Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i en bilulykke for mange år siden, og øyelokket på den «skadde» siden har begynt å henge mer enn det andre ettersom årene har gått. Det plager ikke synet enda, så får det vel ikke dekt. Men det jeg lurer på; jeg synes alt som har med øyet er ubehagelig. Må de holde opp øyelokket eller noe sånn? Tenker på sånn som ved f.eks laseroperasjon. Eller er det bare selve huden over øyelokket de konsentrerer seg om?

Anonymkode: a9562...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg opererte begge øyelokkene i 2018. Pga alder hadde da øyelokkene begynt å henge litt, men det var mer på høyre side. Ujevnt attpåtil, altså. Dette tok de hensyn til under operasjonen. Kirurgen tegnet opp riktig før operasjonen, så de visste hvor de skulle kutte osv.

Jeg ble lagt i narkose, og sov meg gjennom hele operasjonen. Deilig søvn! Ingen bivirkninger. Jeg fikk heller ingen blødninger under huden i etterkant, som noen sier de kan få (ser ut som man har fått "blåveis" sies det) Men jeg fikk altså ikke noe sånt.

Det er bare huden over øyelokket som røres, ja.

Endret av Million
Skrevet

De rører bare huden over øyelokket, mens du ligger med øyelokkene igjen. De rører ikke øyet ditt 😊 øyelokkene dine er som oftest tapet igjen med kirurgisk tape når de holder på. 

Jeg opererte mine øyelokk for et halvt år siden pga skade og det ene øyelokket hang mer enn det andre. Nå er de symmetriske og fine 😊 Anbefales! Var heller ikke noe vondt etter operasjonen, ble bare hoven, men det gikk ned det også. Nå kan man ikke en gang se at jeg har operert, selv om jeg går uten sminke 😊

Anonymkode: a14c1...d0d

• Liker 1
Skrevet

Her er et bilde hvor kirurgen tegnet på meg før operasjon, og et bilde 1 t etter oppvåkning etter operasjonen 😊

796E6A40-F0A3-4FA5-BFF0-13845083FA7E.jpeg

49CF9CCB-ACF2-42EE-91D6-90146DBC12AD.jpeg

• Liker 4
Skrevet

Er det vanlig å bli lagt i narkose under et slikt inngrep nå? 4 år siden jeg opererte øyelokkene. Var ikke snakk om narkose da😃 

Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig å bli lagt i narkose under et slikt inngrep nå? 4 år siden jeg opererte øyelokkene. Var ikke snakk om narkose da😃 

Det et mest vanlig med narkose nå, men det finnes fortsatt noen få som ikke gjør det 😜

Skrevet

Jeg skal operere både øvre og nedre øyelokk om noen uker. Jeg får narkose. Og tror man går det uansett om man skal operere bare nedre, eller bare øvre, også. I hvert fall der jeg skal gjøre det. 

Anonymkode: c28b8...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det et mest vanlig med narkose nå, men det finnes fortsatt noen få som ikke gjør det 😜

Okay, det visste jeg ikke. Jeg måtte lide for skjønnheten 😂 Kjente det GODT da jeg ble sydd, for å si det sånn😂

Skrevet

Takk for svar. :) Har dere alle betalt det selv? Sånn ca hvor mye kostet det?

Skrevet
Hannah80 skrev (12 minutter siden):

Okay, det visste jeg ikke. Jeg måtte lide for skjønnheten 😂 Kjente det GODT da jeg ble sydd, for å si det sånn😂

Uff 😩❤️❤️

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg betalte 15 000 kr for et halvt år siden på akademi klinikken i Oslo, men det er dyrere nå pga ny regel

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg betalte 15 000, tror jeg det var, for 3 år siden på en privatklinikk i Oslo. 

Skrevet

Jeg gjorde dette rett før jul. Ingen av de jeg var i kontakt med snakket om å gjøre inngrepet i narkose. 
Jeg fikk godt med lokalbedøvelse og var våken hele tiden. Eneste ubehagelige var lukta (de brukte laser). Kjente ikke noe til noe, heller ikke når de sydde sammen. 

