hun er en prioritet for deg?

Anonymkode: f6686...e19

Hun er en prioritering for meg, men som sagt er jeg ikke så interessert i å bruke to feriedager nå til å reise på hytta, selv om hun ønsker det. 
At hun lager all mat og gjør alt hjemme er jo hennes valg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun er en prioritering for meg, men som sagt er jeg ikke så interessert i å bruke to feriedager nå til å reise på hytta, selv om hun ønsker det. 
At hun lager all mat og gjør alt hjemme er jo hennes valg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hvordan prioriterer du henne, da?

Anonymkode: f6686...e19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alle sier jo bare at jeg må snakke om følelser, men jeg spør henne jo hvordan hun har det og da sier hun bra eller ikle så bra og ikke noe mer. Hun blir bare stille. Hva gjør jeg da? Hun vil jo tydeligvis ikke si noe mer, så hva kan jeg si da? Jeg vet jo ikke, jeg er som sagt dårlig på følelsesnakk og når hun bare svarer slik, så ser jeg ikke noen annen utvei enn å snakke om noe annet. 
Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du har jo bare bestemt deg for at du er en som er dårlig på følelsessnakk. Men det går an å øve på ting og bli bedre. Første gangen du trente var du jo dårlig på det også, sant? Første gang du løp en 5 km, første gang du tok en serie med knebøy. Da løp du saktere og løftet lettere enn du gjør i dag. Du øvde, og du ble bedre. Du kan øve og bli bedre på å snakke om følelser. Det kan være ubehagelig, men det er bra for forholdet. 

Si ting med utgangspunkt i deg selv. "Jeg opplever at når du sier "det går bra", så vet jeg ikke hva jeg skal svare. Jeg vet jo at det ikke går bra, men skjønner ikke hvordan jeg skal hjelpe deg". "Hva er det som ikke går bra?", "Jeg vet jeg er dårlig på å snakke om dette, men jeg vil gjerne være der for deg. Skal jeg lage middag i dag?" 

Hun mener ikke at ting går bra, og når hun sier det ikke gjør det, er det en mulighet for å spørre mer. Ja, det er ikke noe gøy, men det du gjør feil er å snakke om noe annet og å bare ha bestemt deg for at du er dårlig på det, og dermed er du sånn. Det trenger ikke være sannheten. De første samtalene om følelser blir sikkert rare, kleine og vanskelige. Men så blir du bedre. Sakte. 

Og snart løper du fortere og løfter tyngre - også i følelsessammenheng. 

Anonymkode: 0f514...764

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er en prioritering for meg, men som sagt er jeg ikke så interessert i å bruke to feriedager nå til å reise på hytta, selv om hun ønsker det. 
At hun lager all mat og gjør alt hjemme er jo hennes valg. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Dette viser at hun IKKE er prioritert. Det er lov å tilby deg å gjøre ting hjemme selv om hun pleier å gjøre alt. 

Nevn 3 ting som viser eller hva du har gjort for henne i det siste når hun har hatt det tungt som forteller oss at hun er prioritert hos deg? Og ikke nevn ting som er en selvfølge i et forhold. Hvis ikke du kan nevne 3 ting til oss så håper jeg hun dumper deg..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo jobbsituasjoner som gjør at hun er lei seg, ikke jeg og min oppførsel som har gjort henne slik. 
Er nok også til dels koronaen, da hun er veldig sosial, liker å gå på konserter, fest osv. Nå er hun stort sett bare hjemme, jeg vet hun kjeder seg siden hun til vanlig er veldig aktiv.  
Derfor er denne forandringen hos henne vanskelig, men jeg ser jo at jeg tydeligvis takler det dårlig i følge de fleste her inne. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Kan du forsøke å sette deg inn i hennes situasjon? Tror du ikke at du ville ha forandret deg dersom du hadde mistet jobben pga korona og ble nødt til å være hjemme hele dagen? Hva ville du ha ønsket at hun gjorde dersom situasjonen hadde vært omvendt? Hva hadde du tenkt dersom hun trente på jobben hver dag i stedet for å trene sammen med deg et par ganger i uka, og bare kom hjem og slengte seg på sofaen fordi hun var "sliten", ikke viste noen som helst interesse for deg og ikke gadd å høre på deg? 

Støtter ellers det som AB over her skriver, det bør du faktisk ta til deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (6 minutter siden):

Dette viser at hun IKKE er prioritert. Det er lov å tilby deg å gjøre ting hjemme selv om hun pleier å gjøre alt. 

Nevn 3 ting som viser eller hva du har gjort for henne i det siste når hun har hatt det tungt som forteller oss at hun er prioritert hos deg? Og ikke nevn ting som er en selvfølge i et forhold. Hvis ikke du kan nevne 3 ting til oss så håper jeg hun dumper deg..

1. Hun sliter med mye vondt i nakke og hode, så jeg masserer henne mens vi ser på tv. Hun er vant til å være aktiv og trene mye, så hun får vondt av å sitte mye stille pluss stress sier hun. 
2. Jeg er hjemme med henne når jeg ikke er på jobb eller trener. 
3. Spør innimellom hvordan hun har det. 
 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor egentlig? 
Jeg sa jo ikke til henne at det var pga jeg ikke ville bruke feriedager, sa jo det var pga det ikke gikk. Hun sa bare åja, så regner med det var greit. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Det er jo enda verre at du bevisst lyver til henne. 

Anonymkode: 35fec...fed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...