Gå til innhold

Hvordan takle ensomheten uten å bli gal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt helt alene, til alle tider. Jeg er også helt alene på jobb. Jeg klarer det snart ikke mer. Det er utrolig tungt. Har jo ingen å ringe til eller chatte med heller. Jeg vil kalle meg ekstremt ensom og jeg begynner å føle meg forferdelig rar i hodet og går rundt med en klump i magen og i hjertet hele tiden. Menneskeheten kunne likegjerne blitt utslettet, sånn at det bare var meg igjen i verden. Hadde nesten føltes bedre, for da hadde jeg hatt en unnskyldning. 

Jeg gjør alt jeg kan. Jeg tar på meg masse ekstra jobb, trener masse, pusser opp... ja you name it. Men det fyller jo ikke ensomheten. 

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: 14127...8ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trives du i jobben din? Kan det være aktuelt å søke en jobb hvor du har jevnlig kontakt med kollegaer? Langsiktig hadde det vært mye bedre med gode venner gjennom felles interesser osv, men det er jo vanskelig å møte nye mennesker nå. 

Anonymkode: 0a774...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er helt helt alene, til alle tider. Jeg er også helt alene på jobb. Jeg klarer det snart ikke mer. Det er utrolig tungt. Har jo ingen å ringe til eller chatte med heller. Jeg vil kalle meg ekstremt ensom og jeg begynner å føle meg forferdelig rar i hodet og går rundt med en klump i magen og i hjertet hele tiden. Menneskeheten kunne likegjerne blitt utslettet, sånn at det bare var meg igjen i verden. Hadde nesten føltes bedre, for da hadde jeg hatt en unnskyldning. 

Jeg gjør alt jeg kan. Jeg tar på meg masse ekstra jobb, trener masse, pusser opp... ja you name it. Men det fyller jo ikke ensomheten. 

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: 14127...8ca

Hva er hobbiene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det også sånn. Jeg er ikke i jobb så jeg går hjemme alene dag ut og dag inn. Ensomheten er i ferd med å knekke meg totalt.

Anonymkode: 12c1b...ac5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny Bravo skrev (16 minutter siden):

Hva er hobbiene dine?

Jeg har ingen hobbyer. Det er ikke noen hobby ting som interesserer meg overhode. Jeg trener, men det er ingen hobby. En hobby kan uansett ikke knekke ensomheten. Skjønner ikke hvorfor dette spørsmålet alltid kommer opp i sånne tråder som dette. 

Anonymkode: 14127...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du må gjerne sende meg ei melding, hvis du vil chatte med noen ❤

Har du noen hobbyer som innebærer å treffe andre folk, foruten trening? Har du barn? Prøve å bli kjent med foreldrene? Eller hvis du har hund, eller kan låne en: dra på hundetreff ❤ Selvfølgelig blir jo alt mye mer komplisert nå når det er Corona da.. :(

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Trives du i jobben din? Kan det være aktuelt å søke en jobb hvor du har jevnlig kontakt med kollegaer? Langsiktig hadde det vært mye bedre med gode venner gjennom felles interesser osv, men det er jo vanskelig å møte nye mennesker nå. 

Anonymkode: 0a774...fc1

Ja, jeg trives i jobben. Jeg valgte å begynne å jobbe natt fordi jeg får kjempe angst av å omgåes så mye folk og prestere og sånt. Ender bare med at jeg går hjem og grubler på om jeg har sagt og gjort noe feil også klikker det for meg. Men hadde jo uansett vært like ensomt å kun omgåes kollegaer, som får betalt for jobbe sammen med meg. Det er ikke noe ekte ved det akkurat. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (2 minutter siden):

Hei :)

Du må gjerne sende meg ei melding, hvis du vil chatte med noen ❤

Har du noen hobbyer som innebærer å treffe andre folk, foruten trening? Har du barn? Prøve å bli kjent med foreldrene? Eller hvis du har hund, eller kan låne en: dra på hundetreff ❤ Selvfølgelig blir jo alt mye mer komplisert nå når det er Corona da.. :(

 

Takk❤ 

Jeg har ikke barn og ikke hund. Jeg har heller ikke ork til å ta vare på en hund.. alt for mye ansvar. den ville ikke fått det noe godt hos meg også har jeg katter. Jeg kan vel ikke ta med en lånt hund på hundetreff heller.. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg har det også sånn. Jeg er ikke i jobb så jeg går hjemme alene dag ut og dag inn. Ensomheten er i ferd med å knekke meg totalt.

