Gå til innhold

Jeg er lavtlønnet og misunnelig på uføre. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater jobben og tjener ikke mye mer enn uføre. Selv om noen uføre er syke tror jeg mange ikke er så syke og kunne iallfall jobbet deltid. Men her sitter jeg med min fulltidsjobb og må likevel spare for å få endene til og møtes, mens uføre bare kan ligge på sofaen hele dagen. Ja, jeg irriterer meg faktisk at det ikke er større forskjell på oss hverdagslitere og uføre. Greit at de uføre får litt penger, men sammlignet med oss som drar lasset synes jeg de uføre får mye forhold til oss som jobber ræva av oss og tjener dårlig.

er ikke misunnelig på de som har kreft eller alzheimer eller noe sånt, men f.eks de som har litt vond rygg og anbefales ikke å jobbe av lege og at de da får trygd i stedet for å f.eks jobbe deltid.

Det er for liten lønnsforskjell mellom uføre og lavtlønnet jobb. :( Tror også dette er grunnnen for at det kan være attraktivt for mange å bli ufør. gjelder jo seff ikke alle, men jeg tror det kan være mange.

Anonymkode: 7c15a...ec8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt ts, hadde vært bitter selv. Heldigvis tjener jeg minst 3 ganger så mye som en minsteufør så da lønner det seg å jobbe.

Anonymkode: 9d4a3...b65

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med du. En skal selvfølgelig ikke frata uføre muligheten til å overleve. Men de kunne definitivt kuttet litt på den største trygdedelen, og hjulpet lavtlønnede yrker /arbeidsledighet mer. 

Anonymkode: 9f22d...02b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er ufør som sitter hjemme og koser seg, ts. I tillegg til sosialt stigma har man vondter eller vansker både her og der. Og man sitter ofte alene - i ensomhet. 

Anonymkode: 83ca8...b9f

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men dette går jo ikke an.

Hva skal jeg si da? Jeg er ufør, skulle hatt ung ufør men det svindla nav fra meg ved å unngå å opplyse om mine rettigheter. Har en diagnose jeg har hatt siden jeg var baby. Det er mange rettigheter jeg har, men som jeg ikke har orket å kjempe for da jeg ble enda sykere av å gå i nav mølla.

Og når noen uføre har hatt forsikringer og får DEN utbetalingen i tillegg til en kjempehøy utbetaling.. Hva skal jeg si? På den ene siden har de rett på alt fordi de har vært smarte og forsikret seg og også har klart å skaffe seg godt betalte jobber før de ble syke. På den andre siden er det litt sånn hvorfor klarte ikke jeg og det?

Men så husker jeg på at jeg har det noenlunde ok nå. Klarer meg selv så langt det går, planlegger utgiftene, lytter til kroppen.

Så når du sier du er sjalu på uføre pga lønna, hva mener du egentlig? Hvem er du egentlig sjalu på? Hvor høy er lønna di?

Har du rett på å være sjalu? Er det noe poeng i å bruke energi på å være sjalu?

Du kan altids velge et annet yrke. Du er frisk og rask. Hva hindrer deg?

Anonymkode: 66e35...f57

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hater jobben og tjener ikke mye mer enn uføre. Selv om noen uføre er syke tror jeg mange ikke er så syke og kunne iallfall jobbet deltid. Men her sitter jeg med min fulltidsjobb og må likevel spare for å få endene til og møtes, mens uføre bare kan ligge på sofaen hele dagen. Ja, jeg irriterer meg faktisk at det ikke er større forskjell på oss hverdagslitere og uføre. Greit at de uføre får litt penger, men sammlignet med oss som drar lasset synes jeg de uføre får mye forhold til oss som jobber ræva av oss og tjener dårlig.

er ikke misunnelig på de som har kreft eller alzheimer eller noe sånt, men f.eks de som har litt vond rygg og anbefales ikke å jobbe av lege og at de da får trygd i stedet for å f.eks jobbe deltid.

Det er for liten lønnsforskjell mellom uføre og lavtlønnet jobb. :( Tror også dette er grunnnen for at det kan være attraktivt for mange å bli ufør. gjelder jo seff ikke alle, men jeg tror det kan være mange.

