Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere damer her inne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer har vært gjennom en tøff tid, mistet to jobber pga korona og i tillegg var det uutholdelige arbeidsforhold på siste arbeidsplassen. Hun er mye lei seg nå og ganske deprimert. Hun kan fort bli sint og det stresser meg. Hun er flink til å trene, men nå er treningsenteret stengt så hun er mye hjemme og kjeder seg. Hun er veldig snill, gjør alt hjemme, smører niste og lager all mat og kommer med kaffe til meg. Hadde kjøpt herlig gave til meg på Valentines, men ble litt lei seg da jeg ikke hadde noe til henne. Sa som sant var, at jeg visste ikke hva jeg skulle kjøpe. Har tidligere kjøpt blomster på både morsdag (selv om vi ikke har barn sammen)og Valentines, men klarte ikke finne på noe i år. Trodde ikke hun skulle reagere på at jeg ikke hadde kjøpt noe, men hun ble altså litt lei seg. 
Jeg jobber og trener som vanlig (trimrom på jobb som heldigvis ikke er stengt), men kjenner at det stresser meg med hennes ustabile humør for tiden. Hun snakker ikke så mye lenger, sier det skjer ikke så mye så ikke særlig mye å snakke om. Hun kan bli veldig fort sur, og dermed kald. Når det skjer, trekker jeg meg også unna til det er over og hun er blidere. Jeg er ikke så god på å snakke om følelser så prøver å unngå det. Vil hun snakke om hvordan hun har det så blir jeg ukomfortabel og prøver å snakke om noe annet. 
Men, hvordan kan jeg håndtere denne situasjonen på best måte? Jeg elsker henne jo, men kjedelig å komme hjem fra jobb til ei som ikke snakker noe særlig og er litt deppa og småsur. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå du må være der for henne, det er nå du må vise støtte og omtanke. Gi henne gode klemmer, vis omsorg gjennom gode blikk, si du er glad i henne, at du forstår hun har det vanskelig nå, og at du er her hvis hun vil prate, (isåfall er det viktigere at du lytter og viser forståelse, enn at du skal prate så mye selv). Spør om det er noe du kan gjøre for henne som kan hjelpe litt. Kjøp blomster til henne (ikke som en forsinka Valentine-gave, for det får bare en bitter smak, men si at du syns hun fortjente en oppmuntring). Generelt bare være der for henne, få henne til å føle seg viktig og elsket. 

Anonymkode: add3f...e06

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kritisere. Men blomster er bedre enn ingenting. Spesielt når det er første gang du "overrasker" med ingenting. Da skjønner jeg at hun blir skuffet, og det synes jeg du burde forutse.

Hennes dårlige humør er hennes dårlige humør. Du er ikke forpliktet til å være i dårlig humør også. Du har lov til å fortsette med det gode humøret du hadde på jobb. Jeg vet det er vanskelig. Jeg suger til meg andres humør...

Trening. Dra henne med deg ut på tur. Naturen gjør underverker for kropp og sjel og humøret. Og å gjøre noe sammen gjør det også! Gode samtaler er også lett når en går tur. Kan også preike i pausene om dere løper.

Anonymkode: 87a53...c45

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper ikke valentins-gave til henne fordi du ikke vet hva du skal kjøpe? Du er ikke flink til å snakke om følelser, og prøver å unngå det? Hvis dette er ting som går utover din kjæreste burde du vurdere om du skal være i et forhold i det hele tatt.

Kjæresten din virker som en omsorgsfull jente. Sett pris på henne!

Anonymkode: f6686...e19

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har trukket seg tilbake pga du er opptatt med ditt og bruker lite energi på å være ektemann/samboer som støtter i medgang og motgang . 
Snu på det og tenk om det var du som ble permittert og uten muligheter til å trene på jobben som du gjør? 
Du trenger en realitycheck ang det å leve sammen med et menneske . 
En trenger faktisk litt omsorg av og til ...

