Gå til innhold

Hvordan takle ensomheten uten å bli gal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

WonderWomaan skrev (1 minutt siden):

Se, du gjør det igjen, du tror , det er ikke fakta. Du selv overbeviser hjernen din om at den er aggressiv og nedlatende, noe den ikke er. 

Før du får venner (ikke frekt ment), prøv jobbe med deg selv litt (ikke frekt ment), er mye selvhjelpsvideoer på youtube og nett (ikke frekt ment). 

Ps: Ikke noe med det jeg skrev nå er for å være nedlatende, bare råd. 

Bare et tips til deg. Du ser tydeligvis ikke hvordan du skriver. Du skriver faktisk på en lite trivelig måte, uansett hva du selv mener. Det er fortsatt ikke noe jeg tror, det er fortsatt fakta. Case closed her å. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og sitte på sofaen alene hele dagen øker sannsynligheten?

Anonymkode: 71525...6ca

Amen!

Anonymkode: 8fb11...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

😊 Må takke for alle sånne "invites". Men jeg syns det blir litt tomt å bare prate med noen uten at man skal bli kjent.. og hva skal man snakke med en vilt fremmed om 🤷‍♀️

Anonymkode: 14127...8ca

Her får du et tilbud og du vil ikke, ikke rart du er alene TS. Du sier nei nei nei og er negativ til alt denne tråden. 

Anonymkode: 8fb11...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her får du et tilbud og du vil ikke, ikke rart du er alene TS. Du sier nei nei nei og er negativ til alt denne tråden. 

Anonymkode: 8fb11...1cc

Jeg takker ikke nei. Jeg bare ønsker ikke å ta kontakt å utlevere meg til noen som jeg skal prate med i 10 minutter. Hva gjør det med ensomheten min da mener du? Som jeg besvarte i en annen tråd også, så har jeg erfaring med dette fra tidligere, der folk sier at jeg kan ta kontakt. Når jeg tar kontakt så orker dem ikke allikevel virker det som også dabber det helt ut eller svar uteblir etter 3 setninger. Jeg er gjerne med på å møte noen for å bli kjent, men jeg orker ikke å snakke med noen i 10 minutter og aldri igjen, skjønner du? 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Har hatt hjemmekontor siden mars 2020 og blr alene... 

Anonymkode: 44497...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger du støttekontakt for å dra på kafe, i byen, i marka? Jeg bare lurer, er jo slik det virker som.

Dagens generasjon kan ikke engang bevege seg ut døra, uten å ha med seg eller møte noen. Trist.

Anonymkode: 113ee...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger du støttekontakt for å dra på kafe, i byen, i marka? Jeg bare lurer, er jo slik det virker som.

Dagens generasjon kan ikke engang bevege seg ut døra, uten å ha med seg eller møte noen. Trist.

Anonymkode: 113ee...c02

Nei, hvor får du det fra? Jeg er da utenfor døra jeg. Står på ski, går turer, trener, shopper og ja, jeg har tilogmed teltet alene. Det gjorde jeg i sommer. Men det blir tungt når man gjør absolutt alt alene. Men det vet nok du ingenting om ;) man setter faktisk ikke pris på alene tid til slutt, sånn som du gjør fordi du sjeldent er alene. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😊 Må takke for alle sånne "invites". Men jeg syns det blir litt tomt å bare prate med noen uten at man skal bli kjent.. og hva skal man snakke med en vilt fremmed om 🤷‍♀️

Anonymkode: 14127...8ca

Ergo spurte jeg deg om hobby/interesse 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Bravo skrev (8 minutter siden):

Ergo spurte jeg deg om hobby/interesse 😁

Hva mener du? 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du? 

Anonymkode: 14127...8ca

Du lurte jo på hvorfor jeg spurte hobbier til å begynne med. Har du hobbier eller potensielle interesser til felles, så blir det jo ikke "tom prat", slik du nevnte i posten din over

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Bravo skrev (1 minutt siden):

Du lurte jo på hvorfor jeg spurte hobbier til å begynne med. Har du hobbier eller potensielle interesser til felles, så blir det jo ikke "tom prat", slik du nevnte i posten din over

Tja, det er jo ganske begrenset hvor mye man kan snakke om et interessefelt også. Man kan gjøre den interessen sammen, men når de som skriver bare vil slå av en prat i 5 minutter og ikke møtes så ja... 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, det er jo ganske begrenset hvor mye man kan snakke om et interessefelt også. Man kan gjøre den interessen sammen, men når de som skriver bare vil slå av en prat i 5 minutter og ikke møtes så ja... 