Var litt vondt når bedøvelsen gikk ut, ellers ingen problemer. Kjølte ned veldig mye den første uken, tror det sparte meg for mye hevelse og blødninger. 
Nå 2 mnd etterpå er jeg superfornøyd, savner fortsatt all følelse i øyelokket  litt rar følelse  når man sminker seg... skal visst komme tilbake over tid, men om ikke så skal jeg leve fint med det og!!

jeg betalte 14000, nå er ert vel ca 25% dyrere

Anonymkode: 111e5...f54

Skrevet
Hannah80 skrev (15 timer siden):

Ja jeg også! Gjorde dette for en 5-6 år siden og det var helt grusomt. Det ble ikke helt bra så jeg ser nå at jeg må gjøre det en gang til, muligens i kombinasjon med øyenbryn. Neste gang er det helt uaktuelt med lokal bedøvelse, jeg skal i narkose!

Anonymkode: c5d20...75d

Skrevet
Million skrev (15 timer siden):

Jeg ble lagt i narkose, og sov meg gjennom hele operasjonen. Deilig søvn! Ingen bivirkninger. Jeg fikk heller ingen blødninger under huden i etterkant, som noen sier de kan få (ser ut som man har fått "blåveis" sies det) Men jeg fikk altså ikke noe sånt.

Samme her! Kjempefornøyd i ettertid. 

Anonymkode: 64346...f2f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja jeg også! Gjorde dette for en 5-6 år siden og det var helt grusomt. Det ble ikke helt bra så jeg ser nå at jeg må gjøre det en gang til, muligens i kombinasjon med øyenbryn. Neste gang er det helt uaktuelt med lokal bedøvelse, jeg skal i narkose!

Anonymkode: c5d20...75d

Jeg var i kontakt med to klinikker for å sjekke pris i forkant av min øyelokkoperasjon. En liten klinikk som var helt ukjent for meg, drevet av en kvinne, ga ikke narkose, kun lokalbedøvelse. Antageligvis fordi da kan den som opererer, gjøre det alene, og det blir billigere (mer inntjening) for legen. Straks de gir narkose, må en anestesisykepleier eller lege være tilstede og overvåke narkosen. Dobbelt så dyrt, altså. Jeg hadde ingen planer om å være våken mens noen skjærer i meg, så jeg droppet den legen.

Jeg endte med å bruke Aleris-klinikken (Colosseum) på Majorstuen. Veldig fornøyd. Hyggelig kirurg. Og narkose under inngrepet.

Endret av Million
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg var i kontakt med to klinikker for å sjekke pris i forkant av min øyelokkoperasjon. En liten klinikk som var helt ukjent for meg, drevet av en kvinne, ga ikke narkose, kun lokalbedøvelse. Antageligvis fordi da kan den som opererer, gjøre det alene, og det blir billigere (mer inntjening) for legen. Straks de gir narkose, må en anestesisykepleier eller lege være tilstede og overvåke narkosen. Dobbelt så dyrt, altså. Jeg hadde ingen planer om å være våken mens noen skjærer i meg, så jeg droppet den legen.

Jeg endte med å bruke Aleris-klinikken (Colosseum) på Majorstuen. Veldig fornøyd. Hyggelig kirurg. Og narkose under inngrepet.

Jeg tror nok neste gang blir øyebrynsløft og ikke øyelokk... jeg fikk beskjed sist at jeg har tunge bryn og at det muligens måtte til om det ikke ble 100% den gangen. Jeg har i ettertid brukt Botox og plasmapen. Men jeg ser jo nå at det ikke er tilstrekkelig og på langt nært varig selvfølgelig. Må vel hive meg utpå hakket mer omfattende kirurgi ser det ut som. 
sist var jeg hos Clinick Strømstad i Moss men tror jeg vil prøve noen andre nå, som feks aleris eller Volvat. Kanskje akademiklinikken også 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...