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er nå du må være der for henne, det er nå du må vise støtte og omtanke. Gi henne gode klemmer, vis omsorg gjennom gode blikk, si du er glad i henne, at du forstår hun har det vanskelig nå, og at du er her hvis hun vil prate, (isåfall er det viktigere at du lytter og viser forståelse, enn at du skal prate så mye selv). Spør om det er noe du kan gjøre for henne som kan hjelpe litt. Kjøp blomster til henne (ikke som en forsinka Valentine-gave, for det får bare en bitter smak, men si at du syns hun fortjente en oppmuntring). Generelt bare være der for henne, få henne til å føle seg viktig og elsket. 

Anonymkode: add3f...e06

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kjøper ikke valentins-gave til henne fordi du ikke vet hva du skal kjøpe? Du er ikke flink til å snakke om følelser, og prøver å unngå det? Hvis dette er ting som går utover din kjæreste burde du vurdere om du skal være i et forhold i det hele tatt.

Kjæresten din virker som en omsorgsfull jente. Sett pris på henne!

Anonymkode: f6686...e19

Setter pris på henne, men er kjedelig at ting er som de er nå. Mange som ikke liker å snakke om følelser og jeg er en av  dem. Hva skal jeg gjøre når hun blir sint eller kald? Det beste er vel da å bare unngå til hun er blidere? 
Jeg vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi. Har sagt til henne at hun bare må legge det bak seg og se fremover. Hun sier hun har mye å bearbeide, men jeg vet ikke hvordan hun skal gjøre det. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du syns det er kjedelig å høre på? Er ikke rart hun ikke snakker med deg når hun føler hun ikke kan det. Så det du beskriver er at hun fikser alt hjemme, så du hjelper ikke til med noen ting? 

Du tar ikke henne med ut på turer eller annen akrivitet, fordi så lenge du får trent på jobb så driter du i det?

Og du syns hun snakker for lite, men når hun prøver å fortelle deg hvordan hun har det så vil du ikke snakke om det og bytte tema? Er du seriøs?

Hadde jeg vært henne hadde ikke du vært kjæresten min når ting blir bedre. Når ikke du kan være der for henne når hun har det kjipt, hvordan kan du forvente at hun skal gidde å være med deg når hun har det bra? 

Tror du skal tenke litt over hva du gjør/ikke gjør. Hun trenger deg men du syns det er kjedelig å høre på hennes følelse. WOW.. 

Endret av bunny_94
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (6 minutter siden):

Hun har trukket seg tilbake pga du er opptatt med ditt og bruker lite energi på å være ektemann/samboer som støtter i medgang og motgang . 
Snu på det og tenk om det var du som ble permittert og uten muligheter til å trene på jobben som du gjør? 
Du trenger en realitycheck ang det å leve sammen med et menneske . 
En trenger faktisk litt omsorg av og til ...

 

Føler jeg gir mye omsorg. Skal jeg droppe å trene fordi hun ikke kan? 
Jeg sier jo takk for at hun lager mat, vasker klær og gjør alt hjemme. 
Jeg er sliten når jeg kommer fra jobb og da er det trist at hun er sur/deppa. 
 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er forhold 80-20, og partner må faktisk gi den andre parten avlastning. Det synes jeg du skal gjøre,  i tillegg til å kjøpe en sen valentinsgave! Tenk så blid hun blir da, alle har behov for en liten boost av og til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg gjør det, men som sagt så er jeg dårlig på å snakke om følelser, så prøver å unngå det. Syntes helt ærlig det er kjedelig å høre på.
Vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi.  

Anonymkode: d1f6f...fb7

Herregud for en dum innstilling. Å være et par innebærer å være der for hverandre «i gode og onde dager». Du må snakke med henne om følelser dersom hun trenger det, selv om du synes det er kjedelig og vanskelig. Øvelse gjør mester. Har du spurt henne hva du kan gjøre for at hun skal få det bedre? 

Anonymkode: c3761...e60

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (2 minutter siden):

Du syns det er kjedelig å høre på? Er ikke rart hun ikke snakker med deg når hun føler hun ikke kan det. Så det du beskriver er at hun fikser alt hjemme, så du hjelper ikke til med noen ting? 

Du tar ikke henne med ut på turer eller annen akrivitet, fordi så lenge du får trent på jobb så driter du i det?

Og du syns hun snakker for lite, men når hun prøver å fortelle deg hvordan hun har det så vil du ikke snakke om det og bytte tema? Er du seriøs?

Hadde jeg vært henne hadde ikke du vært kjæresten min når ting blir bedre. Når ikke du kan være der for henne når hun har det kjipt, hvordan kan du forvente at hun skal gidde å være med deg når hun har det bra? 

Tror du skal tenke litt over hva du gjør/ikke gjør. Hun trenger deg men du syns det er kjedelig å høre på hennes følelse. WOW.. 

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis hun begynner å snakke om følelser så blir bare platt fra min side. Jeg er også veldig lei av å høre om hvordan siste arbeidssituasjonen hennes var. Det var ikke greit i det hele tatt, men jeg hørte om det hver dag mens hun var der. 
Jeg trenger ikke gjøre noe, hun har alltid gjort alt mens jeg er på jobb. 
Er jo ikke akkurat mye å finne på nå og hun har gjerne vært ute en tur før jeg kommer fra jobb. 
Jeg ønsker bare at hun legger ting bak seg nå og ser fremover. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud for en dum innstilling. Å være et par innebærer å være der for hverandre «i gode og onde dager». Du må snakke med henne om følelser dersom hun trenger det, selv om du synes det er kjedelig og vanskelig. Øvelse gjør mester. Har du spurt henne hva du kan gjøre for at hun skal få det bedre? 

Anonymkode: c3761...e60

Nei, har ikke det. Hva kan jeg gjøre? 
Hun trekker seg inn i seg selv innimellom og da er det ikke så mye jeg kan gjøre. 
Hun har litt bedre dager innimellom og da er hun den hun pleier. Hun overrasket meg med full kroppsmassasje for ikke lenge siden og det var fantastisk. Jeg elsker henne virkelig, men syntes denne fasen er slitsom. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis hun begynner å snakke om følelser så blir bare platt fra min side. Jeg er også veldig lei av å høre om hvordan siste arbeidssituasjonen hennes var. Det var ikke greit i det hele tatt, men jeg hørte om det hver dag mens hun var der. 
Jeg trenger ikke gjøre noe, hun har alltid gjort alt mens jeg er på jobb. 
Er jo ikke akkurat mye å finne på nå og hun har gjerne vært ute en tur før jeg kommer fra jobb. 
Jeg ønsker bare at hun legger ting bak seg nå og ser fremover. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Ofte trenger man ikke si så mye heller. Å lytte mens du holder henne og si at du forstår at hun har det vanskelig men at du alltid er der for henne, er ofte det som skal til.

Tar du aldri oppvasken etter middag? Hva med å dra henne ut på en liten tur likevel på kveld om været er fint? se på solnedgangen sammen eller noe? 

Hva med å bare sette på filmen hun har mast om å se og tenne lys en kveld? Hva med å sende hun en medling mens du er på jobb at hun skal slappe av og at du fikser middag når du kommer hjem? Det skal ikke så altfor mye til altså..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, har ikke det. Hva kan jeg gjøre? 
Hun trekker seg inn i seg selv innimellom og da er det ikke så mye jeg kan gjøre. 
Hun har litt bedre dager innimellom og da er hun den hun pleier. Hun overrasket meg med full kroppsmassasje for ikke lenge siden og det var fantastisk. Jeg elsker henne virkelig, men syntes denne fasen er slitsom. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Hvorfor kan ikke du overraske henne med full kroppsmasasje når hun har en dårlig dag? Høres ut som du kun liker det når hun har det bra og fikser alt for deg. Du må faktisk gjøre en innsats selv. Ta deg sammen, mann..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Setter pris på henne, men er kjedelig at ting er som de er nå. Mange som ikke liker å snakke om følelser og jeg er en av  dem. Hva skal jeg gjøre når hun blir sint eller kald? Det beste er vel da å bare unngå til hun er blidere? 
Jeg vil bare ha tilbake den gode, blide dama mi. Har sagt til henne at hun bare må legge det bak seg og se fremover. Hun sier hun har mye å bearbeide, men jeg vet ikke hvordan hun skal gjøre det. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Du er kjæresten hennes, og det minste du kan gjøre er å høre på henne, og støtte henne. Dersom hun trenger profesjonell terapi må du oppfordre henne til å gå til legen eller psykolog. Hun trenger å bli hørt og sett og du som partner må stille opp for henne. 

Anonymkode: f6686...e19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bunny_94 skrev (1 minutt siden):

Ofte trenger man ikke si så mye heller. Å lytte mens du holder henne og si at du forstår at hun har det vanskelig men at du alltid er der for henne, er ofte det som skal til.

Tar du aldri oppvasken etter middag? Hva med å dra henne ut på en liten tur likevel på kveld om været er fint? se på solnedgangen sammen eller noe? 

Hva med å bare sette på filmen hun har mast om å se og tenne lys en kveld? Hva med å sende hun en medling mens du er på jobb at hun skal slappe av og at du fikser middag når du kommer hjem? Det skal ikke så altfor mye til altså..

Jeg prøver å høre etter selvfølgelig, men hun sier hun gjerne vil at vi skal snakke sammen, ikke bare hun. Da kommer jeg til kort. Vet ikke hva jeg skal si osv. 

Hun er en aktiv person og liker ikke å sitte i sofaen, så vet hun ville fått dårlig samvittighet hvis hun hadde vært hjemme hele dagen også skulle jeg komme fra jobb og lage middag. Det hadde hun ikke gått med på. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at det ikke "går over". Hun lærer seg etterhvert å stenge tristheten og frustrasjonen inne. Det bygger seg opp. Til slutt blir begeret fullt, og hun orker ikke å være sammen med deg.

Snakk med henne, selv om det er vanskelig. Vis interesse for henne som person. Det er det "å snakke om følelser" faktisk er. Man deler det innerste man har. At du er totalt uinteressert i henne som person er ganske trist. Ikke tenk at du skal fikse dette. Hun trenger nok ikke at du går i løsningsmodus og skal ordne opp. Hun trenger at du lytter. At du viser forståelse for at hun har det vondt. At hun kan gråte på skulderen din. Når hun har fortalt så kan du godt spør om du kan gjøre noe for at hverdagen hennes skal bli lettere, men ikke "fiks" de vonde følelsene. 

Hun er i en krise. Det er nå du må steppe opp, om dette forholdet skal vare. Hun er kjæresten din. Det er kjempeviktig at hun føler at du tar dette på alvor. Validerer henne. 

Anonymkode: c4aa6...99f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, har ikke det. Hva kan jeg gjøre? 
Hun trekker seg inn i seg selv innimellom og da er det ikke så mye jeg kan gjøre. 
Hun har litt bedre dager innimellom og da er hun den hun pleier. Hun overrasket meg med full kroppsmassasje for ikke lenge siden og det var fantastisk. Jeg elsker henne virkelig, men syntes denne fasen er slitsom. 

Anonymkode: d1f6f...fb7

Har du ikke spurt må du gjøre det. Si - jeg ser du ikke har det så bra for tiden, hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg? Har hun ikke noe svar kan du foreslå noe - vaske huset, lage middag, gå en tur sammen, la deg være i fred, osv. Og så hadde jeg kjøpt blomster og ordnet dem i en vase i dag - ikke noe å vente med det.

Anonymkode: c3761...e60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Føler jeg gir mye omsorg. Skal jeg droppe å trene fordi hun ikke kan? 
Jeg sier jo takk for at hun lager mat, vasker klær og gjør alt hjemme. 
Jeg er sliten når jeg kommer fra jobb og da er det trist at hun er sur/deppa. 
 

Anonymkode: d1f6f...fb7

På hvilken måte gir du mye omsorg? Eksempler? 

Anonymkode: dbc33...def

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...