Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere damer her inne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte gir du mye omsorg? Eksempler? 

Anonymkode: dbc33...def

Jeg spør hvordan hun har det. Sier jeg elsker henne. Sender henne mld fra jobb om at jeg elsker henne. Takker for maten og sier den er god. Spør om det er noe hun vil se på tv. Dropper å se fotballkamp/ sport hvis hun vil vi skal ut en tur. Kysser henne i nakken.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes mange er unødvendig strenge med hi. Å være pårørende til en deprimert person er selvsagt kjempetungt. 

Får hun hjelp? 

Hadde dere hatt godt av samtaler på familievernkontoret? 

Anonymkode: 90083...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du syns det er kjedelig å høre på?? Hadde mannen min tenkt på samme måte, hadde jeg nok vurdert å forlate forholdet.

Anonymkode: add3f...e06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang gaver:

Si ærlig at du synes det er fryktelig vanskelig å kjøpe gaver, men ønsker å glede henne ved spesielle anledninger (bursdag/jul/valentines osv). Spør hva hun liker. Kanskje kan du finne en "safe" gavetype som ikke krever så mye fantasi hver gang. Kanskje er planter en vinner? Kanskje gavekort på en eksklusiv frisør? Liker hun bøker? Treningsutstyr?

Hos oss er ingen av oss særlig flinke til å finne på gaver. Noen ganger plukker man opp en ting den andre ønsker seg og husker det til nærmeste merkedag, men det er sjelden. Vi ønsker likevel i gi gaver innimellom, og vår løsning er å gi opplevelser vi kan ha sammen. Konsert/showbilletter, tur til spa, museum-og-lunch, middag på fin restaurant, telttur ved et øde vann, trampolinepark, hva som helst. Det er alltid suksess her. 

Finn ut hva som funker hos dere. 

Anonymkode: c4aa6...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes mange er unødvendig strenge med hi. Å være pårørende til en deprimert person er selvsagt kjempetungt. 

Får hun hjelp? 

Hadde dere hatt godt av samtaler på familievernkontoret? 

Anonymkode: 90083...90d

Takk. 
Nei, hun får ikke hjelp nå. Hun har snakket om å ringe fastlegen, men vet ikke om hun har gjort det, hun har  ikke sagt noe om det.  
Ja, det er tungt. Jeg har full jobb og trener tre- fore ganger i uken, så er sliten når jeg kommer fra jobb. Vil da ha gode, blide dama mi, men ikke lett når hun er så ustabil i humøret. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis hun begynner å snakke om følelser så blir bare platt fra min side.

Du skal lytte og vise at du er oppriktig interessert i hvordan hun har det. Omsorgsfulle øyne og forståelse er det hun trenger. Du trenger ikke si så mye. Men når du syns det er så «kjedelig» å høre på, så skjønner jeg at hun trekker seg unna og inn i seg selv. Hun har nok mange vanskelige tanker og følelser akkurat nå, og vet du hva? Jeg tror et av de vanskelige temaene er forholdet deres, for nå er hun garantert utrolig skuffet over deg, og lei seg for den manglende omsorgen.

Anonymkode: add3f...e06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ang gaver:

Si ærlig at du synes det er fryktelig vanskelig å kjøpe gaver, men ønsker å glede henne ved spesielle anledninger (bursdag/jul/valentines osv). Spør hva hun liker. Kanskje kan du finne en "safe" gavetype som ikke krever så mye fantasi hver gang. Kanskje er planter en vinner? Kanskje gavekort på en eksklusiv frisør? Liker hun bøker? Treningsutstyr?

Hos oss er ingen av oss særlig flinke til å finne på gaver. Noen ganger plukker man opp en ting den andre ønsker seg og husker det til nærmeste merkedag, men det er sjelden. Vi ønsker likevel i gi gaver innimellom, og vår løsning er å gi opplevelser vi kan ha sammen. Konsert/showbilletter, tur til spa, museum-og-lunch, middag på fin restaurant, telttur ved et øde vann, trampolinepark, hva som helst. Det er alltid suksess her. 

Finn ut hva som funker hos dere. 

Anonymkode: c4aa6...99f

Hun sier jo innimellom at det er noe hun har lyst på, men jeg glemmer alltid hva det er. Til jul og bursdag sier hun akkurat hva hun ønsker seg og det får hun.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sier jo innimellom at det er noe hun har lyst på, men jeg glemmer alltid hva det er. Til jul og bursdag sier hun akkurat hva hun ønsker seg og det får hun.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Da oppretter du et notat på mobilen som du noterer i hver gang hun sier noe. :) 

Å takke for maten og la den andre velge film er forresten ikke å vise mye omsorg. Det er et minimum av normal høflighet man viser alle mennesker man omgås. 

