AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #41 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det slått deg at uføre med høyest trygd (som likevel er lav) kan ha tjent mange penger i mange år og dermed bidratt rikelig til felleskapet? Sannsynligvis mer enn lavtlønnede som deg noengang vil gjøre? Anonymkode: 057f5...287 Perspektivmeldingen som kom nå, viser at kvinner koster samfunnet 15,9 millioner pr stk. Det er 300000 i trygd i 51 år, det. Anonymkode: 36cf5...96d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #42 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Perspektivmeldingen som kom nå, viser at kvinner koster samfunnet 15,9 millioner pr stk. Det er 300000 i trygd i 51 år, det. Anonymkode: 36cf5...96d Hva har det med svaret mitt å gjøre? Anonymkode: 057f5...287 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #43 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du har noe uføre ikke har: MULIGHET TIL Å ØKE INNTEKTEN! Ta deg noe utdanning så Vipps, har du mye høyere lønning! Jeg har sikkert mer enn deg i inntekt som ufør, men har mye utdannelse og mange år i arbeidslivet bak meg. Min situasjon er langt fra attraktiv! Jeg ØNSKER IKKE å være låst til hjemme 24/7! Om du er så uheldig og faktisk bli syk og dermed ufør, vil du ha enda lavere inntekt enn i dag siden uførepensjonen avhenger av inntekten årene før en blir syk. Så vær forsiktig med hva du ønsker deg, du kan få det! Anonymkode: 6fd36...a02 Jeg er ikke enig med deg i flere av punktene. Ikke alle kan ta utdanning. Det er ikke reelttst alle har mulighet til å øke inntekten sin. Det er ingen som påstår at du har en attraktiv livsstil som ufør . Tråden handler om at ts syns det er urettferdig at h*n ikke skal ha krav på samme inntekt som deg, eller samme uføretrygd som deg, fordi h*n er lavtlønnet. Da ligger jo problemet også i høye lønninger. Det gir ikke mening. Anonymkode: 9f22d...02b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #44 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det med svaret mitt å gjøre? Anonymkode: 057f5...287 Det kan ha med bidraget du hevdet at folk har til fellesskapet å gjøre. Ellers får du bare se på det som en liten sammenligning av kostnader samfunnet har. Anonymkode: 36cf5...96d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #45 Skrevet 24. februar 2021 *Det er ikke reelt alle har mulighet til å øke inntekten sin. Anonymkode: 9f22d...02b 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #46 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er patetisk. Ta deg sammen, få en bedre utdannelse og høyere betalt jobb. Ikke skyld på andre for at du ikke gjør noe med livet ditt. Anonymkode: b4c8a...548 Er ikke ts. Men alle må ikke tro at absolutt alle kan ta utdanning i voksen alder. Heller ikke i yngre alder er det alle som klarer å gjennomføre høyere utdanning. Vi er forskjellige i personlighet, intellekt, motivasjon osv. Ikke alle er skoleflinke eller liker skolen, noen strever med konsentrasjon og hukommelse, psyksisk sykdom, traumer etc. Og på toppen av det er Norge et bitte lite land, med meget lite jobber å få. Det blir bare for naivt å slenge ut slike kommentarer, rett og slett. Anonymkode: f5c5b...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #47 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hater jobben og tjener ikke mye mer enn uføre. Selv om noen uføre er syke tror jeg mange ikke er så syke og kunne iallfall jobbet deltid. Men her sitter jeg med min fulltidsjobb og må likevel spare for å få endene til og møtes, mens uføre bare kan ligge på sofaen hele dagen. Ja, jeg irriterer meg faktisk at det ikke er større forskjell på oss hverdagslitere og uføre. Greit at de uføre får litt penger, men sammlignet med oss som drar lasset synes jeg de uføre får mye forhold til oss som jobber ræva av oss og tjener dårlig. er ikke misunnelig på de som har kreft eller alzheimer eller noe sånt, men f.eks de som har litt vond rygg og anbefales ikke å jobbe av lege og at de da får trygd i stedet for å f.eks jobbe deltid. Det er for liten lønnsforskjell mellom uføre og lavtlønnet jobb. Tror også dette er grunnnen for at det kan være attraktivt for mange å bli ufør. gjelder jo seff ikke alle, men jeg tror det kan være mange. Anonymkode: 7c15a...ec8 Kan ikke noe for det , men av og til unner man folk kreft... Anonymkode: 14d8d...181