Anonymkode: 12c1b...ac5

Hvor ca i landet bor du? 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg kjæreste som er fra ikke-vestlig, de vil ta vare på deg som du var en prinsesse. 

Snakker av erfaring.

Anonymkode: 83fa3...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk❤ 

Jeg har ikke barn og ikke hund. Jeg har heller ikke ork til å ta vare på en hund.. alt for mye ansvar. den ville ikke fått det noe godt hos meg også har jeg katter. Jeg kan vel ikke ta med en lånt hund på hundetreff heller.. 

Anonymkode: 14127...8ca

Tenkte ikke arrangerte hundetreff, men typ i parken osv og treffe andre med hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få deg kjæreste som er fra ikke-vestlig, de vil ta vare på deg som du var en prinsesse. 

Snakker av erfaring.

Anonymkode: 83fa3...6b0

Lol. 

Anonymkode: 14127...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (4 minutter siden):

Tenkte ikke arrangerte hundetreff, men typ i parken osv og treffe andre med hund :)

Ja.. men det blir vel ikke mye til kontakt med folk nå uansett. Stå to meter unna å skrike. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er meg! Jobber også natt mye pga de samme plagene du har. Jeg har mye angst. Vil bare si at du er ikke alene, vet ikke om det er noen trøst men 🙂

Jeg har samboer da, men det forholdet har vært vanskelig og tok nettopp slutt. 

Trivdes veldig godt i forrige jobb, så det har faktisk litt å si merker jeg. Selv om det er betalt som du sier, så er det stor forskjell å møte kollegaer man har en god tone med kontra dårlig. 

Tror mange nevner hobby fordi det kan oppleves utrolig meningsfullt og man kan treffe flere likesinnede så det blir sosialt også. 

Har ingen gode tips, men jeg forstår deg. Godt du trener, det gjør jeg å. Det hjelper 🙂

Anonymkode: c9d2c...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er meg! Jobber også natt mye pga de samme plagene du har. Jeg har mye angst. Vil bare si at du er ikke alene, vet ikke om det er noen trøst men 🙂

Jeg har samboer da, men det forholdet har vært vanskelig og tok nettopp slutt. 

Trivdes veldig godt i forrige jobb, så det har faktisk litt å si merker jeg. Selv om det er betalt som du sier, så er det stor forskjell å møte kollegaer man har en god tone med kontra dårlig. 

Tror mange nevner hobby fordi det kan oppleves utrolig meningsfullt og man kan treffe flere likesinnede så det blir sosialt også. 

Har ingen gode tips, men jeg forstår deg. Godt du trener, det gjør jeg å. Det hjelper 🙂

Anonymkode: c9d2c...ee7

Takk for svar:) 

Ja, trening er et must. Uten det så vet jeg ikke. Heldigvis bor jeg er sted sentrene har vært åpene nesten hele tiden. 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ingen hobbyer. Det er ikke noen hobby ting som interesserer meg overhode. Jeg trener, men det er ingen hobby. En hobby kan uansett ikke knekke ensomheten. Skjønner ikke hvorfor dette spørsmålet alltid kommer opp i sånne tråder som dette. 

Anonymkode: 14127...8ca

Fordi en del hobbyer innebærer at man drar til et felles treffsted, møter andre likesinnede mennesker med samme hobby som en selv. Der omgås man, kommer i prat, får venner, alle liker det samme som deg når det kommer til hobby.

Mannen til en venninne av meg tok opp bueskyting (av alle ting) som hobby, og kjøpte seg en skikkelig bue og begynte å gå på trening blant folk som var opptatt av det samme. 

Ene broren min har en god utdannelse og veldig godt betalt jobb innen rettsvesenet, men han er veldig interessert i dinosaurer, av alle ting, faktisk. Han bestemte seg derfor for å ta det opp som et fag på universitetet, og begynte i en klasse der for å studere det nærmere, kun fordi han var interessert. Han traff da masse folk som var interessert i det samme som han, og det var alltid mye å snakke om med de andre i klassen. Han har selvfølgelig ikke tenkt å bruke kunnskapen fra dette kurset til noe, bare ville lære mer om en interesse han har.

En venninne av meg drar stadig på helge-treff rundt omkring med hobbyen hun har, som er kort-laging (scrapbooking). Hun møter haugevis av andre som er like interesserte, og har fått flere kjempegode venninner gjennom disse treffene.

Nevner det bare som tilfeldige ting folk kan gå på kurs for å lære mer om og treffe andre likesinnede. I disse koronatider er det imidlertid visse begrensninger, tenker jeg. Men ellers, i normale tider...

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (26 minutter siden):

Fordi en del hobbyer innebærer at man drar til et felles treffsted, møter andre likesinnede mennesker med samme hobby som en selv. Der omgås man, kommer i prat, får venner, alle liker det samme som deg når det kommer til hobby.

Mannen til en venninne av meg tok opp bueskyting (av alle ting) som hobby, og kjøpte seg en skikkelig bue og begynte å gå på trening blant folk som var opptatt av det samme. 

Ene broren min har en god utdannelse og veldig godt betalt jobb innen rettsvesenet, men han er veldig interessert i dinosaurer, av alle ting, faktisk. Han bestemte seg derfor for å ta det opp som et fag på universitetet, og begynte i en klasse der for å studere det nærmere, kun fordi han var interessert. Han traff da masse folk som var interessert i det samme som han, og det var alltid mye å snakke om med de andre i klassen. Han har selvfølgelig ikke tenkt å bruke kunnskapen fra dette kurset til noe, bare ville lære mer om en interesse han har.

En venninne av meg drar stadig på helge-treff rundt omkring med hobbyen hun har, som er kort-laging (scrapbooking). Hun møter haugevis av andre som er like interesserte, og har fått flere kjempegode venninner gjennom disse treffene.

Nevner det bare som tilfeldige ting folk kan gå på kurs for å lære mer om og treffe andre likesinnede. I disse koronatider er det imidlertid visse begrensninger, tenker jeg. Men ellers, i normale tider...

Ja.. hadde jeg nå bare vært interessert i noe så.. jeg blir også veldig fort lei av ting 

Anonymkode: 14127...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn. Er ikke helt venneløs, men blir snart helt gal av ensomhet. Jeg har blitt så usynlig. Jeg får ikke jobb. Jeg mistet nesten alt og alle for to år siden. Koronaen gjorde alt mye verre. Det er beintøft nå om dagen. 

Anonymkode: 3c7da...480

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.. hadde jeg nå bare vært interessert i noe så.. jeg blir også veldig fort lei av ting 

Anonymkode: 14127...8ca

Hvordan tror du det blir å holde på et vennskap da, med slike holdninger? Du er ikke interessert i "noe". Hva skal du prate med venner om da? Du blir veldig fort "lei av ting". Blir du fort lei av ting, blir du kanskje fort lei av folk også? Så dette var jo ikke så lovende.

Litt mere optimistisk syn på verden, finne noe som faktisk interesserer deg (det er en verden av muligheter der ute...) ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

Hvordan tror du det blir å holde på et vennskap da, med slike holdninger? Du er ikke interessert i "noe". Hva skal du prate med venner om da? Du blir veldig fort "lei av ting". Blir du fort lei av ting, blir du kanskje fort lei av folk også? Så dette var jo ikke så lovende.

Litt mere optimistisk syn på verden, finne noe som faktisk interesserer deg (det er en verden av muligheter der ute...) ?

Jeg har hatt venner helt fra barndommen og frem til nå. Mange av de samme vennene, så jeg har 0 problem med å holde på venner. Jeg er interessert i å dra på turer med venner, drikke, skravle om helt vanlige ting, spise og helt vanlige ting det ikke akkurat finnes kurs for. Jeg blir ikke fort lei av folk. Jeg blir lei av aktiviteter, som å f.eks som du nevner å lage kort, skyte, pusle... osv. Jeg liker bare å gjør vanlige ting. Se på serier, spise, feste, trene, dra på turer, med venner. 

Det oppstod en ting som har gjort at jeg har mistet flere venner det siste året. Jeg har noen igjen, men de bor langt unna. Det er heller ingenting å snakke om for tiden og folk har trukket seg helt tilbake. 

Jeg har ikke alltid vært venneløs. Faktisk aldri vært det, før nå siste året. 

Anonymkode: 14127...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...