Gå til innhold

Prøver på et lite mirakel❤️


Gjest Unicorn27

Anbefalte innlegg

Gjest Unicorn27

Jeg aner ikke hvor jeg er i dpo land nå. Og jeg aner ikke når jeg hadde eggløsning eller om jeg har hatt det denne mnd 🤦‍♀️🤷‍♀️

Men det som bekymrer meg veldig er at jeg sluttet på pillene i slutten av mai i fjor. Grunnen til at jeg har skrevet pp8 er fordi vi begynte ikke å prøve å gå skikkelig inn for å bli gravid før september. Men vi har jo hatt ubeskyttet sex siden mai i fjor 😟 jeg er veldig plaget med urinveisinfeksjon og andre infeksjoner som gjør at jeg begynner å lure på om det er det som gjør at vi ikke får det til å klaffe..😔 Jeg er på dag 25 i syklusen nå og mensen kan komme når som helst fremover.. Tror ikke det har skjedd noe denne gangen heller. Så vi har bestemt oss for å gå til gynekolog på mandag for å høre om veien videre. Lurer på om inseminering kunne vært noe for oss siden jeg er så plaget med infeksjoner. Måtte bare få ut litt her nå siden jeg føler meg veldig trist å lei siden vi kanskje går mot veien til å kanskje måtte få hjelp noe som jeg aldri hadde trodd skulle skje.. 💔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å lese at du er så trist. Skjønner frustrasjonen din godt når det har gått så lang tid. Jeg er inne i PP7 nå og hadde heller aldri trodd det skulle ta så lang tid. Og hos oss er alt tilsynelatende fint i følge gyn. Vi vurderer også hjelp etter hvert dersom det ikke går av seg selv, men er egentlig veldig positivt innstilt til den muligheten. Ikke minst er jeg glad for at det finnes hjelp å få! 😊 Vi har vært hos privat fertilitetsklinikk for undersøkelse og prat om mulighetene, og jeg sitter igjen med bare gode følelser og et veldig godt inntrykk av klinikken og gynekologen der. 

Jeg håper alt ser bra ut på undersøkelsen dere skal på over helga, og at gynekologen greier å berolige dere om veien videre 😊 

God helg! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Så bra alt såg fint ut hos dere ❤️ @EXB1987

Jeg er blitt sjekket og utredet i tillegg til å ha skylt eggledere. Mannen har levert sædprøve og alt ser fint ut. De kan ikke finne en årsak til at vi ikke får det til å klaffe.. Men jeg får såå ofte urinveisinfeksjon den tiden vi prøver hver mnd så tror virkelig det kan være en grunn til at det ikke går. Regne med at gynekologen vil henvise oss videre til mer hjelp. Det er sant som du sier, det er så fint å vite at det er hjelp å få ❤️ 

Håper så inderlig det klaffer for oss begge snart 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjipt at du ofte får infeksjoner, det høres virkelig ikke godt ut! 

Håper dere får den hjelpen dere trenger og at det klaffer snart! 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er så utrolig kjipt når det bare ikke går... jeg er i pp11 nå og vi treffer EL hver gang og ingenting galt med oss. Må bare vente på at vi en gang er en av dem med flaks.

Men blir greit med en gyn.time over helga da! Alltid fint å føle at man ikke er alene i prosessen, og kan få høre litt om valgmulighetene man har. Jeg kan ingenting om infeksjoner slik, men kan man ta noe medisin for å f.eks forebygge slik at de ikke kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Amatariel skrev (1 time siden):

Uff ja, det er så utrolig kjipt når det bare ikke går... jeg er i pp11 nå og vi treffer EL hver gang og ingenting galt med oss. Må bare vente på at vi en gang er en av dem med flaks.

Men blir greit med en gyn.time over helga da! Alltid fint å føle at man ikke er alene i prosessen, og kan få høre litt om valgmulighetene man har. Jeg kan ingenting om infeksjoner slik, men kan man ta noe medisin for å f.eks forebygge slik at de ikke kommer?

Ja det er skikkelig tungt når det går så lang tid uten at det klaffer 😔!! Håper sånn det blir flaks for både deg og meg veldig veldig snart ❤️ @Amatariel

Ja blir veldig greit å dra til gynekologen som har fulgt oss opp. Blir veldig greit å høre hva vi kan gjøre videre. Jeg går allerede på noe som heter hiprex som skal forebygge uvi.. Men jeg har allikevel fått det etter sex omtrent hver eneste gang 😟 så jeg får veldig vondt og blir ganske dårlig når jeg får det også. Så det er derfor vi må vurdere inseminering eller ivf om det fortsetter sånn fremover.. Det er ikke så lett å prøve å lage baby når jeg får så vondt og ubehag hver gang ☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unicorn27

I dag så tok jeg en graviditetstest som ikke overraskende var helt blenda hvit... Jeg har fått meg skikkelig knekk nå og merker jeg trenger pause fra forumet en stund.. Fikk også vite at kusina mi venter nr 2. Jeg føler på en ekstrem urettferdighet😭!!!!! Ingen jeg kjenner har slitt med å bli gravid så jeg føler meg ekstremt alene oppi dette💔 bare noen uker siden jeg sluttet på pillen for 1 år siden... I morgen skal vi til gyn som har utredet oss med blodprøver osv.. Veien videre blir henvisning til inseminering eller ivf. Har vrikelig ikke krefter til å holde på sånn mer med skuffelser gang på gang og ingen positiv test 💔 er livredd for at jeg ikke klarer å bli gravid. Så nå må jeg ha pause og ta imot den hjelpen vi kan få 🤞🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (35 minutter siden):

I dag så tok jeg en graviditetstest som ikke overraskende var helt blenda hvit... Jeg har fått meg skikkelig knekk nå og merker jeg trenger pause fra forumet en stund.. Fikk også vite at kusina mi venter nr 2. Jeg føler på en ekstrem urettferdighet😭!!!!! Ingen jeg kjenner har slitt med å bli gravid så jeg føler meg ekstremt alene oppi dette💔 bare noen uker siden jeg sluttet på pillen for 1 år siden... I morgen skal vi til gyn som har utredet oss med blodprøver osv.. Veien videre blir henvisning til inseminering eller ivf. Har vrikelig ikke krefter til å holde på sånn mer med skuffelser gang på gang og ingen positiv test 💔 er livredd for at jeg ikke klarer å bli gravid. Så nå må jeg ha pause og ta imot den hjelpen vi kan få 🤞🤞🤞🤞

❤️❤️❤️ 

Føler sånn med deg. Ta den tiden du trenger og pass på deg selv nå ❤️ Bra dere får hjelp, håper ting vil se bittelitt lysere ut for deg i morgen. Klem :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hvordan dette føles :troest: Her inne er man mange som forstår og kan relatere seg til det samme. Så du er ikke alene i alle fall! Men om du trenger en pause så kjenner du på det. Håper du får god hjelp videre og at du kommer tilbake etter hvert :klemmer: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Takk for gode ord alle sammen ❤️

Nå har jeg vært bortreist til familien min noen dager, og merker det hjalp veldig å komme seg bort litt ❤️

Rett før jeg reiste var vi hos gynekologen som har fulgt oss opp med utredning. Siden jeg sluttet på p piller for 1 år siden nå og jeg har prøvd en del sykluser med letrozol uten at det har skjedd noe bestemte vi oss for å bli henvist videre til ivf i Porsgrunn. Ventetiden er lang så vi får ikke eventuelt begynne der før langt ute på høsten i år. Jeg skal fortsette å gå på letrozol frem til det. Men vi har et såå stort håp om at det skal klaffe mens vi venter på hjelp!!! 🥺 For jeg har ikke lyst å gå gjennom ivf. Så håper så inderlig inderlig vi slipper det 😭❤️🤞men det skremmer meg å tenke på at om jeg kanskje ikke klarer å bli gravid noengang..ingenting feil funnet hos noen av oss men man hører jo om de som aldri lykkes med ivf heller🤷‍♀️

Men jeg er mye mer avslappet nå når jeg vet at det er hjelp i vente om vi ikke får det til i løpet av det neste halvåret ❤️ 

Nå begynner jeg å teste eggløsning i morgen så regner med det dukker opp positiv test i løpet av denne uken, da går vi inn i pp mange mange føles det som 😱 men vi gir ikke opp og fortsetter å prøve 👏👊🤞🤞❤️

Håper det klaffer for oss alle som prøver denne mnd!!!! ❤️🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du ikke ønsker IVF, men veldig greit å bare stille seg i køen. Det er mye lettere å gå ut av køen enn å hoppe inn... Så godt å vite at det finnes hjelp der fremme om det skulle komme til det. Men jeg har også troen på at dere skal klare det selv :hug: Veldig mange som blir gravide når de har bikket året som prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Amatariel skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår godt at du ikke ønsker IVF, men veldig greit å bare stille seg i køen. Det er mye lettere å gå ut av køen enn å hoppe inn... Så godt å vite at det finnes hjelp der fremme om det skulle komme til det. Men jeg har også troen på at dere skal klare det selv :hug: Veldig mange som blir gravide når de har bikket året som prøver...

Jaa jeg håper sååå du har rett @Amatariel❤️🤞🥺

Nå måå det klaffe for oss begge snart!! ❤️❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med et livstegn @Unicorn27, har tenkt på deg ❤️ Skjønner at du er lei, men fint å høre at dere holder koken videre. Blir spennende å se når eggløsning dukker opp for deg denne gangen! Så har jeg inntrykk av at mange som er i prosess mot IVF plutselig blir gravid på naturlig måte på veien dit 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Eira2020 skrev (2 timer siden):

Så fint med et livstegn @Unicorn27, har tenkt på deg ❤️ Skjønner at du er lei, men fint å høre at dere holder koken videre. Blir spennende å se når eggløsning dukker opp for deg denne gangen! Så har jeg inntrykk av at mange som er i prosess mot IVF plutselig blir gravid på naturlig måte på veien dit 🤞🏼❤️

Ja håper eggløsningen dukker opp snart ☺️ 

Jeg håper virkelig det gjelder oss så vi slipper å gå gjennom ivf ❤️🤞🥺🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...