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #48 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke enig med deg i flere av punktene. Ikke alle kan ta utdanning. Det er ikke reelttst alle har mulighet til å øke inntekten sin. Det er ingen som påstår at du har en attraktiv livsstil som ufør . Tråden handler om at ts syns det er urettferdig at h*n ikke skal ha krav på samme inntekt som deg, eller samme uføretrygd som deg, fordi h*n er lavtlønnet. Da ligger jo problemet også i høye lønninger. Det gir ikke mening. Anonymkode: 9f22d...02b Hvorfor kan ikke alle ta utdanning? Så lenge de ikke er komplett idioter så kan alle i Norge det. Anonymkode: 057f5...287 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #49 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): *Det er ikke reelt alle har mulighet til å øke inntekten sin. Anonymkode: 9f22d...02b Dette er et ubestridt faktum. Dessverre ser det ut til at svært mange ikke er klar over dette, og bruker det omvendte i sin argumentasjon. Den blir da selvsagt ikke bedre av den grunn. Anonymkode: 36cf5...96d 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #50 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Perspektivmeldingen som kom nå, viser at kvinner koster samfunnet 15,9 millioner pr stk. Det er 300000 i trygd i 51 år, det. Anonymkode: 36cf5...96d Hva så? Kvinner har fødselspermisjon om de får barn, og de er i risiko for å utvikle flere sykdommer enn menn. Spesielt kroniske sykdommer som koster penger å behandle, eller tar tid å utrede. Det er selvfølgelig ikke så enkelt regnestykke som det du foreslår, at kvinner er uføre i 51 år. Da har de først hatt en 3-5 års utdanning og jobbet godt i 5 år (ja, minst) for å få 300.000 i uføre i året. De må ha tjent nesten eller over 500.000 over i de årene. Så du må nok se på flere grunner enn bare å regne år. Anonymkode: 6bf67...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #51 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva så? Kvinner har fødselspermisjon om de får barn, og de er i risiko for å utvikle flere sykdommer enn menn. Spesielt kroniske sykdommer som koster penger å behandle, eller tar tid å utrede. Det er selvfølgelig ikke så enkelt regnestykke som det du foreslår, at kvinner er uføre i 51 år. Da har de først hatt en 3-5 års utdanning og jobbet godt i 5 år (ja, minst) for å få 300.000 i uføre i året. De må ha tjent nesten eller over 500.000 over i de årene. Så du må nok se på flere grunner enn bare å regne år. Anonymkode: 6bf67...9ae Det er ikke noe "hva så". Bare det at det hver kvinne i snitt koster Norge, holder en ufør med 300000 i trygd i 53 år. (ikke 51, som jeg feilaktig skrev først). Man kunne da regne på hva denne uføre kontra en frisk kvinne kostet samfunnet totalt. En trenger selvsagt ikke dine nevnte utdannelser eller "jobbet godt" i 5 år for å få en god trygd. Anonymkode: 36cf5...96d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #52 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe "hva så". Bare det at det hver kvinne i snitt koster Norge, holder en ufør med 300000 i trygd i 53 år. (ikke 51, som jeg feilaktig skrev først). Man kunne da regne på hva denne uføre kontra en frisk kvinne kostet samfunnet totalt. En trenger selvsagt ikke dine nevnte utdannelser eller "jobbet godt" i 5 år for å få en god trygd. Anonymkode: 36cf5...96d Hva koster en mann da? Anonymkode: 057f5...287