Anonymkode: c4aa6...99f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk. 
Nei, hun får ikke hjelp nå. Hun har snakket om å ringe fastlegen, men vet ikke om hun har gjort det, hun har  ikke sagt noe om det.  
Ja, det er tungt. Jeg har full jobb og trener tre- fore ganger i uken, så er sliten når jeg kommer fra jobb. Vil da ha gode, blide dama mi, men ikke lett når hun er så ustabil i humøret. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Er jobben din så fysisk krevende at du ikke klarer å løfte en finger når du kommer hjem? Mest sannsynligvis ikke. 

Hvis ikke du bedrer deg håper jeg virkelig at hun finner seg noen bedre altså.. vi hadde også for litt siden en tøff periode. Jeg er i full jobb mens kjæresten er hjemme og rimelig lei av å gå arbeidsledig. Men vet du hva? Selv om jeg er på jobb så lager vi middag sammen når jeg kommer hjem og deler på arbeidsoppgavene hjemme. Det er faktisk ikke så jævlig vanskelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville jeg skulle ta fri i helga (jobber turnus) så vi kunne dra på hytta siden set er meldt veldig fint vær. 
Men, jeg har ikke lyst å bruke to feriedager på det nå. Sa ikke det til henne altså, men sa at det ikke gikk dessverre.  Var kanskje litt dumt det? 
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er også veldig lei, så da gjør hun alt hjemme. Jeg sier ikke at hun må gjøre alt, hun bare gjør det. Da tenker jeg at det er i orden. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ville jeg skulle ta fri i helga (jobber turnus) så vi kunne dra på hytta siden set er meldt veldig fint vær. 
Men, jeg har ikke lyst å bruke to feriedager på det nå. Sa ikke det til henne altså, men sa at det ikke gikk dessverre.  Var kanskje litt dumt det? 
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Igjen, WOW! 

du er virkelig egoistisk når du ikke en gang gidder å bruke 2 feridager på å gjøre noe fint sammen med din kjære? 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du får tilbake den blide dama di ved å snakke om følelser. 

Anonymkode: 35fec...fed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun ville jeg skulle ta fri i helga (jobber turnus) så vi kunne dra på hytta siden set er meldt veldig fint vær. 
Men, jeg har ikke lyst å bruke to feriedager på det nå. Sa ikke det til henne altså, men sa at det ikke gikk dessverre.  Var kanskje litt dumt det? 
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Veldig dumt.

Anonymkode: 35fec...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (3 minutter siden):

Igjen, WOW! 

du er virkelig egoistisk når du ikke en gang gidder å bruke 2 feridager på å gjøre noe fint sammen med din kjære? 

 

Vi har mye muligheter senere til å være der, trenger ikke være der akkurat nå i helgen d jeg jobber. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig dumt.

Anonymkode: 35fec...fed

Hvorfor egentlig? 
Jeg sa jo ikke til henne at det var pga jeg ikke ville bruke feriedager, sa jo det var pga det ikke gikk. Hun sa bare åja, så regner med det var greit. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har mye muligheter senere til å være der, trenger ikke være der akkurat nå i helgen d jeg jobber. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Det er greit det. Men hun trenger det kanskje? Spesielt nå når hun kun er stuck hjemme og vil komme seg litt ut? 

Tenk på noen andre enn deg selv for 3 sek da.. 

Jeg har aldri før skrevet det i dette forumet, men jeg håper virkelig at hun innser hvor dårlig kjæreste du har vært når hun får det bedre igjen. Ingen fortjener å være sammen med noen når man ikke kan stille opp på de tøffe periodene bare fordi man ikke gidder. Jeg har faktisk ikke ord. Håper hun finner seg en som virkelig setter pris på hun. Du sier du elsker henne? Ut i fra det du skriver virker det ikke sånn. Handling sier mer enn ord vet du..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor egentlig? 
Jeg sa jo ikke til henne at det var pga jeg ikke ville bruke feriedager, sa jo det var pga det ikke gikk. Hun sa bare åja, så regner med det var greit. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Planlegg tur dit en annen helg?

Anonymkode: 30be8...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk. 
Nei, hun får ikke hjelp nå. Hun har snakket om å ringe fastlegen, men vet ikke om hun har gjort det, hun har  ikke sagt noe om det.  
Ja, det er tungt. Jeg har full jobb og trener tre- fore ganger i uken, så er sliten når jeg kommer fra jobb. Vil da ha gode, blide dama mi, men ikke lett når hun er så ustabil i humøret. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du må vurdere å ikke trene så mye i denne perioden, hvis det kan hjelpe kjæresten. Forhold handler (også) om å ofre ting for forholdet.

Anonymkode: c3761...e60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hun ville jeg skulle ta fri i helga (jobber turnus) så vi kunne dra på hytta siden set er meldt veldig fint vær. 
Men, jeg har ikke lyst å bruke to feriedager på det nå. Sa ikke det til henne altså, men sa at det ikke gikk dessverre.  Var kanskje litt dumt det? 
 

TS

Anonymkode: d1f6f...fb7

Jeg begynner å lure på om du bare tuller her, for dette høres jo helt sykt ut.

Anonymkode: add3f...e06

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...