Gå til innhold

Oppgraderingsspøkelset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er nok kjent for folk som driver med foto, lyd, bilde, musikkproduksjon etc. Jeg driver med alle disse tingene på hobbybasis og ønsker meg av og til å erstatte ting som fungerer bra med noe bedre. 
 

Har dere det slik av og til også?

Anonymkode: 931de...9d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - noen ganger blir man faktisk litte granne glad når noe slutter å virke for da er avgjørelsen tatt for deg - da må man ha en ny. Alle påskudd for å ha behov for en ny duppedings er velkomne.

Men det gjelder å ha lit i bakhodet hva som faktisk har noe for seg og hva som er et rent ønske om å få noe nytt. Jeg er en av de som stikker nesen nedi og sniffer inn lukten av ny elektronikk, elsker nylukten og å sette opp ting og teste dem - men det skal helst være litt fornuft i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der, og er vel der fortsatt på enkelte nivåer....

Selger unna det jeg skal oppgradere, før jeg kjøper noe nytt så jeg ikke går på noen kjempeblemmer økonomisk.

Har fått en del god fotoutstyr/lyd til gode priser når man kan legge cash/vipps på bordet.

Beste var vel et nikon d4s som ble kjøpt for 20k og solgt for 20k to år senere og et par høyttalere som ble kjøpt for 25k og solgt for 34k to år senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balansegang dette.

Kan være fristende å kjøpe en rosa hammer i platina å slå inn spikeren med,

selv om den gamle hammeren gjør jobben like bra.

Ingen som bryr seg om hva slags hammer hytta ble bygget med.

Men om hammeren du har ikke kan trekke ut spiker, så kan en ny hammer med den funksjonen  være en gamechanger.

Endret av Syngemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderingsspøkelset er nok veldig kjent innen gaming miljøet. 

Da er det ofte nytt skjermkort hvert 2-3 år når det kommer noe nytt på markedet, og da blir det jo ofte til at man også oppgraderer til bedre skjerm om man ikke har gjort det på en stund.

Og når man først starter å oppgradere blir son regel andre deler i PCen oppgradert i samme slengen.

Så innenfor gaming er nok oppgraderingsspøkelset et kjent fenomen.

Anonymkode: 1e8e7...1fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spøkelse? Ting må fornyes, enkelt og greit.

Anonymkode: 7541d...b96

De må jo det. Men jeg ta meg i oftere enn jeg burde i å oppgradere når jeg ikke trenger det. Er her oppgraderingsspøkelset kommer inn. Selg det gamle og kjøp noe nytt, i stedet for å vente til det blir ødelagt 

Anonymkode: 931de...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppgraderingsspøkelset er nok veldig kjent innen gaming miljøet. 

Da er det ofte nytt skjermkort hvert 2-3 år når det kommer noe nytt på markedet, og da blir det jo ofte til at man også oppgraderer til bedre skjerm om man ikke har gjort det på en stund.

Og når man først starter å oppgradere blir son regel andre deler i PCen oppgradert i samme slengen.

Så innenfor gaming er nok oppgraderingsspøkelset et kjent fenomen.

Anonymkode: 1e8e7...1fb

Det stemmer nok ganske bra, selv så har jeg et 1080ti fra 2017 og går å venter på at Nvidia skal komme med 3080ti. Spiller for det meste i 4K og kortet jeg har nå har problemer med å henge med i enkelte spill selv om det er overklokket.

Anonymkode: d6c05...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det stemmer nok ganske bra, selv så har jeg et 1080ti fra 2017 og går å venter på at Nvidia skal komme med 3080ti. Spiller for det meste i 4K og kortet jeg har nå har problemer med å henge med i enkelte spill selv om det er overklokket.

Anonymkode: d6c05...22d

Kjent sak. Her hadde jeg 2080 ti, og det førte jo til at jeg kjøpte bedre skjerm, og da måtte det jo bli nytt kort når 30-serien kom for å utnytte skjermen bedre.

Kunne jeg klart meg med et 2080 og en dårligere skjerm, selvfølgelig. Men blir fort sånn når man kjøper dyrere gaming PC, da er det ofte slik at man stadig skal oppgradere til noe bedre ja :) 

Anonymkode: 1e8e7...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...