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #53 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke alle ta utdanning? Så lenge de ikke er komplett idioter så kan alle i Norge det. Anonymkode: 057f5...287 Pga livssituasjon og økonomisk utgangspunkt. Pga vansker som ikke nødvendigvis er synonymt med sykdom som gir rett på bistand. Det er mange gråsoner og normaler. Alle i Norge kan ikke det. Jeg vil anbefale deg å goggle litt, så finner du den samme informasjonen vi andre sitter på. Men det krever at du har et åpen for det da Anonymkode: 9f22d...02b 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #54 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe "hva så". Bare det at det hver kvinne i snitt koster Norge, holder en ufør med 300000 i trygd i 53 år. (ikke 51, som jeg feilaktig skrev først). Man kunne da regne på hva denne uføre kontra en frisk kvinne kostet samfunnet totalt. En trenger selvsagt ikke dine nevnte utdannelser eller "jobbet godt" i 5 år for å få en god trygd. Anonymkode: 36cf5...96d Hvordan vil du ellers få en god trygd? Vet du hva grunnlaget for å beregne trygd er, egentlig? Anonymkode: 6bf67...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #55 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva koster en mann da? Anonymkode: 057f5...287 Ca 3.1 millioner i løpet av et liv. Anonymkode: 36cf5...96d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #56 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vil du ellers få en god trygd? Vet du hva grunnlaget for å beregne trygd er, egentlig? Anonymkode: 6bf67...9ae Jada, jeg er ufør selv. 100%. Har ingen utdannelse. Anonymkode: 36cf5...96d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #57 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det gjør de fleste nå i coronatideb. Forskjellen er at noen får betalt Anonymkode: 74271...2b9 Du sikter kanskje til Corona tider og miste jobb/ bli permitert? Men jeg antar at disse får arbeidsledighetstrygd, og det ser ut som feriepenger også i år.. Anonymkode: f5c5b...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #58 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er et ubestridt faktum. Dessverre ser det ut til at svært mange ikke er klar over dette, og bruker det omvendte i sin argumentasjon. Den blir da selvsagt ikke bedre av den grunn. Anonymkode: 36cf5...96d Jeg ser jeg formulerte meg skikkelig dårlig. Jeg mener at ikke alle får mulighet til å opparbeide seg bedre inntekt. Håper det er dette du mener er et ubestridt faktum 🙂 isåfall er jeg enig med deg Anonymkode: 9f22d...02b
Ctrl Skrevet 24. februar 2021 #59 Skrevet 24. februar 2021 Saph skrev (13 minutter siden): Hvis du skal bruke energi på å være misunnelig, hvorfor er du ikke misunnelig på folk som er så rike at de ikke trenger å jobbe, fremfor syke som ikke klarer å jobbe? Ja, dette er jo helt pussig. Lavtlønte er misunnelige på den folkegruppen i samfunnet som mottar minst i inntekt og som har det verst i samfunnet. Istedenfor faktisk å være misunnelig på dem som tjener mye på veldig lite arbeid, eventuelt arver rikdom eller vinner store premier i Lotto. Det er jo her denne lykken dem søker etter ligger, ikke hos dem som er syk, svak, som har dårlig inntekt og som konstant må bevise for samfunnet at dem "fortjener" sin trygd. TS, skift fokus. Se oppover på rangstigen heller, hvis du først velger å være misunnelig på noe. For øvrig har det nettopp vært flere tråder på KG om akkurat det samme. Det er aldri for sent å gjøre noe med problemet/sjalusien. Ta tak i livet. 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #60 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser jeg formulerte meg skikkelig dårlig. Jeg mener at ikke alle får mulighet til å opparbeide seg bedre inntekt. Håper det er dette du mener er et ubestridt faktum 🙂 isåfall er jeg enig med deg Anonymkode: 9f22d...02b Jepp, vi er enige. Syns du formulerte deg helt fint. Anonymkode: 36cf5...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå