Gå til innhold

En bråkete storfamilie har flyttet inn under oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Trodde heller ikke dette var mulig, spesielt i ett attraktivt og en relativ dyr bydel som dette. Men alt går an :(

Anonymkode: f2367...24f

Ikke vær bekymret for at du ikke får solgt. Det får du. Hadde samme bekymringen selv, men det var ganske stille på visningsdagen. I tillegg var det desidert mest støy om sommeren når alle har åpne vinduer og balkongdører. Jeg solgte på vinteren, men det var ren tilfeldighet.

Men selv drømmeleiligheten blir et mareritt når man konstant går rundt å irriterer seg eller bekymrer seg. Min erfaring er at det går ikke over før man flytter selv.

Anonymkode: 75ed6...6c4

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommunen har altså kjøpt en andel i borettslaget for utleie. Trodde ikke dette var vanlig.

I Oslo er det mer vanlig at kommunene garanterer for husleien der eiere i et sameie leier ut.

Anonymkode: 78dfc...a3e

Trodde heller ikke dette var mulig, spesielt i ett attraktivt og en relativ dyr bydel som dette. Men alt går an :(

Det blir mer og mer vanlig. Det er ikke ønskelig å samle kommunale leiligheter, både med tanke på naboer, men også med tanke på den svært varierte gruppen av folk som ender opp med behov for hjelp til å leie fra kommunen.

Anonymkode: 4b15a...671

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det blir mer og mer vanlig. Det er ikke ønskelig å samle kommunale leiligheter, både med tanke på naboer, men også med tanke på den svært varierte gruppen av folk som ender opp med behov for hjelp til å leie fra kommunen.

Anonymkode: 4b15a...671

Det visste jeg.

Poenget var at jeg ikke visste oppkjøp foregikk i borettslag  (som i denne tråden) der utleie vanligvis ikke er så enkelt som i sameier.

Som sagt, den modellen som jeg vet er vanlig er at seksjonseiere i et sameie leier direkte ut til vanskeligstillte, men med NAV-garanti.

Anonymkode: 78dfc...a3e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Få med deg flere naboer, eller gå alene og ta det opp. Krev å snakke med alle sammen, og ta lydopptak. Gjør de ugreie ting kontaktet du politiet med en gang.

Anonymkode: 27f32...276

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Men hva er det de gjør som du anser som bråk da? Sånn utenom å leve. Er det så mye bråk på natta når det er en familie med barn? 

Anonymkode: 05b14...c30

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En storfamilie, med 5-6 barn, vet ikke nøyaktig hvor mange, har flyttet inn i oppgangen vår, i etasjen under. De er ekstremt bråkete, herjer, roper i oppgangen og de kaster søppel rett ut i balkongen (oppbevarer søppel der). Jeg kan leve med motoren, men orker ikke bråket. De er oppe til langt over midnatt og bråker. Vi har sendt klager til borettslaget,fått hele oppgangen til å underskrive. Men det hjelper ikke. 

Dette er helt grusomt for oss, vi betalte nesten 5 millioner for leiligheten vår. Den ligger i ett område med gode skoler og godt miljø. Den er også nyoppusset. Vi kan ikke bare flytte herfra. Dessuten er jeg sikker på at vi kommer til å slite med å få solgt leiligheten nå som de har flyttet inn. Men jeg holder ikke ut. Vi har ett barn selv som er 1 år gammelt, så vi er avhengige av ro og hvile på kvelden. Dette var verdens beste leilighet frem til gjengen under oss flyttet inn.

Har dere noen råd? 

Tror dere har fått våre gamle naboer. Reiser de rundt store deler av året? 

Anonymkode: 0160e...0b0

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Trynefaktor
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Nå må du gi deg. Det bor flere tusen familier i blokk med småbarn, særlig i Oslo. 

Jeg gjorde det i mange, mange år. 

Om det er pris du tenker på, betalte jeg betydelig mindre for eneboligen vi bor i nå enn hva jeg fikk for leiligheten i Oslo. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du må ta kontakt med boligbygg. De flyttet en familie der vi bodde før pga støy. De fikk en Anne leilighet og det funket bedre. Tok sin tid, men mange klaget og til slutt ble de flyttet. 

Anonymkode: 97464...a8e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva er det de gjør som du anser som bråk da? Sånn utenom å leve. Er det så mye bråk på natta når det er en familie med barn? 

Anonymkode: 05b14...c30

Sikkert somaliere. De bråker noe vanvittig. 

Anonymkode: 97464...a8e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jøss. Hvor kom de fra? 

Anonymkode: cce2b...747

Romania 

Anonymkode: b5669...224

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En storfamilie, med 5-6 barn, vet ikke nøyaktig hvor mange, har flyttet inn i oppgangen vår, i etasjen under. De er ekstremt bråkete, herjer, roper i oppgangen og de kaster søppel rett ut i balkongen (oppbevarer søppel der). Jeg kan leve med motoren, men orker ikke bråket. De er oppe til langt over midnatt og bråker. Vi har sendt klager til borettslaget,fått hele oppgangen til å underskrive. Men det hjelper ikke. 

Dette er helt grusomt for oss, vi betalte nesten 5 millioner for leiligheten vår. Den ligger i ett område med gode skoler og godt miljø. Den er også nyoppusset. Vi kan ikke bare flytte herfra. Dessuten er jeg sikker på at vi kommer til å slite med å få solgt leiligheten nå som de har flyttet inn. Men jeg holder ikke ut. Vi har ett barn selv som er 1 år gammelt, så vi er avhengige av ro og hvile på kvelden. Dette var verdens beste leilighet frem til gjengen under oss flyttet inn.

Har dere noen råd? 

Tror du dette kan dreie seg om at du har bare ett og de mange? Det er et hav av forskjell på lydnivået 

Anonymkode: ed55f...61b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg vet om en enslig fyr som ble kastet ut av sin kommunale bolig fordi naboene hadde klaget på han. Klag til nav-boligkontoret som leier ut og få flere naboer med på klagene. Etter han flyttet ut flyttet jeg inn og fikk aldri en eneste klage. 

Press samtidig på bostyret dere har om og om igjen og ring politi når det ble støy etter 11

Anonymkode: 8bae2...f9b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Adara

Hvordan type bråk er det da? Typ musikk pg tv, eller bareskrik og samtaler? 

Hvis det er sistnevnte så er det vel ikke så mye som kan gjøres. Ser ikke for meg at man kan bli kastet ut pga det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er noe du bare må godta ts. Mennesker fra andre kulturer er mer høylytte. De lager liv og røre, er mer direkte og uttrykker seg høyere. Du kan ikke forvente de skal være som blendahvit nordmenn som lister seg over stuegulvet med filttøfler. At dere og andre naboer samler seg i komplott mot denne stakkars familien minner om rasisme. Du må godta at vi er forskjellige og ta hensyn til andre kulturer. 

Anonymkode: f80ac...833

Hvorfor skal hensyn alltid tas kun ene veien? Hvorfor kan ikke tilflyttere med en annen kultur ta litt hensyn til dem som allerede bor der?

Anonymkode: 9172f...fd1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...