Gå til innhold

Spørsmål kun til kvinner. Din første gang. Hvordan føltes det? Kan du beskrive følelsen hvordan DU opplevde det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når han tok jomfrudommen din. 

Jeg vet ikke om jeg tør å ha sex. Jeg har rotet med gutter på fest, men stoppet det før det førte til sex. 

Jeg er bare så redd for smerten som kommer. Jeg tåler veldig lite. Tåler ikke å se blod heller.

Jeg vil gjerne vite hvordan smerten kjennes ut og hvor lenge den varer. Og jeg har hørt at det er vondt de 3 første gangene, stemmer det? Vil gjerne vite hvordan dere opplevde det.

Ingen svar er feil, alle opplever det forskjellig.😊

Anonymkode: 5fa5f...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere typer sex. Den som kommer etter rating på en fest, er ikke å anbefale. Spesielt ikke for første gang. Du vil neppe nyte det. Vent til du får deg en kjæreste som er glad i deg, og vent til du er klar. 

Det er forresten ikke noe særlig vondt,det er ikke sikkert du merker det en gang. Det som gjør vondt er om du ikke er klar (våt og varm) nok. Pass på at du er skikkelig kåt først, i hvert fall. Ikke bare la han stikke den inn etter to minutters oppvarming. Det er gjerne det du får om du går for sex med en du roter med på fest. 

Jeg angrer på at jeg brukte så mye tid på å ligge rundt (-EKSTREMT MYE dårlig sex!) når sex sammen med en jeg elsker er det som virkelig er nytelse.

Anonymkode: e2f94...9ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke være en kjæreste, men gå for en du kjenner. Sex og romantikk hører ikke nødvendigvis sammen.

Det var vanskelig å få han inn, og det var vondt akuratt i det han "brøt igjennom". I mitt tilfelle var det en rimelig stor blodflekk i etterkant. Etter at han var inne var det ikke vondt. Har aldri hatt noe vondt under sex siden den gang.

Anonymkode: fc36c...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for dette selv, har utsatt og utsatt og folk synes jeg sikkert er kjempesvær, men det føles aldri riktig å gjøre det. Skulle ønske jeg bare fikk det gjort men er redd det ikke skal være verdt det. 

Anonymkode: 82715...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første gang var på en sofa på nachspiel. Med en jeg møtte den kvelden. Jeg sovnet på sofaen og våknet av at han holdt på å kle av meg. Jeg syns han var veldig kjekt og han var populær. Jeg turte ikke protestere. Han tok meg i dogystyle og jeg husker jeg bet i armlens på sofaen fordi det gjorde så vondt. Men ikke sånn at tårene trillet. Skulle ønsket jeg hadde ventet. Fikk meg kjæreste ikke lenge etter og skulle mye heller sett at min første gang var med han. 

Håper du også velger å vente til du kan gjøre det med noen du er trygg på. 

Anonymkode: d8ed3...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sex første gang da jeg var 15. Vi brukte lang tid på forspill, men når han skulle putte inn penis klarte vi ikke å få den lengre enn 1/3 inn. Det gjorde ikke vondt, men gikk ikke. Vi prøvde vel 3-4 ganger ved senere anledninger før vi faktisk fikk den på plass. Det var aldri smerter og jeg blødde heller aldri noe. Anbefaler å være edru med noen du stoler på første gangen, og ha glidemiddel (eller spytt..) klart. :) 

Anonymkode: a9efc...c82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det litt sånn: «Var det alt?» Det var jo koselig med kjærtegn og nærhet, men selve samleiet var liksom ikke det helt store. Det var bare ... ehm ... sært, egentlig. 

Det gjorde ikke vondt heller. Jomfruhinna mi hadde sprukket tidligere av en eller annen grunn. 

Jeg vil anbefale deg å vente til du er klar sammen med en du stoler på og at dere tar det sakte. Fokuser på å nyte. Og, ja, glidemiddel kan være en god ide. Særlig hvis du er litt nervøs. Men, ikke rush! 💜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke finnes noen jomfruhinne på den måten den vanligvis omtales. Smerter ved første samleie skyldes som regel at man er nervøs og stressa, eller ikke våt nok.

Min første gang var med en kjæreste, jeg var skikkelig kåt, det gjorde ikke vondt, men var heller ikke sperielt godt og fort over. Hans første gang også, og det hjalp ikke på nytelsen😉

Anonymkode: 9b11a...55d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 24 år. Hadde ikke hatt lyst/følt meg klar tidligere. 
Lå med en snill fyr som ble pulevennen min.

Selve inntrengninga var vond, var som at det var «stengt». Han snudde meg rundt på magen og da gikk det. Selve samleiet varte få minutter. Jeg var jo selvfølgelig ekstremt trang 😅 så det var veldig godt for ham.

Ikke noe blod i senga, men tørket meg på do etterpå og da var det litt blod. Han jeg lå med visste ikke at jeg var jomfru, verken da eller i ettertid.

Jeg var jo ganske «gammel» jomfru sammenlignet med de fleste, men kan si med hånden på hjertet at jeg ikke angrer på at jeg ventet så lenge 🤗

Anonymkode: 01d57...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når han tok jomfrudommen din. 

Jeg vet ikke om jeg tør å ha sex. Jeg har rotet med gutter på fest, men stoppet det før det førte til sex. 

Jeg er bare så redd for smerten som kommer. Jeg tåler veldig lite. Tåler ikke å se blod heller.

Jeg vil gjerne vite hvordan smerten kjennes ut og hvor lenge den varer. Og jeg har hørt at det er vondt de 3 første gangene, stemmer det? Vil gjerne vite hvordan dere opplevde det.

Ingen svar er feil, alle opplever det forskjellig.😊

Anonymkode: 5fa5f...a00

Angrer på at jeg ikke gjorde det med en jeg var glad i og trygg på. Men med en som var en del eldre enn meg og jeg blødde og hadde vondt.Ikke veldig fin opplevelse. Vær sikker før du hiver deg ut i det. Men er du trygg og i ett godt forhold med jevnaldrene så går det nok helt fint :)

Anonymkode: 7768a...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første gang gjorde vondt og vi måtte avbryte. Det ble bedre etterhvert, men det tok tid før vi klarte gjennomføre. La din første gang være med en som er glad i deg og vil ta hensyn.

Anonymkode: 85c38...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når han tok jomfrudommen din. 

Jeg vet ikke om jeg tør å ha sex. Jeg har rotet med gutter på fest, men stoppet det før det førte til sex. 

Jeg er bare så redd for smerten som kommer. Jeg tåler veldig lite. Tåler ikke å se blod heller.

Jeg vil gjerne vite hvordan smerten kjennes ut og hvor lenge den varer. Og jeg har hørt at det er vondt de 3 første gangene, stemmer det? Vil gjerne vite hvordan dere opplevde det.

Ingen svar er feil, alle opplever det forskjellig.😊

Anonymkode: 5fa5f...a00

Min første gang(vi var begge 15år) var veldig trygg og fin, vil ikke si det var vondt, litt ubehag til å begynne med,(ubehaget kan kanskje sammenlignes med å dra ut en litt tørr tampong) men vi tok det rolig og forsiktig, blødde ikke noe heller, den neste gangen var ikke vond i det hele tatt..  Men nå var min første gang med kjæresten min, vi hadde vært sammen i ca et halvt år før det skjedde og var sammen i 4 år etter første gang, så vi var veldig trygge på hverandre og hadde utforsket hverandre mye før vi gikk hele veien 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (46 minutter siden):

For meg var det litt sånn: «Var det alt?» Det var jo koselig med kjærtegn og nærhet, men selve samleiet var liksom ikke det helt store. Det var bare ... ehm ... sært, egentlig. 

Det gjorde ikke vondt heller. Jomfruhinna mi hadde sprukket tidligere av en eller annen grunn. 

Jeg vil anbefale deg å vente til du er klar sammen med en du stoler på og at dere tar det sakte. Fokuser på å nyte. Og, ja, glidemiddel kan være en god ide. Særlig hvis du er litt nervøs. Men, ikke rush! 💜

Har du seriøst hatt jomfruhinne? Haha! Du lyver! 

Anonymkode: ff3dc...3a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg var 24 år. Hadde ikke hatt lyst/følt meg klar tidligere. 
Lå med en snill fyr som ble pulevennen min.

Selve inntrengninga var vond, var som at det var «stengt». Han snudde meg rundt på magen og da gikk det. Selve samleiet varte få minutter. Jeg var jo selvfølgelig ekstremt trang 😅 så det var veldig godt for ham.

Ikke noe blod i senga, men tørket meg på do etterpå og da var det litt blod. Han jeg lå med visste ikke at jeg var jomfru, verken da eller i ettertid.

Jeg var jo ganske «gammel» jomfru sammenlignet med de fleste, men kan si med hånden på hjertet at jeg ikke angrer på at jeg ventet så lenge 🤗

Anonymkode: 01d57...073

Jeg vil bare påpeke at man ikke er trangere før man har hatt sex. Man blir ikke innkjørt liksom. Man er trangere f.eks fordi man «holder igjen», er nervøs, tørr, etc. 

Anonymkode: 9b11a...55d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

MAN HAR IKKE JOMFRUHINNE🙄

Anonymkode: 9b11a...55d

Amen. Noen kan få rifter i skjedekransen som kan blø, men de fleste får ikke det. Hvis man er nervøs og tørr/lite kåt så gjør jo det vondt, så vent til du har noen du er trygg på og som gjør deg kåt og våt. 

"Skjedekransen er en smal slimhinnefold som finnes like innenfor skjedeinngangen. Alle har forskjellig skjedekrans. Skjedekransen ble tidligere omtalt som jomfruhinnen, fordi man trodde at det var en hinne som skulle sprekke under første samleie og føre til blødninger. Dette er ikke riktig."

https://sml.snl.no/skjedekrans

Fra store medisinske leksikon.

Anonymkode: bbf92...0ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv selv? Du trenger ikke en mann om du lurer på hvordan det føles.

Anonymkode: 5b6a0...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet til jeg ble 19, hadde begynt å treffe en gutt en god del. Etter et par ganger med bare fingring og klåing så ville jeg ha sex. Ble godt varmet opp og var vel ganske klar, men det gjorde vondt helt i begynnelsen. Sikkert fordi jeg var nervøs og ble anspent. Men det gikk over, og da kjente jeg at det bare var godt. Tror definitivt det er viktig å gjøre det med en man kjenner godt. For min del var det nok veldig bra å bare gjøre andre ting et par ganger før, følte meg jo ganske trygg på gutten da. Men så lenge du blir kåt nok ville jeg ikke bekymret meg for smerter iallefall. 

Anonymkode: 97c10...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie skiller seg nok litt ut.

Jeg var 13, kjæresten var 14. husker det som veldig rart, og ikke akkurat «digg», men heller spennende. Kjæresten min var nok ikke klar, og når jeg ser tilbake på det så følte han seg nok veldig presset av meg. 
 

Tok mange år før jeg hadde sex igjen, og da uten press fra noen av oss :)

Anonymkode: 73239...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen smerter. Jeg var kåt og hadde lyst på kjæresten min. Sexen var en deilig og god opplevelse. Han jeg lå med tok hensyn til at det var min første gang og var forsiktig. Har aldri opplevd smertefull sex nettopp fordi jeg kun har sex når jeg er kåt og har lyst. Når man tvinger seg selv til å ha sex, og skjeden og kroppen ikke er klar for det, da blir det så klart vondt. Jeg syns sex har vært deilig fra første stund, men så har jeg kun sex med menn jeg har sterke følelser for, så det er kjærlighet knyttet til sexen, noe som har gjort at mitt forhold til sex er veldig bra. 

Det er for øvrig svært skremmende at man i 2021 fortsatt tror man har en jomfruhinne. Det er en banal myte. Man kan IKKE se på en kvinnes skjede om hun er jomfru eller ikke, og hvor trang du er har ingenting med hvor mange peniser du har vært borti. Jeg kan noen dager slite med å få inn en tampong, men når jeg er kåt og våt kan jeg få inn en stor pikk uten problemer. Størrelse og dybde varierer ut ifra mange faktorer, blant annet hvor du er i syklusen, om du er kåt og slike ting. 

Ikke ha sex før du er klar for det og før du er med en mann du kan kommunisere trygt med og som du kjenner deg komfortabel med. Om du ikke er våt nedentil og ikke klarer å slappe av så er det poengløst å presse inn en penis. Det er normalt å være litt nervøs første gangen, men du burde ikke tøye egne grenser om kroppen din sier klart og tydelig nei. Det er også vanlig at det er litt vanskelig å få inn penis i begynnelsen, spesielt om du i utgangspunktet er noe trang og han stor. Min første kjæreste hadde stor penis og det var litt knoting med å få den inn selv om jeg var ganske våt. Skjeden vår tilpasser seg partners penis, heldigvis. Denne motstanden man føler på er uansett ganske pirrende og deilig, og har opplevd at mennene syns det er så deilig når skjeden endelig ønsker de velkommen på en måte, hehe. ;) 

Dine holdninger til sex vil også påvirke opplevelsen. Er det noe du gjør kun for egen nytelse? Noe du deler med en du elsker? En ting du vil ha overstått bare for å ha gjort det? Ha sex med mange for å skryte av antallet? Og så videre og så videre.... 

Anonymkode: 1fb28...11d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...