Anonymkode: 7c15a...ec8

Hva baserer du slike antagelser på? 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem kan man skylde på i samfunnet for sin ulykke. Topp ti etter å ha vanket på kg: 


- Innvandrere

- Muslimer

- uføre

- bloggere

- alenemødre 

Anonymkode: 858a0...938

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du misliker jobben og lønna de å er sånn passe oppegående i hodet så foreslår jeg at du finner deg en jobb du liker som du også tjener bedre på. Her til lands kan man utdanne seg så mye man orker så hva har du egentlig å skylde på? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

:svett:

Kjenner at jeg ikke orker flere uføretråder nå. 

Hva er det med dette forumet? Eller dette landet? 

Anonymkode: 6420f...c39

Da er det veldig rart at du klikker deg inn på dem for å lese, når det er hundrevis av andre tråder her.

Men godt det ikke er du som bestemmer hva folk skal skrive om på et åpent forum.

Anonymkode: 36cf5...96d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ingen som er ufør som sitter hjemme og koser seg, ts. I tillegg til sosialt stigma har man vondter eller vansker både her og der. Og man sitter ofte alene - i ensomhet. 

Anonymkode: 83ca8...b9f

Ikke reelle uføre, nei. Det måtte i så fall være om de har frisknet til etter at de fikk uføretrygden.

Anonymkode: 36cf5...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En periode hadde jeg to lavtlønnede deltidsjobber for å overleve. Da må jeg innrømme at jeg kjente på misunnelse, jeg også. Når uføre med restarbeidsevne kunne ta pause fra jobb når de var slitne, slappe av og fortsatt få penger utbetalt. Mens jeg måtte kjøre på, og helst hele tiden jobbe mer, fordi det knapt gikk rundt med det lille jeg fikk. Uansett hvor sliten jeg var. 

Akkurat der og da så føltes det ikke rettferdig.

Anonymkode: a3b18...4e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir ikke uføretrygdet på grunn av litt vondt i ryggen. Tvert imot, man blir oppfordret til å være i aktivitet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iferd med å gi opp kvinneguiden forum for godt.

Hvorfor

Jeg er skitlei alle disse menneskene som er avensjuke på folk pga uføretrygd, hytte,  mm. 

Nok av denne skiten nu. Skjerp dere, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chiubi said:

Man blir ikke uføretrygdet på grunn av litt vondt i ryggen. Tvert imot, man blir oppfordret til å være i aktivitet. 

Jo man kan bli uføretrygdet av dette. Onkelen min ble det da han var 55 år. Ble oppfordret til aktivitet ja, så han går mye turer med hunden og står på ski om vinteren etc, men har altså ikke jobbet en eneste dag etter at han ble 55 år. 

Anonymkode: d7ae7...738

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chiubi skrev (3 minutter siden):

Man blir ikke uføretrygdet på grunn av litt vondt i ryggen. Tvert imot, man blir oppfordret til å være i aktivitet. 

Ryggsmerter er den fremste årsaken til uføretrygd.

Anonymkode: 36cf5...96d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (1 minutt siden):

Jeg er iferd med å gi opp kvinneguiden forum for godt.

Hvorfor

Jeg er skitlei alle disse menneskene som er avensjuke på folk pga uføretrygd, hytte,  mm. 

Nok av denne skiten nu. Skjerp dere, folkens!

Hvorfor da ikke bare la være å gå inn i trådene? Jeg er f.eks aldri inne i en telletråd, fordi jeg liker dem ikke. Da trenger jeg heller ikke inn i dem for å fortelle andre at jeg ikke liker tråden heller.

Anonymkode: 36cf5...96d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noe uføre ikke har: MULIGHET TIL Å ØKE INNTEKTEN! 
 

Ta deg noe utdanning så Vipps, har du mye høyere lønning! 
 

Jeg har sikkert mer enn deg i inntekt som ufør, men har mye utdannelse og mange år i arbeidslivet bak meg. Min situasjon er langt fra attraktiv! Jeg ØNSKER IKKE å være låst til hjemme 24/7! 
 

Om du er så uheldig og faktisk bli syk og dermed ufør, vil du ha enda lavere inntekt enn i dag siden uførepensjonen avhenger av inntekten årene før en blir syk. Så vær forsiktig med hva du ønsker deg, du kan få det! 

Anonymkode: 6fd36...a02

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor da ikke bare la være å gå inn i trådene? Jeg er f.eks aldri inne i en telletråd, fordi jeg liker dem ikke. Da trenger jeg heller ikke inn i dem for å fortelle andre at jeg ikke liker tråden heller.

Anonymkode: 36cf5...96d

Je, je.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...