Anonymkode: 14127...8ca

Legg ut en tråd på finnvenn, eller besvar en av de mange som har besvart deg. Enig med Kaiminator at du bør ta litt intiativ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid tragikomisk å høre på folk som tydeligvis ikke har kjent på ensomhet selv og skal gi råd til andre som sliter. Synes ikke det er rart om TS blir irritert når det kommer enkelte helt håpløse forslag. Jeg har selv slitt mye med ensomhet, og på vegne av alle ensomme vil jeg si: Vi er like kresne som alle andre på hvem vi vil ha inn i livene våre, og vi har stort sett god evne til å forstå hva som kan bøte på ensomheten og hva som bare er meningsløs tullekontakt. Husker en gang for 10 år siden da jeg uventet ble invitert med på en hyttetur en helg, den eneste jeg kjente perifert var hun som inviterte. Koselig det, alle var ålreite, men det var tydelig at det var et engangsopplevelse og at jeg kun var invitert av medfølelse. Jeg spurte etter noen måneder hva som var poenget med å invitere en nesten vilt fremmed med på hytta uten noen hensikt om å ha videre kontakt. Svaret var at hun tenkte det ville være trivelig for meg å ha noen flere å si hei til hvis jeg var ute og gikk i byen! Joda, det skader aldri å ha noen å si hei til i byen, men man blir ikke akkurat mindre ensom av det. 
 

Når alt dette er sagt, er jeg hjertens enig med de som skriver at åpenhet om problemer er noe man bør vente lenge med. Glade mennesker med en positiv innstilling trekker til seg folk, ingen tvil om det. Fake it until you make it. 

Anonymkode: a9d58...30a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiminator skrev (1 minutt siden):

Nå vet ikke jeg hvordan samtalene på pm fungerer for ts men de som har svart her ser jeg forsøker å hjelpe, du må ha litt insats du og ts og ikke bare "funker ikke funker ikke funker ikke". 

Men det "funker jo ikke" å snakke med en fremmed i 5 minutrer før dem sier hade fint videre. Jeg sier jo at jeg er åpen for å møte noen. Det er dere som får for dere at jeg sier at ting ikke funker, bare fordi at jeg ikke er "in" for alt! 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er alltid tragikomisk å høre på folk som tydeligvis ikke har kjent på ensomhet selv og skal gi råd til andre som sliter. Synes ikke det er rart om TS blir irritert når det kommer enkelte helt håpløse forslag. Jeg har selv slitt mye med ensomhet, og på vegne av alle ensomme vil jeg si: Vi er like kresne som alle andre på hvem vi vil ha inn i livene våre, og vi har stort sett god evne til å forstå hva som kan bøte på ensomheten og hva som bare er meningsløs tullekontakt. Husker en gang for 10 år siden da jeg uventet ble invitert med på en hyttetur en helg, den eneste jeg kjente perifert var hun som inviterte. Koselig det, alle var ålreite, men det var tydelig at det var et engangsopplevelse og at jeg kun var invitert av medfølelse. Jeg spurte etter noen måneder hva som var poenget med å invitere en nesten vilt fremmed med på hytta uten noen hensikt om å ha videre kontakt. Svaret var at hun tenkte det ville være trivelig for meg å ha noen flere å si hei til hvis jeg var ute og gikk i byen! Joda, det skader aldri å ha noen å si hei til i byen, men man blir ikke akkurat mindre ensom av det. 
 

Når alt dette er sagt, er jeg hjertens enig med de som skriver at åpenhet om problemer er noe man bør vente lenge med. Glade mennesker med en positiv innstilling trekker til seg folk, ingen tvil om det. Fake it until you make it. 

Anonymkode: a9d58...30a

Takk for forståelsen, det var utrolig lettende å lese ☺❤ det er frustrerende å lese masse harde svar fra folk som ikke aner hva ensomhet innebærer. 

Anonymkode: 14127...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiminator skrev (2 minutter siden):

De gangene jeg kun har pma med noen i 5min er fordi motparten virker totalt uinterisert. Som å snakke med en vegg, nå sier ikke jeg at det gjelder her for det vet jeg faktiskt ikke. Prøv meg da.

Men da lurer jeg på hva hensikten din er. En uke med prating da istedenfor 5 ? Også stopp, eller er hensikten din faktisk å prøve å finne et nytt bekjentskap? 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Bravo skrev (10 minutter siden):

Legg ut en tråd på finnvenn, eller besvar en av de mange som har besvart deg. Enig med Kaiminator at du bør ta litt intiativ

Jeg har faktisk skrevet 2 eller 3 tråder der før, men får bare svar av menn som er interessert i helt andre ting enn vennskap. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...